Ga naar Bindex Woensdag 10 Maart 2010
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Ga naar Pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende 
Berichten Aanbevelingen
Deze discussie wordt dagelijks automatisch aangemaakt om 03:00 uur.
Actuele AEX-grafiek:
0 0
Admin [Offline]
03:00 10/3/10
ik woon in duitsland
als ik zeik dat de iets niet goed geregeld is
of ik steek een joint op omdat dat in nederland wel mag en ik toch nederlander ben
wat voor een reactie krijg ik dan ?

0 0
bfa [Offline]
14:37 10/3/10
Orca, als je vraag aan mij gesteld is, ik heb posities. Wil je weten welke?
0 0
Iederzijnmening [Offline]
14:37 10/3/10

Opzij: baas in eigen buik
haatimam: baas in eigen huis
zoek het verschil
0 0
padje [Offline]
14:35 10/3/10
Vervang "mening" door "standpunt", als dat duidelijker is.
0 0
14:35 10/3/10
ff offtopic, maar heb je nog posities?
1 0
orca [Offline]
14:34 10/3/10

99% vd politici geloven in hun eigen sprookjes en daarom wordt het niet opgelost terwijl het zo makkelijk is
0 0
padje [Offline]
14:34 10/3/10
bfa en psar, waar is jullie duidelijke mening?

Ik geef een mening, die volgens mij vrij duidelijk is.

Jullie komen niet verder dan mensen beldeigen, en vorr mij ook nog een passende rol en equivalent te bedenken.

0 0
14:33 10/3/10
de uiteindelijke oorzaak is de zondeval
0 0
orca [Offline]
14:33 10/3/10
Het probleem de passende oplossing te vinden ligt bij ons, dat is wat je zegt. En dat is wat ik zeg
0 0
14:31 10/3/10
een beetje pechtold
0 0
bfa [Offline]
14:31 10/3/10

die menen worden holland niet uit gegooid omdat ze het slechter hadden dan waar ze vandaan kwamen en dan mag dat niet
althans
dat denkt de gemiddelde ongeschoolde onbereisde ambtenaar bij de soos
en dus loopt de uitkering en kinderbijslag gewoon door van die somalische die ik viavia ken die net voor 4maanden op zomervakantie is gegaan met hele gezin..
0 0
padje [Offline]
14:30 10/3/10
En weer parallelpostig.

Orca, ben het niet met je eens, maar dat is ieders recht.

Ik vind het aannemelijk dat iets soortgelijks ook zonder gastarbeiders hier was gebeurd, bv aangewakkert door het palestinaconflict. De gastarbeiders hier geven een bepaalde draai aan de zaak, maar zijn naar mijn bescheiden mening niet de uiteindelijke oorzaak.
0 0
14:30 10/3/10
Dit is een politieke speculant. De trekjes zijn duidelijk :
geen helder standpunt, echter het standpaunt van de ander ter discussie stellen.
Bij een helder antwoord er iets uitfilteren waarop weer dezelfde truc wordt toegepast.
1 0
psar [Offline]
14:28 10/3/10
nee, de oplossing ligt bij ons, niet 't probleem
0 0
orca [Offline]
14:26 10/3/10
Ik heb hem gelezen, en breng er niets tegen in.

Maar zoals je al aangeeft, ligt het probleem bij ons, of onze grote partijen. Niet bij de molsims in Burka.

Ja, je zou kunnen zeggen, het ligt uiteindelijk aan de k*tmarrokanen. Uiteindelijk wel, maar rotte appels heb je altijd, en het is de vraag hoe je daarmee omgaat.

En ik zal de laatste zijn die zegt dat men daartegen niet moet optreden.

Waar ik me wel van afkeer is de trend om ze dan maar allemaal te beledigen, zodat uiteindleijk de moslims met goede bedoelingen ook nog "om" gaan. Daar ben ik bang voor.

Ik kan niet tellen hoe vaak in in NL voor nazi werd uitgemaakt, door min duitse afkomst. Ik kom ook als Nai over, toch?

