Ga naar Bindex Perpetuals SNS, een rendement tot 11,25%
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
Wie heeft er een opinie over de achtergestelde kapitaalobligatie van SNS ?

Deze eeuwigdurende achtergestelde kapitaalobligatie kent een rendement van 11,25% per jaar en kun je nu kopen tegen bijna 100%
De rentevergoeding is 11,25% per jaar tot 2019 (1e call-datum) en daarna de 3 mnds Euribor plus 975,5 bps.

Hij is niet cumulatief, maar als je dat een probleem vindt, dan kun je ook de 6% variant kiezen, de koers daarvan is nu minder dan 70%, dus bijna 9%
effectief.

Sprookje of een buitenkans ?
0 0
free [Offline]
19:31 17/8/10
Oke Orca, maar dan zou ik in jouw geval maar gewoon voor een spaarrekening gaan, al dat ingewikkelde gedoe voor (misschien) een procentje meer.

Juist het veel lagere risico van de perpetuele bedrijfslening van een financiele instelling in vergelijking met de aandelen spreekt mij zo aan.

Als het tegenzit vangen de aandeelhouders de eerste klap op, de cumulatieve perps ontvangen hooguit op een latere datum (met extra rente) hun vergoeding en de niet cumulatieve missen hooguit eens een keer een jaarlijkse coupen.
Maar mag dat ?
11,25% per jaar, daar mag toch een snippertje debiteuren-risico in zitten ?
0 0
free [Offline]
13:35 24/8/10
een mw stukje over bonds en money flows:http://www.marketwatch.com/story/bo nds-arent-the-new-tech-bubble-2010-08-20?link=kios k
0 0
blackgold [Offline]
22:13 23/8/10
ik ga niet op mijn tachtigste beginnen met aflossen.

doel is equity.
0 0
blackgold [Offline]
21:57 23/8/10
doel is huis schuldvrij,geen tent.
0 0
blackgold [Offline]
21:48 23/8/10
ik denk dat iedereen moet doen wat hij/zij goed genoeg vind,helemaal perfect zal er niet zijn.

wat ik vind,ik werk aan mijn schuld,mijn cashpositie,mijn werk en een stukje rds positie.

ik heb niet veel euri om te verkloten dus het moet semi waterdicht zijn,het moet functie hebben.
0 0
blackgold [Offline]
21:37 23/8/10
ik heb wel alternatieven hoor, maar het ging hier om dat ding van sns.
een gratizzz tip dan, niet 11% maar slechts 30% ervan..
long 5% nl 02-12 108,15 icm sh p120 dec 2012 4,80
eff rendement ergens rond 3,3%.
staffelsgewijs erin, hopelijk kan je komende 6-9 maanden nog wat pielen op 106 / 7 à 8, wordt je effectief veel hoger.
en be prepared om over dik 2 jaar die poet atm te moeten sluiten en te roteren naar aandelen, want 120 is lt 'n uitstekende entry, ook al gaan we nog oversjoeten komende jaren naar 80-95.
je wordt betaald om te wachten, niet veel maar wel zeker. haalt ie 120 kan je d'r gevoeglijk vanuit gaan dat sns doodt is en die perp al helemaal.
er is geen gratis geld.
0 0
orca [Offline]
17:51 23/8/10
Wat vind jij Blek ?
Van Orca en Dikker lees ik geen alternatieven.

Voor nieuw achtergesteld kapitaal zullen minder aantrekkelijke condities gaan gelden.
Maar bij lopende leningen kun je toch niet achteraf de voorwaarden aanpassen ?
Is een privaatrechtelijke overeenkomst tussen 2 partijen.
0 0
free [Offline]
16:36 23/8/10
http://www.fd.nl/artikel/20072091/b asel-stelt-harde-eisen-achtergesteld-bankkapitaal< /a>
0 0
blackgold [Offline]
12:01 22/8/10

Orca en Dikker, dank voor jullie reactie.

Welk soort beleggingen of welke fondsen vinden jullie dan wat betreft risico en rendement aantrekkelijker ?

