|
Aanbevelingen
|
dit was het nieuws waar iedereen op wachtte
weg onzekerheid
voor 99% geen nieuwe emissie maar aflossing uit eigen middelen
koers kan nu heel rap de de afgegeven koersdoelen van rond de 7-7.50
advies: kopen lijkt me op deze niveaus
ze hadden trouwens ook prima cijfers
volgend jaar na juni weer een interem dic=vidend waarschijnlijk
grote partijen gaan er nu in zoals pensioenfondsen en hedgefunds
de bal gaat nu andersom rollen en wel de goede kant op voor ons zittenblijvers
ik verwacht een slot boven de 5 deze week
shortsqueeze!!
|
dieter
[Offline]
17:24 17/8/10
|
|
Het is even bal, maar ook met aegon komt het goed
|
ste
[Offline]
23:44 24/8/10
|
voor 99% zeker komt er geen emissie
yeah right
al die koop adviezen hebben trouwens ook lekker geholpen
|
padje
[Offline]
14:35 24/8/10
|
meneer droad, bedankt voor de link!
|
optie17
[Offline]
08:19 24/8/10
|
Vandaag gaat ie door de magische steun op € 4,25
op weg naar € 4,005. Jaar laag tot nu toe.
|
droadneggel
[Offline]
08:02 24/8/10
|
Morgen heb je ze weer voor 4,284 voor een ritje van 10 eurocent. Naar boven laten we hopen. Het is toch wat met dit aandeel. Nieuwe aandelen uitgeven daar is een zittende aandeelhouder niet dol op.
|
droadneggel
[Offline]
20:04 23/8/10
|
|
droadneggel
[Offline]
20:02 23/8/10
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Divide nd
|
droadneggel
[Offline]
14:10 23/8/10
|
heb eigenlijk alleen nog lange calls aegon liggen. Mochten ze (interum) dividend gaan uitkeren dan heb ik daar niets aan. moet ik ze omzetten in aandelen. Hoe zit dat eigenlijk met dat ex dividend gaan? gebeurd dat gelijk met de aankondiging van dividend? ervoor? erna? wat is gebruikelijk? moet heel eerlijk toegeven dat ik daar niet veel ervaring mee heb?
alvast bedankt voor de moeite.
|
optie17
[Offline]
13:47 23/8/10
|
Inderdaad, veel beleggers vluchten in de drank
|
wilbar
[Offline]
22:16 22/8/10
|
Amerikaanse beleggers hebben in de eerste zeven maanden van dit jaar ruim 33 miljard dollar uit de Amerikaanse aandelenmarkten weggehaald. Blijkbaar zien investeerders meer heil in veiligere beleggingen, zoals obligaties of goud, zo concludeert het Investment Company Institute, die de cijfers dit weekeinde naar buiten bracht.
De trend lijkt komende week in ieder geval niet te worden doorbroken. Analisten verwachten een langzame handel met een laag volume en mogelijk steeds lagere koersen. ,,De markt heeft een defensieve houding aangenomen'', aldus een Amerikaanse analist. Volgens verscheidene gegevens zijn veel beleggers gevlucht in 'veilige' sectoren, zoals telecom, levensmiddelen en drank. Dat zou ten koste gaan van onder meer financiele fondsen.bginvest advies wegblijven van banken
|
bginvest
[Offline]
21:48 22/8/10
|
Tja, moet mijn mening maar even herzien geloof ik. Maar een opwaartse richting geloof ik zeker wel in.
|
siha
[Online]
21:37 22/8/10
|
De VEB over Aegon:
http://ymlp.com/zpG355
|
droadneggel
[Offline]
21:18 22/8/10
|
|
@ Loonslaaf, daarom heb ik de link ook geplaatst, voor mij staat het nu ook wel zo goed als vast, dat er oorlopig geen emissie komt. Kan met Aegon dit jaar zelfs nog weleens goed up gaan. Dividend wat je zegt zou zomaar eens kunnen.
|
siha
[Online]
16:17 21/8/10
|
Het geeft ook aan dat Aegon een emissie kan hebben en dan nog steeds in relatieve en absolute zin goedkoop is. Aandeel deed het in 2009 het slechts van alle bedrijven in de AEX, Aegon heeft gunstigste boekwaarde/aandeel verhouding. In 2010 doet Aegon het wederom slechter dan de AEX, het aandeel wordt dus nog aantrekkelijker.
