|
Aanbevelingen
|
Deze discussie wordt dagelijks automatisch aangemaakt om 03:00 uur. Actuele AEX-grafiek:
|
Admin
[Offline]
03:00 20/8/10
|
|
According to the Fidelity study, "Among the 11 million workers whose 401(k) plans are run by Fidelity, 11 percent took out a loan from their plan during the 12 months ended June 30, the company said, up from 9 percent at the same point a year earlier. By the end of the second quarter, plan participants with loans outstanding against their 401(k) accounts had reached 22 percent versus 20 percent a year earlier."
|
orca
[Offline]
21:25 20/8/10
|
1 eur = 1.27066
misschien nog net voor 23.00 die 1,27 slopen
1 eur = 1,089 yapyen
|
wanderer
[Online]
21:23 20/8/10
|
|
|
orca
[Offline]
21:11 20/8/10
|
|
http://tinyurl.com/2cnncka weekendliteratuur The Realities and Relevance of Japan's Great Recession
|
orca
[Offline]
21:09 20/8/10
|
Hé dat is die auto die ik kwijt ben
|
adriaantje
[Offline]
21:03 20/8/10
|
|
Da's waar Wanderer. Inderdaad heb ik destijds voor een vaste rente gekozen en niet voor zo'n variabele omdat ik zekerheid wilde hebben. Achteraf goed uitgekomen. Heb ik overigens ook altijd met hypotheken gedaan, ondanks dat men toen ook al graag af wilde sluiten met nadruk op rendement aandelen. Kostte wel iets meer, maar had graag duidelijkheid.
|
adriaantje
[Offline]
21:03 20/8/10
|
te mooi
|
orca
[Offline]
21:00 20/8/10
|
|
ja, en debt net of cash staat op borderline ath. ze zijn uitgefopt dikker, de spin gaat niet meer werken.
|
orca
[Offline]
20:57 20/8/10
|
wat ze nooit hadden moeten doen was honderden miljarden afzinken in 't meditterane bassin. en dat à 5%, voor pleite landen, terwijl je ziet dat bijv vandaag die glaser met z'n pleite toko en z'n pik-notes ergens rond de 28% moet betalen. gaat ie ook niet redden, en de piigs redden 't al niet op 5%.
en voor de leut ook nog de cdo/cds markt lockdownen, zodat echt nog niet de grootste idioot iets wil op dat spul.
je moet de pijn pakken, pak 'm nu. gaat de fin eraan maar die waren tog al doodt. kan je meteen saneren. kost enorm duur maar dan krijg je d'r wel wat voor terug, nu kost 't ook enorm duur en je staat aan 't einde vd rit met lege handen.
pak de pijn nu.
|
orca
[Offline]
20:56 20/8/10
|
ze kunnen wel helpen
'U.S. public companies carried $2.03 trillion in cash and short-term investments at the end of the first quarter, according to data from FactSet Research. That’s about 57% above the level at the same time in 2006'
vandaar die overnamegeruchtenstroom, laatste speculatie take-over target akamai, laatst nog genoemd in het kader van cloud computing, ik heb er weer op ingespeeld, hopelijk nu met de juiste maand...
|
dikker
[Offline]
20:55 20/8/10
|
|
waar ik naar snak is om o/n 2000-3000bp om m'n oren te krijgen, als 't maar om de goeiste reden is.
|
orca
[Offline]
20:47 20/8/10
|
de 27-y +1000bp in aug. dat is 2,5 jaar rente binnen 3 weken, oftewel 10% van de totale roi op dat kreng t/m 2037. maandag doen ze 120 bij wijze van spreken, dan kopen? zo ja pis je dus al je hele rente weg t/m lente 2013 en dan nog pak je slechts rond de 3,5% over de resterende looptijd.
niet kopen dan en nog wachten? waarop? of tog maar aandeeltjes want sommige divven 4%-6%? of bedrijfsoblies? geven ook geen hol behalve de fin, en die moet je niet willen.
de enige oplossing, bijna voor alles, is de rente verhogen, en daarvan heeft ome axel juist vandaag gezegd dat ie d'r over 'n maandje of 6 nog 'ns naar zal kijken.