Mijn vader is overigens terug naar duitsland gegaan, hij vond het niet om uit te houden met de "Übermenschen" in Nederland. Maar ook dat is natuurlijk subjectief. (Hoewel.....) ik zie hem nog wel naar Singapore emigreren, mijn zus achterna.
0 0
14:25 10/3/10
kzou zeggen pick je fav...

Title: FTSE 100 (Mar 10) intraday : caution.
Summary: Update on supports and resistances.
Story: Pivot: 5525
Date: 2010/03/10
Time: 11:57 (GMT +1)
Ticker: UKX
Last: 5605
Pivot: 5525

Our Preference: LONG positions above 5525 with targets @ 5625 & 5650.

Alternative scenario: The downside penetration of 5525 will call for 5484 & 5400.

Comment: Broadening wedge formation shaping. The upward potential is now limited.

Trend: ST Consolidation; MT Bullish

Key levels Comment

5670** Horizontal resistance
5650** Horizontal resistance
5625*** Horizontal resistance
5605 Last
5525*** Intraday pivot point
5484** Horizontal support
5400** Horizontal support

Time: 11:55 (GMT +1)
Ticker: DJI
Last: 10569
Pivot: 10625

Title: Dow Jones (Mar 10) intraday: key ST resistance at 10625
Story: Pivot: 10625

Our Preference: SHORT positions below 10625 with 10500 & 10466 as next targets.

Alternative scenario: The upside penetration of 10625 will call for a rebound towards 10680 & 10702.

Comment: the upward potential is likely to be limited by the resistance at 10625.

Key levels Comment

10702** Horizontal resistance
10680*** Horizontal resistance
10625*** Intraday pivot point
10569 Last
10500** Horizontal support
10466** Horizontal support
10436** Horizontal support

Time: 11:48 (GMT +1)
Ticker: DAX
Last: 5895

Title: Dax (Mar 10) intraday: target 5914
Story: Pivot: 5820

Our Preference: LONG positions above 5820 with 5914 & 5973 in sight.

Alternative scenario: The downside breakout of 5820 will open the way to 5808 & 5767.

Comment: The German index is developing a lateral consolidation. 30-min RSI downtrend breakout.

Key levels Comment

6000** Horizontal resistance
5973** Horizontal resistance
5914** Horizontal resistance
5895 Last
5820** Intraday pivot point
5808** Horizontal support
5767** Horizontal support
0 0
brr [Offline]
14:21 10/3/10
nou, dan spel ik 't voor je uit. de maatregelen op de vliegvelden zijn ingevoerd omdat we gastarbeiders met een ander geloof hebben toegelaten.
0 0
orca [Offline]
14:19 10/3/10
Ah ok, je uitleg kwam terwijl ik schreef

Dankje, zal m rustig lezen.
0 0
14:18 10/3/10
Sorry Orca, maar ik zie nog steeds niet war er aan mijn verhaal niet klopt, en ik vind je uitleg ook nergens. Ik zie jouw visie, maar ik zie nergens dat ik het tegendeel beweer.

Hebben de m-o experts dan een uitleg, waar het tonen van lelijke oude vrouwen (die we hier ook hebben), het benoemen van "snorren" (waar wij ook equivalenten voor hebben), het verlagemenen dan wel goed voor is?

Ik neem aan dat de ex-expats ook met vooroordelen te maken hebben gehad. Zijn ze dan daadwerkelijk de ongelovige varkens of whatever ze al dan niet naar hun hoofd gesmeten zouden hebben gekregen?

Zijn wij dan beter als we ons net zo gedragebn? Of mogen wij dat?

Hoe dan ook, Orca, om je tevreden te stellen: Ook ik ben tegen het overbrengen van "de achterlijke uitleg van de islam" in de moskeen, met alle nare gevolegn van dien. Net zoals het overbrengen van Nazi-gedachtengoed in oost-duitsland, en er zullen vast nog meer analogien te vinden zijn.

