Ga naar Bindex Zomertijd en Logica gaat up!! Septemberboom!!
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Ga naar Pagina: 1, 2 Volgende 
Berichten Aanbevelingen

1 0
Yenada [Offline]
00:51 23/8/10

Je ziet vandaag duidelijk dat de koersvorming volledig afhankelijk is van onze grote broer UK en dat de richting wordt bepaald door die andere broer waar we zo trots en respectvol naar opkijken USA. Jammer dat ze niet wat hoger dan 0,4% meer hebben uitgegeven in juli, dan had Logica zeker een paar centjes kunnen stijgen.

0 0
Stalen [Offline]
16:38 30/8/10
Als het maar geen knal voor je kop is.
Wat een hopeloze situatie hier
0 0
joan [Offline]
16:35 30/8/10
.
De knal komt wel. Dit jaar nog.

+ 40%

0.95€ + 40% = 1.33

Alz ze Amerika zo blijven bibberen voor die dubbele dip, dan sukkelt de koers vanzelf tot in dat dubbeldal. En dan kunnen we eindelijk eens echt op ... op voorwaarde dat er dan ondertussen een opleving is in de amerikaanse arbeidsmarkt, waar de markt zich dan kan aan optrekken.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
14:43 30/8/10
is september niet wat vroeg, voor die boom?

moet dat niet n decemberboom zijn
0 0
PietKeizer [Offline]
14:33 30/8/10
Londen is vandaag gesloten. Dus de koersbewegingen hier komen allemaal van hollandse centenneukers. Hoog 1,36, Laag 1,345. Het wordt tijd dat er eens echt iets gaat gebeuren met de koers. Wellicht in september?
0 0
Henk Bakker [Offline]
13:46 30/8/10
Volgende week SEPTEMBER! Be back! Zullen we dan eindelijk weer richting 1,70 gaan? Het zal tijd worden!
0 0
Henk Bakker [Offline]
09:42 28/8/10
DFT : Bernanke (FED) heeft aangegeven zich geen zorgen te maken over een 'dubbele dip'. Hij heeft vertrouwen in een verder herstel in 2011.

Anders gezegd, een dubbele dip zit er wel in ...
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
21:04 27/8/10
.
Het is ook wel weer hoe je cijfers wilt zien, wilt lezen en wilt interpreteren. Want in deze cijfer zit export. Die wil maar niet terug van de grond komen. Export = productie = jobs. De export van Amerika is een belangrijke aanwijzing van hoe het gaat, want het is de grootste economie ter wereld ...

Van mij mogen de Amerikanen op hun overmaats eiland blijven zitten, en hun export zal mij een worst wezen. Maar de beurs denkt daar anders over.
.

0 0
BeursscannerNL [Offline]
16:47 27/8/10

@Joan, hoe komt U daarbij?

Bedoeld U vandaag?
Ze komen vandaag niet eens voor in de top 20 van sterkste dalers:

http://www.telegraaf.nl/dft/koersen /toplijsten/?xml=true&SHOWNUM=20&PERIOD=LASTVALUE& FUNCTION=KOERS_LOWEST

Bedoeld U over het afgelopen halfjaar?
Daar staat Logica op nr.69 met -0,53%

http://www.telegraaf.nl/dft/koersen /toplijsten/?xml=true&SHOWNUM=100&PERIOD=6MONTHS&F UNCTION=KOERS_LOWEST

0 0
Yenada [Offline]
16:35 27/8/10
.
Nou, ik weet nog zo niet of de Amerikaanse groeicijfers zo vreselijk goed zijn ...

Feit : ze zijn gekrompen van 3,7 procent in het eerste kwartaal naar 1,6 procent in het tweede kwartaal.

Analisten hadden 1.4 berekend. Ze zaten 0.2 onder de realiteit, dus in dat opzicht is het een meevaller. Maar of we daar blij om moeten wezen ... ???
.

