Ga naar Bindex SNS weer winstgevend, behalve de koers dan.
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
SNS Reaal nv zal donderdag weer een nettowinst boeken over het eerste halfjaar, van EUR93,6 miljoen, na het verlies van EUR30 miljoen een jaar eerder. Dat is de gemiddelde verwachting van drie analisten, geraadpleegd door Dow Jones Nieuwsdienst. Zij rekenen op herstellende resultaten bij de retailbank en verzekeraar, terwijl de afwaarderingen bij het problematische onderdeel Property Finance hoog blijven. Aandachtspunt is de voortgang die is gemaakt met het afbouwen van de internationale vastgoedfinancieringen. Ook zijn analisten benieuwd naar uitspraken over de terugbetaling van de resterende staatssteun.
0 1
claudje [Offline]
16:26 24/8/10

claudje en Piet,
heeft verdriet.
Zij vertoont haar kunstjes niet!

Haar ballon,
die ging stuk.
Sjongejongejonge, wat een ongeluk!

Maar…. Toen kwam er een circusdirecteur,
en de haalde uit zijn zak…. wat is dat?

Een ballon! Die gaan we opblazen!
Knoopje erin… alsjeblieft!

Boem, rettekettet!
Boem, rettekettet!
Clowntje kan weer lachen.

Boem, rettekettet!
Boem, rettekettet!
Clowntje heeft weer pret.

Hoera!

0 0
beneteau [Offline]
01:00 31/8/10
en claudje = clauwndje
0 0
PietKeizer [Offline]
14:27 30/8/10
VBR = vuk besteedbare reserve

SNS = spaar nul senten
0 0
PietKeizer [Offline]
14:26 30/8/10

Binnenkort gratis af te halen...
0 0
Stalen [Offline]
13:37 30/8/10
Ik ben een groot voorstander om alle anaalisten (excuus voor de schrijffout) die foute adviezen geven in een soort van oproepbare database op te slaan. Je moet volgens mij dan wel een typiste inhuren want het duurt wel een paar dagen voordat zo'n database klaar is, zoveel foute adviezen worden er gegeven! Overigens zitten SNS-anaalisten ook daarbij.
0 0
Henk Bakker [Offline]
15:08 26/8/10

Op advies van claudje de dag voor de cijfers er vol ingegaan - hoe kom ik nu van die negatieve VBR af?

0 0
Stalen [Offline]
14:26 26/8/10
als je wil instappen is nu het moment
0 0
opa63 [Offline]
13:00 26/8/10
Helaas is het spaarloon nog niet vrij maar van mij mag het dus nog wel even op dit niveau blijven hangen. Tijdje SNS gehad maar helaas toen met een klein verlies te vroeg verkocht. Verkocht toen ongeveer op dit niveau en weet het niet precies meer maar steeg door tot ver boven de vier, volgens mij zelfs boven de 5. Binnen een jaar staat hij daar weer op, dus als hij op dit niveau blijft dan koopt HAB er weer een paar honderd (klein beleggertje als ik ben) PS volgens mij zijn het allemaal boekhoudkundige truckjes laat je niet in de luren leggen .
0 0
hab [Offline]
19:02 25/8/10
Claudje, ik begrijp je frustraties heel goed. Inderdaad, er zijn zeker een paar gasten die al helemaal binnen gelopen zijn, want die maken zogenaamd altijd winst. Helaas heb ik de laatste tijd veel verloren met tom tom, a.mittal, sns, ordina en met name fortis. Tja, gewoon blijven lachen, komen goede tijden aan.
1 0
Eef2001 [Offline]
17:32 25/8/10

Geniet van je rust moment, en denk ff niet aan die beurs... kijk over een jaar, dan is alles weer mooi...

Hoop ik....

0 0
the fortis king [Online]
17:07 25/8/10
Heb mezelf ook een tijdje afzijdig gehouden op het forum.
Als je aandelen bezit word je helemaal ziek van deze beurs.
SNS is alleen nog maar gedaalt sinds ik ze heb,net als TomTom.
Maar als ik sommige figuren hier op de forums moet geloven maken ze altijd winst.Tenminste, je hoort ze als ze winst hebben gemaakt maar als ze verlies hebben gemaakt.....................juist ja.
Maar ik ga ook maar weer ff een paar weekjes andere dingen doen want hier word je niet echt vrolijker van.
Ciao en tot over een aantal weekjes
0 0
claudje [Offline]
17:04 25/8/10

ik ken het gevoel Claudje, ik zit er ook tot mn nek in en dan niet in de sSNS maar in de A.Mittal, en Pharming, en nog een beetje Fortis( moet mn naam toch eer aan doen he...!!!
Ik wordt er ook helemaal gek van, vandaar dat ik lang nix meer gedaan heb op de forums, kheb er echt mn buik vol van....

