Ga naar Bindex Ordina overname kandidaat voor Logica!!
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen

Ordina overname kandidaat voor Logica!!
0 0
henkie5 [Offline]
13:05 20/8/10

goedenavond.

nog steeds dezelfde berichten en nog steeds verontwaardiging dat de koers niet hoger is.
er verandert niet veel hier.

koers is iets hoger dan toen ik vertrok, maar al weer behoorlijk aan het zakken, zie ik.

helaas geen mandje gevuld, maar wat niet is.....

paragon

0 1
onlogisch [Offline]
22:26 20/8/10
BS ik ben bovenmodaal! Dat moet jij toch weten! Ik denk overigens niet dat Ordina door Logica overgenomen gaat worden. Juist door de redenen die BS aangeeft. Unilog en WM-data zijn veel te duur gekocht, dat heeft Logica bijna de nek gekost, ik denk niet dat de grote aandeelhouders dat nog eens mee willen maken. Maar je weet het nooit tegenwoordig, in de waan van de dag is alles mogelijk.
0 0
Henk Bakker [Offline]
17:37 20/8/10
correctie : bijkopen >>> bijkomen.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
17:30 20/8/10
Als er aandelen bijkopen, om zo'n aankoop te financieren, dan moet de taart ( winst verdeeld worden onder meer aandelen.

... wanneer die winst er weer is!. De eerste jaren zijn afschrijvingen van de aankoop, zodat het bedrijf voor de belastingen geen winst maakt.

Als de koers van de aandelen te laag komt, dan doen ze een reversal split. Bijvoorbeeld 2, 3 or 4 aandelen voor 1 nieuw aandeel.

En dan ziet de koers er weer netjes uit.

Leuk toch? dan staan we meteen hoger dan de 2,75 euro, waarop Henk Modaal zijn aandelen heeft gekocht, en kan ie aan z'n vrouw laten zien hoe goed hij is in het beleggen ...
1 0
BeursscannerNL [Offline]
13:37 20/8/10
.
Wil jij de koers van Logica omlaag?

Zodra er geruchten zijn van een overname, knalt de koers van het te overnemen bedrijf omhoog.

De koers van de koper daalt, omdat deze de prijs van de overname moet betalen.

Zowel aankoop als kosten van herstructurering gaan van de winst van de aandeelhouders af. Eer de samensmeltingsvoordelen zichtbaar zijn in de resultaten, zijn we alweer een paar jaren verder.

--

De factuur wordt meestal doorgeschoven naar de aandeelhouders via de uitgifte van extra aandelen.

Er zijn twee soorten emissies. De Bankemissies en Publieke emissies.

Als er snel geld mee te verdienen valt is het een bankemissie. Dan houden ze het voor zich. De reden die ze meestal opgeven is dan : "Tja, er moest zo snel geld op tafel, dat er de tijd niet was om een publieke emissie te organiseren."

Als het een probleemgeval is, met enig risico, of een verhaal van lange adem, dan krijgt Henk Modaal de kans. Hij kan dan bijkopen met korting.

Hoezo bijkopen?

Het is toch de bedoeling er geld uit te halen in plaats van er in te stoppen.

0 0
BeursscannerNL [Offline]
13:29 20/8/10