0 0
free [Offline]
08:28 22/8/10

De bank en verzekeraar meldt verder per 14 mei 2010 voor EUR150 miljoen Griekse staatsleningen te bezitten, EUR58 miljoen Portugese, en EUR837 miljoen Spaanse. Italiaanse staatsleningen maken EUR2,3 miljard uit van de totale portefeuille van circa EUR17 miljard

smullen, smullen en vergeet niet dat sns een gedeelte van het bouwfonds van aab heeft overgenomen heet nu sns property finance, ze doen voorkomen alsof ze alleen in nl werkzaam zijn, maar er is ook een sns property finance ltd, hoofdzakelijk werkzaam in spanje

Die internationale portefeuille werd in de tweede helft van vorig jaar met 10% verkleind, tot EUR3,6 miljard. De verliezen op deze leningen zullen ook in 2010 op "een relatief hoog niveau" blijven

en dan is er nog de staatssteun die voorlopig niet zal worden terugbetaald, ook nog zo'n cliffhanger; mijn oordeel is afblijven omdat de kans op passering van de couponbetaling levensgroot aanwezig is; wellicht komt er in de toekomst ineens de mededeling dat sns bereid is de perp tegen 73 te lossen, is al eerder gebeurd en is ongeveer vegelijkbaar met wat er met de rbs5.25 perp is gebeurd

en nu weer door met de weekendbesognes..

0 0
dikker [Offline]
13:46 21/8/10
afsluitende overweging. ik zeg niet dat dat kreng niet kan doorstijgen of enige tijd op dit niveau kan blijven liggen. misschien is d'r 'n greater fool. funda echter is dit ding 'n totale afblijvert.
0 0
orca [Offline]
12:39 21/8/10
en deze obli laat zien waar "ze" mee bezig zijn. de fin moet voor triljarden verherfinancieren en niemand heeft daar zin in, vooral omdat ze niet weten hoe de situatie werkelijk is. die stresstest kan zo m'n reedt in.
wat ze nu aan 't doen zijn is de curve mollen, zodat de fin ruimte krijgt om hun sjit de markt in te jetzen tegen marktoncorforme koersen. dat dit sns kreng nu pari staat is daar 'n uitvloeisel en symptoom van.
als je dat kreng koopt zeg je eigenlijk 2 dingen:
1. de rente is normaal.
2. we krijgen jaren van deflatie en stagnatie.
en mn dat 2de punt is killing voor de fin en dus ook voor die 11% noncumu perp.
0 0
orca [Offline]
12:30 21/8/10
bedankt orc.
0 0
blackgold [Offline]
12:16 21/8/10
tourniquet,riem,zuster!
0 0
blackgold [Offline]
12:15 21/8/10
& 4 is weer afhankelijk van de politiek,duidelijkheid hypotheek rente aftrek,van de sterkte van de lenende partijen,van de banen,van de rente stand.

nl huizenmarkt houdt zich goed (-6-7% vanaf de top),sofar.

0 0
blackgold [Offline]
12:14 21/8/10
en nog ff 'n paar andere dingen, want 't is volgens mij volkomen wazig waarom dit zo link is en die 11% totaal geen recht doet aan 't risico. zal 't zo eenvoudig mogelijk houden.
1. is achtergetelde sjit. dat houdt in dat 't kapitaal wordt meegerekend tot de kern, dus 't wordt op de balans gewaardeerd als zijnde - worst kaas - hún centen. niet jouw centen, hún centen.
2. de balans. is d'r in 2 smaken, de on-balans, dé balans zeg maar, en de off-balans. die laatste is exact wat 't zegt te zijn, namelijk 'n soort spookbalans die je niet ziet maar d'r wel is. en hij is d'r als 't echt vaut loopt, want dan moet de rotzooi de on-balans worden opgetakeld.
3. de waarderingen. op de on-balans staat allerhande rotzooi die is gewaardeerd tegen mark-2-maturity, dus à pari. we lullen allerhande totale rotzooi waar men met geen mogelijkheid vanaf komt, tenzij d'r 'n haircut wordt toegepast van 20-80%. de off-balans is nog erger maar gelukkig zien we die niet. als je 't niet ziet is 't d'r niet, toettoet busje komt zo.
4. 9% marktaandeel nl hypo's. dat is geen voordeel maar 'n nadeel, tenzij je denkt dat de huizenprijzen niet verder doorzakken. place your bet. ik denk persoonlijk zelf bij m'n eige dat die kans niet zo heel erg groot is (in de buurt van de 0%), maar theoretisch is 't 50%.

