|
Aanbevelingen
|
Deze discussie wordt dagelijks automatisch aangemaakt om 03:00 uur. Actuele AEX-grafiek:
|
Admin
[Offline]
03:00 10/3/10
|
we krijgen ook een tobintax. dat moet speculeren op fin markten tegengaan. Ik ben voor een poli-tax welke politici moeten betalen om deel te mogen nemen aan het politieke speculanten circus, waarbij gehandeld wordt met uitsluitend geld van anderen en dat risicoloos.
ik ben ook voor een emf. dat moet zsm van de grond komen met minstens 100 miljard vermogen en 5000 ambtenaren en hoofdkantoor in marmer en goud.
dat moet ff betaald worden door de eu landen die dan meer schulden maken. dat is goed.
turkije er zsm bij dan stijgt de avg schuld en daalt het avg bbp.
ik ben voor belastingverhogingen om zodoende de consument het consumeren af te leren en ook niks overhoudt om schuld af te lossen.
Ook ben ik voor enorme besparingen om zodoende het bbp te drukken en de verhouding schuld, emu norm dus incl lagere overheden, en bbp vrijwel gelijk te houden.
Ik verzin nog wel meer om deze club on tje highway to Hellas te helpen.
Kunstmatige machtsblokken zijn altijd ten onder gegaan.
|
psar
[Offline]
22:10 10/3/10
|
interessante stand aex dag chart. 343-345 en dan 348 om definitief met 328 etc af te rekenen. het staat erg strak. de rsi bijna ob. een dmi, trendkrachtmeter, op 34 max ca 40.
om die trend vast te houden is het noodzakelijk dat de rsi overbought gaat, + 70
wat er dan meestal gebeurt is dat die of gewoon ob blijft staan met stijgende koersen ofwel hij loopt iets terug op een bodem en blijft daar liggen, het zg door tijd en niet door daling ademhalen.
hier moet natuurlijk onderliggend flink gekocht worden.
ben razend benieuwd.
|
psar
[Offline]
21:57 10/3/10
|
|
is niet dom hoor
|
orca
[Offline]
21:40 10/3/10
|
Misschien ben ik dom, maar dit:
"klopt gameboy, maar hij had 't erover dat omgekeerd d'r geen voordelen zijn, dus nl-er in duitsland, en dat klopt niet, mn wat hypo-aftrek betreft "
vat ik niet.
Ik zou gezegd hebben dat een nederlander (werkend in NL) die in duitsland woont geen hypo-aftrek heeft? Ik heb gezegd dat hij dat voordeel juist wel heeft.
En het staat hier ook als volgt "De meeste Nederlanders die naar Duitsland verhuizen zullen geneigd zijn om voor “het Nederlandse regime” kiezen omdat dit de mogelijkheid biedt de hypotheekrente af te trekken en buitengewone lasten in aftrek te nemen"
Nu zeg ik dat her andersom niet geldt. Ik kan als in duitsland werkende duitser die in nederland woont weliswaar kiezen "beschränkt of unbeschränkt steuerpflichtig" te zijn, dus ik kan kiezen of ik behandeld wordt als iemand die die duitsland zou wonen. Bedoel je dat soms?
Maar ik kan geen nederlands fiscaal voordeel gebruiken, integendeel, ik mag in NL nog vermogensbelasting betalen, die in duitsland in die vorm niet bestaat
Misschien moet je het deze domme nieuweling even precies uitleggen, Orca.
|
Iederzijnmening
[Offline]
21:36 10/3/10
|
O, kwam je van die kant.
|
gameboy
[Offline]
21:18 10/3/10
|
|
klopt gameboy, maar hij had 't erover dat omgekeerd d'r geen voordelen zijn, dus nl-er in duitsland, en dat klopt niet, mn wat hypo-aftrek betreft
|
orca
[Offline]
21:08 10/3/10
|
orca 20:17,
Jouw link gaat over woonachtig in Duitsland.
http://www.to/Wonen-in-NL-werken-in -DE
|
gameboy
[Offline]
20:56 10/3/10
|
|
puur tech, zoals tech kan zijn
|
brr
[Offline]
20:47 10/3/10
|
en overmorgen staat Jan B. naast Albert Verlinden te vertellen dat hij gewoon een bespreking heeft gehad om alle belastingdiensten een leukerkunnenwehetnietmaken style te gaan geven in de kleuren zwart wit
|
bfa
[Offline]
20:46 10/3/10
|
maar wat is de trigger brr
olie ?
