|
Aanbevelingen
|
Nou het is weer erg stil maar vrijdag horen we meer info voor wat betreft de ontwikkelingen van Saab/Spyker.
Cijfer voor beurs 7.30
|
secret
[Offline]
17:14 21/7/10
|
Hoi Hudhud en secret,
Leefde vandaag weer een beetje op. Had gisteren nog een plukje op 2,251 gekocht en gelijk 'smiddags te koop gezet voor 2,295 om te middelen.Hi deze werden vanochtend op 2,45 Bestens verkocht. kijk daar wordt je nou weer vrolijk van.
|
siha
[Online]
21:57 28/7/10
|
Hudhud..Siha
die lui die lekker negatief zijn moeten hun stukken verkopen of er niet aan beginnen.
Op lange termijn liggen er enorme kansen.
Men vergelijkt het nieuwe Saab/Spyker met Spyker voorheen en de situatie is nu toch echt heel anders.
Onverwachts zou er wel eens een heel mooi persbericht kunnen komen.
groet,
|
secret
[Offline]
21:28 28/7/10
|
positieve artikel toch top??
heel wat plannen bij saab voor komende jaren . het was mij ook duidelijk dat op lange termijn saab een behoorlijke score zal scoren.
|
hudhud
[Offline]
19:27 28/7/10
|
Wel een interessant artikel even geleend bij iex
http://www.autocar.co.uk/blogs/auto carconfidential/archive/2010/07/23/saab-s-back-on- track-in-britain.aspx
|
siha
[Online]
18:34 28/7/10
|
Leuke reactie Stalen, en die heb ik eerder gehad. Maar ik heb nog nooit een aandeel Spyker gehad. Wel verlies en winst op de helft van wat nu en/of ooit is/was verkrijgbaar op de Nederlandse beurs, maar nooit Spyker.
Ik vertrouw die Muller gewoon niet, en als ik dan INHOUDELIJK naar de cijfers kijk is het feitelijk een failliet bedrijf dat door geld van aandeelhouders overeind wordt gehouden.
Misschien dat anderen die wat geirriteerd raken van mijn posting juist wel in Spyker zitten en denken: Shit, dat geld van mij waarmee Victor zijn hobby bekostigd, ben ik kwijt.
Maar je dagelijkse plaatjes die je plaatst kan ik zeer waarderen!
|
Juun
[Offline]
14:43 28/7/10
|
Nee hoor Juun, dat denk ik helemaal niet. Weet je wat ik denk: Juun heeft in het verleden kennelijk flink verloren door spculatief te gokken in dit fonds.
Een echte vent likt echter zijn wonden, drinkt een krat bier leeg en gaat vervolgens vol in de puts AEX!
|
Stalen
[Offline]
14:30 28/7/10
|
ik wacht nog steeds op de beurs exCit, secre(e)t...
|
chrisis
[Offline]
13:59 28/7/10
|
|
Ik hoor jullie denken: "Wat is die Juun toch negeatief over dit fonds; het is toch een prachtige auto die Spyker en die Saab en die Victor komt toch ook best wel geloofwaardig over."
|
Juun
[Offline]
13:13 28/7/10
|
Even ter verduidelijking:
Een balans heeft 2 kanten. Als je afboekt op aktiva, waardeer je de bezittingen af en ontstaat er verlies in de resultatenrekening.
Bij Saab boeken ze eenmalig af op passiva. Leningen die er wel zijn, maar waarvoor is afgesproken dat de verplichting om ze terug te betalen is komen te vervallen, levert een (fiscaal belaste) boekwinst op.
In de liquiditeit en rentabiliteit van de bedrijfsaktiviteiten betekent dit vooralsnog niets.
Pas als er cijfers over de rentabiliteit van Saab zijn, en met deze vooraankondiging verwacht ik niet veel goeds kan het aandeel gaan bewegen.
Overigens verwacht ik dezelfde berichten als bij Spyker en Saab al 9 jaar het geval is, uitgesproken door een charmant ogende Victor Muller, in z'n beste pak:
"We rapporteren incidenteel een verlies en dat komt door:
- en dan volgt een opsomming die niets te maken heeft met Spyker en Saab, maar met allerlei zaken buiten het bedrijf."
En dan verder de belofte dat er vanaf nu wel winstgevend gewerkt wordt, maar dat horen we ook al 9 jaar en was in 9 jaar nooit het geval.
Tijd de VEB weer eens kritische vragen gaat stellen en afdwingt dat er ook op moeilijke vragen gesteld aan Victor Muller, fatsoenlijke, duidelijke antwoorden komen.
|
Juun
[Offline]
13:12 28/7/10
|
Was vanmorgen wel een stukje over saab op de tv, 400 miljoen winst gemaakt over 2009, maar dat zullen jullie wel al weten.
http://nos.nl/video/174749-winst-vo or-saab-in-2009.html
|
Alp
[Offline]
12:49 28/7/10
|
5% in plus
is spyker nu zo ver om de weg omhoog weer te vinden,
of is er iets aan de hand wat we nog niet weten, kan nergens lezen of er nieuw nieuws is over spyker/saab.
deze aandeel staat zo laag is belachelijk voor woorden, het aandeel was voor het akkoord van overname van saab al op 2.40 en nu na half jaar saab is al overgenomen de nieuw saab 9-5 rijd al op de wegen is een super mooie auto,alles is weer hervat wat een jaar geleden was stop gezet. spyker is bekender dan ooit over de hele wereld. en aandeel staat nog lager dan ooit.
is toch belachelijk , dan moet er meer aan de hand zijn denk ik .
blijf zeker nog dikke jaar in dit aandeel zitten, want heb er nog dikke volle vertrouwen in deze aandeel.
|
hudhud
[Offline]
12:39 28/7/10
|
|
Komen de cijfers niet gewoon bij de presentatie van de halfjaarcijfers op 27 augustus?
|
Snowfever
[Offline]
09:53 23/7/10
|
Dus toch nog even geen cijfers
Toch verwacht ik dat Muller snel met een up date komt!
|
secret
[Offline]
09:36 23/7/10
|
Ja zeker weten alleen moeten we veel geduld hebben.maar ja met andere beurskoersen is het laaste jaar ook weinig rendement te maken.
Dus gewoon lekker blijven zitten maar.
|
secret
[Offline]
16:55 22/7/10
|
|
Met Saab spijkeren ze in ieder geval wel aan de weg.
|
siha
[Online]
16:32 22/7/10
|
|
met een aankoop van 10.000stukjes staan we zo weer op 2.40.
|
secret
[Offline]
16:31 22/7/10
|
ja het zo stil de laatste tijd, snap echt niet dat de koers zo laag blijft.
Tis bijna de koers van voor bekendmaking overname Saab, piekte toen even zelfs 6.70 euro.
Hoop dat ze met goede berichten komen en dat enkele banken het aandeel gaan volgen de komende tijd.
|
secret
[Offline]
16:29 22/7/10
|
|
Nou is te hopen dat er wat positiefs gaat gebeuren
|
siha
[Online]
16:20 22/7/10
|
|
hudhud...zag dat het in de agenda stond ! (Saab groep)
|
secret
[Offline]
16:19 22/7/10
|
ben benieuwd, hoe weet je dat vrijdag bekend wordt gemaakt over cijfers voor saab/spyker.
|
hudhud
[Offline]
17:36 21/7/10
|