Ga naar Bindex TomTom wordt van de markt gehaald voor €12,00
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Ga naar Pagina: 1, 2 Volgende 
Berichten Aanbevelingen
Bij de komende overnamegolf zit ook onze TT, let maar op.
1 0
taare [Offline]
08:02 24/8/10
.
Ik moet loonslaaf gelijk geven. Ik zit zelf in de publiciteit. Tomtom is geweldig ( geweest ? in zijn marketing. Het is mijn inziens de enige reden waardoor ze groot zijn geworden.

Hun producten waren niet de betere, en alles was geleend, en om het dan zover te brengen, dat is toch wel knap.

Maar ze slabakken nu wel wat. Toch in Belgie en Nederland. Maar als ze het in China even goed aanpakken als ze destijds hier deden, dan begint Tomtom aan een tweede jeugd.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
22:51 31/8/10
http://www.microsofttranslator.com/ BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fblog.telema pics.com%2F%3Fp%3D323

1 0
taare [Offline]
20:44 31/8/10
TomTom komt straks met het nieuws dat een populair Chinees merk met ze in zee gaat, let maar op. TomTom heeft gewoon de beste marketingstrategie van alle bedrijven op de Nederlandse beurs.
Ze weten dat Westerse producten populair zijn in China, het wordt gezien als een statussymbool. Hipper kan niet. Moet je eens kijken wat de koers doet als ze straks met dat bericht komen.
0 0
loonslaaf2 [Offline]
19:30 31/8/10
Is het toch nog de grootste stijger van vandaag in de AEX. Aan AND zal het niet gelegen hebben want die is 300 keer kleiner dan TT.
0 0
Juun [Offline]
17:36 31/8/10
Ik kan niet zo goed rekenen maar het is nogal wat meer dan een paar cent als ik zo zie.
0 0
Juun [Offline]
17:33 31/8/10
TT wordt in de slotveiling zo meteen nog een paar cent hoger weggezet.
0 0
Juun [Offline]
17:32 31/8/10

Heb ze zelf ook gehad, met (gelukkig maar) klein verliesje eruit gedaan, ik meen op 5,49 euro of zo.

Dacht, ik koop ze wel terug op 4,99, en daarna op 4,49, maar niet gedaan

En nu zit ik er weer over na te denken.

0 0
infuus [Offline]
16:36 31/8/10

Mee eens,
denk wel eens (maar kan het mis hebben) dat frustraties over het koersverloop van TT de afgelopen tijd wellicht tot dit soort reacties leiden.
Deze frustraties kan ik overigens wel zeer goed begrijpen, want het lijkt ook werkelijk waar nergens meer op.

0 0
infuus [Offline]
16:31 31/8/10
.
We hoeven het niet eens te zijn. Trouwens anders zou een draadje maar saai zijn. Een beetje animatie is altijd wel leuk ...

... maar we moeten lief blijven voor elkaar. Mekaar niet uitmaken voor zever en mislukkeling.

't moet wel plezant bijven.

0 0
BeursscannerNL [Offline]
16:21 31/8/10

Van mij mag je blijven, ieder zijn mening natuurlijk,

0 0
infuus [Offline]
16:15 31/8/10
.
Geef nou eens gewoon toe, dat jullie me weg willen, omdat ik op dit moment nog negatief ben over tomtom.

Als ik zeg :

Het is nog te vroeg om van een trendbreuk te spreken.

Dan krijg ik bakken kritiek over me heen. Maar nu hoor je eens van een andere CEO
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
14:11 31/8/10
.
Berichtje van Macintosh, die o.a. Hallfords uitbaten.

AMSTERDAM (AFN) - Macintosh ziet de moeilijke detailhandelsmarkt uitbodemen. Topman Frank De Moor zei in een interview met persbureau ANP-Reuters:

,,Je merkt dat de markt zich nog niet echt herneemt, maar het is wel zo dat de vrije val die er vorig jaar soms inzat, gestopt is. Je hebt het uitbodemen van de markt, zonder dat er echt sprake is van een echt herstel.''