@ Miae
een welgemeende proficiat!
0 0
BeursscannerNL [Offline]
16:24 27/8/10
Met stijgen lopen we achteraan.
Met dalen vooraan
0 0
joan [Offline]
16:08 27/8/10

Yesss! Nu kunnen we makkelijk naar 2 euro - wat een vreselijk goed nieuws - de analisten zaten er weer eens naast

VS economische groei KW2 gewijzigd naar +1,6% van +2,4% (1,3% verwacht door analisten)

0 0
Stalen [Offline]
14:40 27/8/10
Flopy,

Ingestapt in feb 2009 rond de 0,68

rendement 100% ben dan ook zeer tevreden.

praat ik nog eens niet over het dividend van 5- 6%

miae
0 0
miaetimmerman [Offline]
13:56 27/8/10
.
Mocht ik het geduld hebben van een LT-belegger, dan zou ik nu toch alvast al een deel Logicas inslaan. Dit zijn voor LT-ers toch mooie gelegenheden, niet?
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
13:16 27/8/10

Henk,

Maakt me weinig uit wat de analisten zeggen.
Maar een dividend van 5-6% en in 2012 geen nettoschuld meer, en voldoende koerspotentieel daar doe ik het voor

miae
0 0
miaetimmerman [Offline]
12:54 27/8/10
Met alle respect, maar ik kan SNS echt niet meer serieus nemen met zijn voorspellingen. Enkele jaren geleden zou volgens Corné van Zeijl Logica het in 2007 helemaal gaan maken. De koers halveerde echter. Kijk eens hoe die bank zelf presteert! Bijna één hele euro van de koers af in een week tijd! Klanten lopen daar massaal weg. Mede door de slechte adviezen!
0 0
Henk Bakker [Offline]
12:33 27/8/10

Je zal zien wat er straks gebeurt, als de economische groei USA onverwacht lager uitkomt dan door de analisten verwacht...

0 0
Stalen [Offline]
12:21 27/8/10
tomtom
die zijn verkocht. Met serieus verlies, bij aanvang van de tweede verkoopsignaal. Het had me heel wat gescheeld als ik bij mijn eerste verkoopsignaal had verkocht. Van 6.60 (op het topje gekocht) naar 5.80 Maar als ik zie wat ze nu staan ...
0 0
BeursscannerNL [Offline]
12:04 27/8/10
Wat nou lange termijn beleggen.
Af en toe een kleine opleving met vage geruchten,
log moet worden verbannen naar de lokale fondsen.
0 0
joan [Offline]
11:54 27/8/10
Floppy,

Nog aandelen tom tom?

miae
0 0
miaetimmerman [Offline]
11:45 27/8/10
.
... een tijdje geleden las ik van een Amerikaans handelaar die serieus zijn beklaag deed, omdat de Amerikaanse beurs naar beneden ging. Ze liep Europa achterna. Hij vond dat zoiets niet kon, en dat het niks met de Amerikaanse beurs te maken had. Dat was met Griekse schulden ...
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
11:45 27/8/10
Duidelijk verhaal er is nog voldoende opwaarts potentieel,2012 geen Ntttoschuld meer.
En met een dividend redement van 5-6% op jaarbassis een zeer antrekkelijk aandeel.
institutionele beleggers en particulieren zullen hierop de komende tijd vast wel op reageren.

miae

SNS Securities ziet in Logica nieuwe dividendkampioen
Woensdag 25 augustus 2010

SNS Securities ziet verschillende verbeteringen bij LOGICA die erin hebben geresulteerd dat het effectenhuis zijn advies voor het aandeel heeft verhoogd. Analist Victor Bareño bestempeld LOGICA onder meer als een nieuwe dividendkampioen. Gezien de vele koopadviezen die voor het aandeel uitstaan kan gesteld worden dat SNS Securities niet alleen staat in deze positieve opinie.

Door onze redactie

Advies verhoogd
Analist Victor Bareño heeft het advies voor LOGICA verhoogd van hold naar buy. Het feit dat LOGICA vasthoudt aan de verwachtingen van gelijkblijvende opbrengsten en marges in 2010 ondanks de tegenwind in de publieke sector van het Verenigd Koninkrijk toont volgens de analist aan dat LOGICA veel veerkrachtiger is geworden. Dit wordt volgens Bareño onderstreept door de aantrekkelijke spreiding over verschillende sectoren en landen en de solide blootstelling naar outsourcing.

