Ga naar Bindex BOE · BOE · BOE · BOE
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Ga naar Pagina: 1, 2 Volgende 
Berichten Aanbevelingen

http://www.maplandia.com/finland/et ela-suomi/ita-uusimaa/boe/

Stedendraadje # 535. Strikt vertrouwelijke voorkennis & Zo.
.
0 0
sunbeam [Offline]
05:47 22/8/10
arresteren versus uitleveren: het lijkt me dat als je uitgeleverd wordt dit niet op vrijwillge basis gebeurt. Je dient je dan waarschijnlijk te melden, doe je dat niet dan volgt er er waarschijnlijk een aanhoudingsbevel.
0 0
censuriusII [Offline]
00:18 29/8/10
Hulpverleners ernstig gehinderd in Amsterdam

AMSTERDAM - Politieagenten en ambulancemedewerkers die zaterdagochtend hulp verleenden na een schietpartij voor een horecagelegenheid in Amsterdam, zijn tijdens hun werk ernstig gehinderd door een grote groep kroegbezoekers. De mobiele eenheid, politie te paard en een hondenbegeleider moesten ter plaatse komen om de omstanders op afstand te houden. Bij de schietpartij raakten drie mensen gewond, van wie één ernstig. Dat liet de politie zaterdag weten.

Het schietincident had in de nacht van vrijdag op zaterdag rond 04.00 uur plaats voor een horecagelegenheid op de Arenaboulevard in de hoofdstad. Onder de slachtoffers zijn een portier en een 28-jarige klant die de zaak net verliet. De schutter is gevlucht.

> Amsterdam, Rotterdam uitgaansleven zijn levensgevaarlijk voor de netjes opgevoede Nederlandse jeugd die niet opgegroeid is in de typische in de vele allochtone cultuurtjes waar criminaliteit meer respect afdwingt dan het kunstmatige tutteldiploma ..

0 0
censuriusII [Offline]
00:16 29/8/10
Politie schiet op vluchtende verdachten

MAASTRICHT - De politie heeft vrijdagavond in Maastricht schoten gelost op een auto met vluchtende verdachten. Dat maakte de politie bekend.

Het incident gebeurde toen de politie op de Adelbert van Scharnlaan ingreep bij een drugstransactie. De verdachten reden met hun auto in op agenten die een blokkade hadden opgeworpen. De politie loste daarop enkele gerichte schoten op de vluchtauto. Die kwam enkele honderden meters verder tot stilstand. Een persoon die vermoedelijk in de vluchtauto zat kon worden aangehouden, de andere inzittenden zijn spoorloos. Niemand raakte gewond.
De politie weet niet precies hoeveel personen in de auto zaten.

Gewonde bij schietpartij Valkenswaard

VALKENSWAARD - Bij een schietpartij op de Markt in Valkenswaard is in de nacht van vrijdag op zaterdag rond half twee één persoon gewond geraakt. Dat meldt de politie zaterdag. Verdere informatie over de daders of de toestand van het slachtoffer kan de politie nog niet geven.

vr 27 aug 2010, 18:23
Motoragent lost schot in Amsterdam

AMSTERDAM - Een motoragent heeft vrijdagmiddag een schot gelost bij een incident op de hoek van de H. Cleyndertweg en Dijkwater in Amsterdam-Noord. Bij het incident was ook een bestuurder van een auto betrokken, aldus een woordvoerder van de politie. Hij is gevlucht.

Het is niet bekend wat de aanleiding was van de motoragent om te schieten. De agent raakte lichtgewond aan zijn been en is ter plaatse behandeld door ambulancepersoneel. De bestuurder raakte niet gewond.
De politie heeft in de omgeving een verdachte aangehouden. Waarschijnlijk is hij de bestuurder van de auto. Het bureau integriteit van de Amsterdamse politie doet onderzoek naar het incident.

> troika hier troika daar ..overal is paardehaar ...
0 0
censuriusII [Offline]
12:34 28/8/10
Kardinaal Danneels in opspraak

` De Belgische krant De Standaard meldt dat kardinaal Danneels wel degelijk pogingen heeft ondernomen om seksueel misbruik in de doofpot te stoppen. Het gaat om de zaak-Vangheluwen, de bisschop die zijn neef jarenlang misbruikte. De neef heeft zijn oom in verband daarmee enkele keren gevraagd terug te treden.

Naar aanleiding daarvan heeft kardinaal Danneels met de neef gepraat en hem gevraagd de zaak te laten rusten in het belang van de kerk, schrijft de krant.

De neef maakte geheime geluidsopnames. De Standaard mocht de band beluisteren. Danneels heeft pas nog bezworen dat er geen doofpotaffaire is

Dacht dat in hun geloftes stond dat geestelijken niet mochten liegen?!
0 0
the master [Offline]
11:39 28/8/10

Ja dus...

0 0
JAO [Offline]
10:50 27/8/10

Gisteren overleden. nog maaar een keertje plaatsen.

http://www.youtube.com/watch?v=922w AfPc4ck
0 0
barrelhouse [Online]
10:48 27/8/10

Brabantse broeder waarschuwt voor storten op giro 555
’GE HELPT DE VERKEERDE MENSEN’

ZUNDERT, donderdag

Broeder Gerard zegt niet dat storten op giro 555 weggegooid geld is: „Ge helpt er mensen mee.” Korte pauze, voor het effect: „Maar de verkeerde.”

