|
Aanbevelingen
|
Deze discussie wordt dagelijks automatisch aangemaakt om 03:00 uur. Actuele AEX-grafiek:
|
Admin
[Offline]
03:00 10/3/10
|
misschien voortaan eens kijken naar 'opdebon'
zie je allemaal scheldende dubbelepaspoorthouders
hoe kan dat toch?
|
padje
[Offline]
15:38 10/3/10
|
en de grote boys gaan meedoen
anders hadden ze wel PorkbellyMan-Sachs geheten
|
padje
[Offline]
15:36 10/3/10
|
Maar een k*tmarrokaan kun je wel gewwon een k*tmarrokaan noemen, als hij marrokaan is en zich k*t gedraagt, net zoals hij zegt.
Vrouwen met dikke tieten...geen idee of die zo fijngevoelig zijn.
|
Iederzijnmening
[Offline]
15:35 10/3/10
|
Eerst iemand met een mening over nix
en dan nog meer ....
|
lithoman
[Offline]
|
Ik heb het al eerder als argument gebruikt. De gehele goudvoorraad wordt nooit ter levering opgevraagd.
Neem de totaale voorraad min de avg levering + scap, dan hou je een constante over die ligt te liggen.
|
psar
[Offline]
|
rooie duim bart. een vrouw met dikke tieten noem je toch geen vrouw met dikke tieten ? stel je zou elke vrouw met dikke tieten vrouw met dukke tieten noemen en er is er eentje die zegt dat ze geen vrouw met dikke tieten is maar wel een vrouw met dikke tieten zou willen zijn, maar dat ze een zus heeft met dikke tieten, die graag een vrouw met dikke tieten genoemd wordt en ze vraagt je een kopje thee te komen drinken.
|
psar
[Offline]
15:32 10/3/10
|
|
niet om in herhalingen te vallen, maar sinds ik 't goud ben ingedoken ben ik de berichtgeving gaan volgen, en keer op keer komen die beschuldigingen naar boven. ondertussen anecdotisch de hele tijd berichten over tekorten, tot aan de us mint toe. ik zeg je ze blazen heel comex op enig moment uit 't water, wat voor grafjes d'r ook bestaan over dat d'r nog 3 jaar meer aanbod dan vraag is.
|
orca
[Offline]
15:30 10/3/10
|
|
Ik wil eerst wat meer zien. carries op goud kan ik me wel voorstellen. Dat het 2 x als waarde gebruikt wordt ook wel. Echter dat er een leverings probleem zou zijn niet.
|
psar
[Offline]
15:27 10/3/10
|
hebben we het al over evert k. gehad, maatje van jan de b.
|
padje
[Offline]
15:25 10/3/10
|
waarom reageert goud op helemaal niets meer?
waarom zitten de echt grote jongens sinds een jaar in 't fysieke spul? niet electronisch, nee fysiek.
als de uk al 10 jaar terug 't meeste van z'n goud heeft verkocht, hoe reëel denk je dan dat de pigs voorraad nog aanwezig is?
ik snak naar 'n flinke dreun op dat spul maar zie 't niet meer gebeuren.
|
orca
[Offline]
15:25 10/3/10
|
Ik heb totaal geen probleem met buitenlanders ,sterker nog heb waardering voor iedereen die wat goeds doet en de mogelijkheden aanpakt op een positieve manier
een kutmarokaan is voor mij die idioot die elke vrouw als hoer ziet en tasjes rooft
Net zoals ik een vrouw met dikke tieten een vrouw met dikke tieten noem
|
bfa
[Offline]
15:23 10/3/10
|
ik doe af en toe paper naar fysiek
LME is makkelijk (ally bv), gold en silver een drama
gasten drukken je alle hoeken in voor die IOU op papier
|
padje
[Offline]
15:23 10/3/10
|
chicago was vnl bang voor de chinese
los van het lokale rot
|
padje
[Offline]
15:21 10/3/10
|
|
ik ben geen alu-hoedje. dat nieuws is helemaal geen nieuws op prez-niveau. en nee, hard bewijs is moeilijk te verkrijgen, omdat "ze" 't met man en macht onder de pet proberen te houden. waarom staat de fed geen gold audit toe? waarom zijn die inter-bancaire goud overeenkomsten geheim? waarom zanikt 't imf om de week over die paar honderd ton goud die ze echt écht é.c.h.t. gaan verkopen? waarom loopt fysieke settle al tijden zo stroef?
