Ga naar Bindex AEGON ma 26 t/m vr 30 juli
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
Damrak
http://droadneggel.webs.com/wallstr eet.htm
1 0
droadneggel [Offline]
07:44 24/7/10
Aegon heeft het knap gedaan vandaag, op naar de 5€
0 0
siha [Online]
17:46 28/7/10
sorry stond op het verkeerde draadje.

Ik weet het niet, maar met een negatieve DOW. Wordt het boekje in de bied toch steeds rijkelijk aangevuld.
Zijn de grote jongens hier aan het werk.
0 0
siha [Online]
16:45 28/7/10
Hocuspocus, ik zwaai met mijn toverstokje... en weg is alle winst van vandaag (en als het zo doorgaat ook die van de dagen ervoor).
0 0
BigSpender [Offline]
12:49 28/7/10
Daargaan we weer, grote partij beginnen achter de schermen te dumpen. De particulier begint ook winst te nemen.

Onmogelijk dat aegon het droog gaat houden, we gaan helaas wat centjes terug.
0 0
Alex55 [Offline]
12:41 28/7/10

Analisten niet overtuigd over redenen verlaging Fitch voor Aegon
Dinsdag 27 juli 2010

Kredietwaardigheidsbeoordelaar Fitch maakte dinsdag bekend dat het zijn rating voor de Nederlandse verzekeraar Aegon heeft verlaagd. Analisten zijn niet geheel overtuigd van de aangedragen redenen van Fitch voor de verlaging van de rating, maar stellen tegelijkertijd dat er geen zorgen zijn aangezien Aegon ondanks de verlaging nog altijd beter gewaardeerd is dan andere verzekeraars.

Door onze redactie

Verlaging
Fitch heeft de Long-term Issuer Default Rating (IDR) voor Aegon verlaagd van A+ naar A en de senior unsecured debt van A naar A-. Daarnaast heeft de kredietbeoordelaar de ratings van Aegon’s levensverzekeringsactiviteiten verlaagd van AA naar AA-.

Als voornaamste reden voor de verlaging noemt Fits de bezorgdheid over de impact van tegenvallende financiële marktomstandigheden op Aegon’s kapitaalpositie en winstprofiel.

Niet overtuigd
Analist Maarten Altena van SNS Securities wijst erop dat de verlaging van Fitch de ratings voor het overgrote deel in lijn brengt met de ratings van S&P en Moody’s. De analist is verder niet geheel overtuigd van de redenen van de verlaging, aangezien Aegon’s verdienmodel snel aan het verbeteren is en dat de kapitaalpositie sterk is. Altena verwacht dan ook dat Aegon sterke tweedekwartaalresultaten zal presenteren.

De analist stelt tot slot dat de huidige ratings voor Aegon sterk blijven en beter zijn in vergelijking tot andere verzekeraars. Daarom handhaaft de analist zijn buy-advies en hanteert een koersdoel van 6,50 euro.

Initiëring
Recent zijn de analisten van Berenberg begonnen met het volgen van Aegon. Op 20 juli gaven de analisten voor de verzekeraar een koopadvies af, met daarbij een koersdoel van 7 euro. De analisten stellen dat aandelen binnen de verzekeringssector momenteel aantrekkelijk gewaardeerd zijn.

In totaal staan er voor Aegon 14 koop-, 15 houd- en 3 verkoopadviezen uit, waardoor de consensus voor het aandeel overwegend positief is. Wordt er gekeken naar de meest recent afgegeven adviezen kan gesteld worden dat er sprake is van licht positivisme.

Het gemiddeld koersdoel bedraagt 6,36 euro, wat een verwacht rendement oplevert van bijna 40% (39,93%). De koersdoelen die de afgelopen weken zijn afgegeven liggen tussen de 5,28 euro en 7,50 euro, wat verwachte rendementen oplevert van 16,17% en 65%. Dit geeft aan dat analisten nog fors verschillen omtrent het opwaarts potentieel van het aandeel.