Meteen na de ramp zag hij de noodhulp arriveren. „Maar de bevolking heeft er niets van gezien. Op Haïti zijn alle ambtenaren corrupte mannekes, bij de douane zitten dieven en bandieten. Dan ging de lading in een vrachtwagen, maar die werd even later weer overgeladen... Op de markt kan je rijst kopen, zo uit de zak met het logo van het Canadese Unicef. Tegen woekerprijzen. Geschonken tenten werden voor 400 dollar te koop aangeboden. Twintig containers vol bloem, rijst en olie staan onaangeroerd in depot.” Een half jaar na de ramp leven slachtoffers nog altijd in tenten. Het wordt nu regentijd, sijpelt het water er zo onderdoor naar binnen. Staand slapen.”

0 0
Boer [Offline]
23:49 26/8/10

Boeboeboe.

Tis inderdaad om te huilen.

------------------

--Bleker verzekerde echter dat een nieuwe regering bindend moet zijn en geen groepen moet uitsluiten of tegen elkaar op moet zetten. Ook Wilders zou dat moeten respecteren.

------------------

- Door iedereen genegeerd en vergeten, dat lijkt het lot van de honderden Pakistaanse christenen die in het zuiden van de Punjab voor het water zijn gevlucht.

Ze moeten zelfs toezien hoe hun moslimburen van voedsel worden voorzien, terwijl zij met lege handen en magen blijven zitten.

Discriminatie
Naast onmacht is er ook nog eens sprake van onwil om te helpen. Dat ondervinden de christenen in het gebied. Ze behoren tot de allerarmsten, loonarbeiders en keuterboertjes zijn het, en daar komt bij dat ze christenen zijn, en om die reden veracht, en net als andere minderheden, zoals hindoes, gediscrimineerd door hun islamitische volksgenoten.

---
Steun 555

En help mensen in nood
met discrimineren en uitsluiten.

0 0
Boer [Offline]
23:41 26/8/10
Zoon,

Wellicht van uw gading.

Automotive Family Tree

Welcome to version 3.2 of the “Family Tree” style diagram of who owns who (or is it whom) in the automotive world. In this version of the “Family Tree”, I’ve added more categories: Heavy Trucks and Chinese made automobiles. The diagram now shows 130 different vehicle manufactures from US, Europe, India, Asia, Russia and China. I’ve read that there is more than 80 different vehicle manufactures in China. I made the decision not to list all of them, but the ones I included are among the top 40 manufactures in the world.

This is how the diagram works:..

http://tinyurl.com/38dh5h

~

0 0
h4 [Offline]
09:17 26/8/10

Hoeveel miljonairs lopen er rond bij de ontwikkelingsorganisaties? Het grote geld haal je nu bij de overheid, we zijn corrupt in het extreme.

0 0
Dagobert Klondike [Offline]
22:17 25/8/10

"Buitenparlementaire actie met een radiografisch bestuurd vliegtuigje, bijvoorbeeld."

Haha h4.
Tja die Arnhemmers toch ........

0 0
gameboy [Offline]
20:35 25/8/10

Zoon,

Formeel, aldus Van Dale:

'de·mo·cra·tie de; v -tieën staat(svorm) die aan het hele volk invloed op de regering toekent'

http://tinyurl.com/2g59co2

is democratie een staatkundig concept. Niet een partij(kundig) begrip.

Zo is de VVD, de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie

Partijen kunnen ook allerlei filosofieën anderzijds aanhangen.

De staat kent aan het hele volk invloed op de regering toe. Partijen zijn slechts een mogelijkheid. Invloed zonder partij is ook mogelijk. Buitenparlementaire actie met een radiografisch bestuurd vliegtuigje, bijvoorbeeld.

.

0 0
h4 [Offline]
20:30 25/8/10

Van Agt 'dreigt' CDA-lidmaatschap op te zeggen
woensdag 25 augustus 2010 15:52

Oud-premier Dries van Agt baalt dusdanig van de samenwerking die zijn partij het CDA dreigt aan te gaan met de PVV van Geert Wilders, dat hij overweegt zijn lidmaatschap op te zeggen en over te stappen naar D66 of GroenLinks.

Van Agt keurt samenwerking met de PVV af
'Als het minderheidskabinet van VVD en CDA, gedoogd door de PVV, er komt, is dat in hoge mate te danken aan Maxime Verhagen. Hij is de regisseur van de operatie. Hij speelt wel hoog spel.'

Lees het Elsevier-commentaar Verhagen koorddanst CDA terug aan de macht
Dat zegt de oudgediende in het Belgische weekblad Knack. Als het CDA-congres een akkoord met de PVV goedkeurt, is Van Agt vertrokken.

'D66 en GroenLinks zijn in mijn ogen leuke, interessante partijen. Er staat geen C in hun naam, maar er zijn er veel die zeggen dat ze van die C in de naam van het CDA ook nog weinig merken.'

Horreur
Van Agt (79) twijfelt nog of hij echt zijn lidmaatschap op zou moeten zeggen, daar hij dan geen invloed meer zou hebben op de partij. 'Ik vraag me af of het voor de goede zaak dan toch niet beter is om in het CDA te blijven, maar dan als lastpak van jewelste.'

