|
Aanbevelingen
|
Nieuwsbericht van donderdag 01 juli 2010
TomTom applicatie Ici-Frankrijk vindt gretig aftrekDe applicatie Ici - Frankrijk, geschikt voor TomTom en Iphone, vindt gretig aftrek bij Frankrijkgangers. Ici Frankrijk vertelt onderweg over het Franse departement waarin men zich bevindt. In circa een minuut hoor je over het landschap, de dorpjes en steden, de riviertjes, het lokale eten & drinken en/of bekende wijnhuizen uit de streek.
'Ping. Welkom in de Dordogne. De Dordogne wordt gezien als bakermat van de mensheid en bezit vele prehistorische grotten en vindplaatsen.' Dit is slechts een voorproefje van wat men hoort als men met Ici Frankrijk de Dordogne inrijdt.
Onderweg
Bij het passeren van elke departementsgrens praat Ici de bezoeker bij. De lange reis over de Route du Soleil wordt hiermee een interessante ontdekkingstocht door Frankrijk.
Op locatie
Ter plekke kan men met Ici ontdekken wat er in het departement te doen is. Bovendien kan men zien wat andere departementen te bieden hebben.
Foto's
Naast gesproken teksten van de departementen geeft de app ook toeristische informatie van de Franse regio's met prachtige illustratieve foto's. De applicatie beslaat alle 96 departementen van Frankrijk gelegen in Europa, inclusief Corsica. Ici – Frankrijk werkt zonder gebruik te maken van dure dataverbinding.
Bijna voor niets
De kosten voor applicatie bedragen slechts 0,79 euro. Ze is te downloaden voor de website iciphone.nl. Hier zijn ook gratis apps met Frankrijk tips voor TomTom te downloaden./
Internet:
- www.iciphone.nl.
- www.franceguide.com/nl
|
Juun
[Offline]
13:05 16/7/10
|
|
Geen uitbarsting van de vulkaan, wel een gelijdelijke stijging. Volgende week koersdoel 5,20..
|
loonslaaf2
[Offline]
18:39 22/7/10
|
Het moet ook niet gekker worden:
Hoe harder ik klaag over TT, hoe sneller hij daalt en hoe harder de rest van de beurs oploopt.
|
Juun
[Offline]
15:02 22/7/10
|
TNT omhoog na goede cijfers UPS.
Zou TT ook omhoog gaan na goede cijfers en vooruitzichten Garmin?
|
Juun
[Offline]
14:41 22/7/10
|
.......de laatste 20 buy en koersdoelen vanaf feb 2010 met hoogste buy van RBS doel 14 euro.....liggen allen veel hoger dan nu de 4,70 nu.......er zal dus eens een uitbarsting van de vulkaan plaatsvinden......
|
toffee
[Offline]
14:31 22/7/10
|
AEX en AMX helemaal donkergroen, alleen TT niet. En aan de cijfers ligt het niet, maar aan de toelichting. Voorzichtigheid is een deugt, maar luiheid niet. Die CEO en CFO stralen niet uit dat ze het tempo in de ontwikkelingen bij kunnen houden.
Kijk, aan de andere kant, Victor Muller straalt natuurlijk veel te veel uit. Voegt 2 failliete bedijven samen, de een maakt al 10 jaar achtereen verlies, de andere 9 jaar. En als hij met een enthousiast verhaal komt haalt hij zo weer geld op bij de aandeelhouders.
|
Juun
[Offline]
14:24 22/7/10
|
|
Vagineren is beurtelings vooruit en achteruit steken, om per saldo niet van de plek te komen.
|
Juun
[Offline]
14:06 22/7/10
|
|
TT is $#@* het enige fonds dat daalt in de AEX en niet zo'n beetje ook. En dan kun je de bemanning op het schip wel met enige regelmaat aanpassen, maar misschien is het beter dat er een nieuwe kapitein op het schip komt om e.e.a. weer behoorlijk op stoom te krijgen.
|
Juun
[Offline]
14:03 22/7/10
|
Juun -vaginatiesystemen.