Het is volgens de topman nog te vroeg om van een trendbreuk te spreken.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
14:04 31/8/10
Ik word met de dag flauwer van die beursscanner. Is er geen ander platform waar jij op terecht kunt om te uiten hoe geweldig je zelf vind dat je het doet?

Dan kan dit forum gewoon gebruikt blijven worden voor individuele aandeelhouders en belangstellenden, in prive-persoon, die met elkaar meningen, emoties en verwachtingen met elkaar delen.
0 0
Juun [Offline]
13:57 31/8/10
.
34 nieuwe registraties hebben TomTom bekeken.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
13:56 31/8/10
.

Lol, ik heb er 40 registraties bij op 3 dagen. En dat is uitzonderlijk veel. Dat zijn dus wel registraties, -geen bezoeken-, en één registratie vind ik nog steeds een hele eer.

Ik kan alleen maar raden hoe het komt, maar ik denk wel dat ik weet hoe het komt. Iemand heeft ervoor gezord dat lezers heel nieuwschierig werden.

Narbonne, als een meisje zou zijn , of een nicht, dan krijg je 3 hele dikke kussen van deze Belg.

Sluiten maar!
.

0 0
BeursscannerNL [Offline]
13:46 31/8/10
Het lijkt mij een beter idee dat TT gaat samenwerken met AND, die laat een stijging zien van om denabij de 10%.
En wanneer brengt TT nu een echt positief nieuws het zijn elke keer van die zoethoudertjes.
0 0
domdom [Offline]
12:51 31/8/10
Zie eerdere opmerkingen Beursscanner naar andere forumleden.
Voor mij einde reactie op Beursscanner
0 0
Narbonne [Offline]
12:17 31/8/10

Maar om dan Beursscanner af te lopen zeiken lijkt mij ook niet nodig

1 0
infuus [Offline]
11:20 31/8/10

Ja, niet te geloven,
inmiddels AND op 4,51 (+10 %)
en TT op 4,07 (-1.7%)

Een paar maanden geleden al gespeculeerd, dat koers AND hoger zal zijn dan TT, en nu is het zover, en hoe!!!

Kan me voorstellen dat veel beleggers hier niet goed van worden, maar zal het TT management hier niet zo langzamerhand wakker van liggen ?

0 0
infuus [Offline]
11:17 31/8/10
AND +8,5%
0 0
Narbonne [Offline]
09:02 31/8/10
Intussen SBM draadje
Beursscanner gaat Rietes verdedigen en denkt ik heb weer een klant erbij.
0 0
Narbonne [Offline]
08:30 31/8/10
Hebben die schepen ook TT aan boord?
0 0
taare [Offline]
08:24 31/8/10
Dus de voorgaande gegevens zijn fantasie
Opdrachten bijna klaar of net opgeleverd
Heavy lift vessel voor Seaway
Boorschip voor Frontie Drilling

0 0
Narbonne [Offline]
00:54 31/8/10
Even meer bewijzen over de opdrachten.
Boorschip voor Metrostar klaar 2011
Offshore wind turbine installatie schip voor Fred Olsen klaar 2012
Offshore wind turbine installatie schip voor MPI offshore klaar 2011
Crane/pijpenleggers vaartuig voor COOEC klaar 2010
0 0
Narbonne [Offline]
00:49 31/8/10
Het betreft hier o% fantasie en daarmee toon ik nu juist aan dat je adviezen waardeloos zijn en dat ik iedereen waarschuw voor je z.g.n. kennis van zaken.

Even voor de duidelijkheid dat ik geen leugens verkondig over SBM

De CFO meldde tijdens de toelichting dat de huidige financieringscapaciteit van het bedrijf sterk is en voldoende zal zijn om de prospects te financieren. "We hoeven geen kapitaal op te halen in de nabije toekomst", aldus Miles.

