Ga naar Bindex Geert prijst aan......
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Ga naar Pagina: 1, 2, 3 Volgende 
Berichten Aanbevelingen
Geert prijst het aandeel aan. Dus succes verzekerd.
0 0
Ketelbinckie [Offline]
11:57 19/3/06
Dit fonds donderd in elkaar.
De stijging is te danken aan uitspraken in het programma van harry mens van 18-3-2006.
Koersmanipulatie noem ik dit.
0 0
roka [Offline]
23:13 25/3/06
Ik sluit me bij martin the best aan!
Wat een drama van iedereen....
0 0
meid [Offline]
19:54 25/3/06

Mooie volzin, Martin....
0 0
De Becker [Offline]
17:12 25/3/06
http://www.brabantsdagblad.nl/econo mie/article191603.ece
0 0
Martin The best [Offline]
17:11 25/3/06
Stefan sorry je taal gebruik kan mieschien wel wat netter je komt heel gefrustreerd over volgens mij ben je een van de gedupeerden die de aandelen verkocht heeft op € 2,50 mischien speculeer jij wel op 15 euro je lijkt mij geen echte ondernemer maar een kind die 20 euro verloren heeft dit lijkt mij voldoende Geert Schaaij is mijn man hij heeft het vaak altijd goede tips! tip: kijk eens hierop de belgen zijn wat nuchter dan jou http://www.beursduivel.be/forum.php ?page=topic&&id=1867& &naam=Aandeel_Dico& &
0 0
13:45 25/3/06

Door
Idioot
Creatief
Opgewaardeerd
0 0
Stephanovic [Offline]
17:50 24/3/06
Inderdaad, Geert, misbruik maken van de markt. Dat is het juiste woord en dat is wat je hebt gedaan.

AMSTERDAM (Dow Jones)--De gang van zaken rond het aandeel van beddenfabrikant Dico International heeft de 'volle aandacht' van de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Dat blijkt uit commentaren van persvoorlichtster Drea Berghorst tegenover de financiële website BeursOnline.

De koers van het aandeel Dico is deze week fors opgelopen door uitspraken van de Baarnse vermogensbeheerder International Assets in het televisieprogramma 'Business Class' van Harry Mens.

In de column 'Glas ijs' op de website inveztor.nl suggereerde columnist Martin Crum afgelopen maandag dat 'de huidige situatie rondom Dico op z'n zachtst gezegd ongewenst is'.

International Assets, die in Business Class koersdoelen voor het aandeel Dico van 6 euro en 15 euro noemde, heeft in de maand maart forse aantallen aandelen Dico gekocht, in naam van klanten.

BeursOnline vroeg de AFM of er, gesteld dat de gang van zaken rond het aandeel Dico inbreuk maakt op de wet Marktmisbruik, een onderzoek loopt naar Dico en International Assets. Berghorst kon hier geen vanwege geheimhoudingsplicht geen uitspraken over doen maar wist wel te melden dat de zaak de 'volle aandacht' heeft van de AFM.

Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5890270
0 0
De Becker [Offline]
18:34 23/3/06
www.nu.nl:

Aandeeltjes pluggen bij Harry Mens

Uitgegeven: 22 maart 2006 09:27

Rumoer op de beursvloer! Aandelen van de kleine beddenfabrikant Dico zijn de afgelopen twee dagen niet aan te slepen dankzij een ronkend koopadvies door Geert Schaaij, vermogensbeheerder bij International Assets . De koers kan wel "een paar keer over de kop", aldus Schaaij in het TV programma Business Class.

Door Hans Jager van Blikopdebeurs.com

Voor wie Business Class niet kent, dat is een uit de hand gelopen hobby van makelaar Harry Mens op zondagochtend met aandacht voor modeshows, bedrijfspresentaties en gesjeesde ex-politici afgewisseld door reclame voor zwembaden en vastgoedfondsen. Geert Schaaij mag daar regelmatig komen opdraven om zijn beurspraatje te houden.