0 0
camelot [Offline]
11:43 28/7/10

0 0
JAO [Offline]
10:46 28/7/10
Wat er morgen gaat gebeuren weet ik niet. Wel denk ik dat je op een termijn van 6-12 maanden veel gaat verdienen met de Nederlandse banken en verzekeraars.

De waarderingen zijn laag en het winstherstel dit en volgend jaar is heel hoog. Aegon is een van de goedkoopste verzekeraar te wereld. Hoewel ik daar geen signalen van heb, kan het best wel eens zo zijn dat Aegon over 1-2 jaar wordt overgenomen door een buitenlandse partij. Banken en verzekeraars blijven hun klanten uitmelken en dit is nu eenmaal een erg aantrekkelijk business model. Als het geen collega verzekeraar is, dan zal het wel een private equity fund zijn.

Echter spreid uw portefeuille. Slechts beleggen in 1-5 aandelen is niet verstandig. Zelf heb ik wereldwijd gespreide portefeuille gebaseerd op de modelportefeuille van www.deportfolio.nl. Ik zal eerlijk zijn - daar doe ik mijn ideeen op...
0 0
vanabcoude [Offline]
10:36 28/7/10
Wat er morgen gaat gebeuren weet ik niet. Wel denk ik dat je op een termijn van 6-12 maanden veel gaat verdienen met de Nederlandse banken en verzekeraars.

De waarderingen zijn laag en het winstherstel dit en volgend jaar is heel hoog. Aegon is een van de goedkoopste verzekeraar te wereld. Hoewel ik daar geen signalen van heb, kan het best wel eens zo zijn dat Aegon over 1-2 jaar wordt overgenomen door een buitenlandse partij. Banken en verzekeraars blijven hun klanten uitmelken en dit is nu eenmaal een erg aantrekkelijk business model. Als het geen collega verzekeraar is, dan zal het wel een private equity fund zijn.

Kijk ook een naar de chart - duidelijk omslagpunt (zie bijlage).

Echter spreid uw portefeuille. Slechts beleggen in 1-5 aandelen is niet verstandig. Zelf heb ik wereldwijd gespreide portefeuille gebaseerd op de modelportefeuille van http://www.deportfolio.nl. Ik zal eerlijk zijn - daar doe ik mijn ideeen op...
0 0
vanabcoude [Offline]
10:34 28/7/10
Misschien had je wel gelijk infuus om te verkopen.
0 0
siha [Online]
10:30 28/7/10
Goedemorgen, Aegon nu verkopen? Er zit no genoeg in het vat volgens mij.
0 0
siha [Online]
09:34 28/7/10

Ook goedemorgen,

Je had AM overigens wel leuk kunnen oppikken op 24,00 euro, maar ja, als je allees van te voren wist,

Maar mag niet klagen, met Aegon nu op 4,77 euro,
zit nu al weer aan verkoop te denken

0 0
infuus [Offline]
09:23 28/7/10

Goedemorgen
0 0
droadneggel [Offline]
09:14 28/7/10

Zeg dat wel

Gelukkig geen AM in porto, (heb ik trouwens nooit wanneer ze met cijfers komen), veel te link.

0 0
infuus [Offline]
09:13 28/7/10

€ 4,75
0 0
droadneggel [Offline]
09:11 28/7/10
Sluiting DOW

Aegon 4,67 (-0,21%)
0 0
siha [Online]
22:16 27/7/10

Is toch logisch - als hier hetzelfde goedkoper is dan in de US, dan koop je het hier... totdat het dan natuurlijk daar weer goedkoper is - zo blijft alles in balans

0 0
Stalen [Offline]
16:52 27/7/10
Aex is nog erger als een loopse hond zoals ze achter (voor) de DOW aan sjouwen
0 0
siha [Online]
16:26 27/7/10
Dow Jones onder water, kijken of de winst compleet verdampt...
0 0
BigSpender [Offline]
16:12 27/7/10
We zijn weer op de koers van 28/6 aanbeland
0 0
siha [Online]
15:56 27/7/10
Tja en dat terwijl Aegon toch leuk mee gaat doen.
0 0
siha [Online]
15:51 27/7/10

