Dico boekt flinke winststijging
15 Feb 07, 16:11
AMSTERDAM (ANP-AFX) - De leverancier van slaapkamermeubilair Dico heeft vorig jaar flink meer winst behaald dan in 2005. Het bedrijf verwacht dit jaar te kunnen profiteren van de versterkte marktpositie en het toenemende consumentenvertrouwen in Nederland en Duitsland.
De nettowinst steeg tot 900.000 euro van 100.000 euro in 2005. De omzet nam met 60 procent toe tot 8,6 miljoen euro. Dico rekent dit jaar op een “substantiële” stijging van de omzet door de bijdrage van het vorig jaar overgenomen Apple Furniture. De cijfers van dat bedrijf werden vorig jaar voor zeven maanden meegenomen in de resultaten van Dico. Een woordvoerder wil geen percentage verbinden aan de verwachte omzetgroei.
Procentueel zal de omzet het meest stijgen in Duitsland, maar ook in de Polen, Oekraïne en Roemenië begint de markt aan te trekken. Sinds kort is Dico ook actief in Rusland. Oost-Europa draagt momenteel nog geen 10 procent bij aan de omzet maar de vooruitzichten zijn goed, aldus het bedrijf.
Verhuur van slaapplaatsen
Naast het leveren van bedden wil Dico zich meer gaan toeleggen op de verhuur van tijdelijke slaapplaatsen, bijvoorbeeld bij EK’s en WK’s voetbal, en de thuiszorg. “De thuiszorg is voor ons echt een speerpunt. We willen er graag in uitbreiden”.
Dico maakte verder bekend 245.000 aandelen onderhands te hebben geplaatst voor 3,60 euro per aandeel. De uitgifte is bedoeld om het eigen vermogen te versterken met het oog op de verwachte groei van de onderneming.
vvr[Offline]
16:37 22/2/07
Nog even wat inslaan rond de 5 Euro, we kunnen een stuk verder omhoog. Rond de 7 weer uitstappen.
vvr[Offline]
10:52 1/3/07
Blijft trickie maar ook een leuk spel om een snelle winst te pakken.
Grootste stijger vandaag en gezien de bied laat kun je leuk gebruik maken van de koersstijging. Dit naast het feit dat Dico goed bezig is en een hogere koers (rond de 8 a 9 euro gerechtvaardigd is.
Als je een beetje van gokken en spelen houd kan dit fonds een flink rendement opleveren.
mi. kopen !
Ik weet niet of ik zo blij ben met deze aanbeveling Stalen...
Nah, ik denk dat ik maar eens een gokje neem en wat stukjes ga oppikken.
vvr[Offline]
12:13 23/2/07
Retteketet naar Beter Bed...
Stalen[Offline]
11:57 23/2/07
Weer bijna 4% in de min, alleen op Bied Laat koersen. Jammer adt er weinig handel is, maar de aandacht voor dit fonds zou best eens groter kunnen worden, want de ontwikkelingen zien er goed uit. Denk eraan om eens in te stappen en en gokje te wagen.
vvr[Offline]
11:55 23/2/07
mi zou dit toch een stuk hogere koers van Dico rechtvaardigen. Een eurotje of 8 zou best reeel zijn.
Probleem is de beperkte handel in dit fonds.
Wel of niet nu instappen??