|
Aanbevelingen
|
de koersstijging vandaag was daar al een voorbode van (9.5%)
morgen veel beter dan verwachtte cijfers en nog een mooie deal
koers morgen tegen de 4.50
|
dieter
[Offline]
19:18 26/8/10
|
Als je de cijfers doorbladerd zie je ook dat alles wat maar op de balans staat als zekerheid is overgedragen, ook de prototypes, de studiemodellen, de eigen auto's, maar ook de merknamen, licenties, echt alles. Dus als het fout gaat, krijgt de aandeelhouder helemaal niets want er is niets.
Maar goed, dat laatste was al jaren duidelijk, als je al moeite hebt om de salarissen op tijd te betalen en de leveranciers willen niet meer leveren omdat er te veel oude rekeningen openstaan, dan kun je wel nagaan hoe het gaat.
|
Juun
[Offline]
15:18 27/8/10
|
Ik kan me nog een berichtje, volgens mij van Siha, voor de geest halen dat Spyker voor 60 euro aan bezittingen zou hebben per aandeel. Jammer dat daar niet bij werd verteld dat daar ook ca 70 euro aan schuld per aandeel bij hoort. (en dan heb ik het nog niet over de enorme afgesproken rentepercentages die uit nood zijn overeengekomen omdat Spyker al jaren niet meer bancair financierbaar is)
275,5 miljoen euro negatief
Spyker heeft voor ruim 42 miljoen euro aan merknamen op de balans staan, voor meer dan 38 miljoen aan technologie en voor ruim 68 miljoen aan gekapitaliseerde kosten voor productontwikkeling. Bij elkaar is dat 149,7 miljoen euro.
Het zijn posten die inderdaad op de balans kunnen worden opgenomen, maar de waarde van deze posten hangt sterk af van de gang van zaken bij Spyker en Saab. Mocht Saab geen succes worden, dan heeft de post productontwikkeling die op de balans staat nauwelijks waarde, datzelfde geldt voor de posten technologie en merknamen. Als je naar de financiële positie van een onderneming kijkt is eht goed de post immateriële activa (zoals goodwillen en geactiveerde kosten) van het eigen vermogen af te trekken. Dan resteert een eigen vermogen van maar liefst 275,5 miljoen euro negatief.
het zal weer 'ns niet de gw/intang wezen 0 0
orca [Online]
14:22 27/8/10
|
Juun
[Offline]
15:14 27/8/10
|
En wat de liquiditeit betreft:
Van de EIB werd 1 miljard verkregen als lening als ik het goed heb. Daar is dus nog wat van over op dit moment om het komende half jaar door te komen.
Het is al net als bij Spyker: daar worden de salarissen en inkoop materiaal en onderdelen ook betaald uit opbrengst van emmissies. Voorwaar een heel slechte zaak en niet vol te houden op termijn.
|
Juun
[Offline]
13:37 27/8/10
|
Weet iemand wat de fabrieksmarge is op een nieuwe auto?
+ 1000 euro zou al mooi zijn, maar Saab en Spyker maken al 10 jaar alleen verliezen. Zelfs als ze alleen de laatste 100 miljoen verlies terug willen verdienen (om weer naar een positief vermogen te gaan), weet je hoeveel auto's á 1000 euro winst per stuk je daarvoor moet produceren en verkopen?
|
Juun
[Offline]
13:35 27/8/10
|
Verbazingwekkend dat zoveel onwetende beleggers nog vertrouwen in Victor kunnen houden. En ik denk dat 0 % van die vertrouwelingen de jaarcijfers van Spyker en/of Saab heeft uitgedraaid, rapport heeft bestudeerd en daarna een conclusie heeft getrokken. Overigens denk ik dat ze wel kunnen printen en lezen, maar ik vermoed dat het aan financieel inzicht en de kennis van balanslezen ontbreekt om de cijfers op waarde te kunnen beoordelen.
Stalen en The Master kunnen die cijfers wel op waarde schatten, maar die zitten dus niet in deze failliete boedel.
|
Juun
[Offline]
13:32 27/8/10
|
CRISIS....Heb je al eerder verteld dat zelfs als het aandeel naar nul gaat ik nog geen verlies heb komt omdat ik ze voor de overname gemiddeld nog ver onder de 2 euro gekocht heb.
En reken maar dat ik er meer in mijn bezit heb dan jij kan bevatten hahaha.Ik hou erover op, we spreken elkaar over een tijdje wel weer wanneer exit beurs Amsterdam bekend wordt gemaakt.