Wat blijkt? Goed speurwerk door Inveztor.nl leerde dat Schaaij een paar dagen voor de uitzending alle aandelen van een onderhandse emissie heeft opgekocht en dus vuistdiep in Dico zit. De vraag is of hier sprake is van marktmanipulatie. Formeel gezien waarschijnlijk niet, Schaaij heeft zowel in de uitzending als op de website keurig gemeld een positie te bezitten.

Toch is zijn handelswijze op z'n minst discutabel. Dico is een zeer illiquide aandeel met hooguit 2.000 stukjes omzet per dag. Het bedrijf wordt vervolgens gepromoot bij een goed bekeken TV programma, zonder te vermelden dat de adviseur initiatiefnemer en afnemer van de onderhandse emissie is geweest. Werk aan de winkel voor Doctors van Leeuwen.

NewKidInTown heeft tot nu toe geen positie in Dico en is dat ook niet van plan op dit moment.
0 0
NewKidInTown [Offline]
00:01 23/3/06
kate 22/3 12.47u:
"IA bouwde vanaf begin maart stapsgewijs een belang op in DICO, hetgeen de koersstijging in het aandeel vanaf 3 maart zou kunnen verklaren. "Daarna kwam de plaatsing er nog eens bij", aldus Hagethorn. De directeur wil niet aangeven hoeveel procent aandelen DICO er vanaf begin maart voor de plaatsing is gekocht door IA."
> als hun belang boven een bepaald % uitkomt ontstaat er een meldingsplicht, indien dat het geval is , hebben ze aan die plicht voldaan ?
0 0
AdkasRdam [Offline]
22:48 22/3/06
van de www.afm.nl / tab
Beleggers

"Het is verboden om in of vanuit Nederland met voorwetenschap te handelen of deze voorwetenschap aan een derde mee te delen of een derde aan te bevelen transacties in die effecten te verrichten. Tevens is het verboden om in of vanuit Nederland de markt te manipuleren. Zowel door het verrichten of bewerkstelligen van handelsorders of transacties als door het verspreiden van onjuiste of misleidende informatie. Voor een volledige omschrijving van de verboden verwijzen wij u naar de brochures."

0 0
AdkasRdam [Offline]
22:45 22/3/06
bluesky

je kunt het programma nog steeds zien:
tinyurl.com/cxsbx
en druk op:
"Klik hier voor de uitzending van 19 maart."
0 0
teejee [Offline]
19:55 22/3/06
Ik zal ook eens vaker naar Harry Mens kijken.
0 0
bluesky [Offline]
19:36 22/3/06
Stalen,
Geert Schaaij is directielid en senior vermogensbeheerder bij International Assets uit Baarn.
Hij "treedt op" (lees: hij koopt zendtijd) in het programma Businessclass van Harry Mens op zondagmorgen 11:00 uur op RTL7.
0 0
frunk [Offline]
14:16 22/3/06
Nooit gehoord van Euronext-regels?

In DIT geval afwijking van +/- 10% van de voorgaande koers een freeze intreedt.....
0 0
goudje [Offline]
14:02 22/3/06
Het ligt still .. pffft ik vrees dat ik dit aandeel straks aan de straatstenen niet kwijt raak :S
0 0
Fluffypuppy [Offline]
13:53 22/3/06
Who the fcuk is Geert?
0 0
Stalen [Offline]
13:49 22/3/06
Dit ruikt ergens naar.
0 0
brutes [Offline]
13:47 22/3/06
Je kunt het nu lezen op de voorpagina van DFT. Of dit nog
gevolgen heeft voor Geert ?
0 0
graz [Offline]
13:37 22/3/06
Kan iemand mij vertellen waarom er niet gehandeld wordt, terwijl er genoeg aanbod voor koop en/of verkoop is.

Ben nieuwsgierig waar de koers naar toe gaat.
0 0
fabvosco [Offline]
12:53 22/3/06
Dico: plaatsing 223.000 aandelen eigen initiatief

Door Andre Sterk Van DOW JONES NIEUWSDIENST

AMSTERDAM (Dow Jones)--Dico International nv heeft de recent onderhands geplaatste aandelenemissie op 15 maart jl op eigen initiatief verricht en niet laten initieren door derden, zegt chief executive (CEO) Michiel Herter woensdag tegen Dow Jones Nieuwsdienst.