0 0
Narbonne [Offline]
00:06 31/8/10
Welk gedeelte trek je in twijfel.
0 0
Narbonne [Offline]
23:49 30/8/10
.
Denk je nou echt dat lezers zoiets geloven, Narbonne? Zonet gelezen van je ... je hebt een rijke fantasie!

Mijn broer werkt bij SBM en er liggen genoeg aanvragen voor nieuwe toepassingen dus niet alleen olie/gasplatform. SBM herfinanciering is afgerond tegen gunstige voorwaarden en is de grote massa voor. Voldoende cash voor nieuwbouw leasemarkt.

.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
23:38 30/8/10
.
Narbonne, je bent knap in het veronderstellen en beschuldigen ...
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
23:06 30/8/10
Mogelijk komen ze dan ook uit armoede reclame maken op deze site net als kantelpunten
Beursscanner zorg nu eerst dat je eigen bedrijf een echt bedrijf wordt en stop met het afzeiken van anderen terwijl jezelf de grootste mislukkeling bent.
Al je het wel had gemaakt had je niet op deze site stukjes geschreven dit even als onderbouwing.
0 0
Narbonne [Offline]
23:02 30/8/10
.
Als ik daarstraks zei dat er nog gemakkelijk de helft van de koers afkan, dan zeg ik dat helaas uit ervaring. Niet 1, 2, 3, 4 of 5x, maar 6x. En heus niet door de crisis. Maar omdat er een kilometer verschil is tussen wat goed is voor een bedrijf, en wat goed is voor de aandeelhouder.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
22:42 30/8/10
.
Het is al een foute aanname te veronderstellen dat de koers alleen maar kan stijgen.

Ik ben op die manier veel centen kwijt geraakt. Toen ben ik eens gaan kijken hoe de professionelen winst maken ...
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
22:31 30/8/10
Ik las trouwens dat dit een tradersdraadje zou zijn. Heb ik het dan verkeerd gedaan dat ik bij de geboorte van mijn kinderen ieder een paar duizend aandelen TT kado heb gedaan.

Kunnen ze daar over 16 jaar van gaan studeren? In het buitenland, of wordt dat huishoudschool? Ik schat in dat ze tegen die tijd toch wel omgerekend 25 euro per aandeel kunnen maken en dat lijkt me beter dan een zilvervlootrekening zoals ik vroeger zelf had.
0 0
Juun [Offline]
21:02 30/8/10
En eigenlijk zou er weer eens zo'n overzichtje moeten verschijnen met de marktaandelen. In de winkel zijn nog steeds wel 10 verschillende merken verkrijgbaar, waarbij TT globaal 50 % marktaandeel heeft in de losse apparaten. Hoe moeilijk zullen die andere 9 aanbieders het hebben als ze samen die andere 50 % moeten verdelen.
0 0
Juun [Offline]
20:58 30/8/10
Goed verhaal Loonslaaf. Kernachtig weergegeven dat zo'n bedrijf koopwaardig is op basis van behaalde resultaten en toekomstverwachtingen.

Alleen de omzet per werknemer vind ik geen kerncijfer. Hoe hoger de omzet per werknemer, hoe meer er waarschijnlijk wordt uitbesteed/ingekocht. Maar het houdt de boel wel lekker flexibel. Er kan snel op wisselende omstandigheden worden ingespeeld.

0 0
Juun [Offline]
20:56 30/8/10
.
Tja, beste loonslaaf,

bijkopen is volle downtrend is inderdaad mijn inziens werken met de natte vinger in de lucht. En dan zit de wind ook nog kompleet verkeerd, die van over de grote plas komt. Moest die nu nog uit de goede richting gekomen hebben, dan had je morgenvroeg sowieso al een mooie winst, want hoe je het ook keert of draait, en stevige technische koerscorrectie kan niet uitblijven.