Van Agt herhaalt in het interview zijn grote bezwaren tegen de PVV. Het programma van die partij heeft volgens hem 'een racistische tint', eerder noemde hij de partij van Wilders ronduit racistisch. De denkbeelden van Wilders vindt hij 'een horreur'. In het interview pleit hij voor een cordon sanitaire met anderen oud-CDA-gedienden.

Splijten
Ook voormalig CDA-minister Hanja Maij-Weggen heeft vandaag haar afkeer tegen een samenwerking van het CDA met de PVV uitgesproken. Tegen Omroep Brabant Radio zei ze te hopen én verwacht dat de CDA-onderhandelaars uiteindelijk ook constateren dat een combinatie met de PVV niet goed is voor hun partij.

'Ik denk dat het CDA enigszins gespleten zal raken omdat een deel van de partijleden het echt helemaal niet wil. Een deel zal zeggen: het moet maar en maar een klein deel is voorstander. Ik denk dat de partij het heel moeilijk zal krijgen.'

Haar principiële bezwaar tegen de PVV is dat de partij geen democratische partij is.

Door Maartje Willems
-------------------------------------------------- ---
Als bekend is Groenlinks wel een democratische pertij, ondanks het verleden van vele prominente
leden en het feit dat de communistische partij Nederland in haar is opgegaan.
Maar het is waar: de gelederen staan open voor nieuwe warhoofden zoals Dries. Dries kan lid worden en stiekem ook CDA-lid blijven. Per slot is Joris Voorhoeve ook lid van zowel D66 als VVD. Joris ageert ook tegen de partij van Mozart, vanwege het brood wat hij verdient bij ontwikkelingshulp.
Hanja is al binnen, maar moet oppassen voor de politieke carriere van haar dochter in Amsterdam, dus links Nederland moet te vriend worden gehouden.

Schreeuwers dus met een dubbele moraal, die prominent publiciteit krijgen van de publieke omroep welke zoals bekend flink gekortwiekt zal worden als het aan Mozart ligt.

0 0
Zoon [Offline]
16:57 25/8/10

Watersnood Pakistan

http://www.nd.nl/artikelen/2010/aug ustus/23/vergeten-en-genegeerd-in-de-watersnood

Giro 555

En de (giro 555) SHO zijn:

ICCO & Kerk in Actie
Oxfam Novib
Nederlandse Rode Kruis
Cordaid mensen in Nood
Tear
UNICEF Nederland
Save the Children
Stichting Vluchteling
Terre des Hommes
World Vision Nederland

Oxfam Novib ontving van het Ministerie van Buitenlandse Zaken in de subsidieperiode 2007-2010
€ 509.000.000
En dat is blijkbaar op?
.......

0 0
Zoon [Offline]
16:36 25/8/10

Arresteren is niet hetzelfde als uitleveren.

2 1
gameboy [Offline]
13:44 25/8/10
indeed en Nederland, die levert prompt uit aan de USA op verzoek .....
1 0
censuriusII [Offline]
13:40 25/8/10

"Interpol has listed Daniel Ross as being wanted by Honduran authorities but Australia does not arrest people on the basis of Interpol notices ......."

Read more: http://www.news.com.au/breaking-new s/perth-man-denies-wrongdoing-over-death/story-e6f rfku0-1225910086366#ixzz0xcEQlKeC

Maar ze zijn wel één van de 188 bij Interpol aangesloten landen.

OK, geen uitleveringsverdrag met Honduras.
Nou dan gewoon met rust laten toch?

2 0
gameboy [Offline]
13:28 25/8/10
Ophef over terreurlessen Australië
(Novum/AP) - Een docente op een middelbare school in het westen van Australië heeft haar leerlingen een klassikale opdracht gegeven om een terroristische aanslag voor te bereiden die aan zoveel mogelijk Australiërs het leven zou kosten. Het was echter niet haar bedoeling terrorisme te promoten, liet het schoolhoofd woensdag weten.

De scholieren kregen de opdracht vorige week in het kader van een lesprogramma over hedendaagse conflicten en terrorisme. Zodra een bericht over de opdracht in de krant verscheen, barstten op de radio en op internetfora felle discussies los, terwijl enkele Australische overlevenden van terreurdaden hun verontwaardiging en woede uitten.

Als onderdeel van de opdracht dienden de leerlingen zich voor te doen als terroristen die hun politieke boodschap moesten uitdragen door een 'nietsvermoedende Australische gemeenschap' te treffen met een biologisch of chemisch wapen. Daarbij moesten zij het tijdstip bepalen waarop ze de aanslag wilden plegen, slachtoffers uitkiezen en deze keuze onderbouwen en uitzoeken welke effecten een dergelijke aanval op het menselijk lichaam zou hebben.

"Jullie doel is de MEESTE onschuldige slachtoffers te vermoorden om jullie boodschap over te dragen", aldus de opdracht.

Het cijfer zou worden bepaald aan de hand van de vraag hoe goed een leerling informatie over terrorisme en chemische en biologische oorlogvoering zou weten te analyseren en of de opgestoken theorie in de praktijk uitvoerbaar zou zijn.

Het departement van onderwijs van West-Australië liet weten dat de achterliggende gedachte van de lessen was, dat scholieren zouden leren over conflict en zaken konden bekijken vanuit het perspectief van anderen. De docente maakte hierbij de fout dat zij haar leerlingen probeerde bij te brengen hoe zij vanuit dat andere perspectief moesten denken, aldus het departement.