"We waren deze emissie van 223.000 aandelen DICO al langer van plan. We hebben besloten tot een onderhandse plaatsing, omdat het voor Dico nogal lastig is om particuliere beleggers te vinden. We zaten in een gesloten periode in verband met de jaarcijfers over 2005, waardoor we nog geen actie konden ondernemen," legt Herter uit.

Na de vervroegd naar buiten gebrachte, voorlopige cijfers over 2005, kwam DICO weer met het emissieplan op de proppen. "International Assets (IA) kon ons garanderen het hele pakket te kunnen plaatsen bij zijn beleggers", zegt Herter.

DICO publiceerde de cijfers voortijdig op 14 maart om de verdenking van voorkennis weg te nemen. Het aandeel liep begin maart namelijk al aardig op. De publicatie stond gepland op 7 april.

Het Financieele Dagblad haalt woensdag een column van Martin Crum van de website Inveztor aan, waarin gesteld wordt dat IA het initiatief zou hebben genomen voor de plaatsing van de aandelen.

IA ontkent echter eveneens het initiatief te hebben genomen tot een plaatsing. "Toestemming voor de plaatsing was vorig jaar al gegeven door de aandeelhoudersvergadering", aldus algemeen directeur Theo Hagethorn van IA.

Herter zegt bekend te zijn met IA. De vermogensbeheerder heeft volgens Hagethorn recent een researchrapport geschreven over het handelshuis.

Hagethorn: "Tijdens de gesprekken die daarvoor nodig waren kwam het voornemen tot een onderhandse plaatsing van de genoemde aandelen ter sprake. Wij vinden DICO een belegging waard op basis van de afgeronde sanering en de recente cijfers", aldus Hagethorn.

IA bouwde vanaf begin maart stapsgewijs een belang op in DICO, hetgeen de koersstijging in het aandeel vanaf 3 maart zou kunnen verklaren. "Daarna kwam de plaatsing er nog eens bij", aldus Hagethorn. De directeur wil niet aangeven hoeveel procent aandelen DICO er vanaf begin maart voor de plaatsing is gekocht door IA.

Verder bezit e e n persoon van IA op persoonlijke titel een cumulatief preferente obligatie van EUR 50.000, die enige jaren geleden door DICO eveneens onderhands werd geplaatst en niet is genoteerd.

Deze week ontstond er opwinding over de plotselinge en enorme koerswinst van het aandeel DICO. De voorlopige cijfers over 2005, gaven al aanleiding voor een koersstijging van EUR 2,66 (slot DICO op 13 maart) naar EUR 3,50 (slot DICO op 17 maart). Het veilingfonds DICO noteert woensdag ongewijzigd op EUR 4,30.
0 0
kate [Offline]
12:47 22/3/06
Jao,

Ik weet niet of hij dat bewust gedaan heeft.
Ik had na die uitzending geen vreemde gedachte, ondanks dat ik hem een gl***erd vind.

Ik heb mijn huiswerk, na die uitzending, wel gedaan en dan is o.a. een bezoekje aan de afm-site een standaard voor mij.
Daarnaast kon ik mij niet vinden in zijn wpat voor komende jaren.

Overigens ik heb ook geen positie in Dico, ondanks een tip op EB vorige week, maar anders had ik ze gisteren verkocht.

Daarnaast is het toch van de zotte, ondanks alle publiciteit, dat er vandaag toch weer bestens kopers zijn, toch?
0 0
goudje [Offline]
12:26 22/3/06
geert had een erg hakkelig verhaal op bnr gisteravond.

mens' commentaar was iets in de trant van, geert ken ik als integer, en hij heeft toch gemeld dat hij een positie in het fonds had, hij kent de regels van de AFM echt wel; Mens zag niet in wat het ertoe deed dat dit belang middels een emissie verkregen was etc etc.

geert beweerde tot 2x toe in de uitzending gemeld te hebben een positie te hebben.

