|
Aanbevelingen
|
Deze discussie wordt dagelijks automatisch aangemaakt om 03:00 uur. Actuele AEX-grafiek:
|
Admin
[Offline]
03:00 30/8/10
|
Orca hij neemt de breedte van het kanaal en telt het op.
Murrey is een wiskundige berekening welke veel verder gaat dan deze simpele voorstelling. Murrey is ook consistent en betrekt er de tijd ook in.
De koers welke ik noemde is het 8/8 deel van het square.
discussies tussen lijnentrekkers en indicatoren gebruikers zijn nutteloos. Ad doet het op zijn manier, wat ik oude school noem en voor trading veel te laat. hij wacht altijd ergens op, terwijl de new school ver vantevoren de koersrichting voorspelt en het entry punt aangeeft. het klinkt simpel maar is het niet.
|
psar
[Offline]
22:11 30/8/10
|
pik prik wat moet ik anders afrekenen dan,de koffie is voor de 2 eco uh econo men men.
|
blackgold
[Offline]
20:09 30/8/10
|
|
bedoel je koffie black?
|
prikstra
[Offline]
20:05 30/8/10
|
vol en geen glas,svp,we rekenen morgen af.
|
blackgold
[Offline]
20:03 30/8/10
|
yo psar, ff iets anders, waar jij 137,xx als full pivot ziet op de fgbl heeft vd akker 't nu over 143 http://tinyurl.com/2e9lefb
als dat plaatsgrijpt zijn we van gappie 12 ult09 naar slipknot 12 gegaan. zal mij benieuwen.
en wb tiercering, zolang de rente zo laag blijft en de fin behoefte zo hoog zullen ze dat mi nog niet doen, maar uiteindelijk ontkomen ze d'r waarschijnlijk idd niet aan
|
orca
[Offline]
19:26 30/8/10
|
Orca er is niets nieuws onder de zon. De fase van zwaar geinflateerde assets deflateren gaat gewoon op natuurlijke wijze door. Hoe dat uitpakt weet niemand. My best guess is tiercing op een bepaald moment.
Japjes hebben er al hun eigen geld in gestoken om het welvaartspeil te houden. Maar welvaart op krediet moet een keer terug.
|
psar
[Offline]
18:47 30/8/10
|
|
ach ik las Cramer. sorry
|
psar
[Offline]
18:38 30/8/10
|
nagekomebericht, dan echt off
Rumor PBoC Governor Zhou Xiaochuan Has Defected From China After Suffering Half A Trillion In UST-Related Losses
Today's stunning if true news comes from Stratfor which has just issued a blast notifying of circulating rumors "in China that People’s Bank of China (PBC) Gov. Zhou Xiaochuan may have left the country." If proven true, this will be the proverbial first rat bailing on the sinking ship. It gets scarier vis-a-vis prospects of US bonds: "The rumors appear to have started following reports on Aug. 28 which cited Ming Pao, a Hong Kong-based news agency, saying that because of an approximately $430 billion loss on U.S. Treasury bonds, the Chinese government may punish some individuals within the PBC, including Zhou." Um, $430 Billion in losses? Hopefully this explains why next month's TIC report won't show any incremental increase in Chinese holdings of Treasuries (and most likely quite the opposite). Stratfor continues: "Although Ming Pao on Aug. 30 published a report on its website indicating that the prior report was fabricated by a mainland news site that had attributed the false information to Ming Pao, rumors of Zhou’s defection have spread around China intensively, and Zhou’s name has been blocked from Internet search engines in China." Even if Zhou is safe and sound in Beijing, the fact that China has experienced nearly half a trillion in losses on its UST holdings is shocking, and means that the US Treasury bubble may be approaching the popping phase.
|
orca
[Offline]
18:00 30/8/10
|
slipknot® 6,64
het lijkt erop dat ze 'm gaan consolideren op dit niveau. is nog vroeg dag en zal met heftige schokken gepaard gaan, maar ik denk dat de idee is om slipknot te verkleinen in deze zone, dwz dat 37 en 17 naar elkaar toelopen in de 120. we gaan 't allemaal meemaken. ikke off, later vanaaf monitoring mode.
|
orca
[Offline]
17:54 30/8/10
|
@Barrel
Zo snugger ben ik nou ook wel weer.
Ik heb vriendelijk bedankt voor de attente tip en heb ze terug gebeld. Werd ik doorgeschakeld naar de jongen die ik eerder aan de lijn had. Hij moest lachen en vond het heel verstandig.
@GB
Ik heb hitmanpro erop losgelaten en die vond syscron.exe
Is een vrij recente trojan, maar het is niet gezegd dat dit hem is.
Zoals eerder al gezegd. Dat soort programma's weet slechts tussen de 15 en 20 procent op te sporen.