Schoolhoofd Terry Martino liet weten dat hij de opdracht heeft ingetrokken toen hij er over hoorde.

Australiërs zijn diverse malen doelwit geweest van terreuraanslagen. Bij de bomaanslagen op een disco op Bali in 2002 verloren veel Australiërs het leven.

> vrees dat de gekke polderziekte ook hier geconstateerd wordt, alle quarantaine maatregelen en controles ten spijt
0 0
censuriusII [Offline]
12:51 25/8/10
Stuif, pleasure mate
0 0
censuriusII [Offline]
12:23 25/8/10

Ik weet het niet GB.

Misschien dat zijn werkgever hem naast zijn "uitkering" nog een stoeltje in een raad van commissarissen of een andere adviesfunctie cadeau gedaan heeft.
Geen idee hoor.
Kan natuurlijk ook dat hij vooral zijn vrindjes probeerde te imponeren, maar het leek er niet op dat hij op een houtje zat te bijten.

0 0
JAO [Offline]
12:06 25/8/10

Zit nog te studeren in het handboek "Links Discussiëren".
Dus zal maar niet reageren .........

2 0
gameboy [Offline]
11:50 25/8/10

JAO,
Ik kom nu met die WAO aankakken vanwege het woord "uitkering" in je oorspronkelijke posting:
... sinds hun 55ste aan een roseetje zitten te lurken met een "uitkering" van een keer of vier modaal.... 
Dus ging ik zoeken naar de uitkering waar men het meeste binnen kan halen. Geen 4* kunnen vinden.

Maar dat terzijde.
Dat eventueel afstempelen is natuurlijk jammer, maar zal zelden tot ECHTE problemen leiden.
En het is een private zaak tussen fonds en deelnemer, waarbij de deelnemer alleen al door het verplichte karakter de onderliggende partij is.
Staat dus ook totaal buiten het "sociale stelsel".

2 0
gameboy [Offline]
11:48 25/8/10

Cens, bedankt voor de groene duimpjes, moet je heel wat voor doen om dat voorelkaar te krijgen op dit forum, voor jou ook een, stille tocht, je stokpaardje, en terecht..

Game, je kan bijna nergens beter wonen dan in Nederland, ik ben niet achterlijk, gaat erom of het houdbaar is naar de toekomst. Wat mij betreft gaat het om 'het zijn sterke schouders die weelde kunnen dragen'. Zelfdestructie van het Westen, dat is nu de kern wat mij betreft, al 15 jaar bezig, nu zien we enigszins de resultaten, wacht maar wat er komen gaat.

Ter ontspanning. Vooral optimistisch blijven..
http://www.youtube.com/watch?v=Ztgn _ZQc6B0&feature=search
0 0
11:06 25/8/10

Sorry, ik zie dat ik AOW en WAO door elkaar haal...

Moet zijn, "...de AOW is wel de laatste poot..." en "...de gaten in het AOW stelsel..."

0 0
JAO [Offline]
10:58 25/8/10

Wat hier precies ontopic is weet ik ook niet, daarvoor kom ik hier te weinig, maar het merendeel van de bijdrages bestaat geloof uit nieuwsberichten met een korte punchline van de plaatser.

0 0
JAO [Offline]
10:45 25/8/10

Niet representatief nee, maar daar waren we het wel over eens.
Deze mijnheer had het geloof ik ook niet over een WAO "uitkering".

Maar dat is nou juist een van de punten waarop deze discussie scheef loopt. Ik ben nooit over WAO begonnen. Ik heb alleen gereageerd op onterechte opmerkingen dat ik daar iets van zou vinden.
Zoals eerder gezegd, de WAO is wel de laatste poot in ons sociaal stelsel waaraan getornd mag worden, of het moet zijn dat mensen met een riant aanvullend pensioen iets in zouden kunnen leveren tbv de allerlaagste inkomens.

Dat ik als kleine zelfstandige weinig zin heb om door wanbeleid van de beheerders geslonken pensioenpotjes aan te vullen, wordt blijkbaar verward met of ik al dan niet bereid (of liever gezegd blij ben, want je ontkomt er waarschijnlijk niet aan. Daarover lopen de meningen bij mensen die verstand van hebben ook uiteen) de gaten in het WAO stelsel dicht te storten.

En wat het korten op de pensioenen betreft. Hoe akelig het ook is, en hoe onrechtvaardig het ook overkomt, het lijkt me haast onvermijdelijk.
Ben alleen bang dat men onder druk van de publieke opinie toestemming zal geven om de struisvogelpolitiek te hanteren en het probleem (what else is new?) op de grote hoop voor de toekomstige generaties te schuiven.

Ik ben er voorstander van om, hoe onrechtvaardig dat dan weer overkomt op diegenen die bij een pensioenfonds zitten dat wel aan de gestelde normen voldoet, het af te stempelen bedrag inkomensafhankelijk over alle pensioengerechtigden te verdelen.
Kan volgens mij vrij eenvoudig door de "Bos-belasting" een klein beetje aan te passen.

0 0
JAO [Offline]
10:40 25/8/10

Vroeg me heel even af wat het "on-topic" verhaal hier dan eigenlijk is.