|
orca
[Offline]
15:21 10/3/10
|
|
Wat vindenjullie van China digital TV? gigantische koersval gemaakt, al voor de crisis. Heeft iemand daar een reden voor ? Lijkt me een aantrekkelijk aandeel voor de actuele koers.
|
Iederzijnmening
[Offline]
15:20 10/3/10
|
polleke, dan is het toch ok ?
ben ik blij om.
|
psar
[Offline]
15:20 10/3/10
|
En wanderer, als je in China wel je belasting moest betalen, zou je dan wel vinden dat je het recht hebt om te zeggen dat ze klootzakken zijn?
Je schikt je in je rol van koesthouden, omdat het een comfortabele positie voor je is.
(wel even los van het feit wat chinezen zouden kunnen doen met mensen die teveel kritiek leveren, is dus een slecht voorbeeld eigenlijk)
|
Iederzijnmening
[Offline]
15:18 10/3/10
|
ik heb een dochter die weigert te werken in wat zij noemt sinterklaasland, wij gaan haar (doen) uitzetten..
|
dikker
[Online]
15:17 10/3/10
|
|
ik woon hier nu toch ook al even psar maar nog geen opgeheven vingertjes gezien eigenlijk zijn ze veel relaxter in duitsland
|
pollekke
[Offline]
|
Ook gelezen die link. Heb mijn twijfels. Met name die advertentie. Is zoiets niet doorgedrongen tot presidentieel nivo en/of senaat-congress ?
Echt bewijs werd er niet geleverd.
|
psar
[Offline]
|
om het spannend te houden
alle futs staan onveranderd
ook uit de steeds geen vuurwerk.
|
wanderer
[Offline]
|
|
pad, het is wachten op force majeure. ik riep eind maart en nou zit ik altijd te vroeg, maar die markt gaat fm-en, dat denk ik niet, dat weet ik.
|
orca
[Offline]
15:16 10/3/10
|
Opec verwacht een sterkere vraag naar olie.
Bong en Wan: wij verwachten een sterkere vraag naar bloembollen.
|
wanderer
[Offline]
15:15 10/3/10
|
orcie nog ff een duim voor die goud link vangisteravond, ook van chicago contact ( die werd er he-le-maal stil van)
|
padje
[Offline]
15:14 10/3/10
|
alles resumerend blijft er maar 1 stelling overeind:
doe normaal, dan doe je gek genoeg.
|
wanderer
[Offline]
15:13 10/3/10
|
Wanderer, ik heb je duimpje gegeven. Religie mag afgeschaft en opvoeding is cruciaal (en helaas moeten sommige opvoeders zelf opgevoed worden)
Ik wil echter wel kwijt dat de chniezen die hier bij ons rondlopen de meest luie klaplopers zijn. Ze stelen niet je appels, maar wel je kennis. Lopen de kantjes ervan af, mailen gigantische hoeveelheden data naar china (tot we erachter kwamen), bellen tijdens werktijd vanuit telefooncellen op straat naar China, je ziet ze niet werken, maar ze komen wel ineens met een dissertatie aanzetten en willen graag een duitse Dr.-Titel.
Dan klopt er toch ook iets niet in je opvoeding...
|
Iederzijnmening
[Offline]
15:13 10/3/10
|
bfa,
Waar ik een probleem mee heb, is, als jij in Duitsland steeds beschouwd/behandeld zou worden, alsof je eigenlijk ook een Volkert van der Graaf bent.
Je bent tenslotte toch ook een Nederlander.......
Equivalentje.
=============================
Overigens, tuig = tuig en dient als zodanig behandeld te worden.