Mijn broer (mijnheer de digibouncert van de ING) raadt me ook aan voor de zekerheid de hele boel vanaf scratch opnieuw op te starten.
|
JAO
[Offline]
17:40 30/8/10
|
|
wat we nu zien gebeuren is waanzinnig deflationair, of disinflationair of whatever. de pensionado's moeten nu roitjes gaan inlocken van 2,5%, over jaartje of wat is dat 2% etc enz, wegens flight to safety etc. ondertussen vergrijst west-europa, dus 'n steeds groter deel vd bevolking krijgt steeds minder te besteden. over de werkenden praat ik geeneens, die liggen krom vd belastingen/lasten/accijnzen/opcenten enzo, en worden links genaaid met de spaarrente en rechts met de hypo rente. daar bovenop zal de hypo aftrek op enig moment helemaal vervallen, is niet meer nodig ook want de baby boomerts hebben d'r geen behoefte meer aan. tot dat vervalt is de omzet sowieso kut met peren want niemand kan kopen in 't segment 300k+. 22-onder-1-kap met zonder stoep/p-plaats/berging/bijkeuken ja, 4 onder-1-kap en alles daarboven nee. het is mega wat d'r plaatsgrijpbe voor de helft als vlaanderen en wallonie splitsen. valt alles dan om? nee, niet alles, de fin bijv niet want die mogen crea bea boekhouden. ik zeg je binnen 4 jaar is de verslaglegging alleen nog maar de assetkant, de rest hoeft dan gaap/ifrs niet meer.
|
orca
[Offline]
17:25 30/8/10
|
|
we gaan niet ontkomen aan 't japse scenario, sterker we zitten d'r allang middenin. en de sjinesen zitten met 'n giga og bubble dus wanneer die gaan, niet als, is 't game over. mi gaan ze echt a.l.l.e.s. proberen om dat te voorkomen, middels nóg idiotere interventies op 'n nu nog onvoorstelbare schaal. nirp is nu nog ongeloveloos maar mark my words, dat komt. en tiercering, en lockdown van zo'n beetje alles, en 't uiteenvallen vd eur, en 't totaal wegkrateren vd usd, en kroet op 'n tientje of 2, en sjel dat door z'n offbal hoeven zakt, en mt dat de pleiterik maakt via de achterdeur. en dat is alleen nog maar 't goede nieuws.
|
orca
[Offline]
17:16 30/8/10
|
|
én hij is econoom.
|
orca
[Offline]
17:08 30/8/10
|
|
ome ben heeft al 20 jaar geleden gemeld hoe ie dit soort varkentjes ging wassen. daarnaast wassie jarenlang de onderknuppel van ome alan en tevens in andere capaiteiten vanaf 1987 betrokken bij de fed. en cramer is idd 'n oetlul, maar jim rogers niet.
|
orca
[Offline]
17:07 30/8/10
|
bernanke kreeg een erfenis van Greenspan en hem nu beoordelen op de methode om rommel van een ander op te ruimen is op zijn minst kortzichtig.
Cramer krijgt wel gehoor als hij ff een compleet plan neerlegt hoe het dan wel moet. Dat kan hij niet want hij heeft niet eens toegang tot de benodigde gegevens.
Voorbeeld 1,000,000 van schreeuwers met statements zonder enige onderbouwing.
|
psar
[Offline]
17:02 30/8/10
|
|
ebitda beia lepra ex items ex offbal ex fin ex alles
|
orca
[Offline]
16:54 30/8/10
|
bongo, niet verder vragen
zijne Hoogheid Pronk (toen nog alcoholicus pursang, desondanks super intelligent/fotografisch geheugen,/verbazingwekkende dossierkennis etc., hypocriet als maar zijn kan)
een van z'n dames (wie dan ook) meestal mee op ZEER belangrijke buitenlandse reizen bizclass, dure hotels, dames laten shoppen, percentages incasseren, breek me de bek niet open
geen enkele bewijzen (meer) van
helaas hebben wij zelfs 2x met hem te maken gehad als minister van Ontw.Samenwerking
In Belgie ook gewerkt in dat veld: dat valt helemaal met geen pen te beschrijven, daar is Nederland echt een zuigelingenland bij
|
petervb
[Offline]
16:53 30/8/10
|
|
|
dikker
[Offline]
16:52 30/8/10
|
en 't triestste plaatje van allemaal
|
orca
[Offline]
16:49 30/8/10
|
SINGAPORE (AFN) - De Amerikaanse beleggingsgoeroe Jim Rogers uitte maandag harde kritiek op Ben Bernanke. In een interview op businesszender CNBC zei hij dat de president van het Amerikaanse stelsel van centrale banken, de Fed, helemaal niets van economie begrijpt.
Rogers stelde dat het beleid van de centrale bank om de rente laag te houden en daarmee de geldpersen te laten draaien, niet werkt om de economie aan de gang te krijgen. Vorige week maakte Bernanke nog bekend dat de Fed klaarstaat om meer maatregelen te nemen, als dat nodig zou zijn. Daarmee hintte hij erop dat de Fed bereid is de geldkraan verder open te zetten als de economie verslechtert.