We weten nu ook hoe dit komt; beleggers houden al rekening met een emissie.
|
loonslaaf2
[Offline]
15:33 21/8/10
|
Mooi link, siha, verheldert een hoop. Wat nu inderdaad voor 99% vast staat is dat er geen emissie komt en Aegon in juni 2011 van de staatssteun af is. Dan kan er weer dividend worden uitgekeerd.
De premie van 940 miljoen die Aegon uiteindelijk betaalt lijkt fors, maar vergeet niet dat er in Q2 al 522 miljoen winst werd gemaakt. En we zijn in juni 2011 4 kwartalen verder.
Hoeveel dividend kan er dan mogelijk worden uitgekeerd? Nou, er staan 1,5 miljard aandelen uit. Dus bij een pay-out van 50% en een gelijkblijvende winst wordt er 66 cent pa uitgekeerd. Beetje grof gerekend, maar geeft wel aan dat je onder de 6 moet blijven bijkopen als je in 2011 lekker wilt gaan cashen. Kopen onder de 5 lijkt me helemaal een inkoppertje. En onder de 4....;)
|
loonslaaf2
[Offline]
15:29 21/8/10
|
|
http://www.veb.net/content/HoofdMen u/Beurs/Kieseenbeursfonds/Artikelen/Aegon/Goedkeur ingCommissie.aspx
|
siha
[Online]
14:08 21/8/10
|
Padje wij kunnen alles roepen, maar zal niet helpen, alleen als een koper voor Aegon zich aanmeld.
|
helmus
[Offline]
16:11 20/8/10
|
In deze dubbel dip crisis is alles mogelijk, want dit is zeker in gang gezet in de in U.S.A.
|
helmus
[Offline]
16:10 20/8/10
|
je kunt wel 6 roepen maar er ligt nog een pak woekerpolis claims waar ik niemand over hoor
|
padje
[Offline]
11:59 20/8/10
|
Het is helemaal pet met Aegon, de adviezen wordt niet opgevolgd, 6€ is heel ver weg jammer genoeg, maar hoop doet leven misschien als definitief de lening wordt terug betaald kan de koers stijgen tot het advies niveau.
|
helmus
[Offline]
10:59 20/8/10
|
|
't wordt hoe langer hoe stiller op de draadjes. Het euforie gevoel is weg en we zijn er allemaal stil van. De yanks bepalen wat er hier gebeurd.
|
siha
[Online]
17:16 19/8/10
|
je kunt je verlies toch afdekken door er een paar calls boven te schrijven?
|
padje
[Offline]
14:49 19/8/10
|
Stalen@ Goed lezen!!!!!!
Heinzo; Vind IK ook, dank.
|
helmus
[Offline]
10:06 19/8/10
|
Goeie morgen!
Ook vandaag schiet het met Aegon niet echt op, helmus. Dan die dreigende emissie, een toch haperend economisch herstel, nee die 6 is een behoorlijk eindje weg, maar je hebt gelijk de wonderen enz enz
|
heinzo
[Offline]
09:30 19/8/10
|
Moet blijf geen blijven zijn, en eet geen eten?
|
Stalen
[Offline]
09:30 19/8/10
|
Blijf wel optimistisch tot het bittere eind, het is nog geen december de 6€ zou de redding kunnen zijn, alles daarboven is winst, zoniet, eet er geen boterham minder door.
|
helmus
[Offline]
09:16 19/8/10
|
ADRIAANTJE@ Wij hebben behoorlijk verlies als wij de call opties nu zouden verkopen, maar wonderen zijn de wereld niet uit, na vele jaren van winst zou het zomaar kunnen dat wij dit jaar verlies moeten nemen, niet erg, staat niet in verhouding met wat wij verdiend hebben de afgelopen jaren, dat is waar wij beginners op dit draadje ook telkens voor waarschuwen, het is niet altijd winst, sommige mensen willen daar niet voor uit komen, maar dat is wel realiteit.