Sterkte en maak even een afspraak met je huisarts
|
secret
[Offline]
12:37 27/8/10
|
Ik vind dat verassen zo goed gevonden - echt een vooruitziende blik. Misschien is het ook wel beter als alles afbrandt, tenminste als de verzekeringspremie dan maar wel is betaald...
|
Stalen
[Offline]
12:19 27/8/10
|
tuurlijk, secr(e)et, als je het maar lang genoeg blijft herhalen geloof je er uiteindelijk zelf in hè... sterkte met je spyker-verliezen, hopelijk zit je er niet tot je nek in... althans, voor jou dan... ik gier het altijd wel uit van de pret als ik je hoopvolle smeekbedes lees
koop anders nog wat bij, dat kan toch zeker wel bij zo'n fantastisch aandeel (op zo'n dramatsch niveau!)
|
chrisis
[Offline]
12:16 27/8/10
|
De aandelen inkoop is weer begonnen... gisteren 52.000 stuks en nu alweer 47.000 stuks en toch nog iets hoger dan het slot van woensdag !
En dat bij een gemiddelde van 16.000 stuks per dag.
|
secret
[Offline]
12:11 27/8/10
|
chrisis....sukkel je zit duidelijk weer in een CRISIS
Zoals ik je al eerder heb gezegt heb al een klapper gemaakt bij de overname Saab (weet je nog sukkeltje opening toen 5.70 euro) stap voor stap alles eruit gegooid en weken laten toen de koers rond de 3 euro stond weer ingestapt.
NOGMAALS IK ZIT NU IN HET AANDEEL NIET OM DAT IK VERTROUWEN HEB IN SPYKER (CARS) MAAR IN DE NIEUWE COMBINATIE MET SAAB.
Kun je het nog volgen ? ga naar je huisarts voor een pilletje en stop met je eigen aandelenhandel want je trekt het volgens mij niet meer hahaha
|
secret
[Offline]
12:07 27/8/10
|
Nu komt de aap uit Secr(e)ets mouw... hij/zij heeft dus ondanks zijn/haar stellige beweringen dat dat niet zo is, nog immer aandelen Spyker... verASSEND zeg ( )
Zou hij dan tòch nog steeds zitten wachten op een beursexCit?! (wat dat ook oge zijn ) het zal toch niet waar zijn zeker?!
of heb je misschien nog een secr(e)et voor ons?
Acht...had nou maar -net als ik en andere verstandige beleggers met mij- op tijd verkocht, dan had je ons al die hilarische posts (en even ridicule taalfouten) kunnen besparen!
|
chrisis
[Offline]
11:51 27/8/10
|
Wil alleen maar de mensen waarschuwen voor dit aandeel.
Succes ermee!
Time will tell!
|
the master
[Offline]
11:20 27/8/10
|
Master....bijna iedereen heeft er een handje van om op zijn draadje het zijn aandeel te puschen.
Ik ben gewoon positief over het nieuwe Saab, niet over het Spyker.
Maar Spyker is niet meer relevant (bijzaakje)
Heb er gewoon vertrouwen in dat we met deze koers nog een leuk rendement gaan maken.
Zeker als je het beurs sentiment ziet de afgelopen maanden (geheel 2010).
4e kwartaal notering in Zweden zal de koers erg goed doen.Saab is van de Zweden en zal een volksaandeel worden.
Daarbij een exit die er uiteindelijk toch gaat komen.
Stop jij je centjes maar in fondsen als AEX,AMX,ASCX etc die doen het allemaal uitstekend....
Snap trouwens niet wat je komt zoeken op dit draadje als je het aandeel verafschuwd.
|
secret
[Offline]
11:03 27/8/10
|
duidelijk,
diedieter heeft na mijn posting op t ordina-draadje snel n nieuwe nick aangemaakt en bewijst mij daar nodeloos veel eer mee
|
PietKeizer
[Offline]
10:28 27/8/10
|
Ga maar lekker verder door met pushen van het aandeel secret.
Succes met dit baggeraandeel met als baas meesteroplichter ome Vic.
|
the master
[Offline]
10:17 27/8/10
|
de combinatie van ''spyker'' met ''verassen'' lijkt inderdaad zeer toepasselijk ....
|
conxhans
[Offline]
10:16 27/8/10
|
AMSTERDAM (Dow Jones)--Spyker Cars nv heeft in het eerste halfjaar van 2010 een recordverlies geleden, maar zegt op schema te liggen om in 2012 winstgevend te zijn, meldt de maker van luxe sportauto's en de eigenaar van Saab vrijdag.