Sinds Andy Green in 2008 de nieuwe CEO van LOGICA werd is de focus verlegd naar het verbeteren van de prestaties van de bestaande portfolio, terwijl de kostbare acquisitiestrategie uit het verleden is verlaten, aldus de analist.

Opwaarts potentieel
Naast de defensieve kwaliteiten bieden de aandelen volgens de analist ook een aantrekkelijk opwaarts potentieel. Bareño heeft het koersdoel vastgesteld op 145 pence, waarmee hij een opwaarts potentieel ziet van 32%. De analist verwacht een acceleratie van de toename van de winst per aandeel, van een stabiele ontwikkeling in 2010 naar een 7% groei in 2011 en 14% in 2012. Naast een continuerende groei in de divisie outsourcing verwacht de analist een herstel van de daling van 6% in 2010 bij de divisie Consulting & Professional Services naar een groei in 2011 van 1% en in 2012 van 4%.

Door de genomen efficiëntiemaatregelen en een cyclisch herstel verwacht de analist verder een verbetering in ‘utilization’ waarbij de marges zullen verbeteren met 7,8% in 2011 en 8,4% in 2012. Bareño verwacht dat LOGICA al in het tweede halfjaar van 2010 zal terugkeren naar een positieve groei en verbetering van de marges.

Verder vindt de analist LOGICA aantrekkelijk gewaardeerd. Momenteel worden de aandelen verhandeld op een P/E van 8,3x 2011 en 7,3x 2012, wat een korting impliceert van 1% in vergelijking met het gemiddelde van de branchegenoten. Dit is volgens de analist onterecht gezien het resistente risicoprofiel van LOGICA en de verwachtingen van een aantrekkelijke groei van de winst.

Aantrekkelijk dividend
Een ander aantrekkelijk aspect vindt de analist het verbeterde dividendbeleid. Hij verwacht dat er sprake zal zijn van een sterke toename van het dividend per aandeel naar 5,5 pence in 2011 en 7 pence voor 2012, gestuwd door de aangekondigde pay out ratio en de stabiele verbetering van de winst per aandeel. Dit geeft volgens de analist een aantrekkelijke dividend yield van 5% voor 2011 en meer dan 6% voor 2012. Bareño is van mening dat de markt de verbeterde outlook nog niet volledig heeft gerealiseerd wat betreft het dividend.

Het dividend is verder volgens de analist vooral aantrekkelijk doordat het substantieel is en goed ingedekt door de kasstroom. LOGICA is nu volledig gefocust om de organische prestaties te verbeteren en de analist verwacht dan ook niet dat er grote, kasgeldverslindende acquisities zullen worden gepleegd die het dividend in gevaar zouden kunnen brengen.

Daarnaast verwacht de analist een sterke toename van de vrije kasstroom generatie doordat de winsten verbeteren en de betalingen voor de herstructurering binnenkort eindigen. Zelfs wanneer het dividend zou worden verhoogd verwacht de analist dat LOGICA aan het einde van 2012 geen nettoschuld meer zal hebben.

Consensus
SNS Securities is niet het enige effectenhuis dat positief is over LOGICA. In totaal staan er momenteel voor het aandeel 14 koop-, 5 houd- en 3 verkoopadviezen uit, waardoor de consensus overwegend positief is. Gekeken naar recent afgegeven adviezen kan gesteld worden dat het sentiment rond het aandeel licht positief is.

.

0 0
miaetimmerman [Offline]
11:44 27/8/10
.
't wordt hoog tijd dat ze de internationale handel (olie, grondstoffen, goud, ...) in euro's afrekenen, in plaats van dollars. 't zou direct al veel beter gaan met de beuzen. Ik ben dat gatlikken van de Amerikanen wel dik beu ... bweheeeuuuu ... wie niet trouwens.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
11:32 27/8/10

Yep, die economische ontwikkeling in de USA baart ons allen voortdurend grote zorgen. De analisten houden rekening met een forse neerwaartse bijstelling van de groei van de economie in het tweede kwartaal! AEX naar de 2xx...