1 0
gameboy [Offline]
10:24 25/8/10

Ik boekhouder bij Pharming?

Is meer geschikt voor mensen die proberen anderen konijnenkeutels aan te smeren, door te zeggen dat het eigenlijk goudkorrels zijn.

1 0
gameboy [Offline]
10:21 25/8/10

JAO,
Denk dat de hoogst mogelijke uitkering de WAO is en daar is het bruto maximumdagloon € 187,77. http://tinyurl.com/szw-01-07-2010
Verder is het bruto modaal inkomen € 32.500.
http://www.cpb.nl/nl/prognoses/nlin fo.html
Zo ben ik aan die 1½ * gekomen.

Maar ......... het door jou beschreven type is mij geheel bekend en totaal niet representatief voor de het aangehaalde leeftijdscohort.
De heren van Jiskefet tonen precies aan wat ik eerder schreef: "Hoort op een ander storyboard".

1 0
gameboy [Offline]
10:13 25/8/10

En de vrâhwtjes maar tannisen...

http://www.youtube.com/watch?v=lj9V _52-jxI&feature=related

0 0
JAO [Offline]
09:58 25/8/10

@GB

Zoals beloofd: http://www.youtube.com/watch?v=Q4jx 9VmHYuI&p=910440D2F581E8FD&playnext=1&index=13

0 0
JAO [Offline]
09:49 25/8/10

Goede morgen
Salaam Sjalom

Pensioen?

Ik neem aan dat we allen blij zijn om dit te lezen:

http://www.telegraph.co.uk/news/wor ldnews/europe/eu/7958876/Brussels-figures-show-mas sive-growth-in-pensions-for-Eurocrats.html

Burp

0 0
Zoon [Offline]
09:21 25/8/10
Minister Huizinga vliegt privéjet

Demissionair minister Tineke Huizinga van VROM is met een privéjet heen en weer gevlogen van haar vakantieadres in Italë.

De kosten bedroegen 11.800 euro en zijn betaald door het ministerie. De ChristenUnie-minister moest half augustus een kabinetsvergadering in Den Haag bijwonen. Ze was toen met haar gezin op vakantie in Italë.

Volgens VROM stond er in de planning geen vergadering voor augustus. Toen het beraad werd ingelast, was er geen lijnvlucht meer te krijgen. Volgens VROM zijn er geen interne instructies overtreden. "Er zijn geen regels die dit onmogelijk maken."

Op twitter sneren diverse Tweede Kamerleden over de actie van minister Huizinga. "Tenenkrommend gênante faux pas van Huizinga. Zo vervliegt weer een brokje vertrouwen in 'de politiek"', twittert PvdA-Kamerlid Diederik Samsom. GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent twittert: "Daar komt natuurlijk gedonder van!"

© RTL Nieuws.nl

Zo zie je maar weer, dat die zogenaamde christenen zo schijnheilig als de pest zijn.
0 0
the master [Offline]
09:20 25/8/10

--nogmaals excuseren voor dit offtopic geneuzel

//???

-----------------
Populariteit Obama verder gedaald
Meer dan de helft van de Amerikanen is ontevreden over president Obama.

-----------------

Initiatiefnemer Gound-Zeromoskee volgens onderzoek radicaal
’WTC-imam’ ontmaskerd

AMSTERDAM, dinsdag

Imam Feisal Abdul Rauf, samen met zijn vrouw Daisy Khan de stuwende kracht achter de gewraakte Ground-Zero-moskee, is achter zijn façade van gematigdheid in werkelijkheid een radicale moslim.

IPT zegt de hand te hebben gelegd op dertien uur aan geluidsbanden van lezingen van Rauf, waaruit blijkt dat de imam het extreemfundamentalistische wahabisme van SaoediArabië verdedigt. De takfiri-stroming van terreurleider Osama bin Laden heeft haar basis in deze stroming. Zij staat een rigoureuze, hernieuwde toepassing van Koran en religieuze wetten voor.

„Zodra we zijn lezingen publiceren van de laatste tien jaar, dan overleeft hij het de komende week niet in de publieke opinie”, voorspelt Emerson, die de gewraakte imam vergelijkt met Tariq Ramadan, de gewezen Rotterdamse adviseur die volgens critici eveneens met dubbele tong sprak: gematigd en tolerant naar westerlingen en conservatief en orthodox richting de moslimgemeenschap.

----
of

Nieuw groot zonnestelsel ontdekt
Europese astronomen hebben een ster ontdekt waar zeker vijf en waarschijnlijk zeven planeten omheen draaien.
NIEUW GROOT ZONNESTELSEL ONTDEKT
fotoFoto

0 0
Boer [Offline]
23:51 24/8/10

Met name het laatste deel van mijn verhaal komt, mede doordat ik op mijn tel zit te typen een beetje krom over maar ik hoop dat de strekking desondanks duidelijk is.
1,5 x modaal max? Nou, ik denk dat zijn schoenen al een halfje modaal deden, dus die vier keer zal best kloppen.
Ik snap dat maximum ook niet zo goed. Hoe kom je daarbij?

Ik zal morgen eens op joetjoep zoeken naar een filmpje van de heren van jiskefet. Drie mannen in een sloepje in de gracht. Dan krijg je een beeld.

