Ga naar Bindex Bio goed voor u
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
As 29 juli zal Wessanen zijn q2 resultaten presenteren .Nu is het de laatste tijd bon ton van analisten om vooruit al zo'n beetje het resultaat te publiceren alsof ze de directie zelf zijn.Voor mij hoeft dat niet,want als het uiteindelijke resultaat onverhoopt afwijkt ,van wat zij in gedachten hebben, dan zijn de rapen gaar.Het verhoogt onnodig de risico's naar mijn smaak.Lees ik dat R.Withagen (analist SNS) ook een mening heeft,van "WESSANEN KOMT UIT RODE CIJFERS". Nog geen drie weken geleden was hij pisflauw met een Sell-advies.Die man moet beslist in de politiek.Gelukkig hebben we allemaal de stukkies Wessanen gewoon gehouden;
mvg
0 0
Bunky2 [Offline]
13:24 27/7/10
http://www.fd.nl/artikel/18621171/w essanen-helpt-supermarkten-groene-schappen
0 0
siha [Offline]
23:34 30/7/10
Tja had er wel wat meer van verwacht. Schijnbaar weinig animo voor Wessanen. Nja het koersdoel was als ik mij het herrinner nu ook niet bepaald hosanna. maar -5,86% met goede cijfers valt niet te rijmen.
0 0
siha [Offline]
20:21 29/7/10
Wessanen heeft over q2 weer positieve resultaten laten zien.Het bedrijfsresultaat kwam uit op € 9,4mln tegen min 4,8mln in dezelfde periode vorig jaar.Hier moet wel bij worden opgemerkt dat die verbetering hoofdzakelijk op het konto van ABC is toe te schrijven;maw de activiteiten in Europa deden het minder goed.ABC gaat weg in 2011.Dan moeten de activiteiten in Europa en Frozen Foods de toko dragen.Om die activiteiten tot groeiers om te toveren zal wel veel vergen,ook al is de bio- trend van de consument aan het groeien.Nu in deze economische stilstand is het een heel gevecht om bij de grote supers markt te winnen ten koste van hun huismerken.Dan maar veel reclame er tegen aan denkt Piet Hein ,want dat weet hij nog van zijn tijd bij P&G;maar dat vergt zoveel geld dat hij vreest dat het resultaat over de tweede helft van 2010 slechts eeen break-even wordt.Ja dat valt tegen,dat moet ook commisaris de Jager hebben gedacht.Vreemd ,hij was toch de bedenker van deze strategie.Maar hij heeft nogal wat blunders gemaakt vorig jaar , anderzijds ik kan mij niet voorstellen dat hij zijn omvangrijke pakket aandelen met strop heeft verkocht.Ik herhaal maar nog eens ,waarom wordt de hele toko niet verkocht?Dat bengt meer op dan de plannen van Piet Hein en wel onmiddellijk.Voor de believers niet verkopen ,maar geduld uit oefenen,uiteindelijk wodt er wel winst gemaakt.
mvg

mvg
0 0
Bunky2 [Offline]
18:10 29/7/10
Ik zie net dat Frans Koffrie(de van Burhmann)zit ook by Wessanen,daaroom gaat het daar zo slecht!
0 0
expat41 [Offline]
14:06 29/7/10
Wessanen ook een knappe plus van 2,33%
0 0
siha [Offline]
17:48 28/7/10
Nou morgenochtend het uur van de waarheid. Hopenlijk hebben de analisten gelijk en kunnen we up!!!

AMSTERDAM (Dow Jones)--Wessanen zal donderdag voorbeurs over het tweede kwartaal van 2010 een nettowinst van EUR4,5 miljoen en een 3% gestegen vergelijkbare omzet bekendmaken. Dat is de gemiddelde verwachting van vier door Dow Jones Nieuwsdienst geraadpleegde analisten. In het tweede kwartaal van 2009 werd nog een nettoverlies van EUR84,6 miljoen geleden; voornamelijk vanwege de afboeking van een latente belastingvordering. De analisten verwachten een kwartaalomzet van EUR199,8 miljoen en een bedrijfsresultaat voor rente en belasting, ofwel EBIT, van EUR8,8 miljoen tegen EUR4,8 miljoen negatief een jaar geleden. De analisten verwachten dat de nieuwe CEO Piet Hein Merckens geen drastische strategiewijzigingen zal aankondigen. Omstreeks 14.35 uur noteert het aandeel vlak op EUR3,02, terwijl de Midkap met 0,2% stijgt. (BTK)
Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
July 27, 2010 08:28 ET (12:28 GMT)
© 2010 Dow Jones & Company, Inc.

AAND KONINKLIJKE WESSANEN @ EUR 1
NL0000395317
WESSANEN(KONINKLIJKE)NV SPON ADR-EACH CNV INTO 1 OR
US50047Q2012
0 0
siha [Offline]
17:14 28/7/10