Droad,
maak je niet ongerust, heb wat minder tijd/zin om te posten,
heb wel Aegon nu, geen AM meer,

Moet wel toegeven dat op het aegon forum wel bijzonder weinig gepost wordt,

0 0
infuus [Offline]
15:33 27/7/10

@droad
wanneer je kijkt hoe vaak je gelezen wordt, dan sta je continue in de top 10.
dus doorgaan, vooral doorgaan.

0 0
camelot [Offline]
15:16 27/7/10
Zit eigenlijk te wachten dat de raket afgevuurd wordt
0 0
siha [Online]
14:06 27/7/10
Nee hoor Droad je zit hier niet alleen
Mag hopen dat we 5€ snel zien en er een mooie rally komt
0 0
siha [Online]
13:55 27/7/10

Na al die complimentjes van gisteren zit ik hier toch nog steeds alleen. Boven de € 5,00 wordt het vast weer drukker.

0 0
droadneggel [Offline]
13:17 27/7/10

Slot in New York omgerekend € 4,54.

0 0
droadneggel [Offline]
22:14 26/7/10
Droadneggel er zijn meer DTFers dan je denkt , die je draadjes of inzet waarderen .
Lekker doorgaan

gr mark
0 0
mark-dijk [Offline]
19:53 26/7/10
Prima werk droad !
Enne...zielig pietje Helmus mot gewoon lekker
op ple u r en ...anders trappen we z'n koppie in elkaar...

Zo...dat is eruit
0 0
I love Fortis [Offline]
19:43 26/7/10
En ik vind ze ook erg interessant,blijven doen.||||
0 0
bankier [Offline]
19:05 26/7/10
En de Droad heeft ook vaak gelijk.

0 0
Rich? [Offline]
18:41 26/7/10

He droadneggel, bedankt voor al je draadjes en de zorgvuldigheid waarmee je probeert te werk te gaan.

Inderdaad. Geen belangstelling dan NIET LEZEN!

Ik lees ze altijd graag!!!

0 0
HogerOfLager [Offline]
18:38 26/7/10

Niets van aantrekken Droad,
De Droadneggelgrafiekjes zijn wat mij betreft prima.
Wanneer iemand zich hieraan stoort, dan kijk je toch gewoon niet, lijkt mij zo. !!!!

0 0
infuus [Offline]
16:31 26/7/10

Als ie rond de € 5,50 cirkelt ziet ie er een stuk beter uit, nietwaar

0 0
droadneggel [Offline]
16:29 26/7/10

Worstelt met jou draadje, 2 mensen hebben belanstelling, goed gedasn droad... vooral die wekelijkse om te kotsen grafiek.

0 10
helmus [Offline]
16:17 26/7/10

En Aegon worstelt met de € 4,50
0 0
droadneggel [Offline]
15:39 26/7/10

Heb je Mozilla Firefox dan kun je de buttons of de draaiende euro aanklikken. Voor Explorer gebruikers bij deze de links:

historische koersen aegon: http://www.trivano.com/nl/aandeel/3 25/koers/

futures: http://www.cfdspros.com/indices/fut ures-indices

web-tv: http://www.rtl.nl/components/financ ien/rtlz/miMedia/livestream/rtlz_livestream.xml

dollar/euro: http://finance.yahoo.com/q/bc?s=EUR USD=X&t=1d&l=on&z=m&q=l&c=

Of download mijn gratis aandelentoolbar voor nog meer nuttige links onder handbereik. Info op:

http://droad.ourtoolbar.com/
0 0
droadneggel [Offline]
08:20 24/7/10

Prettig weekend.
0 0
droadneggel [Offline]
07:46 24/7/10