Nou, ik wil de dames en heren van het stedendraadje hartelijk danken voor de geboden ruimte en me nogmaals excuseren voor dit offtopic geneuzel waar jullie hier eigenlijk part nog deel aan hebben.

0 0
JAO [Offline]
22:46 24/8/10
Gboy, het feit dat Stuif jou door heeft is op zich niet bijzonder gezien je kleurloze inhoud en je rijkelijke gebrek aan creativiteit. Denk dat je een uitstekende boekhouder zou zijn bijv bij Pharming...
0 0
censuriusII [Offline]
22:44 24/8/10

Mij is en was het wel duidelijk, maar die 55+ bralleput had even op een ander storyboard getekend moeten worden.

Denk ook dat het woord "uitkering" verwarrend werkt.
Trouwens de maximale uitkering is bruto zo'n 1½ * modaal.

Dus waar die gast de andere 2½ modaaltjes ophaalt is een raadsel.

1 0
gameboy [Offline]
21:14 24/8/10

Oke, dank voor deze reactie.
Gefronste voorhoofden had ik zeker verwacht. Ik gaf mijn mening en daar hoeft wat mij betreft niet iedereen het mee eens te zijn. Ik geef mijn mening niet op een forum omdat ik geen discussie wil. Waar ik alleen slecht tegen kan is de manier waarop "die twee" mijn woorden volkomen verdraaiden en mij vervolgens op die nonsens, wat dat was het, aanvallen. Volgens de een maak ik deel uit van een generatie egoisten, maar dan erger omdat wij geen kinderen hebben, volgens de ander moet ik me schamen omdat ik alle 65 plussers dood zou willen hebben en wordt mij een mening over het AOW stelsel in de mond gelegd waar ik me echt totaal niet in kan vinden.

Dat raakt me.

Ik heb het idee dat met name Adriaantje zo blij was dat hij een stok gevonden had om mee te slaan dat hij in zijn enthousiasme ineens niet meer fatsoenlijk kon lezen.
Van Brick snap ik het minder goed. We kennen elkaar al een poosje van het forum en ik zou denken dat ik door de jaren heen wel enig krediet had opgebouwd, maar blijkbaar niet.

Ik kan niet genoeg benadrukken dat het woord "sommige" voor "babyboomers", in de gewraakte posting erg belangrijk was. De posting schreef ik namelijk naar aanleiding van een discussie die ik met een brallende babyboomer op het terras van het Americain had, die dus perfect voldeed aan het door mij geschetste profiel. Ik verzin dat "sinds mijn 55ste verdiend vier keer modaal" niet. Ik verzin het "met blote handen opgebouwd" niet. Ik verzin het "jij hebt de oorlog niet meegemaakt" niet. En de rose ook niet, maar dat terzijde.
En als ik zeg dat ik wel eens denk, ga eens dood, bedoel ik zelf in dat gevoel niet letterlijk dat hij dood moet, maar dat hij dood kan vallen met zijn gebral.

Het is gewoon een grote puinhoop en daar heeft iedereen die zeg maar sinds de oliecrisis, toen Den Uil, die overigens zei dat de bomen nooit meer tot in de hemel zouden groeien, iets waar de opeenvolgende regeringen daarna blijkbaar niet van overtuigd waren en er lustig op los gespendeerd hebben, een collectieve verantwoordelijkheid voor. Ook ik. Ik ben tenslotte al 41 en had met een beetje goede wil natuurlijk al Premier van het derde kabinet JAO kunnen zijn.
De posting waar men zo over viel was specifiek, de beschuldiging van de roofbouw algemeen.

0 0
JAO [Offline]
20:37 24/8/10

JAO,
Volgens mij is het gaan schuren door de achtereenvolgende terminologie die je gebruikte bij dat onderwerp.
- naoorloogse generatie (die " roofbouw gepleegd heeft")
- babyboomers
- luchtkastelenbouwers
Je mag dan wat gefronste voorhoofden verwachten.
En dan volgt het "toefje":
- "brallers" van 55 jaar etc.

Is toch niet moeilijk voor te stellen dat het toefje niet los van de eerdere termen wordt gezien/gevoeld?

Maar: Luchtkastelenbouwers?
't Gros van de babyboomers is gewoon het klootjesvolk, de loonslaven.
Kregen gewoon voorgerekend hoe hun vut, prepensioen, pensioen of wat dat ook er uit zou zien. En betaalden daar onvrijwillig de gevraagde premies voor.

Maar je noemt ook:
23:34 18/8/10 Er is gewoon verlies gemaakt met dat geld.
Exact.
Door de beheerders van die premies.
Niet door de hele generatie, zoals jij die aanspreekt.

De woordwaarde van "babyboomer" is natuurlijk ook totaal veranderd.
Voor mij heeft het gewoon betrekking op een demografisch cohort.

1 0
gameboy [Offline]
18:38 24/8/10

1 0
gameboy [Offline]
18:24 24/8/10

Shit, Dagobert heeft me helemaal door.

Hoe nu verder.
Zal het handboek "Links discussiëren" er maar even op naslaan.

0 0
gameboy [Offline]
18:22 24/8/10
'Stille tocht voor doodgeslagen Grace'

ZOETERMEER
AMSTERDAM - Buurtbewoners van de 54-jarige Grace Blommaert, die door een nog onbekende man werd doodgeslagen op een verlaten fietspad, willen graag een stille tocht houden voor de Zoetermeerse.