Het nettoverlies over de eerste zes maanden kwam uit op EUR139,1 miljoen op een omzet van EUR234,1 miljoen. Het operationele verlies bedroeg EUR108,8 miljoen.
Spyker kocht Saab in februari dit jaar voor circa EUR53 miljoen in contanten. De activiteiten van het Zweedse automerk werden eind maart herstart nadat de vorige eigenaar, het Amerikaanse General Motors, de activiteiten afbouwde. Saab was, evenals Spyker, al jaren verlieslijdend.
In het eerste halfjaar werden 10.500 Saabs verkocht. Voor het hele jaar mikt het bedrijf op 45.000 verkochte Saabs, waar eerder werd uitgegaan van 50.000 stuks. "We zijn misschien iets te optimistisch geweest over het moment waarop we de productie weer op konden opstarten", zegt Jan Ake Jonsson, chief executive van Saab.
Het bedrijf verwacht 80.000 Saabs te verkopen in 2011, en 120.000 stuks in 2012. "Dat is de normale productie van Saab en op dat niveau zullen we winstgevend zijn", zegt bestuursvoorzitter Victor Muller van Spyker, die het verlies in het eerste halfjaar "in lijn met het business plan" noemt.
Muller benadrukt dat de onderneming financieel "volledig gedekt" is en dat een nieuwe aandelenuitgifte niet nodig zal zijn.
Eerder deze week meldde Muller dat de onderneming een negatief eigen vermogen heeft, dat EUR126 miljoen bedraagt. Volgens Muller heeft het tekort te maken met boekhoudregels, en staat het los van de operationele activiteiten.
Over de oorspronkelijke activiteit van Spyker, de productie van sportauto's, geeft het bedrijf geen details. "De productie van Spyker loop gewoon door, maar is volledig irrelevant geworden. Meer dan 99% van het bedrijf bestaat uit Saab", zegt Muller.
De CEO heeft echter nog geen plannen de sportauto's af te stoten. "We hebben absoluut geen interesse om met de productie te stoppen. Ook Spyker kan in 2012 winstgevend zijn."
Ondertussen onderzoekt Muller de mogelijkheid om het aandeel een plek te geven op de beurs in Stockholm, waarbij het Damrak mogelijk verlaten wordt. "We willen meer handel in het aandeel. Maar het is een tijdrovend proces en is te vroeg om te kunnen zeggen hoe het gaat aflopen", aldus Muller.
|
secret
[Offline]
10:13 27/8/10
|
(Update van eerder gepubliceerd bericht 'Spyker boekt recordverlies in H1' om informatie, toelichting CEO en koersreactie toe te voegen.)
Door Eelco Hiltermann en Harm Luttikhedde
Van DOW JONES NIEUWSDIENST
AMSTERDAM (Dow Jones)--Spyker Cars nv heeft in het eerste halfjaar van 2010 een recordverlies geleden, maar zegt op schema te liggen om in 2012 winstgevend te zijn, meldt de maker van luxe sportauto's en de eigenaar van Saab vrijdag.
Het nettoverlies over de eerste zes maanden kwam uit op EUR139,1 miljoen op een omzet van EUR234,1 miljoen. Het operationele verlies bedroeg EUR108,8 miljoen.
Spyker kocht Saab in februari dit jaar voor circa EUR53 miljoen in contanten. De activiteiten van het Zweedse automerk werden eind maart herstart nadat de vorige eigenaar, het Amerikaanse General Motors, de activiteiten afbouwde. Saab was, evenals Spyker, al jaren verlieslijdend.
In het eerste halfjaar werden 10.500 Saabs verkocht. Voor het hele jaar mikt het bedrijf op 45.000 verkochte Saabs, waar eerder werd uitgegaan van 50.000 stuks. "We zijn misschien iets te optimistisch geweest over het moment waarop we de productie weer op konden opstarten", zegt Jan Ake Jonsson, chief executive van Saab.
Het bedrijf verwacht 80.000 Saabs te verkopen in 2011, en 120.000 stuks in 2012. "Dat is de normale productie van Saab en op dat niveau zullen we winstgevend zijn", zegt bestuursvoorzitter Victor Muller van Spyker, die het verlies in het eerste halfjaar "in lijn met het business plan" noemt.
Muller benadrukt dat de onderneming financieel "volledig gedekt" is en dat een nieuwe aandelenuitgifte niet nodig zal zijn.
Eerder deze week meldde Muller dat de onderneming een negatief eigen vermogen heeft, dat EUR126 miljoen bedraagt. Volgens Muller heeft het tekort te maken met boekhoudregels, en staat het los van de operationele activiteiten.