0 0
Stalen [Offline]
11:03 27/8/10
.
HLN.BE De Dow Jones belandde onder de kaap van de 10.000 punten, door de vrees bij investeerders voor een negatieve herziening van de economische groei in de VS tijdens het tweede kwartaal.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
07:26 27/8/10

Waar gaat het toch heen met dit bedrijf...

Misschien weet de manager meer

Een man vloog in een heteluchtballon boven het land en besefte dat hij verdwaald was. Hij zag beneden een man lopen en daalde af tot hij binnen gehoor afstand was.
"Neem me niet kwalijk" riep hij, "kunt u mij misschien helpen"?
"Ik heb mijn vriend beloofd hem een half uur geleden ergens te ontmoeten, maar ik weet niet waar ik ben".

De man antwoordde: "Tja, u bent in een heteluchtballon en zweeft ongeveer tien meter boven de grond. U bevindt zich ergens tussen de 40 en 42 graden noorderbreedte en tussen de 58 en 60 graden westerlengte".

"U bent zeker een technoloog" zei de man in de heteluchtballon.

"Inderdaad" zei de man, "maar hoe weet u dat"?

"Nou" zei de man, "alles wat u zegt is technisch gesproken juist, maar ik heb helemaal niets aan die informatie. Ik ben nog steeds verdwaald"!

De man op de grond zei: "En u bent zeker manager"?

"Dat klopt" zei de man in de ballon, "maar hoe weet u dat"?

"Eenvoudig. " Antwoordde de man op de grond "U heeft geen idee waar u bent, U weet al helemaal niet waar u naar toe gaat".
"U heeft iets beloofd terwijl u geen idee heeft hoe u die belofte waar moet maken, en u verwacht dat ik uw probleem oplos".
"U verkeert nog steeds in dezelfde positie als voor wij elkaar ontmoeten, maar op een of andere manier is het nu mijn schuld".
0 0
Stalen [Offline]
16:55 26/8/10

Ojee, duidelijk te zien dat de doorbroken 110 nu een zware weerstand (plafond) vormt. Zo te zien is de lift vertokken naar een volgende halte rond de 80 pence (ca één euro) met misschien wat tussenstops.
Wordt echt tijd dat het sentiment een keer omslaat.

Hopelijk krijg Zalm gelijk, of is double dip wellicht beter...

0 0
Stalen [Offline]
15:48 26/8/10
.
WASHINGTON (AFN) - De verkoop van nieuwbouwwoningen in de Verenigde Staten is in juli met ruim 12 procent gedaald ten opzichte van de voorgaande maand. Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Handel woensdag bekend.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
23:54 25/8/10
.
Als ze zo voort doen, gaat mijn mandje onder de euro nog eens gevuld worden ...

.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
13:26 25/8/10
.
MUNCHEN (AFN) - Duitsland vreest nieuwe recessie VS.

De ontwikkeling van de Duitse economie in 2011 hangt vooral af van de situatie in het buitenland. Het vooraanstaande onderzoeksinstituut Ifo vreest voor een nieuwe recessie in de Verenigde Staten en afkoelende economieën in Azië ...
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
13:24 25/8/10
AMSTERDAM (AFN) - Ordina staat in de etalage. Het verkoopproces, dat anderhalf jaar geleden onder leiding van Deutsche Bank werd ingezet, is echter bij gebrek aan serieuze belangstelling blijven steken in de oriënterende fase ...
0 0
BeursscannerNL [Offline]
12:01 25/8/10

Tja, Beurs, onze generatie moet langer doorwerken met noppa garantie op n leuk pensioen.
Heb daarom al vanaf het begin dat ik ging werken, rekening gehouden met mn pensioen, zouder r meer moeten doen.