De tocht kan worden gehouden als de Zuid-Hollandse gemeente en de familie van de vrouw toestemming geven.
De vrouw werd volgens getuigen vreselijk toegetakeld toen zij afgelopen zondagmiddag op klaarlichte dag in de buurt van station Voorweg door een man werd aangevallen. Omstanders vonden de Zoetermeerse niet veel later zwaargewond en buiten bewustzijn. Inmiddels was de mysterieuze aanvaller verdwenen.
Grace werd naar het ziekenhuis gebracht, waar zij gisternacht aan haar verwondingen overleed. Wie haar belager is, is onduidelijk. Volgens de politie meldden getuigen dat er één man kort na de mishandeling via de Voorweg naar het stadshart van Zoetermeer liep. De woordvoerster wilde niet ingaan op het verhaal dat ook de camera’s die hangen bij het naastgelegen sport- en kinderspeelcentrum Ballorig dit nauwkeurig hebben vastgelegd.
Of de vrouw en haar belager elkaar hebben gesproken of kenden, is onbekend. De gealarmeerde politie probeerde de dader op te sporen door een helikopter de lucht in te sturen om de man te traceren. Dat mislukte echter.
Afgelopen zaterdag vierde de alleenstaande moeder van drie dochters haar 54e verjaardag. De vrouw werkte bij een restaurant in Zoetermeer. Geschokte bekenden van Grace omschrijven haar als een lieve, aardige dame die geen vlieg kwaad deed.
Bewoners van de Voorweg zijn hevig ontdaan over de lugubere daad op klaarlichte dag. „Er zijn hier wel problemen met hangjongeren, maar dat gebeurt in de avonduren.”

> zoals voorspeld door de grote ziener,
Stel voor om dj Stuif in te huren om mensen eindelijk eens wakker te schudden uit die stille accepterende zwijgzaamheid. burp
1 0
censuriusII [Offline]
14:21 24/8/10

Dit is trouwens hét nummer van de gloom and doomers aan het worden.

http://www.youtube.com/watch?v=Pt-N vcuDVBc&feature=search

1 0
11:53 24/8/10

Game, ik trap niet in je linkse truukjes om elke discussie dood te slaan. Had zo'n heel nest linksen uit een katholiek gezin om me heen vroeger, ik ken de truukjes wel, niet op hoofdlijnen discussiëren, doorvragen naar details die niemand kan beantwoorden, vragen beantwoorden met vragen. Achterbaks en kinderachtig, maar dat is links.

Ga dit maar lekker luisteren als straks de hele linkse droomwereld instort. Apocalyptisch maar toch vrolijk. Lekker dansen op de puinhopen.

http://www.youtube.com/watch?v=8Q9y W3hQx2E&feature=related

1 0
11:44 24/8/10

US concerned about Iran's assault boats, drone
(AFP) – 12 hours ago

WASHINGTON — The United States voiced concern Monday over Iran's unveiling of new assault boats and an aerial drone, but said Iran's arms buildup will backfire as its neighbors gang up against it.

Iran began mass-producing two high-speed variants of missile-launching assault boats on Monday, a day after Iranian President Mahmoud Ahmadinejad revealed a home-built bomber drone.

"This is... something that is of concern to us and... concern to Iran's neighbors," State Department spokesman Philip Crowley told reporters.

He said that while every country had the right to provide for its self-defense, the United States takes into account "systems that can potentially... threaten particular countries or peace and stability in the region."

Faced with "the growth of Iran's capabilities over a number of years, we've stepped up our military cooperation with other countries in the region," Crowley said.

"This is one of the reasons why... we believe that if Iran continues on the path that it's on... (it) might find itself less secure because you'll have countries in the region that join together to offset Iran's growing capabilities."

He added that the United States is still open to "constructive dialogue" with Iran to answer questions it and the world community have about its nuclear program, which Washington fears is aimed at building a bomb.

"But in the meantime, we will work with other countries to try to do everything that we can to maintain peace and stability in the region," Crowley said.

0 0
Zoon [Offline]
11:06 24/8/10

(WTRG)

Het land van Chavez:

CARACAS, Venezuela — Some here joke that they might be safer if they lived in Baghdad. The numbers bear them out.

In Iraq, a country with about the same population as Venezuela , there were 4,644 civilian deaths from violence in 2009, according to Iraq Body Count; in Venezuela that year, the number of murders climbed above 16,000.

Even Mexico's infamous drug war has claimed fewer lives.

Venezuelans have absorbed such grim statistics for years. Those with means have hidden their homes behind walls and hired foreign security experts to advise them on how to avoid kidnappings and killings. And rich and poor alike have resigned themselves to living with a murder rate that the opposition says remains low on the list of the government's priorities.

Then a front-page photograph in a leading independent newspaper — and the government's reaction — shocked the nation, and rekindled public debate over violent crime.

The photo in the paper, El Nacional, is unquestionably gory. It shows a dozen homicide victims strewn about the city's largest morgue, just a sample of an unusually anarchic two-day stretch in this already perilous place.

While many Venezuelans saw the picture as a sober reminder of their vulnerability and a chance to effect change, the government took a different stand.