//t zal allemaal wel weer met n sisser aflopen.
vrind Geert moet zich wel beseffen dat-ie n beetje moet oppassen met het imago wat hij aan t opbouwen is (speelt al langer).
0 0
PietKeizer [Offline]
12:18 22/3/06
Goudje

Als Geert zegt dat hij Dico op kopen heeft staan en daarbij terloops opmerkt dat "iemand als Boonstra toch niet voor niets een belang van 6% in een bedrijf neemt", dan lijkt het me niet meer dan normaal dat je er ook even bij zegt dat dit belang dateert van 19 december 2003.

Tuurlijk is het grijs gebied, maar je moet toch toegeven dat het er dik in zit dat hij dit 'detail' welbewust verzwegen heeft.

Hoeveel mensen weten de weg naar het WMZ register te vinden? Bovendien, waarom zouden ze? Ik was naar aanleiding van de opmerking van Geert ook echt in de veronderstelling dat Boonstra's belang recent verkregen was en daarvan was Geert zich dondersgoed bewust.

Heb zelf overigens geen belang in Dico, maar het lijkt me op zich best een redelijk bedrijf.
0 0
JAO [Offline]
12:07 22/3/06
Businessclass wordt op zaterdag al opgenomen. Hier en daar wordt geknipt, dus ik verwacht dat alle gasten die Menstijd hebben gekocht nog even controleren of alles wat ze hebben gezegd door de beugel kan.
0 0
frunk [Offline]
11:35 22/3/06
Is het nu weer stil gelegd?
0 0
Fluffypuppy [Offline]
11:34 22/3/06
Jao,

Het blijft een grijs gebied, kijk ook naar ABN/AMRO en Buhrmann de volumes gisteren en de koopadviezen vandaag.

Iedereen kan kontroleren wanneer Boonstra zijn belang genomen heeft.

Uiteraard met respekt voor jouw mening, maar zie ook vandaag weer de bestens kooporders in Dico.... "Hebzucht troef".
0 0
goudje [Offline]
10:54 22/3/06
Geert heeft verzuimd te vermelden dat International Assets garant stond voor de genoemde nieuwe aandelenemissie tegen een koers van 2,35.

Zeggen dat je 'een positie' hebt volstaat daarbij m.i. niet.

Martin Crum, van Inveztor.nl stelt dat de emissie een initiatief van Schaaij was.

Verder deed hij het voorkomen alsof de heer Boonstra net een belang van 6% genomen had, terwijl dit belang naar het schijnt al van geruime tijd geleden dateert.

Kortom, reden genoeg om de zaak eens tegen het licht te houden... al was het alleen maar om de schijn van belangenverstrengeling weg te nemen.
0 0
JAO [Offline]
10:38 22/3/06
Jao,

Vlg mij heeft hij niets fout gedaan, heeft zijn positie en van zijn klanten gemeld.

Een ander verhaal zou zijn, zijn advies over Theolia destijds, waar je de vrijdag voordien een fors volume zag.(frontrunning)
Ook een veilingfonds (Parijs 15.00 uur.
0 0
goudje [Offline]
09:49 22/3/06
Volkskrant meldt dat de AFM een onderzoek gaat instellen naar het optreden van Schaaij in Business Class en de daarop volgende koersexplosie van Dico...

Ze zullen wel weer niets kunnen hard maken, maar een onderzoekje kan natuurlijk nooit kwaad.
0 0
JAO [Offline]
09:39 22/3/06
Frunk,

In mijn gedachte heeft Mens die opmering gemaakt en daarop heeft Geert de opmerking gemaakt met een lemiet te werken.
0 0
goudje [Offline]
08:37 22/3/06
goudje,
Je kunt de uitzending nog terugvinden op business-class.nl en doorspoelen tot Geert in beeld komt.
Volgens mij is niets gezegd over de liquiditeit van het fonds.
0 0
frunk [Offline]
08:29 22/3/06
Vorige slotkoers 4,30
Openingskoers 5,95
Bied 5,95 (6.900)
Laat 5,95 (12.055)
Hoogste dagkoers -
Laagste dagkoers -
Omzet (stuks) 0
Gem. dagomz. 3 m. 8.584
0 0
gappie [Offline]
08:12 22/3/06
Martin, neem eens contact op met NTI. Hebben nog een leuke cursus nederlands in de aanbieding.
0 0
Ketelbinckie [Offline]
07:59 22/3/06
martin kan beter
0 0
roodtkapje [Offline]
07:46 22/3/06
Afgelopen zondag werd het aandeel Dico positief besproken in het televisieprogramma Business Class door Geert Schaaij, vermogensbeheerder bij International Assets, die een koopadvies op het aandeel gaf.

