Ga naar Bindex FORTIS week 10 8 t/m 12 Maart
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Ga naar Pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 Volgende 
Berichten Aanbevelingen
Fortis heeft de afgelopen week een sprintje getrokken , in aanloop naar de cijfers .
Als de cijfers goed zijn gaan we de 3 ruim overtreffen .

Succes allen
0 0
mark-dijk [Offline]
20:18 5/3/10

ik heet wel geen Mark maar ik bemoei me met alles.
0 0
barrelhouse [Offline]
18:51 9/3/10

als je ze maar hebt voor sluiten markt de dag voor dividend. dus bij wijze van spreken 1 minuut.
0 0
barrelhouse [Offline]
18:50 9/3/10
Mark nu ff een beginnersvraag. Ik beleg sinds vorig jaa jaar. En dat gaat mij wel goed af. Ik sta totalitair nog in de min namelijk Maar dat gaat wel goed komen. Maar hoe zit het met het uitkeren van dividend, hoelang moet je een fonds in de porto hebben als ze dividend uitkeren aan je.
0 0
siha [Online]
18:39 9/3/10
Zal wel niet siha !

Ben eerder benieuwd als er dividend word uitgekeert .
Zal dan wel niet veel zijn , maar elke cent is er een
0 0
mark-dijk [Offline]
18:29 9/3/10
Nou Mark als ons dat nu ook nog wat op gaat leveren zou leuk zijn.
0 0
siha [Online]
18:25 9/3/10
Fortis Holding wordt Ageas

Samen met de jaarresultaten van 2009 zal Fortis Holding morgen wellicht zijn nieuwe naam bekendmaken: Ageas. Dat meldt de krant Le Soir op haar website.

De nieuwe naam zou naar AG, de afkorting van Assurances Générales, verwijzen, de sokkel waarop Fortis gebouwd werd. De Belgische verzekeringsdochter van de holding werd enkele maanden geleden van Fortis Insurance Belgium tot AG Insurance omgedoopt.

AG Insurance is het belangrijkste operationele actief van de holding sinds de ontmanteling van de bank-verzekeraar als gevolg van de liquiditeitencrisis die Fortis in de herfst van 2008 doormaakte. De Nederlandse activiteiten van de groep werden door de Nederlandse regering overgenomen. De Franse groep BNP Paribas nam de Belgisch-Luxemburgse bankactiviteiten over. Er was toen afgesproken dat de holding niet langer Fortis zou heten, de naam die aan de bankactiviteiten verbonden was gebleven. (belga/adb)

09/03/10 17u50

gr mark
0 0
mark-dijk [Offline]
18:23 9/3/10

En ondergetekende bankiert over een paar maanden weer alleen bij De Bank...

www.abnamro.nl/

Straks is dit draadje nog de enige herinnering aan deze financiële ramp.

0 0
JAO [Offline]
17:57 9/3/10
Valt tegen wat er gekocht is na toch wel goede analisten verwachting. Alhoewel ik niet veel met die analisten heb.
0 0
siha [Online]
17:57 9/3/10
Eindelijk de besmette naam Fortis wordt vervangen door: Ageas

Ageas.be
0 0
Poyraz [Offline]
17:52 9/3/10

vandaag 600k stuks.
0 0
barrelhouse [Offline]
17:37 9/3/10

Gisteren in de veiling ging er weer 1.4 miljoen tegen 2,71 en er waren heel grote porties bij.

0 0
Johannes2 [Offline]
15:39 9/3/10

Het is heel moeilijk in te schatten waarom het aandeel niet stijgt.
Het vertrouwen heeft waarschijnlijk een knauw gekregen sinds de scheiding, Fortis brengt geen/nauwelijks nieuws naar buiten, Griekse affaire/rechtzaak, etc.?
Als ze morgen niet goed uit de bus komen dan kan het lang duren voor er een stijging komt.
Ik denk/hoop echter dat het goed zal zijn.

