Ga naar Bindex Aegon week 6 t/m 12 maart 2010
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen

http://members.quicknet.nl/a.lestra de/kranten2.html
http://members.quicknet.nl/a.lestra de/beursnavigator.htm
Op eigen volle kracht vooruit
0 0
fred * [Offline]
12:51 6/3/10

ik wou het niet zeggen.
0 0
barrelhouse [Offline]
11:32 12/3/10
Als de macrocijfers in de VS vanmiddag goed uitvallen, dan zou de 5,00 voor goed genomen kunnen worden
0 0
fred * [Offline]
11:25 12/3/10
Het is een logische gedachte dat bankaandelen op Wall Street de leiding in de opgang nemen. De Fed heeft verklaard dat de rente voor een verlengde periode op een exceptioneel laag niveau zal worden gehandhaafd wat koren op de molen is voor de banken. dft
0 0
fred * [Offline]
11:21 12/3/10
nu al een erg hoog volume is de states. komt er nieuws ?
0 0
pyreneeen [Offline]
19:24 11/3/10
Nou dacht dat Aegon nu eindelijk eens aan een inhaalslag zou beginnen maar nee hoor AEX bijna op zijn hoogste punt en Aegon 20% lager grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr wat een k.............. Aandeel geduld geduld ja ja maar eens raakt dat op
0 0
dramm [Offline]
12:16 11/3/10
Het gerucht van 2 weken geleden is nu ver te zoeken (gelukkig). Echter velen (en ik ook) vinden het onwaarschijnlijk dat Aegon wordt overgenomen. Er zijn namelijk 2 schilden waarom Aegon niet wordt overgenomen, dat is de vereniging en de staatssteun die het heeft gekregen. De staatssteun is echter tijdelijk. In de vereniging zitten alle belangrijke aandelen. Dat is een verdedigingsmechanisme tegen vijandige overnames.

Echter wat is opgebouwd kan ook weer worden afgebroken. Als de vereniging samensmelt met het bedrijf, dan is de schild weg. Met andere woorden, die aandelen komen terug in het bedrijf. Hierdoor kan er een pad worden gecreëerd om overgenomen te worden.

Maar goed, ik blijf erbij dat Aegon niet wordt overgenomen en langzaam optrekt richting ING. Als de staatsteun is ingelost, kunnen ze ook weer op overname gaan. Voor de lange termijn ........, ja wie het weet
0 0
ste [Offline]
23:09 10/3/10
vrees ook dat de 5 euro een hele grote

hindernis blijkt te zijn. Bedenk wat een

idioot groot aantal stukken 'boven de markt'

hangt... gewoonweg mensen die bij dat soort

metrische koersen hun winst pakken en vooral

ook definitief uit AEG stappen. Genoeg van de

onvoorspelbaarheid, genoeg van de 2-stappen-

vooruit-3 achteruit koersen, genoeg van de

onduidelijkheid over afbetalingen en herintrede

van dividenden, genoeg van de financiele sector

en genoeg van een fonds dat met onverwachte

zwarte jaarcijfers komt en geen input krijgt om

echt omhoog 'te kruisen'.

Zo, er schiet me nu even snel niet meer te binnen

maar als dit verzonden is ongetwijfeld nog wel

vijf redenen om afscheid te nemen. Al was het

alleen al om geen aeg-loser genoemd te worden

maar ik...
ik blijf zitten.

waarom? omdat bovenstaande beweringen geen

valide argumenten zijn. We zullen zien wie

de echte verliezers worden...

succes allen.
0 0
sijgjeklots [Offline]
22:14 10/3/10
ik denk:

4,80

hoop t niet, maar verwacht

weer back to basics... kan toch

niet altijd feest zijn bij ons

geliefde aegon.
0 0
sijgjeklots [Offline]
22:06 10/3/10
4.91 gokje
0 0
muntje [Offline]
21:20 10/3/10
Wat doen we Aegon morgen door de 5 eurie?

Slotstand voor morgen doen we een gokje?

IK zeg:

siha 5,003
0 0
siha [Offline]
20:49 10/3/10
Ik heb mijn geschreven puts € 4,80 juni afgedekt ;met winst uiteraard.Er zit meer te halen bij Aegon ,maar na 4 maanden wil je wel eens wat.Bij eerste dip opnieuw proberen.
mvg
0 0
Bunky2 [Offline]
15:34 10/3/10

Tis maar een momentopname, maar ziet er goed uit.