Dat betekent dat ik nog voor dat ik met pensioen mag mn woning hypovrij krijg, en w.s. nog wel wat over hou ook. Dan ga ik van mn schamele pensioentje + WAO zelf mn groente telen, kippen houden en aan ruilhandel doen

0 0
Yenada [Offline]
11:25 25/8/10
RE//Een bal is rond, zo ook de economie, denk wel degelijk dat dit invloed heeft.
[i]

Natuurlijk ... wij worden armer en de staat en zij rijker. Europa is zeker een goede zaak. Maar niet meer voor onze generatie.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
11:07 25/8/10

Nou ja, inmiddels staan ze gelijk wat verlies betreft, wil niet erg met de AMX vandaag, gister en eergister. Kga maar weer ff wat anders doen, dit schiet ook niet op

0 0
Yenada [Offline]
11:04 25/8/10

Thanks Miae,

Logica: Realtime data 10:52 25 augustus 2010

1,332 EUR
+/- 0,00
% -0,225%
hoogste dagkoers 1,34
laagste dagkoers 1,32
omzet (stuks) 99.113

Ordina:

laatst 2,629 EUR
+/- -0,02
% -0,867%
hoogste dagkoers 2,68
laagste dagkoers 2,56
omzet (stuks) 203.706

0 0
Yenada [Offline]
11:00 25/8/10

@Beurs, je heb in beginsel gelijk, geld wat in de Benelux verdiend wordt en niet terugvloeit in consumptie- roerende en onroerende goederen in de Benelux is kapitaal wat verdwijnt!!

Er worden huizen van gebouwd elders, waar man/vrouwkracht, grond en de materialen goedkoper zijn. En dat geldt niet alleen voor de zgnde. buitenlandse werknemers....
Velen die ik spreek en wel de Be-ne-lux nationaliteit hebben gaan terug naar hun land van herkomst, ná hun pensioen.
Ondertussen investeren ze al in onroerend goed elders.

Een bal is rond, zo ook de economie, denk wel degelijk dat dit invloed heeft.

@Henk, ben ook niet zo voor al die analisten, vond t alleen leuk om te plaatsen, wie weet?

0 0
Yenada [Offline]
10:53 25/8/10

Midkapfonds Ordina ging 7,9% onderuit op €2,65 in reactie op tegenvallende cijfers. De automatiseerder leed in het eerste halfjaar een veel hoger dan verwacht verlies van €9,1 miljoen. Ook al vanwege de toekomstige forse toename van het aantal uitstaande aandelen adviseert Rabo Securities een ruil naar Logica, dat slechts 0,8% prijs gaf op €1,34.

MIAE

0 0
miaetimmerman [Offline]
10:49 25/8/10
De staat die verdient natuurlijk wel op hun loon, maar probeer maar eens iets aan hen te verkopen, waar jij je kinderen mee eten kan geven ...
0 0
BeursscannerNL [Offline]
10:36 25/8/10
Een ander probleem volgens mij zijn de buitenlandse werknemers. We mogen blij zijn dat ze werk doen dat wij niet meer willen doen.

Anderzijds zijn deze mensen hier enkel om te werken, vertrekt ons geld naar het buitenland.

Ze hebben een cent rond gemaakt opdat hij zou kunnen rollen. De bedoeling is dat geld rolt. Maar zoals we nu bezig zijn rolt het geld uit de bouw naar de sukkellanden. Het was eigenlijk wel de bedoeling dat ze dat ze hun geld in hoofdzaak terug uitgeven aan diegenen van wie ze iets mogen verdienen.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
10:33 25/8/10
@Yenada,
Leuk om lezen, maar ik geloof niet dat de woningbouw in de Benelux de beurs beinvloed. Zelf die van Europa niet. We zijn het hondje van Amerika. De wereld is niet alleen vrede op zijn Amerikaanss, maar de beurs is het ook. Wij moeten slaafs volgen.

Ik heb door mijn werk veel met de bouw te maken. Het eerste half jaar is er een opleving geweest, met verkoop van machines die door ouderdom wel moesten vervangen worden.

Maar nu gaat het weer slechter met de verkoop. Let wel, dit zijn geen cijfers, maar ik zie ateliers gedeeltelijk terug leeg staan. Er worden amper nieuwe machines gekocht, er worden vooral oude machines aan de waggel gehouden. En zo heeft men dan toch wel wat werk. Maar werkplaatsen zo leeg als nu heb ik in 29 jaar nooit geweten. En ik spreek dan van meerdere internationale bedrijven. Nee het is zielig. Het is krabben in de pot om rond te komen, en de winsten moeten momenteel komen uit de naverkoop van onderdelen. Er is des wel werk, maar niet het werk waar geld mee verdiend wordt. Dat is jammer, want er is niks over voor investeringen.