Zelf zie ik graag eerst een bodempje en betaal dan helaas wel wat duurder, maar het gaat dan alvast toch de goede richting uit ...

Enfin, ik heb van je schrijfsel genoten : eerlijk en oprecht, en nek durven uitsteken. Zoiets had ik van jou niet verwacht. Dat mag ook eens gezegd. Ik wens je alvast veel succes.

Zulke postings moesten er meer zijn ...
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
19:54 30/8/10
Een uitstekend moment om naar de cijfers te kijken, de titel van dit draadje geeft daar eveneens aanleiding toe:

-Omzet per aandeel: 8,00
Een overname op 1,5x de omzet is bescheiden, 16 euro zit er ook in.

-De nettowinst is 47 cent per aandeel.

-Het eigen vermogen is 5,48 per aandeel.

-De omzet per werknemer is 493K.

-Er staat 2,6 miljard op de balans waarvan ruim 1 miljard eigen vermogen.

-TTM is op de beurs minder waard dan de omzet en noteert 9 keer de winst.

De cijfers zien er dus gewoon goed uit, zeker als je bedenkt dat het management heeft aangegeven dat de winst over 2010 minimaal hetzelfde zal zijn als de winst over 2009.

Het gaat ook om de toekomst. Wat kan TTM doen on aantrekkelijk te blijven voor aandeelhouders? Iets wat opvalt is dat dit bedrijf als een van de weinigen nog wel eens goed nieuws presenteert. Het inbouwsegment groeide bijvoorbeeld met 80%. De marges voor lossen apparaten staan onder druk, maar er worden nieuwe markten aangeboord zoals recentelijk China, maar al veel eerder India. Toch blijven de Europese en Amerikaanse markt het belangrijkst. Hier doet de automarkt het in ieder geval uitstekend.

Opgeteld wil ik het wel een gokje wagen, vooral omdat beursscanner een verkoopadvies hanteert.

1 0
loonslaaf2 [Offline]
19:11 30/8/10
Ik zal meteen met de billetjes bloot gaan, want zo hoort dat op een tradersdraadje; vandaag plukkie gekocht op 4,13.
0 0
loonslaaf2 [Offline]
18:40 30/8/10

Inderdaad, heel triest dat koersverloop van TomTom.

Nog 2 centjes, dan gaat het gebeuren,
Dan is de koers van AND hoger dan van TT.

0 0
infuus [Offline]
16:42 30/8/10
.
Je hebt niet eens een navigatietoestel nodig, om de trend te zien
Er kan nog de helft van de koers af, met de dubbele dip die ze in Amerika verwachten
0 0
BeursscannerNL [Offline]
15:07 30/8/10
helaas heb ik deze troep ook, zij het in de meest minimale mate

echt n aandeel voor de belegger die de weg kwijt is
1 0
PietKeizer [Offline]
14:29 30/8/10
.
ik aanvaard alle kritiek, maar het dus wel duidelijk dat jullie kritiek geven op iets waar jullie niet eens de moeite voor gedaan hebben om te kijken hoe anders het werkt.

En kritiek geven, vooraleer eens iets te bekijken, dat is toch wel erg.

Drie van die punten, waaraan ik merkt dat jullie kritiek geven, die zomaar uit de lucht is gegrepen is dat
1. het systeem helemaal niet werkt met koersdoelen 2. alle adviezen +14 uur op voorand gegeven worden
3. dat ik me niet baseer op advies van anderen