Bied Volume Volume Laat
4,841 81.926 3.631 4,843
4,84 5.000 8.484 4,847
4,839 100.000 5.906 4,849
4,837 1.064 615 4,85
4,836 8.326 2.828 4,851

Bron: Dft
0 0
klojo [Offline]
21:23 9/3/10
nou ik wel hoor!
er valt alleen nog weinig tot niets te melden
0 0
fred * [Offline]
20:33 9/3/10
Niemand geen Aegon meer? Ze hebben het toch redelijk gedaan vandaag. Financials aan de andere kant van dat meer zijn momenteel redelijk in trek.nAllemaal een heel klein plusje.
0 0
siha [Offline]
20:17 9/3/10
Die 4.85 was een zware dobber. Werd elke keer flink aangevuld. Volgende serieuze berg alweer op 4.86.
0 0
moneta [Offline]
16:56 9/3/10
ja zéker stil. Ik ben zelf vanmiddag weer ingestapt op 4.85. Had lager gekund, maar ja....het zij zo... Hoop dat zij morgen rond 4.94 opent. Dan gaan ze er meteen uit.
0 0
SpeedRacer [Offline]
22:36 8/3/10
Zijn die religieuze hie vandaag ook te keer gegaan.
Het is allemaal zo stil
0 0
siha [Offline]
21:59 8/3/10
Aegon schikt, maar: ‘de rest is voor de kerk zelf’
Peter de Waard op 08 maart '10, 06:00, bijgewerkt 7 maart 2010 22:45

AMSTERDAM - Kunnen organisaties zich voor aansprakelijkheid vanwege seksueel misbruik verzekeren? Nee. Sinds 2000 heeft het Verbond van Verzekeraars dit uitdrukkelijk uitgesloten. De rooms-katholieke kerk zal zelf ook opdraaien voor alle schade die door een rechter wordt toegewezen. Nationale Nederlanden, de huidige verzekeraar van de rooms-katholieke kerk, laat er geen misverstand over bestaan: een verzekering zou een soort premie op seksueel misbruik zijn.

Verzekeraar Aegon, die de rooms-katholieke kerk van 1955 tot 2000 verzekerde tegen alle wettelijke aansprakelijkheid, heeft niettemin een bedrag van maximaal 1 miljoen euro opzij gezet voor mogelijke claims vanwege seksueel misbruik door geestelijken. Hoewel ook deze verzekeraar eigenlijk vindt dat deze schade niet was verzekerd, stond er geen duidelijke uitsluitingsclausule in de kleine lettertjes van de polis. ‘En om aan alle discussie een einde te maken en slachtoffers niet de dupe te laten worden van eindeloos juridisch gesteggel, is er een schikking getroffen. Wij betalen maximaal één miljoen euro voor alle claims in die periode van 45 jaar. De rest is voor de kerk zelf’, aldus een woordvoerder.
0 0
fred * [Offline]
07:38 8/3/10
Nou ja Barrel ik weet het de varkens vreten het niet,maar geld stinkt niet.
0 0
siha [Offline]
20:19 7/3/10

//uit piëteit met de slachtoffers

Denk meer aan anders stoppen met aegon
0 0
barrelhouse [Offline]
20:15 7/3/10
Die miljoen was al 2 jaar geleden gereserveerd uit piëteit met de slachtoffers en niet om misdadigers te faciliteren. Hierin laat Aegon zich van een betere menselijke kant zien dan die goorlingen van een geestelijk zieken. Het blijft dus bij 1 miljoen en dat het bij die vieze godsdienaren hierbij blijft, valt te betwijfelen. Die zwijnen namen het "laat de kindertjes tot mij komen" wel al te letterlijk. Dat krijg je met celibataire fundamentalisten die de bijbel per letter hanteren als het ze uitkomt.
0 0
fred * [Offline]
20:11 7/3/10

Indicatoren van Aegon

Trend Sinds Koers
signaaldatum Vorige
slotkoers Rendement Vorig
signaal
Neutraal 17-feb-2010 4.48 4.89 n.v.t. Neerwaarts
Steun Weerstand Actuele koers Actuele high Actuele low Volume
4.69 5.14 4.89 4.89 4.73 19118884

Beoordeling van het technisch beeld:
Het koersbeeld is neutraal. De rangschikking van toppen en bodems geeft niet direct een trendmatige voorkeur weer. De overwegend positieve technische kenmerken geven echter aan dat er sprake is van opwaartse koersdruk.

Positieve technische kenmerken zijn o.a.:

Het rendement van de afgelopen handelsdag was 3.82%.
Met een slot op 4.89 noteert het aandeel een 10 day high
De MACD noteert boven nul en stijgt.
Het 20 daags voortschrijdend gemiddelde stijgt sinds 11 dagen, sindsdien is het rendement 8.64%.
Het slot noteert sinds 6 dagen boven het 40 daags voortschrijdend gemiddelde, sindsdien is het rendement 10.48%.
Neutrale technische kenmerken zijn o.a.:

Het 40 daags voortschrijdend gemiddelde daalt sinds 9 dagen, sindsdien is het rendement 9.86%.