|
orca
[Offline]
20:45 20/8/10
|
|
en de pensioenfondsen staan nu voor 'n duivels dilemma, namelijk oblies kopen of niet? en stel we zakken 200 bp terug op de 10-y, dán kopen of nog steeds niet? als je koopt lock je 'n lousy effectief in, koop je niet heb je helemaal geen effectief.
|
orca
[Offline]
20:37 20/8/10
|
adriaan,
ik begrijp jouw uitkering kwam ter beschikking
maar dat bedrag wat bij mij ter beschikking moet komen ligt nog in de verre toekomst.
heel veel koopsompolissen hebben jarengeleden met
rendementen van 8 tot 11% lopen schermen.
Die werden ook gehaald. Ik had een ABC polis lopen en die scoorde na 20 jaar bij uitkering bijna 9%
alleen dat is 6 jaar geleden.
Nu staat er in heel veel polissen in de kleine lettertjes, dat er een samengesteld rendement van 4%
gegarandeerd word.
En juist op die kleine lettertjes gaan ze nu nat.
De 10 jarige staats noteert lager dan 2,5%
en het blijft maar dalen.
Onroerend goed staat onder water.
Aandelen beleggingen kan je zelf invullen.
Die kleine lettertjes gaat ze nu vreselijk oplopen
Daarom zitten dit soor bedrijven in de griekse en Portugese materie om boven die 4% te scoren
De ECB garandeert die centen wel.
Als de grieken dan wat lenen, staat het groots op alle forums: GRIEKENLAND KAN WEER LENEN
maar geloof mij: later moet de ECB de ellende slikken
uiteraard met gedrukt geld of gejat van o.a de nederlandese belastingbetaler.
JAN DE KEZERT: we gaan er aan verdienen hoor!!
niks aan de hand
|
wanderer
[Online]
20:32 20/8/10
|
daarnaast moet de overheid gaan bezuinigen, niet die 18bn maar direct 't dubbele. knijp af, schrap, saneer, kap dat dooie hout.
gaat allemaal niet gebeuren, kan ik je op 'n briefje geven. ja beetje bezuinigen kaasschaaf en wat optisch-visuele sjit, maar structa nee. teveel belangen. dus we gaan de defla stagnatie in, waar must-buy duurder wordt en discretionair (zeg maar bosje bloemen via uit eten t/m nieuwe auto) 'n kaalslag zal worden. daardoor dalen de belastingoopbrengsten, moeten de belastingen dus nog meer omhoog, dalen ze nog meer etc enz. dat is 't horrorscenario en niemand die iets wezenlijks wil veranderen.
japanistan mensen, het is helaas niet anders.
|
orca
[Offline]
20:31 20/8/10
|
er is geen makkelijke uitweg. de rente m.o.e.t. omhoog, jammer dan voor de piigs. de pijn moet nu worden genomen. pensionado's korten is sec niet alleen deflationair maar nu houdt gaat helemaal iedereen sparen waardoor de velocity nog meer afneemt.
willen we 't japse scenario vermijden dan MOET de rente omhoog. en ja dan is de kans groot dat de beurs kratert op mn de fin en de semi fin (hoi lakhsmi!). doe je niks dan kratert én de beurs én we zakken in de full blown deflatie.
|
orca
[Offline]
20:25 20/8/10
|
|
Beetje vreemd. Had ook een koopsompolis lopen bij NN met in de polis een vast eindbedrag genoemd waarvoor ik wel verplicht was een pensioen te kopen. Ook daar was een prognose voor gegeven. Het genoemde bedrag kwam prima ter beschikking alleen wilde ze toen veel mincder pensioen er voor geven ondanks dat op papier duidelijk stond welk bedrag ik er per maand voor zou krijgen. Daar hadden ze toen gewoon lak aan. Ben toen gaan shoppen en heb het bedrag over laten schrijven naar een andere maatschappij die wel bereid was in de buurt van het overeengekomen pensioenbedrag te gaan zitten. Vonden ze helemaal niet leuk bij NN en hebben er alles aan gedaan om zaak te dwarsbomen. Sinds die tijd ben ik niet zo NNminded meer. Slechte service, afspraken niet nakomen, geen antwoord op brieven en ga zo maar door.