0 0
Johannes2 [Offline]
15:37 9/3/10
blommetje dat zat ik mij ook al a te vragen
0 0
siha [Online]
14:22 9/3/10
hi Johannes2 als je dat optimistische stukje leest met conclusie kopen koersdoel 3.80 dan bevreemd het mij dat we nu geen run op de aandelen fortis hebben
0 0
blommetje [Offline]
14:16 9/3/10
ik verwacht dat het morgen niks met de koers gaat doen. en de tunnel als maar langer gaat worden (gisteren -3 zonder enige reden, vandaag weer niks)

Maar blijf rustig zitten, wacht op de 3,5 ...4.

Hoop dat ik het mis heb en morgen de 3 halen
0 0
Poyraz [Offline]
14:12 9/3/10

Albert Ploegh (ING): “De focus kan komen te liggen op de buitenlandse staatsobligaties in de Fortis-portefeuille. De bezorgdheid over de Griekse staatsobligaties is mijn inziens overdreven. Er zal ook worden gekeken naar de andere Zuid-Europese staatsobligaties in de portefeuille, naar de SPV Royal Park Investments, naar de waarde van de BNP Paribas call opties, naar de visie op solvabiliteit en naar de lopende processen. De resultaten over de tweede helft van het boekjaar zullen waarschijnlijk weinig nieuws bevatten.”

Ploegh is koper van het aandeel Fortis met een koersdoel van 3,80 euro: “Na de scherpe koersdaling van het aandeel kan de publicatie van de kwartaalcijfers als een katalysator werken. Ik reken op een nettowinst van 94 miljoen euro voor het vierde kwartaal, van 290 miljoen voor de tweede helft van het jaar en van 1,17 miljard euro voor het volledige boekjaar. De embedded value voor 2009 zou 4 miljard euro bedragen, of 3,50 euro per aandeel.”
0 0
Johannes2 [Offline]
13:47 9/3/10
Ik heb hier en daar wat zitten lezen en mijn cunclusie is dat de meeste analisten geen verrassing verwacht in de cijfers, als fortis morgen maar het tegendeel laat zien

Morgen voor opening van de beurs maakt Fortis de resultaten over het boekjaar 2009 bekend. De publicatie van de cijfers wordt gevolgd door een conference call om 9u30.

Dirk Peeters (KBC Securities): “Ik verwacht geen grote verrassingen bij Fortis. De nettowinst over het vierde kwartaal zou 159 miljoen euro bedragen, waardoor de halfjaarwinst op 355 miljoen euro zou uitkomen. De consensusverwachting bij de analisten ligt op 280 miljoen euro.”

Peeters heeft een koopadvies voor het aandeel, met een koersdoel van 3 euro: “Het is nog te vroeg om al nieuws te verwachten van de gerechtelijke acties die in Nederland lopen. Het is niet uitgesloten dat Fortis een klein symbolisch dividend gaat bekendmaken, maar ik verwacht eerder een zero dividend.”

0 0
johnclean [Online]
13:33 9/3/10

AMSTERDAM (Dow Jones)--Fortis Holding zal woensdag een nettowinst over de tweede helft van 2009 bekendmaken die minder sterk is beinvloed door voormalige activiteiten dan in de eerste helft en daarmee een beter beeld geeft van het overgebleven verzekeringsbedrijf. Volgens de consensusverwachting van 23 analisten, opgesteld door de Belgische verzekeraar, komt de nettowinst op EUR280 miljoen, na het enorme verlies van bijna EUR30 miljard in de tweede helft van 2008, gevolgd door een nettowinst van EUR886 miljoen in de eerste helft van vorig jaar. De schattingen voor het nettoresultaat lopen toch nog sterk uiteen, van EUR38 miljoen negatief tot EUR512 miljoen positief, door onduidelijkheid over de waarde van de gestructureerde kredietportefeuille en van andere restanten van de ontmanteling van het financiele concern in 2008. De winst van de verzekeringsactiviteiten zal naar verwachting in de buurt liggen van de EUR228 miljoen in het eerste halfjaar. De blootstelling aan risicovolle staatsobligaties (van landen als Griekenland, Spanje en Portugal) betekent volgens een analist dat de sterke solvabiliteit wat kan tegenvallen. Beleggers zijn verder benieuwd naar informatie over de strategie en de kapitaalbuffer. Fortis publiceert de cijfers woensdag voorbeurs. Het aandeel noteert dinsdag rond 12.35 uur 0,9% lager op EUR2,69. (CFH/AVR)
Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
March 09, 2010 06:42 ET (11:42 GMT)
© 2010 Dow Jones & Company, Inc.