NL-leger mag van mij oefenen voor stadsgevechten in geselecteerde delen van het land, buiten de gewone oefenterreinen.
Gebeurde in mijn jeugd ook.
|
gameboy
[Offline]
15:12 10/3/10
|
Ook een "fan" van die Herbert?
|
gameboy
[Offline]
15:11 10/3/10
|
|
de hit 2006 hier was " Ohne Holland.."
|
bfa
[Offline]
15:11 10/3/10
|
|
en nu kap ik met dit doelloze ge oh.
|
psar
[Offline]
15:10 10/3/10
|
Een verbluffende conclusie : de gastheer kan de pot op.
Als ze dat nu ff allemaal zeggen en uitreizen is het probleem opgelost.
En ter info : ben 25 jaar met een duitse getrouwd, waarvan ca 5 jaar in NL gewoond, 11 jaar in SA, 7 in DE en nu is CH.
Nederlanders zijn niet tolerant, maar gleichgültig.
Laat ze met rust en ze laten jou met rust.
Opgeheven vingers ben ik in DE meer tegengekomen.
Zelfs Grönemeyer heeft er een song over gemaakt.
|
psar
[Offline]
15:09 10/3/10
|
damrak wacht op nieuwe impulsen lees ik net
zou het geld soms op zijn?
|
padje
[Offline]
15:08 10/3/10
|
|
En met "wel doet" bedoel ik, zich wel gedraagt, wel een bijdrage levert.
|
Iederzijnmening
[Offline]
15:06 10/3/10
|
Interessante gedachte (heb je kinderen?), maar je draait de zaak wel om.
Is het fair om iemand die dat wel doet, altijd voor de voeten te werpen dat ie toch wel moet beseffen een gast te zijn.
|
Iederzijnmening
[Offline]
15:06 10/3/10
|
Als de "mensen , die hier geboren en opgegroeid zijn, en hun bijdrage aan onze maatschappij leveren" zich als 'vreemde gast' gedragen (ook al hebben ze Nederlandse ouders) dus zich niet aan de geldende normen en waarden houden, horen ze hier niet thuis...
|
Stalen
[Offline]
15:02 10/3/10
|
|
juist
|
Iederzijnmening
[Offline]
15:01 10/3/10
|
mogge; het is mij weer wat te beleggingstechnisch allemaal, ik wil een call op scans..
|
dikker
[Online]
15:01 10/3/10
|
Je moet niet iedereen over één kam scheren...
|
Stalen
[Offline]
14:58 10/3/10
|
Alleen op stalen reageer ik nog even.
Is het fair om mensen , die hier geboren en opgegroeid zijn, en hun bijdrage aan onze maatschappij leveren, op grond van de afkomst van hun voorouders levenslang als "gast", dus als tweederangsburger, te zien? (dubbel paspoort of niet. Ik wil mijn duitse pas ook absoluut niet kwijt)
Maar iemand, die hier geboren en getogen is, maar nederlandse ouders heeft, echter geen bijdrage levert behalve dan steun te trekken, is altijd iemand van "ons"?
Ik als gast zou knettergek worden en zeggen dat mijn gastheer mij de pot op kan.
|
Iederzijnmening
[Offline]
14:57 10/3/10
|
|
ik rook ook niet bij vreemden thuis, tenzij d'r kinderen bijzijn
|
orca
[Offline]
14:56 10/3/10
|
Ik woon en werk in China.
Ik gedraag me naar de regels, anders vlieg ik er uit.
Dat wil ik niet.
Soms vind ik chinezen klootzakken, maar dat zeg ik niet.
Dat denk ik alleen.
Ik ben hier te gast en daar ben ik dankbaar voor, want ze laten mij hier mijn vreten verdienen en ik hoef geen belasting te betalen, want ik breng zogenaamd kennis en dat vinden ze prettig.
In Nederland barst het van de chinezen.
Nee ze hebben geen etterbakkies in de jeugd.
Daar krijgt chinese jeugd geen kans voor, want die worden pittig streng opgevoed.