|
adriaantje
[Offline]
20:23 20/8/10
|
|
@wanderer, hoef je niet te schrijven, andere knappe koppen schrijven alles wel kapot!
|
siha
[Offline]
20:17 20/8/10
|
dft KOPT:
GRIEKENLAND OP KOERS MET TE KORT.
mooie kop zeg,
Ik had liever geschreven:
Griekenland op ramkoers met tekort.
|
wanderer
[Online]
20:09 20/8/10
|
WAT ER OOK GEBEURD
|
wanderer
[Online]
20:06 20/8/10
|
wat er ook gebeurd
|
wanderer
[Online]
20:06 20/8/10
|
goed ik post nog 1 keer
ik heb zo'n zeg: koopsompolis lopen bij Natinale nederlanden.
waarom Nationale Nederlanden?
antwoord: de uitstraling van : Wat er ook gebeurd.!!!
goed kreeg ik 3 weken terug een brief:
Geachte mijnher Wan.
hierbij treft u een nieuwe prognose aan van de winstdeling en de uitkering van polis nr........
wij vragen om uw aandacht:
mocht de uitkering van deze polis bedoelt zijn om bijv. een hypotheek of gedeelte daarvan af te lossen, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met uw fiancieel adviseur.
meer staat er niet in.
ik zie alleen, dat de laatste 4 jaar de winst zo ongeveer verdampd is.
|
wanderer
[Online]
20:05 20/8/10
|
|
ik voel 'n giga bail-out aankomen, want ze kunnen 't niet maken de abpeetje de enige te laten zijn met 'n waardevast pensioen via de staatskas. en of u ff wilt bukken voor de blauwe envelop. oh, en nee, we korten niet op de ontwikkelingshulp, kwestie van fatsoen en bovendien rekenen de zwitsers op die centen.
|
orca
[Offline]
19:58 20/8/10
|
Agnes, sexy bitch!!
|
the master
[Offline]
19:47 20/8/10
|
nieus van ad, wizziknie:
Eén van de personen die rond de afstempeling van pensioenen heel erg stil blijft is Agnes Jongerius van de FNV. Zij heeft enkele maanden geleden een akkoord gesloten met de werkgevers, dat er in voorziet dat bedrijven straks niet meer bij hoeven te storten als hun pensioenfonds onder de dekkingsgraad geraakt. Dit gegeven kreeg destijds geen aandacht omdat iedereen te zeer gericht was op de paragrafen betreffende de AOW leeftijd. Her en der wordt nu de afgelopen dagen geroepen dat bedrijven pensioenfondsen die in problemen geraken te hulp zouden moeten schieten met extra stortingen in de pensioenkas. Neemt een nieuwe regering echter het akkoord tussen Wientjes van VNO-NCW en Jongerius van de FNV over dan is dat straks niet meer aan de orde, bedrijven hoeven dan niet meer bij te springen. Jongerius heeft dit in de onderhandelingen namelijk al weggegeven aan Wientjes, de slimme vos die een vooruitziende blik moet hebben gehad. Geen wonder dus dat je haar niet hoort. Als echter eenmaal tot de leden doordringt wat zij namens hen heeft afgesproken zal dat naar ik veronderstel snel anders worden.
|
orca
[Offline]
19:39 20/8/10
|
Ik sprak van de week mijn Griekse vriend en vroeg hem
Hi Jannis, hoestie nu?
betaal jij de docter nog steeds zwart zonder bonnetje?
Wat denk je Wan? ik ga toch niet als enigste hier de brave griek uithangen?
contant is in dit umfeld belangrijker dan ooit te voren. Wij als consumenten moeten steeds meer contant doen om de hogere belasting te betalen
|
wanderer
[Online]
19:39 20/8/10
|
Rokkie:
de 320 moet absoluut hoduen anders verslechterd het korte termijn beeld en gaan we de dieptepunten van dit jaar testen. Dan komt de zone 301-306 in beeld
Ik denk, dat rokkie de hele dag spijt had, dat ie dit geschreven heeft.