|
bfa
[Offline]
20:44 10/3/10
|
|
die Jan ligt allang met een tuinslang in zijn kont de halve Quote voor te lezen in de kelders van de FIOD
|
bfa
[Offline]
20:43 10/3/10
|
|
als ik asym hedge geef ik toch ff de voorkeur aan long 5/3
|
brr
[Offline]
20:38 10/3/10
|
|
zou ook zo maar kunnen, maar ik zie 'm liever iets vroeger aankomen. tis ook twijfel janeejanee. Kan uitbreken dag bb is wel er smal.
|
brr
[Offline]
20:35 10/3/10
|
|
lachen met ome jan, waarvan niemand weet waar ie zit. die vent zit in beperkingen, als iemand dat nou ff officieël meldt kunnen we verder met ons leven
|
orca
[Offline]
20:35 10/3/10
|
|
niet normaal heftige moefs
|
orca
[Offline]
20:34 10/3/10
|
nog gewoon in de range ,zie 4 uur
|
bfa
[Offline]
20:31 10/3/10
|
|
€ is met een long sig bezig op de day..
|
brr
[Offline]
20:29 10/3/10
|
Mit freundliche Grüßen,
Herr de Jäger
|
bfa
[Offline]
20:24 10/3/10
|
lees maar http://tinyurl.com/ycq6hqb
|
orca
[Offline]
20:17 10/3/10
|
Ok, Orca, wat klopt er dan niet aan mijn verhaal?
Dat een nederlandse werknemer (niet in de zin van nationaliteit, maar van lokaliteit wekgever) in de grensregio mag kiezen waar hij belasting betaald, een duitse werknemer niet. Klopt dat niet?
Of dat ik hypotheekrente niet van mijn duiste inkomstenbelasting kan aftrekken, klopt dat niet?
Dat "Riesterrente" voorbehouden is aan werknemers die ook in duitsland wonen, klopt dat niet?
Dat ik per maand 600 Euro aan ziektekostenverzekering (NIET prive verzekerd, gewoon ziekenfonds) betaal, waarvan de helft mijn werkgever draagt, klopt dat niet?
Dat van mijn loonstrookje behalve IB nog Solizuschlag, Pflegeversicherung, Rentenversicherung (haha), Arbeislosenversicherung wordt afgetrokken, en er netto nog maar de helft overblijft, klopt dat niet?
Dat ik gelukkig dan wel geen "kerkbelasting" hoef te betalen omdat ik in NL woon, klopt dat niet?
Ben serieus benieuwd hoe je mijn fiscale situatie kunt opkrikken, cq wat jij wel weet en mijn belastingadviseur niet.
Ben ik je dan serieus dankbaar voor.
(en kom niet met dat de hypotheekrenteaftrek van mijn vermogensbelasting afgetrokken kan worden, dan moet ik hier nog veel tips van jullie volgen tot mijn vermogen zo groot is dat dat zoden aan de dijk zet...)
Of klopt het niet dat ik een nederlandse vriendin heb
|
Iederzijnmening
[Offline]
19:39 10/3/10
|
|
je verhaal klopt niet
|
orca
[Offline]
18:43 10/3/10
|
Ik woon in NL, ik werk in D
Duizend maal dommer dan de constructie; werken in NL, wonen in D.
De nederlandse fiscus is namelijk heel lief voor nederlandse werknemers die in duitsland gaan wonen, is fiscaal gunstig (zoals iedereen weet).
Andersom is het een ander verhaal. Ik MOET in D belasting betalen, en ziektekosten e.d, heb dus geen hypo-aftrek enz. En als klap op de vuurpijl kan ik ook niet fiscaal aftrekbaar pensioen obbouwen. Dat mag dan alleen als ik in duitsland woon.
Ik kan het geklaag van nederlanders over belastingen en ziekekostenverzekering dus ook maar zelden begrijpen. Netto = helft van bruto, in NL houd men m.i. toch netto meer over, en als men dan nog hypotheekrenteaftrek geniet...
Dus blijf ik met mijn nederlandse vriendin voorlopig maar in een huurappartemen (zonder huursubsidie overigens...ik zeg het er maar even bij, want niet alle huurders krigen huursubsidie.)
|
Iederzijnmening
[Offline]
18:31 10/3/10
|
??? jij zit toch in NL??
|
padje
[Offline]
18:04 10/3/10
|
Ik moet wel zeggen, chninezen passen zich goed aan hier.
Een collega is binnen no-time van een keurige, aardige chinees in een glimlachend de meest grove duitse scheldwoorden schreeuwende kutchinees veranderd.
Assimilatie...
|
Iederzijnmening
[Offline]
17:54 10/3/10
|
Vind wel apart hoe de ervaringen van menige hier verschillen.