Verder gun ik ieder zijn mening, maar bedenk wel, wie zaait zal oogsten (ja, dat geldt voor iedereen). En als iedereen tegen dezelfde bal blijft schoppen, dan blijft ie ook rollen, ongeacht wie de aftrap heeft gedaan. Of is dat ook weer PVDA/D66/SP gedachtengoed? In hokjes stoppen, ook weer typisch nederlands.
0 0
14:17 10/3/10
om 'n probleem op te lossen moet je het eerst definiëren. het probleem, zoals ik het zie, is dat we 'n onderklasse hebben gecreërd die donders goed hun rechten kennen maar niet hun plichten. die onderklasse is voor 'n groot deel afkomstig uit marokko en turkije, en tegenwoordig ook irak en somalië. zij hebben 2 nationaliteiten of 1 nationaliteit en 'n verblijfsvergunning. waar ik voor ben is degenen met dubbele nationaliteit die d'r 'n potje van maken eruit gooien, rücksichtlos. ten eerste zijn we dan van hen af en ten tweede werkt 't afschrikwekkend. ja daar moet je de grondwet voor veranderen en nee, dat is niet erg, mits 't democratisch plaatsvindt.
ik woon zelf in 'n ver buitenland en zou 't volstrekt normaal vinden als ik 't land wordt uitgegooid als ik me misdraag. waarom snapt iedereen dat principe, behalve de grote partijen?
2 0
orca [Offline]
14:13 10/3/10

Nu moet ik eerlijk zeggen.
Zat met een collega verleden week in vliegtuig naar Barcelona.
Zit er voor ons een donkere man met een pet met klep
over zijn ogen en dan over die pet een cappuchon.
We voelden ons er n iet lekker bij.

We spraken er openlijk over en de mensen voor en achter ons knikten en bleven ook de hele vlucht naar die vent kijken.

We hadden het er over, dat we in de media gelezen hadden dat de middenstand een verbod wil op klanten met een capuchon. Ook de garages waar getankt word
willen een verbod.

0 0
wanderer [Offline]
14:10 10/3/10

Goedmakertje...

1 0
Stalen [Offline]
14:06 10/3/10

Ik ben in vele landen geweest.
maar alleen in Nederland kwam ik die specifieke
Nederlandse cultuur tegen.

In feite zijn we ozo verdraagzaam,
maar dan geldt wel: gedraag je als iedere andere nederlander. Vooral altijd met de vinger wijzen en zeggen dat je het beter weet.
Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg is in Nederland een cultureel gezegde.
Als je rijk bent?: komt ie niet eerlijk aan.!!
Je moet uit een goed nest komen.

0 0
wanderer [Offline]
14:06 10/3/10
dit:
"Waarom zijn die maatregelen op het vliegveld ingevoerd?
Nou, ik denk niet omdat we gastarbeiders met een ander geloof hebben toegelaten. Dat zou te gemakkelijk zijn."

en dat leg ik rustig uit, en je gaat ermee akkoord, en dan zeg je "dus" en dan zeg ik je dat je verhaal niet klopt.
je kan 't "te makkelijk" noemen, maar dan doe je hetzelfde als pvda/cda/gl/d66, namelijk het probleem niet benoemen maar eromheen draaien. ik vind 't leuk dat je d'r bent en we hebben 'n leuke discussie, laat dat voorop staan, maar er zitten op dit forum 'n paar mensen die jarenlang in het m-o hebben gewoond en weten waar ze over praten. "te makkelijk" snijdt geen hout.
0 0
orca [Offline]
14:04 10/3/10

Burka - daarom...

0 0
Stalen [Offline]
14:01 10/3/10
Wat precies klopt er niet aan mijn verhaal?

0 0
14:01 10/3/10

we weten niet hoe we de Nederlandse financiele crisis gaan oplossen, maar de griekse is over.