AAND FORTIS ADR
US34956J3095
AAND FORTIS BE NOT
BE0003801181
0 0
moneta [Offline]
12:43 9/3/10

Er is in ieder geval geen winstwaarschuwing

0 0
Johannes2 [Offline]
10:45 9/3/10
Het is een beetje stil op dit draadje.
Het lijkt wel of iedereen op de cijfers van morgen wachten.

Ik heb zelf een zeer goed gevoel over dat Fortis alle verwachtingen overtreffen.
0 0
RemcoHu [Offline]
09:39 9/3/10

Hee John.. ( naamgenoot..

jij zegt woensdag, dan hebbe we toch nog de dinsdag om te kopen..!!!!!

Na deze dip kunnen we weer omhoog, ben alleen bang da we morgen toch nog ff naar beneden gaan...Amerika klein minnetje maar geen overtuigende + of -.... ik heb alles eruit gegooit, zit alleen nog met mn Wessanen in mn maag, en die heb ik nog een behoorlijke partij staan op dik in de 2,90..

kweet nie wanneer da goed komt, misschien klein verliesje pakken... Jammer...

If tommorow never coms....

0 0
the fortis king [Online]
23:32 8/3/10

Siha
Op 7/3/10 om 21:09 werd er op dit label nog wat afgedraaid voor je:

1 0
gameboy [Offline]
22:14 8/3/10
avond

Winstnemingen zijn wel normaal maar er stond weinig bied tegenover om de daling op te vangen. Maar het was over alle fondsen vrij rustig vandaag.Ing heeft er nog het beste aangetrokkken. Morgen gewoon weer up
0 0
siha [Online]
21:57 8/3/10

Avond,

Winstnemingen lijken normaal na sprongetje 2,85 vanochtend.
Zeker gezien forse stijging afgelopen vrijdag
Lijkt me niet iets om nerveus van te worden.
Althans niet indien herstel volgt morgen.
Terugval naar 2,60 is wel teleurstellend,maar heb zo`n gevoel dat 2,80 morgen weer in zicht komt.

We gaan het zien,

Cheers

0 0
jptd [Offline]
21:50 8/3/10
Ja John wel heel erg stil na die euforische stemming van vrijdag. Ik denk dat de meeste niet verkocht hebben en nu virtueel in het rood staan. Ja ik had vanmorgen ook beter winst kunnen pakken en weer lager in kunnen stappen. Maar wie had gedacht dat het zo zou gaan lopen vandaag. Nou ja heb nu een heel klein minnetje. Maar ben niet bang dat we dat niet goed kunnen maken van de week. Dus in ieder heb ik ze nog was ook vrijdag van plan ze te houden want de koers behoord toch boven de drie te staan.
Woensdag de cijfers toch? Ben benieuwd!!!!!
0 0
siha [Online]
21:36 8/3/10

De trein ging de verkeerde kant op en het verkeerslicht heeft ook niet geholpen

Maar hoop toch wel dat iedereen die vandaag verkocht heeft woensdag spijt krijgt

0 0
johnclean [Online]
21:05 8/3/10
we wachten op de cijfers!!!!!!!!!!!
gr deegee
0 0
deegee [Offline]
18:47 8/3/10

IS IEDEREEN DOOD GEVALLEN ACHTER ZIJN SCHERM OFZO...

???????????????????????????????????????????????? < br/>
NIX TE DOEN HIERO...

0 0
the fortis king [Online]
17:08 8/3/10

Zo ritje van 35cent ( KBC...) tis weer in de knip...!!!

