Ga naar Bindex Wat gaat Spiker doen???
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
Vrijdag voorbeurs de halfjaarcijfers, waarbij voor het eerst Saab is opgenomen.
0 0
siha [Online]
13:23 25/8/10
Die koersuitslagen kleiner dan 10 % zeggen mij niet zo veel, zolang het om minder dan 1 % van de beurswaarde/dag gaat. Het lijkt Ballast Nedam wel, met redelijke uitslagen, maar zeer minimale omzetten.

Het is maar net wie er per dag kiest om uit te stappen. Ieder dag draait de fabriek in Zweden 1 miljoen verlies, en de liquiditeit raakt op. Over ca een half jaar is het geld op. En er kan geen beroep meer gedaan worden op banken en aandeelhouders gaan echt niet meer bijstorten.

Einde verhaal, zoals ook Fokker en Daf ooit ten onder zijn gegaan, ten koste van de toenmalige aandeelhouders en alles aan leveranciers eromheen dat mee ten onder ging.
0 0
Juun [Offline]
21:11 30/8/10
chrisis,je verast mij ook. Als je een pesoonlijke vete met secret hebt, moet je dan hier uitvechten?

Maar als ik jou was, zou ik eerst maar eens goed lezen, voor je secret in de grond wil stampen.'

Niet Secret, maar ik had die topic aangemaakt. En inderdaad een type foutje. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen!!!!!!!

Enne nog wat met die 8 % min vandaag, ja zo kan ik nog wel wat meer fondsen aanwijzen, die vandaag fors in de min zijn gegaan.
0 0
siha [Online]
19:10 30/8/10
haha, dit is toch wel the limit...

tot over je oren in Spyker zitten, maar een topic openen waarin je de naam van je o-zo-verheerlijkte aandeeltje niet eens zonder fouten kunt schrijven...

Secre(e)t, je weet me weer te verbazen, heerlijk!

ga door, beurskomediant!
0 0
chrisis [Offline]
17:52 30/8/10
Ja Siha dat kan altijd natuurlijk, maar het feit dat Muller voor de zoveelste keer aangeeft dat er geen aandelen emmissie komt en dat hij dat ten alle tijden wil voorkomen zegt genoeg (vertrouwen dus)
0 0
secret [Offline]
19:32 26/8/10
nou ja secret dat vond ik ook al zo raar.
Is er iets wat niemand nog mag weten , maar wel iemand(en) weet?
0 0
siha [Online]
18:32 26/8/10
Gemiddelde omzetten laatste 3 maanden zo,n 16.000 stuks per dag.
Nu 3 keer zo veel !!
0 0
secret [Offline]
18:05 26/8/10
Het wordt allemaal een beetje opgeklopt in de media.
Met de overname van Saab is het een heel ander verhaal geworden.
Er komt binnenkort een samenwerking/investeerder/exit
0 0
secret [Offline]
18:03 26/8/10
Met grote omzetten, laat me niet lachen: 58800 stuks.

0 0
the master [Offline]
17:59 26/8/10
Het is helemaal niet zo vreemd deze flinke koers stijging met een flinke omzet (
Negatief eigen vermogen/Strafbankje ??? die exit komt er gewoon snel aan reken maar !

0 0
secret [Offline]
17:46 26/8/10
Zal wel aan mij liggen, snap 't ff niet spyker +9,59%
Of is hier sprake van manupilatie?????
0 0
siha [Online]
17:38 26/8/10
Hoe gaat ome Vic nu weer recht praten wat krom is??

0 0
the master [Offline]
08:49 26/8/10
Zo kun je de exit ook interpreteren: Spyker op het strafbankje, handel opgeschort.

0 0
the master [Offline]
22:30 25/8/10
Negatief vermogen. De wens komt uit, exit van de beurs. Maar de aandeelhouder die dacht een leuke premie te krijgen komt bedrogen uit. Aandeel is niks meer waard en handel erin zal stoppen.
0 0
adriaantje [Offline]
22:15 25/8/10
Spyker moet beter inzicht in financiën geven

AMSTERDAM (AFN) - Autofabrikant Spyker moet een beter inzicht geven in de financiële positie van het bedrijf. Spyker heeft beursbedrijf NYSE Euronext woensdag nabeurs op de hoogte gesteld van een negatieve eigen vermogenspositie, zo heeft Euronext woensdagavond bekendgemaakt.

In overleg met Euronext heeft Spyker nu beloofd een beter inzicht te verschaffen in de financiële positie. Voor de handel in aandelen Spyker heeft dit geen gevolgen.

0 0
the master [Offline]
22:06 25/8/10
Nb:
75 Spykers produceren en verkopen is nog steeds ver onder kostprijs.

In 2009 was de gemiddelde verkoopprijs van een spyker af fabriek 134.000 euro, terwijl de totale bedrijfskosten per afgeleverde auto ca 500.000 euro per auto waren.

Waanzin om door te gaan met produceren.
1 0
Juun [Offline]
21:47 25/8/10
Ik zou best positief willen zijn over ieder fonds, maar hier past slechts een enorme waarschuwing aan degene die nog niet van de balansverhoudingen op de hoogte waren.