Deze analyse is 100% modelmatig gegenereerd en komt derhalve objectief en onafhankelijk tot stand. (niet beïnvloed door de mening van een analist)

0 0
siha [Offline]
18:50 7/3/10
Zo en wat gaan we met Aegon doen morgen. De paters en de priesters gooien hoop ik geen roet in het eten. Voorlopig moet Aegon om de sexuele lusten van deze mannnen nou ja kinderlokkers een miljoen apart zetten.
Is kijken wat ik kan doen om wat van mijn verzekering Aegon terug te krijgen.
Ben nog nooit in Thailand geweest.
0 0
siha [Offline]
18:40 7/3/10

Goedenmorgen,

de volgende pagina kan je verder helpen.

http://overheidsloket.overheid.nl/i ndex.php?p=product&product_id=901248

Succes.

0 0
droadneggel [Offline]
09:07 7/3/10
Jan,bij overname houd het overgenomen bedrijf op te bestaan en kun je opnieuw in het nieuwe bedrijf instappen, na verkoop oude aandelen natuurlijk, als je dat wilt.

Wat te doen als je je aandelen niet aanbied aan de overnemende partij, dan ben je ze na een bepaalde datum kwijt mits ze dus reeds voldoende aandelen hebben binnen geharkt.

Dit alleen dus bij een totale overname, bij gedeeltelijke ruil of fusie heb je dus een ander verhaal.

Gewoon de overname afwachten lijkt mij en dan pas handelen.
0 0
taare [Offline]
09:07 7/3/10
droadneggel en helmus, bedankt voor de snelle reactie.
maar ik blijf zitten met dit: zolang ik in nederland woon is het dividend voorheffing op de inkomstenbelasting omdat het in nederland gevestigde bedrijven zijn. Als aegon/kpn worden omgezet in buitenlandse aandelen (daar ga ik maar even vanuit dat dat zo gaat bij overname,??was mijn andere vraag), bv Munchen en Telefonica, is het dividend dan nog steeds een voorheffing, en daarmee het dividend dus feitelijk belastingvrij.
Uiteraard moet aogon eerst weer gaan uitkeren..
0 0
jandoes187 [Offline]
01:32 7/3/10

Als je de aandelen niet wilt verkopen om reden van divident inkomsten dan moeten zij wel weer divident gaan uitkeren want dat is voor Aegon op dit moment niet van toepassing. Dividentbelasting wordt direct ingehouden, maar als je belasting plichtig bent in een ander land moet je dat bewijzen en dan kan je teruggave vragen via een formulier die je dan moet aanvragen. Groetjes.

0 0
helmus [Offline]
20:31 6/3/10

bedoel natuurlijk de belasting over de dividend
0 0
droadneggel [Offline]
19:26 6/3/10

het dividend kun je volgens mij terugkrijgen als je in de usa gaat wonen en uitgeschreven bent bij je nederlandse woonplaats. het wordt in eerste instantie wel ingehouden.

0 0
droadneggel [Offline]
19:25 6/3/10
geleerde heren, al een aantal jaren lees ik met plezier dit aegon (en kpn) forum.
Ik heb een aantal vragen waar jullie hopelijk een antwoord op weten. Ik heb in 2001 8000 kpn gekocht op gemiddeld 4.50 en vorig jaar 2000 aegon op 2.90.
Ik wil deze eigenlijk niet nooit verkopen, maar voor het dividend aanhouden.
Voor beide fondsen lees ik weer veel overnamegeruchten.
Ben ik verplicht de aandelen te verkopen in geval van overname? of krijg ik dan aandelen van een, waarschijnlijk buitenlands, fonds? en wat heeft dat buitenlands zijn van een fonds voor invloed op het (feitelijk) belastingvrij zijn van het dividend?
En als ze niet overgenomen worden, maar ik emigreer zelf (volgens plan naar US), is het dividend dan nog steeds een voorheffing op de inkomstenbelasting?
bedankt, Jan Doesborgh
0 0
jandoes187 [Offline]
18:46 6/3/10
We gaan naar de 5,50 Aegon staat er goed voor en kan ook zonder overname (geruchten) op eigen kracht omghoog. ADVIES CONSENSUS = 6,76 Dus we hebben nog een mooie stijging voor de boeg.
0 0
vlerk [Offline]
13:56 6/3/10
Wat afgelopen week leek op een terugval is vrijdag in herstel geraakt, op eigen kracht en gedreven door de betere US macro-cijfers. Komende handelsweek maar eens fors door de 5,00
0 0
fred * [Offline]
12:53 6/3/10