Fortis blijft lelijk hangen zit te twijfelen of ik er wat ga inslaan nu...

Beetje raar...

0 0
the fortis king [Online]
17:02 8/3/10

Heb een palletje KBC weer gekocht, had ze er vorige week uitgedaan....Klein winstje..!!! nu wel iets duurder terug gekocht maar hij stijgd weer , en dan ist nie zo erg...!!!

Hopelijk stijgd de rest ook dik mee, das beter voor allemaal....

Wanneer krijg ik eens wat groene duimen...Ha Ha ..

King...

42 0
the fortis king [Online]
15:49 8/3/10
0 0
bfa [Offline]
15:19 8/3/10

ik geef het op. ik ga hulp zoeken voor mezelf..
0 0
barrelhouse [Offline]
12:39 8/3/10
2 0
JAO [Offline]
12:16 8/3/10

BNP Paribas door de 57 en half %tje in het groen. Zet dat door trekt het Fortis Holding vanmiddag mee..

Denk ik....

0 0
doubbells [Offline]
12:01 8/3/10

Geen 4 centen Barrel gokte op de 5... Maar daarna 1 miljoen omzet is om te lachten. Kans nog vandaag anders lekker in de meterkast.

0 0
doubbells [Offline]
11:56 8/3/10
groen duimpje
snap nu ook zijn probleem
0 0
bfa [Offline]
10:59 8/3/10

sorry joost.. geen duimpjes van me maar opening 2,82 dus verkocht en terughalen bij een scherpe daling schrijf je. daling was 4 centen?
0 0
barrelhouse [Offline]
10:50 8/3/10

Zelfs de omzet...

0 0
doubbells [Offline]
10:35 8/3/10

Van wie nu die rode duim....???? Heb het gisteren toch aangegeven.....

Ben je nu zo achterlijk ????

4 0
doubbells [Offline]
10:32 8/3/10

FF in het Nederlands Siha,

Frankrijk belooft Griekenland hulp

De Franse president Nicolas Sarkozy verklaarde dat de landen uit de eurozone Griekenland zullen bijstaan, als de financiële problemen in het land nog aanzwellen. 'Griekenland zal niet geïsoleerd geraken', zei hij. De Griekse premier Papandreou had zondagavond een gesprek met president Sarkozy.
'Als Griekenland hulp nodig heeft, dan zullen we daar staan', zei de Franse president Nicolas Sarkozy gisteren na afloop van een gesprek met de Griekse premier Georg Papandreou. De premier reist rond in Europa en in de Verenigde Staten om hulp te zoeken voor zijn land. Sarkozy gaf aan dat hij eerder op de dag had overlegd met de Duitse bondskanselier Angela Merkel. Samen waren ze bereid om Griekenland te beschermen tegen speculatie op de financiële markten, indien nodig.

Eerder liet president Sarkozy zich al ontvallen: 'We hebben de euro niet opgericht om een land in de eurozone te laten vallen. Anders hadden we de euro niet moeten oprichten. We moeten de Grieken steunen omdat ze een inspanning doen', zo verklaarde hij.

De Europese leiders hebben tot op heden financiële steun geweigerd aan Griekenland en diens regering aangemaand het tekort op zijn eentje aan te pakken. Maar de Griekse premier George Papandreou meent dat het besparingsplan van 4,8 miljard euro, dat vrijdag werd goedgekeurd, meer hulp van Europa rechtvaardigt.

Papandreou reist naar Luxemburg, Berlijn, Parijs en Washington op zoek naar steun. De Duitse bondskanselier Angela Merkel die Papandreou vrijdag ontving, meldde dat de vraag naar een bailout of redding aboluut niet ter sprake kwam. Merkel meende toen dat het aangekondigde besparingsplan een redding onnodig zal maken.

Armoede

De Grieken zijn intussen zeer ongerust. Ze gaan ervan uit dat de armoede in het land nog zal toenemen. Uit een peiling blijkt dat 85 procent van de Grieken vreest ze armer zullen worden door de forse besparingen van de Griekse overheid. Ongeveer 70 procent van de Griekse bevolking stelt dan ook dat de overheidsmaatregelen tijdelijk moeten zijn.