Succes is je gewenst en da geld voor iedereen...

Groeten John.

0 0
the fortis king [Online]
16:53 25/8/10
Heren analisten van SNS.
Bent u op vacantie, een snipperdag genomen misschien?
Ik hoor u vandaag niet. U die alles voorziet bij andere bedrijven en dan genadeloos uithaald. Had u deze shit bij uw eigen bedrijf niet voorzien, of was uw glazen bol beslagen?
0 0
77botter [Offline]
16:53 25/8/10
Albert Ploegh van ING heeft er echt kijk op.
ONTSLAAN DIE MAN!!!
WORDT BETAALD DOOR ONS BELASTINGGELD!!!!
0 0
claudje [Offline]
16:33 25/8/10
24-08-2010 11:40
RTRS-VOORUITBLIK 'SNS verbetert op alle fronten'

AMSTERDAM (ANP) - SNS Reaal heeft het afgelopen halfjaar naar verwachting op alle fronten van zijn bedrijfsactiviteiten verbetering gerealiseerd. Het financieel concern, een combinatie van een bank en een verzekeraar, publiceert woensdag voorbeurs cijfers over het afgelopen halfjaar.

,,De focus zal liggen op SNS Property Finance, waar de kredietverliezen verhoogd blijven, maar waarvan goede progressie wordt verwacht wat betreft het krimpen van de leningportefeuille'', aldus analist Albert Ploegh van ING. Property Finance, de vastgoedtak van SNS, kampt met een groot pakket problematische leningen in vooral Spanje.

Ploegh verwacht dat het onderdeel dat bankdiensten aanbiedt voor de consumentenmarkt een stevigere basis heeft gekregen. De marges zijn naar verwachting groter en de bedrijfskosten verlaagd. De verzekeringsdivisie zou moeten hebben geprofiteerd van hogere beleggingsinkomsten en lagere afschrijvingen op financiële instrumenten.

Een nog openstaande vraag is wat de plannen van SNS zijn met terugbetaling van de staatssteun. Onlangs onthulde verzekeraar Aegon, een van de andere steunontvangers, zijn plannen voor aflossing. Daarbij werden ook de voorwaarden aangepast. De aflospremie op een deel van het bedrag werd verlaagd. Aegon heeft nu ongeveer dezelfde voorwaarden als ING. SNS Reaal is het enige concern waarvoor de oorspronkelijke, minder goede, voorwaarden nog gelden.

Naar verwachting zal het winstcijfer enigszins vertekend worden door een eenmalige bate van 28 miljoen euro uit de overname van de Nederlandse verzekeringsactiviteiten van AXA. De partijen zijn het enige tijd geleden eens geworden over de aanpassing van de koopprijs van de overname in 2007.

Analisten rekenen erop dat SNS Reaal over het halfjaar een nettowinst heeft geboekt van 96,8 miljoen euro. Een jaar eerder was nog sprake van een nettoverlies van 30 miljoen euro.
0 0
claudje [Offline]
16:32 25/8/10
VIEZERIKKEN
0 0
claudje [Offline]
16:29 25/8/10
UTRECHT - SNS Reaal wil topman Ronald Latenstein volgend jaar een salarisverhoging geven. Dit blijkt uit een woensdag gepubliceerd beloningsvoorstel. Aandeelhouders mogen er op een buitengewone aandeelhoudersvergadering op 3 december over stemmen.

SNS Reaal kreeg eind vorig jaar 750 miljoen euro staatssteun, nadat het concern was geraakt door de kredietcrisis.

Uit stukken van de aandeelhoudersvergadering in april dit jaar blijkt dat Latenstein dit jaar 532.000 euro verdient als basissalaris. SNS wil dat volgend jaar verhogen naar 570.000 euro. Dit zou neerkomen op een salarisverhoging van 7 procent.