die 11% staat tot de risk als 'n ambulance die ankomt bij 'n groot verkeersongeluk met wat jodium en een paar pleisters.
1 0
orca [Offline]
12:10 21/8/10
copy
0 0
blackgold [Offline]
12:09 21/8/10
in mijn optiek is dit ongeveer de grootste rotzooi die d'r bestaat, want achtergesteld, niet cumu en ook nog perp. en dan ook nog van 'n fin instelling.
ik zou nog geeneens 11% wilen vangen op 'n senior secured bond van die gasten.
maar ja, als je de stresstest moet geloven is d'r weinig aan 't handje. dat klopt ook, tot d'r opeens heel veel aan 't handje is. en dan kan je altijd nog verkopen aan .10, als je mazzel hebt.
0 0
orca [Offline]
11:57 21/8/10
nog ff beetje nagezocht, is niet cumu, maw als ze rente betaling keertje overslaan is 't weg. daarnaast is 't 'n perp maar dat was volgens mij wel duidelijk.
is 'n discussie over op eurobench, waar free ook rondloopt en al heel wat antwoorden heeft gekregen, dus waarom ie dezelfde vragen hier nu weer stelt snap ik niet. http://tinyurl.com/2wqooz8
1 0
orca [Offline]
11:46 21/8/10
sns aandeel zelf rond de 4 euro,nog geen dividend.
0 0
blackgold [Offline]
10:33 21/8/10
1 van de dingen die onduidelijk is,dat ze een perpetual zo kunnen terugkopen,hebben ze dat geld nu lang of kort nodig.
0 0
blackgold [Offline]
10:33 21/8/10
http://www.investopedia.com/terms/p /perpetualbond.asp
0 0
blackgold [Offline]
10:31 21/8/10
http://www.investopedia.com/terms/c /catastrophebond.asp
0 0
blackgold [Offline]
10:27 21/8/10
afblijven, is mi totale rotzooi. achtergestelde sjit met naar alle waarschijnlijkheid 'n contingency component, zeg maar cat bond, waarbij je in 1 klap 75% van je inleg kwijt bent als sns door bepaalde buffers/ratio's zakt. zou ik moeten uitzoeken, geen zin in, maar lijkt enorm op wat rabo in de markt heeft gezet, ook qua rente-% en koers.
0 0
orca [Offline]
21:57 20/8/10
.
Ja Blek, angst is een vreemd veschijnsel.
Straks als de lucht weer geklaard is, en de koersen veel hoger, durven de meesten weer wel.
0 0
free [Offline]
21:08 20/8/10
waarschijnlijk spelen er 6 dingen free

de rt auro van banken
de onckerheid van van alles,mogelijke defaults
de term perpetual
het onbekende
cash is op bij vele partijen
vertrouwen compleet weg

vandaag,vanochtend een analyse gegeven van de bankensector op de dd,er is zoveel stuk.

0 0
blackgold [Offline]
16:00 20/8/10
.
Blek, ik begrijp het niet.

Op het DFT forum wordt flink gepost over alles en nog wat, de (ongefundeerde) koersdoelen en overnamekandidaten vliegen je om de oren.

Maar een echt pareltje, zoals deze en nogal wat andere perpetuals, weet geen reakties los te maken.

Enerzijds heb ik bijgekocht op bijna 100% en hoop ik dat ook anderen enthousiast worden en de koers wat verder klimt.