De Grieken gaan ervan uit dat de recessie nog jaren zal aanhouden. Een derde mikt op 3 à 4 jaar, 19 procent heeft het over 5 à 9 jaar en 22 procent denkt zelfs dat de crisis in Griekenland nog meer dan tien jaar zal duren.

Bron: De Tijd !!!
0 0
doubbells [Offline]
10:24 8/3/10

Morgen,

Gelukt en heb ze weer terug. Laat het een mooie week gaan worden.!

Koffie !!
4 2
doubbells [Offline]
10:19 8/3/10

Goedemorgen allemaal,

Hopelijk allemaal weer fris en fruitig opgestaan en een heerlijk weekend gehad met of zonder drank...!!!

Helaas heeft mn cluppie ff een tik gekregen van Breda maar alles komt goed

Nu weer omhoog met de aandeeltjes zodat we weer een mooi weekje tegemoet gaan zien.... Succes allemaal

Ps "King" gaat ook maar weer een week gokje nemen..

Aaronroos € 3,55
johannes 3,45
RemcoHu 3,22
Hab 3,20
John 3,13
blommetje 3.10
siha 3,07
mark 3,03
jptd 3,00
Bunky 2,95
Niels 2.93
King 2,92
Droad 2,90
barrel 2,89
doubbells 2,84
oma 2,73
bracar 2,68

0 0
the fortis king [Online]
08:31 8/3/10
Naast het gestaag oplopen koers Fortis moet je ook de koers US Dollar - Euro volgen. Hedge funds zijn grof aan het speculeren tegen de Euro en denken de Euro 1 tegen 1 met de US Dollar te krijgen.De hedgefunds vallen nu flink op hun bek want de Euro is aan het stijgen en bereikt deze week 1,37 tegen de Dollar!
0 0
mactan [Offline]
02:54 8/3/10
Ik zet het licht nog maar een keer op groen

0 0
johnclean [Online]
23:58 7/3/10
Inderdaad Mark, en voor wie hem niet wil missen je kan nog instappen

0 0
johnclean [Online]
23:56 7/3/10
Mark ik sluit aan bij het geen jij gepost hebt.
Moet wel gek gaan willen morgen niet hoger eindigen.
0 0
siha [Online]
23:51 7/3/10
De grote vraag van deze week is , is een grote stijging deze week waarschijnlijk ?

Ik denk dat dit alleen mogelijk is als Fortis Maandag en Dinsdag een grote stap richting de 3 euro zet .

De grootste problemen bij de Grieken lijken voorbij .

De winst van Fortis (verzekeringen) is goed .
Veel beter dan bijvoorbeeld Aegon .
Aegon zou veel hoger moeten staan ,en is in mijn ogen dan ook ondergewaardeerd .
En dan heeft Aegon een koersdoel van 6,50 gem. en staat op 4,89.
Dan heeft Aegon ook nog eens staatssteun van 3 miljard .
Fortis heeft 1,5 miljard eigen vermogen .
Fortis heeft vorig jaar dubbele winst gemaakt als je dat vergelijkt met Aegon en anderen in dit segment.
Maar de koers staat nog steeds dik onder de drie euro !

Dus morgen en Dinsdag de drie euro eens nemen en dan woensdag op naar de 3,50 .
Dat lijkt ,als ik dit zo bekijk eigenlijk best haalbaar
Als er nog iemand is die wil instappen , moet hij/zij dat morgen (rond 10 uur zeker doen .