|
helmus
[Offline]
09:12 19/8/10
|
Grafiekjes, is Helmus dol op
|
teejee
[Offline]
07:05 19/8/10
|
Heb ik nou goed begrepen dat je calls dec 2010 hebt aangeschaft toen koers 5,25 stond helmus
|
adriaantje
[Offline]
21:37 18/8/10
|
Hoopvol voor morgen!!!!!!!!!
|
helmus
[Offline]
21:29 18/8/10
|
AMSTERDAM (Dow Jones)--Kredietwaardigheidsbeoordelaar Moody's heeft woensdag zijn ratings voor Aegon bevestigd in reactie op de goedkeuring van de Europese Commissie (EC) aan de door Aegon ontvangen staatssteun.
Moody's handhaaft onder andere zijn A3-rating voor Aegon's senior debt, de schulden die als eerste moeten worden afgelost, om weer te geven dat het ratingbureau van mening is dat het merendeel van de maatregelen die de EC nodig acht in lijn zijn met de eerder aangekondigde strategie van Aegon.
Moody's handhaaft tevens zijn negatieve outlook op alle kredietratings voor Aegon.
|
bracar
[Offline]
18:45 18/8/10
|
Het niet te geloven Aegon naar lager.????????????
|
helmus
[Offline]
17:02 18/8/10
|
Zo ben weer thuis.
|
helmus
[Offline]
17:00 18/8/10
|
was dit het alweer?
Kan niet anders dan dat zit aandeel ontzettend gemanipuleerd wordt. argh .
|
Assman
[Offline]
13:42 18/8/10
|
Ing verhoogt koersdoel aegon van 5,50 naar 5,60 Dat is vanmorgen bij de koffieautomaat besloten.
|
barrelhouse
[Offline]
11:19 18/8/10
|
|
Het moet maar weer eens de goede kant op gaan met Aegon. Wordt tijd dat men eindelijk eens wakker wordt en in de gaten krijgt dat Aegon het sterkste financieele aandeel op de Amsterdamsr beurs is. Langlopende opties 2014 zal waarschijnlijk geen slechte belegging zijn op dit moment.
|
adriaantje
[Offline]
10:55 18/8/10
|
Zijn niet bevrijd van onzekerheid, maar wel is het zo dat Aegon laag is gebleven na de crisis, daar zit nog wel winst in, vraag is wel wanneer de correctie gaat plaatsvinden.
|
helmus
[Offline]
10:45 18/8/10
|
Markey; Kom bij de volwassenen en doe hier je postings.
|
helmus
[Offline]
10:40 18/8/10
|
Doe volwassen Padje en lok die aardige meneer niet uit zijn tent.
|
helmus
[Offline]
10:39 18/8/10
|
Moet een onzin schrijven om het andere draadje weg te krijgen.
|
helmus
[Offline]
10:37 18/8/10
|
Aegon heden groen tevens hoogste op de A.E.X.
|
helmus
[Offline]
10:35 18/8/10
|
Ga een boek schrijven met de als kop. ONZIN VERKOOPT.
|
helmus
[Offline]
10:25 18/8/10
|
Veel onzin, maar leuker om te lezen op dit draadje.
|
helmus
[Offline]
10:24 18/8/10
|
Dubbel dipppppppp kan niet uitblijven, staatsschuld loopt te snel op, zal niet lang duren of deze iedere minuut oplopende schuld is niet meer te betalen door die paar mensen die echt werken in Nederland.
|
helmus
[Offline]
10:23 18/8/10
|
Zalm is ook niet echt optimistisch, terecht zegt hij dat herstel nog jaren zal duren, denk aan minimaal 5 jaar voor volledig herstel.
|
helmus
[Offline]
10:17 18/8/10
|
Volgende crisis dient zich al aan, nu in de U.S.A, straks in Nederland.
|
helmus
[Offline]
10:14 18/8/10
|
De 5€ zal zelfs moeilijk worden voor december 2010.
|
helmus
[Offline]
10:12 18/8/10
|
Herstel zet niet echt door, jammer.
|
helmus
[Offline]
10:12 18/8/10
|
40% boete op die aflossing, hoorje niemand over