A court ordered the paper to stop publishing images of violence, as if that would quiet growing questions about why the government — despite proclaiming a revolution that heralds socialist values — has been unable to close the dangerous gap between rich and poor and make the country's streets safer.

“Forget the hundreds of children who die from stray bullets, or the kids who go through the horror of seeing their parents or older siblings killed before their eyes,” said Teodoro Petkoff, the editor of another newspaper here, mocking the court's decision in a front-page editorial. “Their problem is the photograph.”

Venezuela is struggling with a decade-long surge in homicides , with about 118,541 since President Hugo Chávez took office in 1999, according to the Venezuelan Violence Observatory, a group that compiles figures based on police files. (The government has stopped publicly releasing its own detailed homicide statistics, but has not disputed the group's numbers, and news reports citing unreleased government figures suggest human rights groups may actually be undercounting murders) .

There have been 43,792 homicides in Venezuela since 2007, according to the violence observatory, compared with about 28,000 deaths from drug-related violence in Mexico since that country's assault on cartels began in late 2006.

Caracas itself is almost unrivaled among large cities in the Americas for its homicide rate, which currently stands at around 200 per 100,000 inhabitants, according to Roberto Briceño-León, the sociologist at the Central University of Venezuela who directs the violence observatory.

That compares with recent measures of 22.7 per 100,000 people in Bogotá , Colombia's capital, and 14 per 100,000 in São Paulo , Brazil's largest city. As Mr. Chávez's government often points out, Venezuela's crime problem did not emerge overnight, and the concern over murders preceded his rise to power.

But scholars here describe the climb in homicides in the past decade as unprecedented in Venezuelan history; the number of homicides last year was more than three times higher than when Mr. Chávez was elected in 1998.

Reasons for the surge are complex and varied, experts say. While many Latin American economies are growing fast, Venezuela's has continued to shrink. The gap between rich and poor remains wide, despite spending on anti-poverty programs, fueling resentment. Adding to that, the nation is awash in millions of illegal firearms.

Police salaries remain low, sapping motivation. And in a country with the highest inflation rate in the hemisphere, more than 30 percent a year, some officers have turned to supplementing their incomes with crimes like kidnappings.

But some crime specialists say another factor has to be considered: Mr. Chávez's government itself. The judicial system has grown increasingly politicized, losing independent judges and aligning itself more closely with Mr. Chávez's political movement. Many experienced state employees have had to leave public service, or even the country.

More than 90 percent of murders go unsolved , without a single arrest, Mr. Briceño-León said. But cases against Mr. Chavez's critics — including judges, dissident generals and media executives — are increasingly common.

Henrique Capriles, the governor of Miranda, a state encompassing parts of Caracas, told reporters last week that Mr. Chávez had worsened the homicide problem by cutting money for state and city governments led by political opponents and then removing thousands of guns from their police forces after losing regional elections.

But the government says it is trying to address the problem. It recently created a security force, the Bolivarian National Police , and a new Experimental Security University where police recruits get training from advisers from Cuba and Nicaragua, two allies that have historically maintained murder rates among Latin America's lowest.

The national police's overriding priority, said Víctor Díaz, a senior official on the force and an administrator at the new university, is “unrestricted respect for human rights.”
-------------------------------------------------- --
Ik wilde de Antillen weggeven aan Venezuela.
Het zou echter een weldaad zijn voor het Venezuelaanse volk als we het land vanuit de Antillen gaan bevrijden. Gezien de olie, kan dit projekt zichzelf financieren.

0 0
Zoon [Offline]
11:03 24/8/10

Ach hoe schoon, deze fontein in de woestijn

http://www.youtube.com/watch_popup? v=jD69C0y6_J0

0 0
Zoon [Offline]
10:16 24/8/10

Giro 555

In 1950 had (West)Pakistan 50 miljoen inwoners, nu
175 miljoen. Op TV beelden lijkt het of er geen grasprietje meer groeit.

http://hoeiboei.blogspot.com/2010/0 8/samenwerkende-hulporganisaties-zetten.html#links

0 0
Zoon [Offline]
10:12 24/8/10

Marriage
>
> On their way to a justice of the peace to get married, a couple has a fatal car accident.
The couple is sitting outside heavens gate waiting on St. Peter to do the paperwork so they can enter. While waiting, they wonder if they could possibly get married in Heaven. St. Peter finally shows up and they ask him. St. Peter says, "I don't know, this is the first time anyone has ever asked. Let me go find out," and he leaves.
>
> The couple sit for a couple of months and begin to wonder if they really should get married in Heaven, what with the eternal aspect of it all. "What if it doesn't work out?" they wonder, "Are we stuck together forever?" St. Peter returns after yet another month, looking somewhat bedraggled. "Yes," he informs the couple, "you can get married in Heaven." "Great," says the couple, "but what if things don't work out? Could we also get a divorce in Heaven?"
>
> St. Peter, red-faced, slams his clipboard onto the ground. "What's wrong?" exclaims the frightened couple. "Geez!" St. Peter exclaims, "It took me three months to find a priest up here! Do you have any idea how long it's going to take for me to find a lawyer?"
>

0 0
Zoon [Offline]
10:08 24/8/10

Belastingdruk per land

http://www.photius.com/rankings/tax _burden_country_ranks_2009.html

0 0
Zoon [Offline]
10:05 24/8/10
Ga naar Pagina: 1, 2 Volgende