Ze zijn qua gedrag onzichtbaar. Ze discussieren niet met nederlanders. Ze geven nederlanders altijd gelijk en dat willen wij ook zo. Daarom vinden wij ze
aardige medelanders.
Je kan een chinees een probleem in nederland voorleggen, maar hij geeft geen mening of hij vraagt jou mening en sluit zich daar bij aan.
Ze kennen geen eerwraak. De vrouw is de baas in huis,
maar zegt tegen een ander altijd, dat haar man de baas is, want zo hoort het.
Geen gezichtsverlies en zeker niet voor je man.
Ze klagen nooit. Ze verwachten geen WW uitkering bij
werkeloosheid, want een familielid in nederland regelt wel een baantje in een restaurant. Nee ze willen geen geld als ze ziek zijn.
Elke uitzondering op de regel is aangepraat door een
linkse nederlander die een chinees zo nodig op zijn rechten moest wijzen en hem dwong om van zijn rechten gebruik te maken.
Hoe komt dat nu, dat die chinezen zo zijn?
De hoofdreden is: ze kennen geen godsdienst
daar kan je lang over discussieren, maar hoe verder je in de materie komt, dan moet je toegeven, dat daar
een heel belangrijk punt ligt.
|
wanderer
[Offline]
14:55 10/3/10
|
Ik spreek je niet tegen, bfa, en ook Orca niet. Voor zover aanpassen betekent dat je je aan de regels houdt.
Maar net zoals jij je niet "scheiß Kääskopp, Pfefferfresser" wil laten noemen, en ik niet "Nazi", kan ik me voorstellen dat mensen ook lekker in hun kledij willen kunnen lopen zonder voor terrorist uitgemaakt te worden. Of hun snor te laten staan.
Sorry dat ik voor dezen dan even in de bres spring.
Maar gezien homos, gescheiden echtparen etc ook getolereerd worden, ondanks dat ze zich niet aan door sommogen als "standaard" gedefinieerde regels, maar wel aan wettelijke regels houden, zullen jullie vast begrijpen wat ik bedoel
Zal jullie niet verder vervelen en jullie verder dag in dag uit dezelfde onderwerpen laten doorkauwen.
|
Iederzijnmening
[Offline]
14:53 10/3/10
|
@orca, volgens mij is het gedonder met Jacob & Ezau begonnen...
Als ik bij iemand op visitie ga, dan gedraag ik me op een manier die van mij verwacht mag worden. Zo zal ik niet binnen roken als dat niet is gewenst, ook al doe ik het thuis wel. Ik zal ook niet zomaar een biertje uit de koelkast pakken of iets dergelijks.
Ik verwacht ook van anderen, dat ze zich in mijn huis gedragen...
|
Stalen
[Offline]
14:52 10/3/10
|
probeer maar eens met 250 een joint te rollen en opsteken
is me 1x gelukt maar toen zat ik niet op de motor
|
padje
[Offline]
14:46 10/3/10
|
dan rij ik niet harden dan 120 ,padje
ik wil van haar genieten terwijl ik door de woonwijk rij
|
bfa
[Offline]
14:46 10/3/10
|
aanpassen
net als wat orca zegt
ik zou het niet raar vinden als ze me weer in een Wohnwagen flikkeren richting de A67 als ik me hier niet zou gedragen
|
bfa
[Offline]
14:45 10/3/10
|
bart, hangt van de mood van je schoonmoeder af
|
padje
[Offline]
14:44 10/3/10
|
|
250 op de linkse baan
|
bfa
[Offline]
14:41 10/3/10
|
bfa, even denken:
"wir dürfen das in Holland nicht, also darfst du es hier auch nicht?"
Owh nee, wacht, je mag in NL wel een joint opsteken....
Ben je nu niet blij dat in Nederland meer mag dan ergens anders?
|
Iederzijnmening
[Offline]
14:39 10/3/10
|
|
nee, liever niet, ik dacht ik gooi 'ns 'n ander balletje op
|
orca
[Offline]
14:37 10/3/10
|