Het basissalaris van Latenstein is lager dan dat van zijn voorganger Sjoerd van Keulen. Die ontving in 2008 623.000 euro.
0 0
claudje [Offline]
16:29 25/8/10
Moet niet gekker gaan worden dit.
0 0
claudje [Offline]
15:11 25/8/10
Slaat echt helemaal nergens op dit.
Als de koers de laatste weken nu 30% was gestegen, dan kan ik dit wél begrijpen.
Maar de analisten hadden wel 300 miljoen winst kunnen verwachten, was de koers nu dan 30% gedaald?
SNS staat op veel lijsten als SUPER (BUY) AANDEEL.
Zo zie je maar weer wat een kloothommels die analisten allemaal zijn.
Afschaffen die figuren!!!!
0 1
claudje [Offline]
12:43 25/8/10
onzin, SNS gaat evenmin failliet als ING. Da's nou net het probleem, iedereen weet overal een negatieve draai aan te geven en zo praten we de beurs lekker het dal in. Heb je er zelfs soms voordeel bij, sta je short? ff terug naar de fundamenten en dingen die WEl ergens over gaan:
- in SNS zit staatsteun, SNS gaat niet om;
- SNS is net als Aegon ondergewaardeerd;
- de bijna -9 procent vandaag is puur paniek, negativiteit dat al maanden bezig is en nu in de zomervakantie gebotvierd wordt...kuddegedrag, opeens 2,3 miljoen stukken omzet vandaag, is erg veel voor SNS, is kuddegedrag...blijven zitten en bijkopen, afdekken met put-opties of turbo shorts;
- men reageert op alles maar dan ook echt alles wat negatief is.
0 0
Noelle [Offline]
12:06 25/8/10
@beneteau; Kan niet, zit overheidsgeld in...
0 0
BigSpender [Offline]
11:53 25/8/10

Beter is om je spaarcentjes weg te halen, een tweede DSB kindje is in de maak.
Straks afschrijvingen o.a. op de Spaanse hypotheken, dan blijft er geen reet meer over van deze bank.

0 0
beneteau [Offline]
11:40 25/8/10
Jullie waren me al voor met een nieuw draadje aanmaken ;-) Claudje, ben je weer?
Tja, het is vandaag een gare dag voor SNS, het lijkt er weer op dat het aandeel extra afgestraft wordt. Wat een paradijs voor short-spelers. Maar ik denk dit: SNS is zwaar ondergewaardeerd, ik hanteer als koersdoel nog altijd 6,50. Mijn advies: laten staan wat je hebt en BIJKOPEN onder de 3,50. Rustig laten staan. Dit beursklimaat slaat totaal nergens op, men vindt het weer nodig alles af te breken en weer eens lekker door het putje te gaan. Gewoon laten gebeuren en afwachten...als de AEX rond de 300 staat of eronder dan zijn we misschien eens van die shortspelers af (die nemen dan winst, dus een AEX 272 zou helemaal lekker zijn in dat opzicht) en dan kunnen we misschien het laatste deel van het jaar omhoog. Er wordt alleen maar op slecht nieuws gereageerd, deze markt is manisch-depressief. Veel particulieren maken dit soort dagen verlies, niet doen dus.
0 0
Noelle [Offline]
10:58 25/8/10
De gemiddelde anaalist zit er weer heel ver naast! Die lui kunnen ze maar beter afschaffen, ze geven vaak heel verkeerde adviezen, en alle banken kunnen daar dus ook fors mee bezuinigen! Want ze verdienen ook nog boven-modaal!
0 0
Henk Bakker [Offline]
09:26 25/8/10
Gezellige opening heden ochtend; -15 cent. Toiletpapier!
0 0
BigSpender [Offline]
09:04 25/8/10
Ja, dat weet ik ook wel natuurlijk.
Maar las dat de cijfers super gaan zijn en dat ze ergens op een 'belangrijke' lijst staan als 'super koop aandeel'.
En dan 4% dalen mét een hogere omzet?
0 0
claudje [Offline]
19:09 24/8/10
ze komen woensdag voor beurs met cijffers.
0 0
de darter [Offline]
18:56 24/8/10
Vandaag 10% meer omzet dan gemiddeld.Beetje vreemd als je het mij vraagt.Omdat SNS de grootste daler is bedoel ik dan met goede tot zeer goede adviezen!!!
0 1
claudje [Offline]
16:52 24/8/10