|
Aanbevelingen
|
Deze discussie wordt dagelijks automatisch aangemaakt om 03:00 uur. Actuele AEX-grafiek:
|
Admin
[Offline]
03:00 13/1/12
|
maandag mlk dag, stock market closed..
|
dikker
[Offline]
10:26 13/1/12
|
gap bijna dicht, ik los en ff sporten
|
skipad
[Offline]
10:21 13/1/12
|
Market talk that the SNB to raise EUR/CHF floor to 1.3000, however there is also talk that the floor is to be removed - Unconfirmed
FX Commentary
Note: Little movement is observed in EUR/CHF for the time being, trades 1.2100.
|
orca
[Offline]
10:19 13/1/12
|
es50 moet ff de gap dichtgooien bitte
|
skipad
[Offline]
10:11 13/1/12
|
en is 't niet raar dat de cf van de holding 206% is van dat van de nv? rara hoe kan dat niet, ook niet als je 't corrigeert voor dat 50,01% belang? voor de duidelijkheid, dat belang staat d'r los van, het is gewoon onbegrijpelijk dat 'n holding in de juridische zin van een holding, dus een soort van mand met belangen, een cf heeft die 2x zo hoog is als dat van haar belangen. en ik vraag me ook af of 't mag. er lopen blijkbaar enorme kasstromen (van de nv) door een aparte beursgenoteerde entiteit (de holding). misschien dat psar dat kan verduidelijken.
|
orca
[Offline]
10:11 13/1/12
|
moodys verlaagd tnt, nu frankrijk nog
|
skipad
[Offline]
09:57 13/1/12
|
Een paar garnalenvissers gaan met het mes op de keel ineens out of the Box denken niks meer € 3,- euri of nog minder de kilo maar gewoon Heiploegje of Ouwehand spelen. Ze gaan d'r zwaar in met het ex opperhoofd van de fruitmasters aan kop en pelmachines. Verkort de keten begin bij jezelf. Zouden wat meer Agro makkers een voorbeeld aan kunnen nemen.
|
magnum
[Offline]
09:48 13/1/12
|
Netherlands Industrial Production SA M/M (Nov) -1.1% vs. Exp. 0.0% (Prev. -0.1%, Rev. 0.0%)
EU Data
Netherlands Industrial Production NSA Y/Y (Nov) -1.2% (Prev. 1.1%)
en de klapperrrrrrrr
ECB says EUR 1.496bln borrowed using overnight loan facility, EUR 489.906bln deposited
Fixed Income
- ECB says first covered bond purchases program total now EUR 58.583bln
- ECB says second covered bond purchases program total now EUR 3.382ln
|
orca
[Offline]
09:45 13/1/12
|
|
Mijn foon kan nog geen apps hebben haha
|
JK
[Offline]
09:44 13/1/12
|
mogge..
|
dikker
[Offline]
09:41 13/1/12
|
gaan die ook over de apps op de pfeaune
|
magnum
[Offline]
09:41 13/1/12
|
|
Vroeger deed ik Business Intelligence, toen zat ik er dagelijks bovenop. Nu niet meer, hoewel ik het wel interessant vind nog steeds. Meeste klanten van mij zijn bovendien offshore-gerelateerd en daar loopt t allemaal nog wel door voorlopig. Kan overigens niks installeren zonder IT toestemming, Amerikaans bedrijf jeweettog
|
JK
[Offline]
09:37 13/1/12
|
zitten Harry's tie rack dassen guests er ook weer of zitten ze er ook weer eens bij
|
magnum
[Offline]
09:32 13/1/12
|
maar heb jij voor dat ding niet zo'n oldskool widget op het bureaublad. kweet das heel 2007 maar die -7 klonk nogal als een verrassing en dat hebben we nu toch al een paar daagjes achter mekaar
|
magnum
[Offline]
09:31 13/1/12
|
40334 bp
record high
http://www.bloomberg.com/apps/quote ?ticker=GGGB1YR:IND
|
blackgold
[Offline]
09:30 13/1/12
|
Ik weet dat er een aantal Nederlandse rederijen op het puntje van omvallen staat. Velen zijn gefinancierd met particulier geld en als zo'n eigenaar ziet dat hij elk jaar geld verliest dan trekt hij ook de stekker eruit. De Rabobank zit er natuurlijk ook dik in, die zie je op iedere scheepvaartbeurs. Als die gekke dingen gaan uithalen dan gaat t helemaal spoken binnen de branche.