Wat is dat en wat moet ik daar bij denken. Achterruit of voorruit steken?
|
adriaantje
[Offline]
14:03 22/7/10
|
Beide Juun
|
adriaantje
[Offline]
14:00 22/7/10
|
|
Het lijkt ook wel of er een enorme vertraging zit in het uitbrengen van nieuwe producten en functionaliteiten bij TT. Of de tijd een jaar of wat stil staat bij TT en de klok tikt wel door bij de concurentie en de smartphones.
|
Juun
[Offline]
14:00 22/7/10
|
Dag Adriaantje,
Wat een vervelende ervaring. Maar ligt het nu aan de TT of kun je niet zo goed recht achteruitrijden met de caravan?
Moraal van het TT verhaal is wel duidelijk. Als TT meer functionaliteiten toe zou voegen zoals: "Wat is de breedte, hoogte en maximun snelheid van uw combinatie?", dan is TT superieur boven alle andere vaginatiesystemen.
TT als product wordt meedogenloos afgerekend op dit soort kleine lulligheden en niet gewaardeerd om alle bochten en afslagen die wel goed gingen. Het is net een rijexamen dat foutloos moet gaan.
|
Juun
[Offline]
13:57 22/7/10
|
TT maakt er een potje van met de koersontwikkeling. Kwam tijdens mijn vakantie ook al niet sterk over. Verplaatsen met caravan van Holten naar Sellingen word ik heel netjes langs een aantal kanalen gestuurd en plotseling sta ik ergens voor en bruggetjes met max. hoogte 2,10. Sleurhut net iets hoger en daar sta dan op een smalle weg. Keren onmogelijk met combinatie. Afkoppelen, auto achteruit, alles met de hand draaien en dan gaan een aantal ongeduldige autobestuurders nog zitten toeteren ook dat ze haast hebben. Steken geen hand uit om even te helpen. Dus dacht ik, wacht maar lekkker af. Ik heb de hele dag de tijd en heel rustig met lekker lijn trekken de boel geklaard.
|
adriaantje
[Offline]
13:30 22/7/10
|
Goedemorgen,
gaat weer lekker met dit aandeel.
|
the master
[Offline]
10:09 22/7/10
|
wel klote voor de vaste tt mensen dat ze vandaag zo bestolen worden door een uitspraak van de ceo later op de dag.
de gratis navigatie is een doorn in het oog van tt.
de schuld is wel weer minder en er is gewoon weer geld verdiend.dus er is verbetering het is alleen een lange onduidelijke weg geworden.
uitkijken met je centjes dus en niet teveel erin wegens het risico dat er dankzij die smartphones is.
afdeken met een short is misschien toch nog verstandig.
|
greapfruit
[Offline]
19:46 21/7/10
|
Als ze toch zo'n goede wpa maken, is het jammer dat ze dat op geen enkele manier aan de aandeelhouder teruggeven in de vorm van dividend e.d., en dat geheel aan de markt overlaten. Dat is een minachting van de IB'ers die voor enige stabiliteit zouden kunnen zorgen.
|
teejee
[Offline]
18:57 21/7/10
|
Kwestie van tijd zou je zeggen, want een stabiel bedrijf met een lage K/W willen toch wel meer beleggers in de portefeuille.
Als TT dan ook nog met wat spectakel komt. Een echte innovatie, waar Google en Nokia stil van worden, al is het maar voor een paar weken. Dan laat je weer zien dat je in de navigatiewereld een voorname positie bekleed i.p.v. een volger bent. Dat zou de koers en de aandacht voor TT goed doen.
Want ik ben die berichten een beetje zat dat er in het najaar een nieuw product, TT Go 1000 live, of zo iets op de markt komt.
