Ga naar Bindex Overname van Crucell komt dichterbij
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
Johnson en Johnson presenteerde vandaag de kwartaalcijfers. Op zich prima, maar de outlook is minder door aflopende patenten en recepten. Door het reeds genomen belang van 18% in Crucell ligt het voor de hand dat de rest ook snel zal volgen.Er komt druk van aandeelhouders op dit soort bedrijven te staan als ze niet aktief genoeg zijn om hun omzetten en winsten op peil te houden. Met Crucell krijgen ze er een prachtbedrijf met vele mogelijkheden en een enorme kennis bij. En dat voor ca 2 miljard euro.De kwartaalwinst van J en J was alleen al 3,5 miljard dollar.Ik denk dat Crucell nog maximaal 2 maanden zelfstandig is.....
0 0
corstaal [Offline]
17:13 20/7/10
Corstaal het houden advies voor Genzyme was voorheen gebaseerd op de problemen in hun fabrieken en die waren nog niet opgelost.Maar als een bod op een dergelijk bedrijf wordt uitgebracht ,dan kun je toch niet blijven met een "Hold",vooral niet omdat het serieus lijkt dit keer.Verder vind ik dat niet alleen moet worden gekeken naar overnamepotentie .Er zijn nogal wat heel goede farmabedrijven te koop vandaag de dag.Kijk eens naar Bristol-Meyers Squib die heeft ook 10 mrd in kas en een reeks produkten ook in de pijplijn (k/w 10).Crucell is een pracht bedrijf en moet hard werken aan de vergroting van de kasstroom.Thans staat die onder druk omdat ze mede onder druk van J&J het onderzoek programma hebben verhoogd.Dat is leuk voor J&J en op termijn voor aandeelhouders Cr ,maar wat moet een derde daarmee aan?
mvg
0 0
Bunky2 [Offline]
18:23 27/7/10
Vandaag, 27 juli hebben analisten van ABN-Amro hun advies voor Genzyme verhoogd van houden naar kopen. Hoe kOmen ze erop! Als ze daar nou eens 2 weken geleden mee waren gekomen...Wat een waardeloze bank is het ook geworden.Risicoloos met de meute meelopen, hypotheken durven ze amper meer te verstrekken, bedrijven die een kredietje willen kunnen het wel schudden. Het is een triest bankje geworden dat beter zsm kan worden geliquideerd.Zalm bakt er helaas helemaal niets van. Hand op de knip is het devies.Misschien hebben ze voor hem nog een baantje bij de balastingdienst,.
0 0
corstaal [Offline]
17:53 27/7/10
De overnamestrijd om Genzyme is begonnen. Sanofi als eerste gegadigde, maar Glaxo en J en J worden ook getipt.Daaruit blijkt de enorme behoefte om biotechbedrijven over te nemen.Zou J en J de koper worden, dan zit het er dik in dat Crucell naar Sanofi gaat en dat J en J zijn belang overdoet aan Sanofi. Zou Sanofi er met de poet vandoor gaan, dan is de druk op J en J nog groter om Crucell over te nemen. En dan hebben we ook nog Pfizer, de grootste van allemaal. Die heeft Wyeth 2 jaar geleden overgenomen, terwijl Wyeth op dat moment een bod op Crucell had liggen, omdat dat een heel mooie match geweest zou zijn. Pfizer is ook de rijkste, dus het zou ook een goede gegadigde voor Crucell zijn.Overigens zal deze overnamestrijd de koers geen windeieren gaan leggen....
0 0
corstaal [Offline]
08:48 27/7/10
Tja, zo zou je het kunnen zien Spin, maar ik zou me er niet teveel zorgen over maken.Ze zijn bij Crucell slim genoeg om te weten hoe ze het moeten aanpakken.De Amerikaan die ze een paar maanden geleden hebben aangetrokken schijnt een genie te zijn op biotech-gebied met oneindig veel belangrijke contacten in die wereld en vooral in Amerika, waar zich alles voor het grootste deel afspeelt.
0 0
corstaal [Offline]
10:18 25/7/10
Belangstelling is nooit zichtbaar Spinoff, dat merk je pas als het raak is.

Cor,dat is niet geheel wat ik bedoel.
Na bekendmaking van de Flucell deal met Sanofi werd bekend dat Crucell de ontwikkeling van dit product zelf ter hand neemt.(??)Mischien strategisch wel interessant,maar het zou veel duidelijker zijn
en meer risico beperkend indien deze ontwikkeling
zou worden ingebracht in de samenwerking met J&J.
0 0
Spinoff [Offline]
09:23 25/7/10
Belangstelling is nooit zichtbaar Spinoff, dat merk je pas als het raak is. Gisteravond is de koers van Genzyme, een collega-biotechnologie bedrijf van Crucell, met 15% gestegen in NY omdat er sprake van is dat Sanofi het bedrijf aan het polsen is voor een overname.Er is nog geen accoord, gesprekken schijnen zich nog in het beginstadium te zitten. Maar het geeft wel aan dat de Pharmareuzen om de beurt weer toehappen bij biotechnologiebedrijven.Dat is voor hen echt een belangrijk deel van de toekomst.Zoals ik al schreef in het aanhefstuk, Johnson en Johnson staat te trappelen.Geld heeft Crucell overigens genoeg, want buiten de prijs van 318 miljoen euro voor 18% van de aandelen, hebben ze ook nog eens 300 miljoen ter beschikking gekregen van J en J voor research. Dat doe je niet als je niet denkt dat je daar later weleens heel erg van kan gaan profiteren.Overigens verwacht ik maandag al een sterk herstel van de koers van Crucell op het genoemde bericht.
0 0
corstaal [Offline]
16:44 24/7/10
Cor ik zou het iets anders willen benaderen.Het komt mij steeds meer over dat Crucell strategisch gezien
een ander pad aan het inslaan is.Steeds verder weg van
het research profiel en steeds meer kiest voor het
ontwikkelen,produceren en zelf vermarkten van vaccins.
Dat is wel aantrekkelijk maar vereist binnen enige tijd
veel meer structuur zowel financieel als commercieel.
Dus het lijkt mij zelfs wenselijk dat Crucell binnen niet al te lange tijd wordt over genomen ,dus duidelijk
met het oog op de continuïteit.DE koers is duidelijk veel te laag en dient meer in de richting van Eur 20
te gaan om de waarde van Crucell te coveren.
Griezelig dat er geen zichtbare belangstelling is.
0 0
Spinoff [Offline]
15:12 24/7/10