Wanderer, mijn voorbeeld was puur hypothetisch. Ik zeg niet dat je geweigerd wordt en hoe dat gebeurd, ik zeg alleen dat ALS het gebeurd, dan hou je je als gast in het land "mischhien" nog koest, maar als jij aan alle plichten voldoet als iedereen else, dan zul je zo iemand toch verrot (willen) schelden, of niet soms?
Overigens is dit geen vrijbrief voor kutmarrokanen omdat ze de disco niet inkomen ofzo, voordat iemand mij daarvan wil betichten.
|
Iederzijnmening
[Offline]
17:49 10/3/10
|
nee dit is niet de nieuwe trainer van rkc
ook niet die rapper die nu op #1 staat in de top40
ook niet het nieuwe boegbeeld van gilette
nee
1x raden
|
padje
[Offline]
17:46 10/3/10
|
Wanderer schreef...Balkenende begon hier ook te zeiken over mensenrechten en wat ander geleuter. Hij kreeg als antwoord: zeg mijnheer Balkenende we hebben gehoord, dat er voedselbanken zijn in Nederland. Heb je onze hulp nodig?
meer is er niet gezegd. Kwam niet in de pers. door nederland gecensureerd"..
Daar had ik een ingezonden brief over gestuurd naar de Telegraaf. Die is wel geplaatst. Bijna letterlijke tekst.
PS: Mijn zoon heeft heerlijk geluncht met de redactie van de China Daily. Die zitten in het gebouw tegenover hem.
|
HugoBrecht
[Offline]
17:45 10/3/10
|
|
padje
[Offline]
17:44 10/3/10
|
ieder zijn mening
je snapt het bijna maar nog niet helemaal.
ze zullen mij nooit weigeren een restaurant binnen te gaan. Echt niet. Ook niet met aids of wat dan ook.
Ze zullen hooguit fluisteren: maybe we should advice you to look for another restaurant.
we think another restaurant will fit better to yr western taste.
|
wanderer
[Offline]
17:44 10/3/10
|
Jaja Padske maar dat is een restaurant.
|
bongo
[Offline]
17:43 10/3/10
|
ik weet niet waar jij gaat eten maar ik ben nog nooit geweigerd daar
ben zelfs restaurants ingetrokken omdat ik lokaal de langste mens was, iedereen foto nemen
|
padje
[Offline]
17:42 10/3/10
|
Mafze Big Boss
|
bongo
[Offline]
17:41 10/3/10
|
Ieder, dat gebeurd zovaak in Azie. Veel tenten in Korea, China en Japan komen wij als blanken niet in.
So what, je wilt er ook niet in is geen reet aan.
En trouwens als er 1x een blanken langs geweest is willen die meiden niks anders meer
|
bongo
[Offline]
17:40 10/3/10
|
morgen naar de coiffeur Bong
ga nu maffen
|
wanderer
[Offline]
17:39 10/3/10
|
welterusten
|
wanderer
[Offline]
17:38 10/3/10
|
wan nog bij de KaperT geweest ?
|
bongo
[Offline]
17:38 10/3/10
|
Wanderer, "zo hoort het ook". Dus ben jij geen "k*tnederlander", maar een "normale" nederlander. (zo zal een k*tmarrokaan ook van een "normale" marrokaan te onderscheiden zijn).
Echte bewondering krijg je van mij, als je zelfs niet "klootzak" tegen een chinees zegt, als jij met je vrouw en chinese vrienden een avondje uit bent, en alleen JIJ het restaurant niet inkomt, omdat alle westerlingen aids hebben, tibet steunen of whatvere.
Als je dan nog glimlacht en vol begrip wacht tot de rest klaar is en met je naar huis gaat...respekt
|
Iederzijnmening
[Offline]
17:37 10/3/10
|
Wan geef mij Nederland maar, hier zeg ik gewoon dat je klootzak bent en dat je er niks van begrijpt.
In China moet ik glimlachen(er moeilijk) of zeggen "Maybe I will consider" of "An other time possibly" of "I admire your great reputation"
|
bongo
[Offline]
17:36 10/3/10
|
gameboy
voor zover ik hier zie, gaan we ook een vergrijzing tegemoet. Gaat zeker een probleem worden hier.
We hebben een 1 kind politiek, maar iedereen, die tot een minderheid behoort mag 2 kinderen.
Dus bijv. Thibetanen mogen er 2
In Yunan waar ik woon hebben we 22 minderheden.
Maar de boeren mogen ook 2 kinderen.
dat zijn er nogal wat.
Er is wel een nieuwe regel.
Als de vader enigst kind is en hij is getrouwd met een vrouw die ook enigst kind is mogen zij beiden er
twee.