Maar als we maandag op 312 koersen, komt ie met het verhaal, dat we allemaal moeten kopen, want het is zo goedkoop
|
wanderer
[Online]
19:37 20/8/10
|
|
ik denk dat de grieken ons nog gaan verbazen en uiteindelijk afkomen met 'n budgetgap van 25%, gewoon als laatste yuck fou voordat ze overboord worden gezet. kan je me wegtillen.
|
orca
[Offline]
19:36 20/8/10
|
nou nou Orc,
je kan er ook een goed gevoel bij hebben
|
wanderer
[Online]
19:32 20/8/10
|
ONE question a number of economic writers have obsessed over (including, admittedly and apologetically, your humble blogger) is just why the Fed has been reluctant to act in a more aggressive fashion as recent economic data have deteriorated. http://tinyurl.com/27q93du
totaal vh padje.
|
orca
[Offline]
19:27 20/8/10
|
|
ik heb d'r 'n goed gevoel bij
|
orca
[Offline]
19:22 20/8/10
|
Griekenland moet 4 miljard extra bezuinigen
om het begrotingstekort terug te brengen tot 8% van het BNP.
Ik vraag jullie lees dit langzaam
laat het in werken
nee nog eens lezen. langzaam lezen
begrijpen we echt wat er staat ?
ja? vat je um??
gaan we verder:
de extra maatregel is nodig omdat de Griekse overheid belastinginkomsten misloopt doordat de Griekse economie minder groeit dan verwacht ( lees er is een krimp van prcentje of 3)
Tevens moet er compensatie komen voor de griekse overheidsuitgaven die boven de limieten uitstijgen
ok. lees dit drie keer.
ik zei: DRIE KEER
De bezuinigingen moeten het griekse tekort van 13,6% terugdringen naar 8%, want anders komt de euro in gevaar.
Lees dit ook drie keer en laat het inwerken
nee, echt laten inwerken
Griekenland moet de regels opvolgen anders brengt het de euro in gevaar.
stop maar met lezen
als je nu nog niet snapt, dat we hier aan een dood paard staan te trekken
ben je een nog groter fossiel dan al die lui van IMF
en ECB
ik heb het al lang opgegeven
|
wanderer
[Online]
19:13 20/8/10
|
|
When we reported that Stanley Druckenmiller had decided to call it a day after a 30 year career, we joked that his action was a stark confirmation that alpha was dead, as more and more hedge funds are increasingly unable to eek out incremental returns over risk free, thereby rendering the whole 2 and 20 business model meaningless. Today, we get more confirmation that ever more of the "smartest money" on the street is packing it in (at least temporariliy) after Absolute Return+Alpha reports that the man behind the Paulson CDO trade, Paulo Pellegrini has decided to return investor capital and is stepping back from managing investor capital "given challenging market conditions." "Paolo Pellegrini announced today that he will be returning all outside investors' capital in his global macro firm PSQR Capital by the end of September, citing the additional work necessary to profit from his bearish views." As a reminder, as of his first letter (posted below), the fund was up 175.5% through September 2009 from inception in April 15, 2008. One wonders how much pain Pellegrini may have suffered, considering his main bets, at least as of a year ago, were short Treasuries and short equities.
|
orca
[Offline]
19:02 20/8/10
|
|
Het ergste is dat veel mensen niet eens weten of iets van goud is en als het geen goud blijkt te zijn dan krijg je geen geld en de sieraden ook niet meer teruggestuurd!
|
JK
[Offline]
18:21 20/8/10
|
Dit is toch wel het ergste wat er op hun site staat - doe de goud-check!
Goud, zilver en metalen uit de platina-groep zijn niet magnetisch. Zelfs als de sieraden niet helemaal zuiver goud zijn, maar een combinatie van verschillende metalen, dan zal de samenstelling zodanig zijn dat deze niet wordt vastgehouden door een magneet.