En graag stoppen nu. Want als jullie zo nog onwaarheden blijven aanbrengen, dan moet ik weer antwoorden. Ik zou het fijn vinden moesten jullie bij het onderwerp Tomtom blijven.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
14:27 30/8/10
Narbonne, verder maak ik er niet zo veel woorden meer aan vuil. Op 30 september kom ik erop terug. Om eerlijk te zijn, ik weet ook niet waar her heen gaat. Weet niemand, ook die BS niet met zijn aanbevelingen een paar keer per dag. Promotie van eigen TOKO, nou daar moet je dan ver vandaan blijven. Je zal er maar intrappen
0 0
adriaantje [Offline]
13:03 30/8/10
Adriaantje het is alleen een verlaging van BeursScanner om zijn toko te promoten op deze site.
Hij komt met het voorbeeld dat je moet kijken wat analisten adviseren en als je met een aantoonbaar gemiddeld hogere advies aan komt dan de koers is geeft hij geen antwoord.
Dus is BeursScanner de leek onder ons omdat hij niet eens weet dat de koers lager staat dan de adviezen.
0 0
Narbonne [Offline]
12:46 30/8/10
Even de koers van nu geven en op 30 september kijken wij er weer naar:

RT 4,198 en ik zeg KOPEN
0 0
adriaantje [Offline]
12:30 30/8/10
Wanneer heb je dat dan gezegd? En dan bedoel ik niet achteraf na een stijging.

Ik zeg nu "KOPEN" wat zeg jij? Kunnen we over een maand controleren hoe het gegaan is.
0 0
adriaantje [Offline]
12:23 30/8/10
.
Als ik wat zeg over verkopen is het altijd onzin en krijg ik bakken kritiek. Dan probeer ik alleen mezelf te promoten.

Maar als zeg :

NU KOPEN!

dan hoor ik niks.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
12:19 30/8/10
Zou dat rustig zijn op dit draadje te maken hebben met al die onzin die hier verkondigd wordt. Het is prachtig dat er personen zijn die hun visie geven, maar niet iedereen zit op die onzin van bijvoorbeelkd beursscanner te wachten. En dan bijna dagelijks dat gedram. ëén keer per week is genoeg om die onzin aan te horen.Niemand kan voorspellen waar het heen gaat. Wel lijkt het mij dat je misschien kan inschatten of een aandeel gaat zakken of dalen. Kijk TomTom is een mooi product en is onderuit gegaan omdat vele beleggers inschatten dat ze misschien te veel concurrentie gaan krijgen via o.a. die mobieltjes. Nu lijkt het erop dat die concurrentie wel mee zal vallen. Het zogenaamde GRATIS wordt ook al gelogenstraft. Je moet er wel degelijk voor gaan betalen. TomTom is nog lang niet van de markt verdwenen en zal zeker wel weer met een nog beter systeem in de markt komen. Men heeft overigens volgens de echte kenners nu al het beste systeem. Kijk een koers van 65 euro zal wel nooit meer voorkomen, maar waarom zou TomTom over 2 jaar geen 12 euro kunnen staan? Op dit moment vind ik TT een goedkoop aandeel, alhoewel anderen daar anders over denken. Een koersje van net 4 euro lijkt mij niet te duur, maar ja ik ben ook maar een leek. Maar heb ze wel in de portefeuille en af en toe daarop een calletje schrijven levert ook geld op en maakt gemiddelde aankoopkoers steeds wat lager.
0 0
adriaantje [Offline]
10:59 30/8/10
.
Ik heb hier konstructieve, maar negatieve dingen gezegd over T2. Zo gauw ze dat door hebben begint men uit de dagen en weg pesten.

Met constructief bedoeling jullie dus alleen opbouwend.

Mensen die blijkbaar reeds Tomtom hebben, troost zoeken bij elkaar, en anderen motiveren te kopen in de hoop van zelf te kunnen verkopen zonder verlies.
.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
10:57 30/8/10
Misschien dat het helpt als beursscanner wegblijft of er voor gaat kiezen op konstruktieve wijze bij te dragen aan het draadje?
0 0
Juun [Offline]
10:33 30/8/10
.

Ik begin te begrijpen waarom er bijna geen actieve deelnemers zijn op het TomTom-draadje ...

.
0 0
BeursscannerNL [Offline]
10:20 30/8/10
Ga naar Pagina: 1, 2 Volgende