Bij klanten van mij zie je ook regelmatig ontslagrondes. Maar er zijn ook tenten waar veel kapitaal is opgepot en die gaan juist nu tweedehands schepen opkopen voor een prikkie.
|
JK
[Offline]
09:27 13/1/12
|
Dat zeg ik.
|
magnum
[Offline]
09:25 13/1/12
|
wat is nou dat hele gedoe rond de holding en de nv? en waarom doet gs opeens raar met die geile SELL? wat zit daarachter? hoe lopen de hazen als ze dronken zijn? komptie, pak d'r lekker 'n bakkie bij.
indertijd heeft ome freddy z'n gedoe mooi opgetuigd als 'n 3-traps raket, met arc, daaronder de holding en uiteindelijk de nv. dat ging jarenlang goed en was een efficiente manier om met 25,01% de controle te houden.
echterrrrrrrr, in de loop der jaren zijn d'r wat zaken met elkaar verweven geraakt die dat niet hadden moeten zijn in beursgenoteerde combinaties.
de pijn zit 'm bij de holding. wat ze afgelopen decennia hebben gedaan is a) verplichte winkelnering nv bij holding, denk aan reclame/pr/ip/managementsfees etc, en b) hebben ze in de holding alle bv's ook volgehangen met schuld. wat ze bij arc hebben gedaan is onzichtbaar, maar ik gok zomaar dat daar ook flink wat pijn zit in de vorm van schuld met als onderpand het belang in de holding.
wat is daar nou de relevantie van? dat zit als volgt. de core bizniz, dus de nv die 't bier maakt, torst op z'n eige al een geweldige schuld mee, en wordt daarnaast ook nog uitgewrongen door de holding (en arc), het verplichte winkelneren. dat moet wel, want de holding heeft alleen maar inkomsten uit de nv. met andere woorden, de nv torst niet alleen d'r eigen schulden met zich mee (denk aan die "value adding" overnames in oa de uk, rusland en meggiko), maar staat onder grote druk om de 2 molenstenen holding/arc ook van genoeg cash flow te voorzien om de rente op allerhande on/off balanzæ te voldoen. het is dus 3 voor de prijs van 1, maar dan achterstevoren.
de nv kan op d'r eige de kar nu net trekken, maar die 2 bloedzuigende lagen erboven trekken ze niet meer. en dat is de reden dat gs gister zo expliciet stelde dat de holding op sell werd gezet en niet de nv. en to top it off valt d'r nu niks meer te verpanden of omzet te kopen met 'n lulkoekverhaal van gearing en synergie en efficientie, want we zitten middenin een secular shift weg van bier, en al helemaal pisbier van het niveau budweiser zonder meerwaarde. en dat heineken export premium verhaal is inmiddels ook zo 1982 dat iedereen d'r klaar mee is.
hoe nu verder? ten eerste dient d'r ontvlechting plaats te grijpen. dat kan goedschiks (in theorie) of kwaadschiks, en ik denk dat 't de laatste variant gaat worden. ik denk namelijk dat de holding door d'r convenanten is geschoten of daar heel dichtbij zit, en dan krijg je toestanden, zoals we her en der al hebben gezien. ik noem een grontmijtje, qua convenanteske dreun. dat kan heel snel en vooral heel hard gaan. wat gs met die downgrade doet is waarschuwen voor wat komen gaat. en gezien de verbanden denk ik zomaar dat gs zelf dreigt aan 't pannetje te blijven plakken, waar ze uiteraard geen zin in hebben.
u bent gewaarschuwd. wordt vervolgd.
|
orca
[Offline]
09:24 13/1/12
|
|
WTF, -7% op de Baltic Dry??
|
JK
[Offline]
09:22 13/1/12
|
Hier krijg je net 1200 euro voor je krugerrand, dat zijn nog eens discountprijzen.
http://angstelgoud.nl/inkoophtml.ph p
|
JK
[Offline]
09:22 13/1/12
|
Is het vandaag hallo $ 1,000 qua Baltic Dry
|
magnum
[Offline]
09:18 13/1/12
|
eens
die man doet het goed en dat kan niet in dit land
ecb deposits op ath
|
skipad
[Offline]
09:17 13/1/12
|
Flauw allemaal hoor, laat die man toch. Als ik zijn leeftijd heb en ik ben gescheiden dan teken ik ervoor
“Nieuwe vriendin van 26. Voor het eerst dat Henk Bleker valt voor iets dat Groen is”, (Yoeri Albrecht, directeur van het Amsterdamse debatcentrum De Balie)
“Nooit gedacht Henk Bleker nog eens te gaan associëren met scharrelvlees”
"'Wat zit je pony leuk', zei Henk. En de rest is geschiedenis.” (Mark van Traa)
“Al met al is mijn nieuwe relatie goed ontvangen. Vanmiddag om 't te vieren @BabsRijlaarsdam maar eens trakteren op een Happy Meal.
|
JK
[Offline]
09:12 13/1/12
|
|
weer even off.
|
blackgold
[Offline]
09:10 13/1/12
|
dan komen langs
de politie (alles ok check/tanken)
het leger
de me eenheden
provinciale staten (semi raptors)
rwstaat (semi raptors)
waterschappen (semi raptors)
het publiek (hummers zijn uit en raptors zijn in)
alles komt langs-bijna alles-alles.
|
blackgold
[Offline]
09:09 13/1/12
|
http://www.zie.nl/video/opmerkelijk /Arts-laat-transplantatiehart-vallen/m1fz4i3f3kkt< /a>
Gewoon even afspoelen onder de kraan, is toch zonde anders!