Houd een (koelkast)magneet bij uw sieraad en kijk wat er gebeurt. Plakt uw sieraad vast aan de magneet, dan is het zeer waarschijnlijk geen goud en moet u deze niet insturen.
|
JK
[Offline]
18:19 20/8/10
|
|
even over dat opsturen van goud. Het meest opvallend vind ik dat men denkt dat mensen "ongewenst goud" zouden hebben. Ik zou willen dat ik een kist vol in huis heb staan.
|
adriaantje
[Offline]
18:18 20/8/10
|
het leuke is dat de nout met de ecb-pet op de nout met de pvk-pet op loopt af te raggen. je ontkomt d'r niet aan de rente te verhogen en dat kan maar beter snel gebeuren. heel zwart wit is de keuze tussen de griekse klaplopers en de nederlandse bejaarden.
eben essen.
|
orca
[Offline]
18:09 20/8/10
|
en daar draaien we rood op 't q. zal wel eindeloos gezeik worden rond dit niveau want "ze" trekken dit voor geen meter.
bp is trouwens groen de dag uit gegaan. het is een gave denk ik.
|
orca
[Offline]
17:59 20/8/10
|
|
eerst de fin, nu de pensionado's, over jaartje of 3-5-7 de beleggingshypo's. en niet 1x hebben ze geprobeerd prudent te handelen, of verantwoordelijken aan te spreken op hun gedrag (hoi koos!). bovendien laten ze toe dat 't speelveld totaal wordt opgekloot door hft algootjes die, backed up met belastingcenten, elke relatie tussen waarde en prijs hebben verbroken. niet vreemd dus dat men dark gaat. wij hiero op de draad zijn zo'n beetje de laatsten der mohikanen.
|
orca
[Offline]
17:56 20/8/10
|
|
voor 'n echt sappige qe 2.0 hebben we 'n ongeloveloze dreun nodig, naar pak 'm beet 7k op de dâhtje. 3 flashcrashes achter elkaar, men moet wezenloos in de touwen hangen, anders pikt jan loel 't niet. en qua bedrag mik ik op 3-5tr, niet dat gelabbekak van eerder deze maand. zeg 4tr, en 't leukst is uiteraard daggie voor expi. ik gok expi nov maar veel maakt 't niet uit, je kan gaan spreaden op dec vanaf de week van expi sep. defined risk only, want dat vinden ze kudt.
|
orca
[Offline]
17:52 20/8/10
|
Deze is ook mooi, van hun website:
Q: Hoe zit het met diamanten en andere edelstenen?
A: Wij zijn in staat om objecten met edelstenen te aanvaarden, hoewel wij uitsluitend gericht zijn op de recycling van goud en andere edele metalen bieden wij u geen uitbetaling voor eventuele edelstenen opgenomen in uw items. Wilt u de edelstenen houden dan raden wij u aan ze te verwijderen voordat u het retour pakket opstuurt, sommige stenen kunnen namelijk beschadigen door het evaluatieproces. Het is echter niet nodig om de stenen te verwijderen als u deze niet wenst te houden.
|
JK
[Offline]
17:48 20/8/10
|
|
pensioenfonds total nederland schijnt ook te gaan korten
|
orca
[Offline]
17:47 20/8/10
|
|
Ik vind t n prachtig business model. Mensen vragen om per post hun goud op te sturen en dan beloven dat je ze ervoor gaat betalen, die Nigerianen zijn er niks bij!
|
JK
[Offline]
17:44 20/8/10
|
|
bakstenen opsturen, ongefrankeerd
|
orca
[Offline]
17:41 20/8/10
|
|
Haha voor 6 gram goud 12 pond betaald krijgen *lol*
|
JK
[Offline]
17:38 20/8/10
|
|
316,81 is ultimo q2. ik vind dat we daar best 7% doorheen mogen zakken
|
orca
[Offline]
17:36 20/8/10
|
slipknot® 2,70 obv laatste middenkoersen
mm heeft d'r de brui aan gegeven met z'n ene stukkie, deed me lange tijd denken aan 't imf die elke maand dezelfde goudverkoop aankondigden
|
orca
[Offline]
17:35 20/8/10
|
Arme, mensen. Allemaal opgelicht door postalgold
http://forum.www.trosradar.nl/viewt opic.php?f=1&t=78613
|
JK
[Offline]
17:33 20/8/10
|
|
doormiddelen tot 95 en sl-en op 80.
|
orca
[Offline]
16:55 20/8/10
|
Misschien is Mevr. Riet de toekomstige risico manager bij het ABP ?
Goed moment om te beginnen slechter als nu kan bijna niet.
|
bongo
[Offline]
16:54 20/8/10
|