Een van de basissen van een gezonde economie is de bouw. Als de bouw goed gaat gaat alles goed. Want als er gebouwd wordt, dan moet er heel wat gekocht worden nadien.

0 0
BeursscannerNL [Offline]
10:10 25/8/10
SNS is gewoon een waardeloos bedrijf! Ze maken totaal niet waar wat ze beloven! Cijfers van SNS vandaag ver beneden verwachting. Het is ook te zien aan de Logica koers, gelijk duikt deze zwaar in het rood na het advies van SNS! Kortom SNS is volkomen ongeloofwaardig!
0 0
Henk Bakker [Offline]
09:42 25/8/10

Logica omhoog naar buy van hold bij SNS
24 augustus 2010, 9:45 uur | DJ

AMSTERDAM (Dow Jones)--SNS Securities verhoogt het advies op Logica naar buy van hold en het koersdoel blijft ongewijzigd op 145 pence. Analist Victor Bareno is van mening dat het bedrijf veel veerkrachtiger is geworden en ziet het bewijs daarvoor in het vasthouden aan de outlook, ondanks substantiele tegenwind in de Britse publieke sector. Tevens verwacht hij dat het dividend de komende jaren scherp zal stijgen. Omstreeks 09.40 uur noteert het aandeel 1,9% lager op euro 1,32, terwijl de Midkap met 1,4% daalt.

http://www.fd.nl/artikel/20104112/l ogica-omhoog-buy-hold-sns

0 0
Yenada [Offline]
09:33 25/8/10

Beurs, ook wel leuk om de NL markt te zien qua woningmarkt:

http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas /bouwen-wonen/cijfers/extra/huizenprijzen-visualis atie.htm

Lijkt r op dat er steeds meer mensen een moestuin gaan beginnen a/d zeekant van NL.

Rest -o tot 3%, verkopen bestaande woningen.

Hoe t met de nieuwbouw is? Wordt w.s steeds meer abroad geinvesteerd!

0 0
Yenada [Offline]
20:13 24/8/10
Ordina na de aandelenuitgifte:
0 0
BeursscannerNL [Offline]
20:02 24/8/10
.
RE//Opnieuw de 110 pence test. Ik kan wel begrijpen dat korte termijn beleggers wanhopig worden van Logica.[i]

Opnieuw de euro test, bedoel je ?
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
19:35 24/8/10
.
WASHINGTON (AFN) - De verkoop van bestaande woningen is in de Verenigde Staten in juli met ruim 27 procent gedaald ten opzichte van de voorgaande maand.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
19:28 24/8/10

Reverse split? Welnee, natuurlijk niet - wel vaker gezien, helpt niets...

Beurskoers vertegenwoordigd waarde van bedrijf (K/W, K/EV, K/DIV, etc) plus sentiment.

Nu hebben wij de bibbers voor de komende macrocijfers USA, vandaar de lagere koersen. Het kan twee kanten op - hard omlaag of omhoog, die onzekerheid houdt ons in een wurgende greep.

bijna september...
0 0
Stalen [Offline]
13:25 24/8/10

Stalen, de essentie van zijn laatste schrijven.
Dit zou wel eens een doorbraak naar boven kunnen betekenen!

0 0
henkie5 [Offline]
13:19 24/8/10

@henkie, ik zie 3 posts van Henk Bakker, maar er gaat er geen één over het management van Logica.

Dus wat had ikzelf ook wel kunnen bedenken?

0 0
Stalen [Offline]
12:00 24/8/10

Stalen, het antwoord m.b.t. het management wordt door Henk Bakker gegeven.
Had overigens het idee dat je dat zelf ook kon bedenken.
0 0
henkie5 [Offline]
11:50 24/8/10
Ga naar Pagina: 1, 2 Volgende