Anderzijds vind ik oprecht een koers van deze Perpetual van 110 tot 120% volledig op zijn plaats.
Bye.
.
0 0
free [Offline]
15:19 20/8/10
copy free,een spike in de rente zou die obli verkloten.
0 0
blackgold [Offline]
20:51 19/8/10
Nog even voor de volledigheid; het is niet zo dat SNS deze 11,25% lening heeft uitgegeven omdat ze voor minder geen achtergesteld kapitaal zouden kunnen aantrekken.
De lening is uitgegeven als vervanging bij een terugkoopaktie met 30% korting voor een andere achtergestelde lening, SNS maakte hierop zo'n 30 miljoen boekwinst.
Feitelijk kostte de lening SNS daardoor slechts ca. 6% per jaar, maar als je hem nu koopt op 100% heb je wel die 11,25% tot 2019 en daarna aflossing of floating.

Geen sprookje, maar een buitenkans.

0 0
free [Offline]
18:22 19/8/10
Blek, als je bereid bent een snippertje debiteuren-risico te lopen, zou ik overwegen om de Staatslening deels om te ruilen naar de SNS 11,25% Perp.

Op de Staatsleningen loop je, naar mijn idee, een enorm risico van een rentestijging met 1 of 2 jaar,
dat is verwoestend voor je koers en een veel groter risico dan het debiteurenrisico op SNS.
(ik heb er 75K van gekocht)
25 augustus komen er SNS cijfers.
0 0
free [Offline]
07:59 19/8/10
ik heb zelf wat obli's nl staat 93-23 serie,toevallig lopen die via de sns reaal,het is niet de slechtste bank.qua kantoren ken het wel ff beter,ze zitten niet overal.

ik weet er idd te weinig van free.

0 0
blackgold [Offline]
21:58 18/8/10
Onbekend maakt onbemind, bye.
0 0
free [Offline]
17:43 18/8/10
Blek, in de kern gaat het om de vraag hoe gezond SNSReaal is.
Ik denk dat dat wel goed zit.
Oke, ze hebben dure of achteraf onverstandige overnames gedaan.

AXA en Zwitserleven duur gekocht.
Property Finance op de top van de vastgoedfinancieringsmarkt.
Routemobiel en nog wat van die "hype" bedrijven

DOM, maar men vond de toenmalige basis van bankieren (m.n. hypotheken en sparen) te zwak.
Bijzonder dat die tak van bankieren nu hun redding is.
Ze hebben 9% van de NL Hypothekenmarkt, en daar wordt nu heel aardig verdiend !

SNS heeft nog wat tijd nodig om de dure overnames te verwerken,(let wel; AXA-nl en Zwitserleven zijn wel mooie bedrijven) en om Propery Finance te saneren, zal nog wel een paar honderd miljoen kosten.
Maar dat kunnen ze wel aan.

Jammer dat die Van Keulen, de vorige CEO, deze achteraf zo verkeerde keuzes heeft gemaakt.

De kracht van SNS zit ook in het feit dat ze als verzekeraar over een eigen distributienetwerk beschikken.
Een distributienetwerk dat voor anderen wel eens heel aantrekkelijk zou kunnen worden.

Aviva, AXA, Allianz, maar vooral Aegon zouden hier wel eens op uit kunnen zijn !

Dus de aandelen zullen voorlopig geen dividend uitkeren, maar de vooruitzichten van de perps zijn wel goed, vooral de cum.

En wat risico betreft vangen de aandeelhouders natuurlijk de eerste klap op als het mis gaat.
0 0
free [Offline]
09:02 18/8/10
het rotte zit in de term achtergesteld free,als het mis gaat sta je achteraan in de rij.
0 0
blackgold [Offline]
22:57 17/8/10
http://www.euronext.com/trader/summ arizedmarket/stocks-3022-NL-XS0468954523.html?sele ctedMep=2
0 0
free [Offline]
19:45 17/8/10
Bij perpetuals zijn er doorgaans 2 mogelijkheden om de betaling van de coupons uit te stellen.

De "Optional Deferral of Payments" (vrijwillig coupons uitstellen maar wel met rentevergoeding). En de "Mandatory Deferral Condition" als men insolvent wordt, (de solvency margin en de capital adequacy ratios voldoen dan niet meer), op last van de regelgever, dan geen betaling of rentevergoeding.
0 0
free [Offline]
19:40 17/8/10