Prodi: president for disneyland

0 0
wanderer [Offline]
14:00 10/3/10
dus klopt je verhaal niet
0 0
orca [Offline]
13:59 10/3/10
dit is zeker de club voor een redelijke discussie.
En als duitser zou je goed kunnen inschatten waarom er zo'n verschil is tussen ossies en wessies, of je nu zelf ossie of wessie bent.
0 0
psar [Offline]
13:59 10/3/10

Prodi: "Greece financial crisis is over"
Neighbours have room to move.

als een fossiel als Prodi dit gaat schreeuwen, da noet je oppassen.

Welke buren hebben ruimte?

de buren zijn: turkije, albanie, roemenie, servie

wat verderop: bulgarije, italie, cyprus.

0 0
wanderer [Offline]
13:58 10/3/10
Ja, Orca, dat zal zo zijn.

Dus?
0 0

Tja, "Iederzijnmening", ik zou zo zeggen: ieder zijn mening.

0 0
gameboy [Offline]
"Waarom zijn die maatregelen op het vliegveld ingevoerd?
Nou, ik denk niet omdat we gastarbeiders met een ander geloof hebben toegelaten. Dat zou te gemakkelijk zijn."

je slaat de spijker op z'n kop zonder 't te beseffen. de moderne terrorist komt voort uit de gastarbeiders en zijn juist degenen die wél 'n opleiding hebben genoten maar zich hebben laten indoctrineren in de moskee, door de libische en sa-arabische imams met hun achterlijke interpretetatie van de islam.
0 0
orca [Offline]
13:57 10/3/10
Sorry, bedoelde psar, niet padje
0 0
13:55 10/3/10

Psar,
Geef haar dan een eigen gilette met d'r verjaardag.
Of jij laat je baard staan.

0 0
gameboy [Offline]
13:55 10/3/10
Ik zie hier genoeg 30 jarige libelle mutsen die 50 lijken, misschien heeft padje een beetje een selectief gezichtsorgaan, maar goed. Ik zie al dat men liever met begrippen als "snorren" e.d. gooit. Deze kroeg is ook niet de plek voor een redelijke discussie.
0 0
13:54 10/3/10

europa lijkt azie wel, totaal geen beweging
de schwung is er uit.

0 0
wanderer [Offline]
13:54 10/3/10

Met moeders op de markt (Oman).
Mobieltje, internet.
De funda's zullen het steeds moeilijker krijgen om 't zaakje in hun gareel te houden.

0 0
gameboy [Offline]
13:53 10/3/10
Waarom zijn die maatregelen op het vliegveld ingevoerd?

Nou, ik denk niet omdat we gastarbeiders met een ander geloof hebben toegelaten. Dat zou te gemakkelijk zijn.

Orca, ik ben zowel in Turkije als ook in Marokko met een huurauto ver van de toeristische plaatsen geweest. Ja, op het platteland zijn ze anders dan in de stad (net als hier in het westen overigens. In Simpelveld denkt men ook anders dan in Utrecht.) Toch waren ze vriendelijk en hartelijk en heb ik me nooit "in gevaar" gevoeld. Ook heeft niemand mij belemmerd of mij hun gedragingen geprobeerd op te leggen. Goed, ik was toerist, ik ben dan ook niet zo´n stoorfaktor. Ben ik me terdege bewust, daarom het volgende:

Ik ben zelf een duitser die al tientallen jaren in NL woont, en ook ik heb steeds minder zin in nederlanders. Dat gejen van buitenlanders heb ik ook aan den lijve ondervonden, en waarschijnlijk in veel mindere mate dan menige moslim.

Zelfs in Belgie zul je als NLer nooit assimileren.

Ik zal niet ontkennen dat er problemen zijn met 2de, od 3de generatie kansloze buitenlanders in NL. Maar dat generaliserende wijsvingertje van de "geciviliseerde" Nederlander...ik weet het niet hoor. Analoog met duistland vergelijk ik de "marokkaantjes" liever met de Ossis. Daar is het ook niet pluis, kansloze ongeschoolde jonge duitsers die herrie schoppen. Wat doe je daartegen? Zeggen dat het door de DDR komt, dus kategorisch niets aan te doen behalve buitensluiten?