De analist had op 15 maart privé een positie in het aandeel Dico, evenals International Assets voor haar cliënten. Dat meldde Schaaij zelf bij een publicatie over Dico op de website International Assets Dico van 15 maart. De koers bedroeg op het moment van de publicatie 2,75 euro.

0 0
Alcatel [Offline]
00:23 22/3/06
Uitstaande aandelen, inclusief emissie en inclusief conversie zal in de buurt van de 3,4 miljoen uitkomen.
De "winst"over 1e halfjaar was 140K.
Is dat een KW van 100?? Sinds wanneer zitten er gouden marges op stalen bedden?
Ben overigens bang dat DICO meer en meer uitgeschakeld zal worden als groothandelaar. De zelfstandige winkelier legt het loodje, de ketens blijven over. Die ketens kunnen makkelijk zelf kopen hebben ze Dico niet voor nodig.
0 0
FYO [Offline]
22:36 21/3/06
soms ff spellingsfeetje spelen brick;-)

geen aandeeltje voor mij dit.
0 0
lievelau [Offline]
21:26 21/3/06
Best wel grappig dit draadje.....

Iemand zondag j.l. de uitzending gezien?

Zeiden de heren niet dat het een illiquide fonds was en zeker met een limiet gewerkt moest worden en je gewenste inkoopkoers wel eens een weekje later kon zijn.....

(Hij had wel iets duidelijker kunnen zijn over zijn WPAT, of die bijvoorbeeld inkl. de "verwatering" is, maarja daar ben je belegger voor om eventuele adviezen op z'n waarde te kunnen taxeren)

Tja, de verkopers van vandaag hebben een leuke winst, en de kopers.........tja
0 0
goudje [Offline]
21:25 21/3/06
hee lieve jij HIERO? ;-)
0 0
brick [Offline]
21:14 21/3/06
froude???

lastig groep 7 he?
0 0
lievelau [Offline]
21:11 21/3/06
ben jij ondernemer Martin The best ??
0 0
brick [Offline]
21:04 21/3/06
die Afm kan helemaal niks het is eerlijk gezegt hier is absoluut geen sprake van froude
0 0
20:55 21/3/06
sorry maar ik vraag me wel eens af heb ik hier te maken met ondernemers of mensen die 1000 euro hebben te besteden
stijgt een andeel lopen ze te janken zakken ze ....... tís ook nooit goed moedeloos.
0 0
20:54 21/3/06
Wat een gezeik hiero sorry maar de helft let niet op geert was zondag op tv en hij heeft gezegt dat hij hier aandelen in had ik heb hier lekker aan verdient.
0 0
20:51 21/3/06
Voor de liefhebbers:

tinyurl.com/zo - 8lt
0 0
telg [Offline]
20:04 21/3/06
Dico is echt niet veel soeps hoor. En zeker geen €4 waard. €2 was al dik betaald, kijk er de cijfers over afgelopen jaar maar op na.
0 0
hdb [Offline]
18:44 21/3/06
Jeetje, wat een hocus pocus hier. Iedereen gelukgewenst die er niet in zit. Ik denk dat de AFM hier nog wel enige maanden werk aan zal hebben. Zullen ze niet blij mee zijn...
0 0
keepitsimple [Offline]
18:02 21/3/06
Middag allen,
is `t nu Geert prijst...., of prijs Geert.
8-))))
0 0
inhetbgin [Offline]
17:45 21/3/06
leuk aandeel voor de moderne belegger.

//heb je hem weer.
0 0
PietKeizer [Offline]
17:37 21/3/06
Beste allemaal,

Leuk aandeel voor de moderne belegger. Shuffle of niet, het is de koers die het hem doet!

Heel leerzaam dit allemaal vanuit psychologisch standpunt bezien!

Geluk allemaal!
0 0
marsu [Offline]
17:28 21/3/06
Ga naar Pagina: 1, 2, 3 Volgende