Laat dat dan meteen zien, dan kan ik het kopen en ermee op vakantie. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn om de onderdelen te bestellen en zo'n apparaat in elkaar te zetten en over de toonbank te duwen.
|
Juun
[Offline]
18:48 21/7/10
|
|
Als TT het verdient om vandaag omlaag te gaan, dan wordt bijvoorbeeld Spyker vrijdag een pennystock. TT verwordt wat tot een saai aandeel, zoals er zoveel in de AEX zitten. Maar er wordt wel goed winst per aandeel gemaakt.
|
Juun
[Offline]
18:43 21/7/10
|
Ik kan het ook niet volgen
|
adriaantje
[Offline]
18:03 21/7/10
|
|
Wat een klotefonds dat TT !!
|
Juun
[Offline]
17:57 21/7/10
|
Goedemiddag,
goede cijfers, maar dit aandeel kan gewoon geen goed doen bij de beleggers.
Heb zelf gekocht op 7 eurie, dus dik verlies.
Calls schrijven op deze lage koers heeft geen zin.
Hopelijk komt er eens een overnamebod van bv Nokia.
|
the master
[Offline]
17:57 21/7/10
|
momenteel slechtste jongetje uit de klas...
|
Stalen
[Offline]
16:15 21/7/10
|
|
Die cijfers vallen niet tegen, dus dat gaat goed. Maar dat maakt het nog niet voorspelbaar dat de koers nu struktureel naar aanvaardbaar hogere nivo's gaat.
|
Juun
[Offline]
07:34 21/7/10
|
Financial highlights Q2 2010
Group revenue of €362 million (Q2 2009: €368 million)
Strong growth of Automotive and WORK revenue by 82% and 42% respectively
Gross margin of 51% with healthy contribution of Content & Services revenue
Net result increased 69% to €34 million
Net cash flow from operating activities of €67 million
Operational highlights Q2 2010
Premium PND range announced based on new software architecture
Connected navigation is being rolled out across Europe
PND market share growth in both Europe and North America
Take up rate of in-dash solutions continues to be strong
Outlook 2010
Full year guidance maintained of broadly flat revenue and earnings per share in 20101
TomTom's Chief Executive Officer, Harold Goddijn
|
Juun
[Offline]
07:33 21/7/10
|
|
Een emissie hebben ze niet nodig. Geld genoeg in kas en geen grote uitgaven voor de boeg. Moet makkelijk zonder kunnen.
|
Juun
[Offline]
22:52 20/7/10
|
|
en als ze worden overgenomen than its your lucky day.
|
greapfruit
[Offline]
22:46 20/7/10
|
er valt geen pijl op te trekken lijkt het wel.
ik denk dat er een emissie komt.
|
greapfruit
[Offline]
22:46 20/7/10
|
De verwachttingen zijn hoog gespannen, wpa stijgt, omzet daalt met slechts 1 procentje. Als ze dat kunnen waarmaken zal het aandeel morgen stijgen. Inbouwmarkt gaat goed hopelijk, genoeg marktaandeel te winnen. Toegevoegde waarde en onderscheidend vermogen tov telefoons zal blijken uit de cijfers.
Morgan Stanley heeft vrijdag het overweight-advies voor TomTom herhaald. Het koersdoel blijft staan op €8,50.
|
loonslaaf2
[Offline]
20:06 20/7/10
|
Internet op de ipad 3G voor 50 euro i.p.v. 9,95.........en niemand hoor je klagen, het wordt gewoon verkocht. Laat TT maar eens hogere rekening gaan versturen, maar dan mag dat apparaat er wel wat flitsender uit gaan zien, gemoffeld rvs, titanium look, goudkleur, ladysmodel met een diamantje erin.
Wordt gewoon betaald en je hebt onderscheidend vermogen.
|
Juun
[Offline]
18:34 20/7/10
|
Er worden én meer boeken verkocht én meer ereaders. Dat kan dus blijkbaar uitstekend naast elkaar. Net als de PC en de labtop. Nog lang niet iedereen heeft navigatie, maar de dichtheid neemt toe. En waarom zou het straks niet gewoon zijn om navigatie (vast of los) in je auto én op je telefoon te hebben.