Verder zijn er heel veel illegale 2e kinderen.
Men praat al jaren over een generaal pardon, maar dat is er nog steeds niet.
De schatting is dat er 20 a 40 miljoen illegale kinderen zijn.
Die kunnen niet studeren, kunnen geen paspoort krijgen. Heel veel niet, ten zij je als ouders geld betaalt. Dat kan zijn van rmb 10.000 tot 40.000
en alleen weggelegd voor de rijken.
Gemiddeld salaris is ca 12 a 15.000 rmb
|
wanderer
[Offline]
17:36 10/3/10
|
taxi shanghai
herro sil, whats youl name?
-barrel
nono, not my cal, youl name!
-barrel
out!
|
padje
[Offline]
17:32 10/3/10
|
Een taxichauffeur in Shanghai die brick heet?
|
gameboy
[Offline]
17:32 10/3/10
|
//dan glimlacht ie maar wat
Zat in een taxi in Shanghai,maar de man wilde me niet rijden. Na 5 minuten glimlachen zijn we maar weer uitgestapt. In 020 had ik na 5 seconden een klap voor me kop gekregen.
|
barrelhouse
[Offline]
17:29 10/3/10
|
|
gameboy
[Offline]
17:29 10/3/10
|
jammer
gaat niet
|
padje
[Offline]
17:26 10/3/10
|
wanderer, 08:00: "een chinese moeder heeft 1 kind, ..."
Kan niet kloppen. Dan zou de bevolking moeten afnemen. Eén-kind-politiek is al in 1979 ingevoerd.
Met een gemiddelde van 2 kinderen per stel neemt de bevolking al ietsje af.
|
gameboy
[Offline]
17:26 10/3/10
|
hij's uit, de nieuwe glossy
|
padje
[Offline]
17:25 10/3/10
|
Achterbaks
|
gameboy
[Offline]
17:22 10/3/10
|
als wij al direct zijn, wat zijn die reljongeren dan??
|
padje
[Offline]
17:18 10/3/10
|
iederzijnmening:
als ik hier belasting moest betalen, dan zou ik een chinees nog steeds geen klootzak noemen.
De meesten zijn trouwens aardige mensen, maar van die klootzakken kom je overal tegen.
In Nederland zou ik dat bijv. wel tegen Pechtold zeggen. Gewoon omdat het een klootzak is en hij er aan gewend is zo genoemd te worden.
We volgen hier de cultuur
Zo heffen we hier nooit de vinger. Dat doet echt niemand. Als een chinees mij echt terecht wil wijzen
dan zegt hij: mag ik je misschien een advies geven?
zo bestaan de woorden Ja en nee niet in China
Dat is te direct.
Als ik een klant naar mijn offerte vraag en zou vragen: ga je bestellen.?
En hij zegt: ik zal er goed over nadenken, dan betekent dat NEE
Zo hebben we hier honderden voorbeelden. Wat je wel en niet doet. Ik probeer dat te volgen, maar mijn vrouw vindt ondanks dat, dat ik te bot ben en te direct.
Kijk Jan Kees de premiejager gaat naar Hong Kong en vraagt daar: willen jullie meewerken om dat zwarte geld boven water te krijgen?
Dan zeggen ze: we fully understand your problem,
we will think about this matter.
Dan komt Jan Kees in Nederland en zegt: goed gesprek gehad met die aziaten. Ze gaan meewerken
Ik lach mezelf een bult, want hij heeft het niet begrepen.
Zoals zovelen het niet begrijpen.
Een westerse politicus die hier begint over mensenrechten begaat een grote fout.
Dat zeg je niet. Dat is kritiek hebben op de man zijn beleid. Hij is niet achterlijk. Hier wordt ook aan de mensenrechten gewerkt, maar kritiek hebben
betekent dat je de man in kwestie te kakke zet. je valt hem openlijk aan.
Dat is not done hier.
Daarom als een chinees niet goed weet wat te zeggen, dan glimlacht ie maar wat.
Van Mierlo was idd bijzonder bot en ontactisch.
de man was niet voorgelicht.
Balkenende maakte ook fouten.
Balkenende begon hier ook te zeiken over mensenrechten en wat ander geleuter.
Hij kreeg als antwoord: zeg mijnheer Balkenende
we hebben gehoord, dat er voedselbanken zijn in Nederland. Heb je onze hulp nodig?
meer is er niet gezegd.
Kwam niet in de pers.
door nederland gecensureerd.
|
wanderer
[Offline]
16:59 10/3/10
|
hiddink doet ivoorkut
eu-muts wil eigen vliegtuig
|
padje