Straffen wie straf verdient zonder onderscheid van afkomst, ja, dat wel !

0 0
13:51 10/3/10
Ik heb liever een libelle muts zonder snor dan een marokkanse die constant mijn gilette gebruikt, maar dat is persoonlijke smaak.
0 0
psar [Offline]
13:51 10/3/10
nee ,maar zeg wel iets dat ze niet iets moet zeggen ,maar zelf zo moet handelen
0 0
bfa [Offline]
13:48 10/3/10
turkije moet zsm bij de eu. Maroc moet ook uitgenodigd worden. Dan valt die rommel een beetje sneller uit elkaar. Een compleet verarmd europa met een uniek multi culti patroon. Ik kan er niet op wachten.
0 0
psar [Offline]
13:48 10/3/10

mensen bang maken
kun je als overheid weer geld uit trekken
net zoals dat klimaat schandaal
mensen bang maken
etc etc
0 0
padje [Offline]
13:47 10/3/10

je vergelijkt iemand van 16 met iemand van 50
da's niet eerlijk

zie hier genoeg mediterrane vrouwen van 40+ bij de bushalte, moet de vuilnis man soms echt goed kijken welke zak hij meeneemt...
1 0
padje [Offline]
13:46 10/3/10

bfa, 13:38

Klopt niet.
De situatie is als volgt:
Omdat je vrouw steeds het licht aanlaat, ga jij dat daarom ook maar doen.

0 0
gameboy [Offline]
13:46 10/3/10
bfa, ik sanp je analogie niet. Kun je me die even uitleggen?

En die getooide vrouwen hier zijn toch zeker mooier dan de hollandse "libelle" muts met haar hoogwaterbroek.
0 0
13:41 10/3/10
Er was een tijd dat al die maatregelen niet nodig waren en mijn vreouw en ik heerlijke onbezorgde vluchten hebben gehad. Wij vliegen niet meer.
Waarom zijn al die kostbare maatregelen eigenlijk ingevoerd ?

0 0
psar [Offline]
13:40 10/3/10
en nog over die mocrinnetjes aldaaro, ten eerste zie je ze niet omdat je waarschijnlijk alleen in de steden bent geweest en ten tweede hebben wij hiero 'n tendens naar de meer achterlijke vormen zoals geintroduceerd vanuit saoedie-arabië, ook omdat we de plattelands/rif piepeltjes hebben geimporteerd en niet de stedelingen.
zelfde speelt mbt de turken, ga maar 'ns kijken in istanbul, en daarna op 't platteland.
daarbij speelt nog dat emigranten die star vasthouden aan eigen gebruiken in het verleden leven, je ziet dat ook met oude nederlandsers in oz etc, daar zweren ze nog bij juliana. is niks mis mee hoor, als je je daar lekker bij voelt, alleen hebben we in west-europa niet problemen met de oudere generatie maar juist met de jongeren en dan specifiek de jongens, omdat die niks kunnen en niks weten en vanuit huis nooit zijn gecorrigeerd door semi/analfabete ouders.
0 0
orca [Offline]
13:39 10/3/10
daar gaat het niet om
als je vrouw zegt dat je het licht in de badkamer steeds aanlaat , en zelf vergeet ze het ook steeds
zeg je toch ook denk er zelf ook eens aan

is toch een hele normale reactie
0 0
bfa [Offline]
13:38 10/3/10
En waarom men nu over Stegeman gaat heentrekken, die er enkel op wijst dat de volgorde op schiphol niet klopt (itt tot maastricht, groningen etc, waar dit truukje niet werkt), gaat mijn verstand te boven.

Is het nu zo moeilijk VOOR de taxfree shop de vloeistoffen af te pakken ipv erachter?
0 0
13:36 10/3/10
Ga naar Pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 Volgende