Gr mark
0 0
mark-dijk [Offline]
23:33 7/3/10

(Adds details.)
By Gabriele Parussini
Of DOW JONES NEWSWIRES
PARIS -(Dow Jones)- French President Nicolas Sarkozy Sunday said a number of European Union countries were preparing a support package for Greece, even though he doesn't believe the Greek government will need financial help.
Speaking alongside Sarkozy, Greek Prime Minister George Papandreou said he was now convinced that the EU has the political will to support his government as it struggles to borrow EUR54 billion this year at an interest rate that would allow it to cut its huge budget deficit.
"There are concrete, precise tools that we are studying, about which we are not disclosing any more details tonight, but which will allow us to show, when the time comes, that not only does Greece have political support, it will be supported in all possible aspects," Sarkozy said during their joint press conference.
Sarkozy said Finance Minister Christine Lagarde is working on the plan with her EU peers, with the president of the European Central Bank and with Jose Manuel Barroso, the head of the European commission.
The logic, Sarkozy said, is that when a euro-zone country is under attack from speculators, it must be able to rely on its partners.
"When there are speculative movements, we have no interest to explain what we'll do in case it were necessary," Sarkozy said. "We have measures, we are ready, we are determined."
Papandreou's meeting with Sarkozy is part of a five-day tour of foreign capitals meant to shore up support for Greece on both sides of the Atlantic.
The development of an EU plan to rescue Greece means the International Monetary Fund's role will be limited to providing technical advice to the Greek government, the French President said, echoing remarks by German Chancellor Angela Merkel earlier this week. Papandreou is due to meet the IMF during a visit to Washington D.C. Tuesday.
Indeed, some EU members are mulling the creation of an equivalent to the IMF, which would be known as the European Monetary Fund and provide support to euro-zone members.
German Finance Minister Wolfgang Schaeuble floated the idea in an interview with weekly Welt am Sonntag.
"We aren't planning an institution to rival the IMF but we need one for the inner stability of the euro zone, which has the experience of the IMF and the equivalent authority," Schaeuble told German weekly Welt am Sonntag.
Euro zone members have shown aversion for a direct intervention of the IMF, which would show that the currency bloc is incapable of handling its own problems.
Still, even if until earlier this week the IMF option has been used by the Greek government to force Europeans to take its case seriously, an intervention of the Washington-based Fund sounds now increasingly unlikely.
"We prefer a European solution, we don't want to go to the IMF," Papandreou said at the press conference.
Greece somewhat eased investors' fears Thursday, when the government's offering for a 10-year bond attracted bids worth almost three times the EUR5 billion on offer. However, bonds had a yield of about 6.3%, making it almost twice as expensive as German government borrowing. When it borrows EUR5 billion at that rates, Greece is paying EUR750 million more than Germany, Papandreou said.
Papandreou added that the interest rates now being demanded by investors are "not viable for the [Greek] economy," and what Greece needs is to be able to borrow at rates similar to those paid by other euro-zone members.
Greece is rated A2 by Moody's Investors Service and triple-B-plus by Standard & Poor's Corp. and Fitch Ratings Inc.
Greece, the European Union's most indebted country, will face its biggest challenge in April and May, when more than EUR20 billion of debt comes due for repayment. So far, Greece has raised EUR13.6 billion.
In Berlin Friday, Merkel signaled that Germany and its European Union partners would intervene to rescue Greece if its problems threatened to spiral out of control, but emphasized that she's optimistic that Athens won't need help.
The Greek parliament approved a EUR4.8 billion austerity package on Friday as thousands of union members protested the spending cuts and tax increasing on the streets outside.
-By Gabriele Parussini, Dow Jones Newswires; +33 1 4017 1740; gabriele.parussini@dowjones.com
(Alkman Granitsas in Athens contributed to this story)
Click here to go to Dow Jones NewsPlus, a web front page of today's most important business and market news, analysis and commentary: http://www.djnewsplus.com/access/al ?rnd=1DcCVaSf3ssIxPDNQEgrsg%3D%3D.You can use this link on the day this article is published and the following day.
(END) Dow Jones Newswires
March 07, 2010 15:10 ET (20:10 GMT)
© 2010 Dow Jones & Company, Inc.
0 0
siha [Online]
22:11 7/3/10

Dank je Barrel !
0 0
doubbells [Offline]
21:21 7/3/10

Aaronroos € 3,55
johannes 3,45