Over de oorspronkelijke activiteit van Spyker, de productie van sportauto's, geeft het bedrijf geen details. "De productie van Spyker loop gewoon door, maar is volledig irrelevant geworden. Meer dan 99% van het bedrijf bestaat uit Saab", zegt Muller.
De CEO heeft echter nog geen plannen de sportauto's af te stoten. "We hebben absoluut geen interesse om met de productie te stoppen. Ook Spyker kan in 2012 winstgevend zijn."
Ondertussen onderzoekt Muller de mogelijkheid om het aandeel een plek te geven op de beurs in Stockholm, waarbij het Damrak mogelijk verlaten wordt. "We willen meer handel in het aandeel. Maar het is een tijdrovend proces en is te vroeg om te kunnen zeggen hoe het gaat aflopen", aldus Muller.
Het aandeel Spyker noteert vrijdag vlak na opening van de beurs 10,4% lager op EUR2,15.
Door Eelco Hiltermann en Harm Luttikhedde; Dow Jones Nieuwsdienst; +31 20 571 5200; eelco.hiltermann@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
August 27, 2010 03:29 ET (07:29 GMT)
© 2010 Dow Jones & Company, Inc.
AAND SPYKER CARS @ EUR 0.04
NL0000380830
|
siha
[Offline]
09:45 27/8/10
|
Muller gaf aan dat ze zelfs een beetje voor op het schema lopen !
|
secret
[Offline]
09:23 27/8/10
|
4e kwartaal een exit en nieuwe beursgang in stockholm waarbij geld wordt opgehaald,tevens samenwerking met Chinezen komt eraan.Dat negatieve eigen vermogen geld voor Spyker, Het Saab had nog 200 miljoen van die Chinezen in kas die de rechten kochten van de 9-3.
|
secret
[Offline]
09:19 27/8/10
|
Spyker Cars lijdt 139 miljoen verlies AMSTERDAM (AFN) - Spyker Cars heeft 139 miljoen euro verlies geleden in de eerste helft van 2010. Dat heeft de fabrikant van de automerken Spyker en Saab vrijdag bekendgemaakt.
Waar is nu die exit of die megadeal.Kom op man, die tent is op sterven na dood!Zelfs ome Vic moet zich aan de regels van de beurs houden.Als ie niet snel genoeg wat geld stort komt het aandeel op het strafbankje!
|
the master
[Offline]
08:46 27/8/10
|
ik hou het erop dat ze morgen met een Aziatische grote deal komen
China of Korea wel te verstaan
en we weten hoe het dan kan gaan met de koers
2 of 3 euro erbij is dan normaal
|
dieter
[Offline]
19:52 26/8/10
|
|
Nou gezien de omzetten van de afgelopen maanden denk ik dat er steeds minder aandelen in de markt zijn, oftewel beetje bij beetje gekocht zijn door een partij. er zijn buiten de groot aandeelhouders zo,n 6 miljoen stukken in de omloop en gemiddeld maar zo,n 16.000 stuks omzet per dag.
|
secret
[Offline]
19:48 26/8/10
|
Even 2 zaken combineren:
1. Een bericht van ruim een maand geleden dat er 400 miljoen is afgeboekt op leningen resulteert in een (eenmalige) boekwinst van 400 miljoen.
2. Het vermogen is inmiddels negatief.
Conclusie: Dan is het exploitatieresultaat ca 400 miljoen negatief geweest in de onderliggende periode.
Resultaat afdeling Spyker is vrij constant: 20 miljoen verlies op jaarbasis, dus dan is het verlies van Saab 380 miljoen en dan klopt de jaarrekening.
|
Juun
[Offline]
19:45 26/8/10
|
Siha zou je/u mij eens uit kunnen leggen waarom een exit de koers omhoog zou zetten?
ik snap de redenering niet helemaal
uitleg graag
|
dieter
[Offline]
19:44 26/8/10
|
|
Misschien eigen aandelen ingekocht vandaag?
|
siha
[Offline]
19:39 26/8/10
|
Nou Dieter dan moet er een exit aankomen, die komt er wel de komende weken maar denk nu nog wat te vroeg.
Meer info over de productie/verkoop/samenwerking zou de koers ook al flink in beweging kunnen brengen.
Het feit dat Muller vandaag een reactie gaf op het negatieve eigen saldo ivm het strafbankje euronext, met het lost zich vanzelf op !(exit) zegt genoeg.
|
secret
[Offline]
19:38 26/8/10
|