Die markt en de toepassingen zij echt nog niet verzadigd, we kunnen nog jaren vooruit met ontwikkelingen. Nu mensen gratis laten proeven en straks laten betalen. En dat doen we, want we willen altijd de weg weten.
|
Juun
[Offline]
18:31 20/7/10
|
|
K/W van minder dan 7, met stabiele resulaten. Al zou TT niet meer groeien (wat ik me niet voor kan stellen) als marktleider in Europa en met de beste kaarten ter wereld, dan is bij 87 cent winst per aandeel een koers van 5 euro toch belachelijk ? of !
|
Juun
[Offline]
18:25 20/7/10
|
|
wat wordt het morgen mensen.
|
greapfruit
[Offline]
18:12 20/7/10
|
de short 5,30 geeft een hefboom van 4.
dus 1/4 deel van je geld in aandelen tomtom in die short stoppen dekt een eventuele koersduikeling.
aan de andere kant ligt die 5,30 wel erg dichtbij mochten de cijfers mondjesmaat goed zijn outlook is opzekers onzeker naar mijn idee.
stel je hebt 4000 euro dan doe je daarvan 1000 in een short en 3000 in aandelen knalt die door het dakt overname ofzo 10/12 euro ben je die 1000 kwijt maar die 3000 zal wel een 9000 zijn geworden alleen is de hefboom aan de lage kant 5,30 is ook een linke heel dichtbij de koers op dit moment. misshien beter voor de short 6,00 maar dan is de hefboom maar 2,5.
het zijn allemaal maar ideetjes.
|
greapfruit
[Offline]
22:22 19/7/10
|
stijgt het aandeel toch of een overname wordt je short niks meer waard als die bijvoorbeeld door de short 6 euro breekt.maar dan zat je wel save en had je een kleine verzekering.
|
greapfruit
[Offline]
22:15 19/7/10
|
ja ik heb nog een mening m`n bedoeling is niet om tomtom naar beneden af te kraken maar er zijn sinds de smartphones ee paar gevaren onstaan.
misschien is het verstanding om je positie af te deken met een short positie of is dit gek gedacht ligt aan de hefboom hoeveel je daar van moet kopen bij bijvoorbeeld een emissie zal je blij zijn dat je die shorts had dat dekt je verlies van het aandeel als je het even goed uitrekend.
|
greapfruit
[Offline]
22:14 19/7/10
|
Mooi gedaan Juun. Bewijst dat TTM een toekomst heeft als kwalitatief superieur systeem, gepositioneerd als A-merk waart ook nog wat aan verdiend mag worden.
Cijfers zullen wederom goed zijn, tegenovergesteld aan de koers dus.
|
loonslaaf2
[Offline]
13:30 16/7/10
|
Eigenlijk ben ik niet bijzonder benieuwd naar de cijfers over Q2, maar meer naar de koersontwikkeling die daarop volgt. De resulataten zullen wel in lijn zijn met voorgaande keren Q2, verwachting heel 2010 in lijn met 2009. Minder afhankelijk van "kastjes" en goed op de kosten gelet.
Eigenlijk een patroon wat vandaag ook te zien is bij Ballast Nedam. Geen verschillen groter dan een paar % t.o.v. eerder en toch reageert het aandeel goed (jammer van de beperkte omzetten). E.e.a. als gevolg van het feit dat de koers de laatste maanden wat in het slob is geraakt.
Bij TT verwacht ik een soortgelijk beeld, met dien verstande dat ik voor de periode na de cijfers 20 tot 30 % bij de koers op verwacht. Het aandeel is te ver in het slob geraakt en dat is niet verdiend, afgemeten aan de resultaten (die gepresenteerd gaan worden).
We zullen het afwachten. Nog iemand een mening?
|
Juun
[Offline]
13:12 16/7/10
|