|
Aanbevelingen
|
Hoe verder???
Vandaag even op 2,98 gestaan. Gesloten op 3,00
Is dit het begin van een bear rally. Alle beurzen zijn vandaag in de min gesloten. De koersen stijgen al een behoorlijke tijd. De toppen van de koersen zijn gevormd. Onder invloed van goed nieuws en goede kwartaalcijfers kunnen we verder stijgen. Maar van Wessanen horen we geen goed nieuws. Sterker nog - helemaal geen nieuws. Op de AVA worden alleen mededelingen gedaan die we al wisten. Worden wij als beleggers een loer gedraaid?? Goldman Sachs bedondert de boel. Is Delta Partner Dll ook niet toevallig een Amerikaanse onderneming? Wordt Wessanen zo meteen gesaneerd en mag de aandeelhouder de rekening betalen. Heeft Delta Partner een leuke constructie bedacht zodat zij er wel goed uitspringen? Misschien ben ik wat pessimistisch - zie ook nog weinig licht aan de horizon. Let op!! Volgende week (16) volgt een verdere daling van de beurzen op de wereld. Veel kleine belegger zullen hun winst gaan nemen. Pensioenfondsen zullen ook winst nemen en met kleinere bedragen verder beleggen. Slecht nieuws uit landen als Portugal, Ierland en Griekenland zal functioneren als katalysator. Desalniettemin wens ik iedereen weer een fijn weekend en overdenk je posities. Gegroet!!!
|
Meerpoen
[Offline]
23:37 16/4/10
|
(S)meerpoen nu even rustig blijven hé.Wessanen is zo afgestraft dat het aandeel niet meer met de normale beurstrends meeloopt.Een daling van de beurs hoeft niet noodzakelijk gevolgd te worden door een koersdaling van Wessanen.Een vergelijking met Pharming en Innoconcepts gaat ook niet op;Pharming is een cashburner van jewelste ,terwijl bij Wessanen met een beetje goede wil de kasstroom positief wordt.Die enorme stroppen ,die door het afboeken van latente belastingvorderingen dubbel hard aankwamen, moeten nu wel zo'n beetje achter de rug zijn en de bank is nu ook rustig. Innoconcepts; ik ga er eens naar kijken maar daar speelt een ander probleem (opvoeren goodwill)en nu onlangs een enorme strop bij een dochter/leverancier in China;Toch moet je niet te snel oordelen over Inno,Maar wat je helemaaal niet moet doen is nu voor de cijfers Wessanen wegsmijten.
mvg
|
Bunky2
[Offline]
18:10 22/4/10
|
vandaag 22-april koers 15:30 uur 2,95. De trend is naar beneden. Het is aanrommelen met de Nederlandse en Europese economie. Ik heb er op het moment weinig tot geen vertrouwen in en denk zelfs dat we nu op het hoogste punt van de komende maanden staan. Ben heel erg benieuwd of de q1 cijfers, 29 april, van Wessanen iets positiefs brengen. Voor het zelfde gaat het de kant uit van innoconcepts of pharming. Mijn onderbuik gevoel zegt: uitstappen en afwachten. Misschien handig om puts te schrijven.
Alleen bedrijven die echt mooie cijfers schrijven zoals Philips zullen de komende maanden gestaag stijgen.
[b]
|
Meerpoen
[Offline]
15:47 22/4/10
|
|
Hé Meerpoen, Ja, ik blijf er nog in, wacht zeker de 1e kwartaalcijfers af. Er kan nog best iets van af. maar verwacht niet dat zij onder 2.80 zal zakken.
|
SpeedRacer
[Offline]
16:45 19/4/10
|
Het is een mooie dag aandelen wessanen te kopen
als iedereen het wachten moe is,komt er nieuws.
|
bankier
[Offline]
16:45 19/4/10
|
He Speedracer.
Hoeveel vertrouwen heb je nog in Wessanen. Het gaat nu wel hard onderuit. Nu 2,94. Wacht je 26 april nog steeds af? Ik heb net nog een order ingebracht. Ik denk dat we snel onder de 2,90 zitten.
Ben erg benieuwd hoe jij er tegen aankijkt.
|
Meerpoen
[Offline]
15:21 19/4/10
|
Ach ,het is best te waarderen dat (S)meerpoen zich een beetje zorgen maakt.Want als je het jaarverslag bekijkt of de ava -verslagen ,veel wijzer wordt je niet;Dan het constante geklungel van de jongens achter de tafel,natuurlijk ga je je dan een beetje onbehagelijk voelen.Het enige positieve vind ik nog dat de grootste stuntelbaas Durk -himself zelf 50000 stuks aandelen in bezit heeft.Misschien dat hij de zaak dan toch nog een goed hart toedraagt.
mvg
|
Bunky2
[Offline]
14:35 18/4/10
|
|
Ik zie het al, meepoen post het in 2 draadjes, dan weet ik genoeg.
|
belegjeboterham
[Offline]
00:13 17/4/10
|
Wat heeft een angstverhaal met Wessanen te maken?
Niet dat ik ze nu heb maar ik volg het wel. Iedereen op t forum overdenkt altijd zijn posities dus wat Goldman Sachs die de boel belazert (wat iedereen al lang weet want dat kun je gewoon lezen en voor waar aannemen, er zijn vast heel weinig banken te vinden die de boel NIET belazeren), de bodemloze put bij de Grieken, alsmede het feit dat het gemiddelde koophuis een stuk minder waard is dan de privacy van een crimineel (500000 euro), heeft natuurlijk niet al teveel met Wessanen te maken.
|
belegjeboterham
[Offline]
00:10 17/4/10
|
|
gewoon afwachten tot 26.04. Wellicht dat er nog wat fantasie in de koers gaat zitten de komende weken/maanden.
|
SpeedRacer
[Offline]
00:00 17/4/10
|
nee, bracar. ik heet realistisch belegger.
|
Meerpoen
[Offline]
23:51 16/4/10
|
heet je Guy?
|
bracar
[Offline]
23:40 16/4/10
|