|
JK
[Offline]
09:09 13/1/12
|
|
Hahaha, laatst ook, blek. Was aan de A1 of A12 meen ik: stond ik in de rij met allemaal jonge Nederlandse militairen, volledig in uitrusting. De mooiste blonde dames zaten erbij, ik wist niet wat ik zag. Waren er wel 30 of 40 in totaal.
|
JK
[Offline]
09:05 13/1/12
|
|
ik zal jullie zo wat vertellen over de dirty little secret van sjarlien. eerst ff de open afraggen
|
orca
[Offline]
08:58 13/1/12
|
|
het houdt je scherp.
|
blackgold
[Offline]
08:56 13/1/12
|
3 bussen met zuidkoreanen die naar binnen stormen net als je denkt dat er een dip komt.
een auto in de fik-een doorrijder-vliegende broodjes met ham door de lucht-zeg dan gezond zonderham.
etc³³
|
blackgold
[Offline]
08:55 13/1/12
|
dit had ik al verwacht
2 jaar is er door china met Myanmar overlegd.
de Chinezen hebben een haven gekregen en ze hebben ettelijke miljarden geinvesteerd in 3 spporlijnen en een autosnelweg dwars door Myanmar.
daarbij is in de stille diplomatie overeengekomen, dat binnenlandse problemen moeten opgelost, want china wil niet dat die giga investeringen straks gedwarsboomd worden door militante groepjes.
maar mevr. Clinton is er een paar dagen geweest en ze had geen keus willen ze niet te veel invloed verliezen aan de indische Oceaan en ja hoor de verdere ontwikkelingen worden nu klakkeloos toegeschreven aan Hillary.
maar wij weten beter.
http://www.bloomberg.com/news/2012- 01-12/myanmar-signs-cease-fire-with-rebels-in-step -to-ending-60-year-civil-war.html
|
wanderer
[Online]
08:54 13/1/12
|
|
ok daar heb ik iig geen last van-er gebeurd altijd van alles op de pomp.
|
blackgold
[Offline]
08:53 13/1/12
|
|
wat n weelde-ben je dan overbodig-doe je niks-sjonge:http://www.nu.nl/gezondheid/2713605 /saai-werk-slecht-gezondheid.html
|
blackgold
[Offline]
08:52 13/1/12
|
nimen hao
|
wanderer
[Online]
08:50 13/1/12
|
na megico is nigeria de belangrijkste afzetmarkt
deze week ligt de fabriek plat
ra ra wie is dit?
|
skipad
[Offline]
08:49 13/1/12
|
mogguh!
voor orc-tactische zet ing geen snelle aflossing staatsschuld-geen dividend-alles voor de tier:http://www.nu.nl/economie/2714096/i ng-betaalt-staatssteun-later-af-.html
|
blackgold
[Offline]
08:40 13/1/12
|
|
en tog wil ik 1300 op es zien. ik wil 't gewoon dus gaat 't gebeuren
|
orca
[Offline]
08:38 13/1/12
|
ing heeft meer tijd nodig
|
skipad
[Offline]
08:37 13/1/12
|
|
goedemorgen
|
orca
[Offline]
08:36 13/1/12
|
op rtl-z zijn ze een beetje verbaasd over de tegenvallende detailhandelsverkopen in de vs
als ze hadden meegelezen dan wisten ze dit 3 wkn geleden al
|
skipad
[Offline]
08:36 13/1/12
|
Vaak mee gevlogen, niks mis mee hoor. Is ook van de zwarte lijst gehaald. Enige waar je op moet letten is dat je eten niet vergiftigd wordt als je politiek actief bent in Indonesië
|
JK
[Offline]
08:35 13/1/12
|
garuda = een doodskist
|
skipad
[Offline]
08:30 13/1/12
|
|
KLM Werelddealweken klinkt allemaal leuk, 699 euro voor naar Jakarta. Maar dan ga je even verder kijken en zie je dat je met Emirates al voor 549 euro in Jakarta kunt komen. OK, moet je wel een uurtje of tien op t vliegveld in Dubai doorbrengen bij de overstap, maar veel mensen die wij kennen kiezen óf voor de prijs (Emirates) óf voor de service (Singapore of Malaysia Airlines). Je kunt ook met Garuda Airlines vliegen, is ook een goede maatschappij, maar niet met de reputatie van SIA of MAS, maar wel met een hoge prijs. Die valt dus overal buiten, vandaar ook veel lege vliegtuigen vanuit Amsterdam. Wordt tijd voor een verdere consolidatie in de sector, zodat de consument weer als vanouds genaaid kan worden met te hoge ticketprijzen.
|
JK
[Offline]
08:28 13/1/12
|
buenos diasz ....
President Barack Obama has formally notified Congress of proposals for a $1.2 trillion (£782bn) rise in borrowing, risking another battle with Republicans.
In a letter, Mr Obama said "further borrowing is required to meet existing (spending) commitments".
Congress has 15 days to vote on the proposal, which would raise the debt ceiling to $16.4 trillion.
Last year the government came close to default in a row over the debt ceiling.
|
conxhans
[Offline]
08:24 13/1/12
|
aloha!
vrijdag de 14e!
|
skipad
[Offline]
07:04 13/1/12
|