Kijk nu zelf eens naar de cijfers. Dan slaat je de schrik toch echt om het hard.
0 0
Juun [Offline]
21:44 25/8/10
Ik heb het al eerder gezegd, het is veruit, balanstechnisch gezien, het slechtste bedrijf op de Nederlandse beurs. Het enige bedrijf met een notering met een negatief vermogen. Victor heeft al het geld van de aandeelhouders opgemaakt, zegt niet eens sorry dat jullie het niet meer van me terugkrijgen, en heeft meteen weer praatjes dat in 2012 het bedrijf winstgevend zal zijn.

Wanneer heb ik dat eerder uit zijn mond gehoord?
0 0
Juun [Offline]
21:42 25/8/10
Hoe zat dat ook al weer met economieles?

Beginvermogen + ingehouden winst = eindvermogen. Maar als er alleen maar verlies wordt gemaakt, en dat is het enige waar spyker en saab heel stabiel in zijn, dan is beginvermogen -/- verlies = op enig moment een negatief vermogen.

En dat kun je weer positief krijgen door achtergestelde leningen aan te trekken of EXTRA AANDELEN UIT TE GEVEN. Dus wie weet, komt er weer een emissie. Victor heeft nooit geld genoeg om de put mee te dempen. Maar wie weet probeert hij nu de zakken leeg te kloppen na een nieuwe notering, van beleggers die nog niet eerder met Victor kennismaakten.
0 0
Juun [Offline]
21:40 25/8/10
Ha, ha, ome Vic heeft de aandeelhouders weer een loer gedraaid.

En nu maar hopen dat die crimineel uit Estland weer zijn geldbuidel trekt.

0 0
the master [Offline]
21:19 25/8/10
had dit niet echt verwacht , daar gaat ons geld morgen.

morgen zal spyker keihard naar beneden kelderen . nou lekker zeg.

pfff ben t echt zat.
0 0
hudhud [Offline]
21:16 25/8/10
Ben je ff lekker mee

AMSTERDAM (Dow Jones)--NYSE Euronext is woensdag op de hoogte gesteld door Spyker Cars nv over een negatieve eigen vermogenspositie van de autofabrikant.
In overleg met de beursuitbater heeft het management van Spyker aangegeven te zullen voldoen aan een aantal voorwaarden om noteringsmaatregelingen te voorkomen, meldt Euronext in een persbericht.
De voorwaarden houden in dat Spyker Euronext onmiddellijk op de hoogte dient te stellen van het negatieve eigen vermogen en tevens een persbericht uit moet geven.
Binnen vijf dagen nadat de persverklaring is uitgegeven dient het management nog een persbericht uit te sturen waarin de financiele situatie van het concern wordt uitgelegd.
Vervolgens dient Spyker in de publicatie van de kwartaalresultaten een aparte alinea op te nemen waarin de negatieve eigen vermogenspositie nauwkeurig wordt omschreven.
Door Levien de Feijter, Dow Jones Nieuwsdienst; +31-20-5715 210, levien.defeijter@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
August 25, 2010 14:49 ET (18:49 GMT)
© 2010 Dow Jones & Company, Inc.

AAND NYSE EURONEXT
US6294911010
AAND SPYKER CARS @ EUR 0.04
NL0000380830
0 0
siha [Online]
21:00 25/8/10
Ik heb geen aandelen maar ben benieuwd, hopen dat Victor iedereen positief gaat verbazen.
0 0
Narbonne [Offline]
18:53 25/8/10
Ha Siha

Nog 1 handelsdag te gaan voordat de cijfers komen, de koers blijft toch nog redelijk liggen gezien het steeds slechter wordende beurs sentiment.

Die Muller is druk met het voeren van gesprekken over oa.samenwerking,Chinezen die willen investeren,en gesprekken/onderhandelingen over beursexit,en nieuwe notering in Stockholm.

Hopelijk gaan we vrijdag meer horen over dit alles.
Ik blijf bij mijn standpunt dat de Chinezen meer gaan samenwerken/investeren in het nieuwe Saab cars.

groet,
0 0
secret [Offline]
18:29 25/8/10

AMSTERDAM (Dow Jones)--Spyker maakt vrijdag voorbeurs de resultaten over het eerste halfjaar bekend, waarbij het overgenomen Saab voor het eerst in de cijfers zal zijn opgenomen. Spyker rondde in februari de overname van het veel grotere Saab voor circa EUR53 miljoen af. Saab, dat onder de vorige eigenaar General Motors al jaren verliesgevend was, kan volgens Spyker-topman Victor Muller in 2012 weer winstgevend zijn. Bij de overname sprak Spyker de verwachting uit 50.000 tot 60.000 Saab-auto's te zullen verkopen in 2010. Daarnaast verwacht het bedrijf in 2010 circa 75 Spyker-auto's te produceren. Vorig jaar werden 31 auto's geproduceerd. Het aandeel Spyker noteert vrijdag omstreeks 13.15 uur 0,5% hoger op EUR2,18. (EHI)
Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
August 25, 2010 07:19 ET (11:19 GMT)
© 2010 Dow Jones & Company, Inc.

AAND SPYKER CARS @ EUR 0.04
NL0000380830
0 0
siha [Online]
13:23 25/8/10