,,Bernanke heeft nog nooit ergens gelijk over gehad. Ik weet niet waarom jullie naar hem luisteren. Hij begrijpt helemaal niets van economie, niets van financiering, niets van valuta. Het enige waar hij iets van weet is het drukken van geld'', aldus Rogers. Volgens hem zijn beleidsmakers in Europa wel op de goede weg door te kiezen voor bezuinigingen. ,,Ik zou liever hebben dat de Europeanen de Fed runnen.''
|
orca
[Offline]
16:48 30/8/10
|
|
Last night's lack of intervention by the BOJ is finally being appreciate for the strategic bluff it was. When even an incremental QE dosage is unable to put a dent in your currency, and has in fact strengthened the JPY ever since the announcement, investors are now flocking to all safe currencies, first and foremost the CHF, which has just breached the critical 1.3000 barrier and immediately took down all stops all the way down to 1.2980. This means that the BOJ very strategically left the intervention card to the next currency debaser down the road, i.e. the Swiss National Bank, whose boss Phillip Hildebrand is now staring at his Bloomberg terminal in shock knowing full well he has no choice now but to intervene yet again. Once again, Shirakawa shows how it's done.
|
orca
[Offline]
16:44 30/8/10
|
|
de slager van darfur
|
orca
[Offline]
16:40 30/8/10
|
Kijk Verhagen is toch slimmer dan een deel van z'n Fossiele achterban denkt. Het stokpaardje ontwikkelingshulp wordt tegen het licht gehouden.
Uiteraard zal blijken dat veel oud politici en hun vriendjes en vriendinnetjes al jaren lang riante hebben geleefd, ongecontroleerd slurpend uit de subsidie pot. Het zal blijken dat ook veel prominente CDA-ers zich hieraan schuldig hebben gemaakt.
Daarnaast ben ik zeer benieuwd naar de feiten als de doopceel van Pronk gelicht wordt. Deze man is een nationale ramp.
DollarT 1,266 nu door naar de 1,20 svp.
|
bongo
[Offline]
16:39 30/8/10
|
oh oh oh de waterschapsbank is lekker bezig:
DEN HAAG - De NWB Bank, een belangrijke financier van de publieke sector in ons land, heeft de kredietverlening in de eerste helft van dit jaar met 25 procent zien stijgen naar 3 miljard euro in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Dit duidt volgens de directie op een terugkerend vertrouwen in de economie.
Het grootste deel van de kredietverlening ging naar woningcorporaties, maar ook financiering van gemeenten en zorginstellingen toonde een stijgende lijn.
Het renteresultaat, het verschil tussen rentebaten en rentelasten, steeg met 65 procent tot 47 miljoen euro. Toch daalde de nettowinst van 35,4 miljoen naar 14,6 miljoen euro.
Die winst wordt gedrukt door het neerwaarts bijstellen van de marktwaarde van de kredietportefeuille.
Toekomstige winsten
De NWB twijfelt er niet aan dat de klanten van de bank in de toekomst de rente gewoon betalen en de leningen aflossen. ''Eerdere ongerealiseerde marktwaardeverliezen zullen weer als toekomstige winsten terugkeren",' aldus de NWB.
|
orca
[Offline]
16:36 30/8/10
|
Spontaan vet?
Snappiknie.
|
gameboy
[Offline]
15:57 30/8/10
|
was het wel binck die belde of misschien een naam die er op leek.
|
barrelhouse
[Offline]
15:57 30/8/10
|
JAO,
Trek er eens wat verschillende speurders overheen.
Deze wil ook nog wel eens wat opsporen, wat anderen missen:
http://www.malwarebytes.org/
Avast volledige scan gedraaid?
http://www.av.eu/avast_antivirus_pr oducten/avast_Free_Antivirus
|
gameboy
[Offline]
15:56 30/8/10
|
|
Silver wheaton en bullions dan maar.
|
lithoman
[Offline]
15:54 30/8/10
|
haha jao, dat wordt dus ploeteren 'delete tree' of zoiets en litho ik doe absoluut niets met sprinters en turbo's en dat soort bedachte rotzooi, maar er is al zoveel discussie over de voor- en nadelen geweest dat een beetje googelen wonderen doet..
|
dikker
[Offline]
15:50 30/8/10
|
Nieuwe kopen?
Ding is net een half jaartje oud...
|
JAO
[Offline]
15:37 30/8/10
|
Vraagje aan de "geleerden"
alhier.
Ik handel regelmatig in derivaten zilver en heb nu de sprinter 17,20 in porto
Ook zie ik dat er turbo's zilver te koop zijn
Wie kan mij zeggen wat de voor- en nadelen zijn van sprinters ten opzichte van turbo,s
(Zie turbo zilver 17,50)
litho
|
lithoman
[Offline]
15:20 30/8/10
|
|
ik blijf meester zoutman maar trouw, denk ik, dikker...
|
PietKeizer
[Offline]
15:15 30/8/10
|
die sarazzin van de bundesbank moet natuurlijk weg, joden hebben een gen meer en turken zijn fruittechnisch alleen functioneel als allochthoon..
|
dikker
[Offline]
15:12 30/8/10
|
binnen! dat is shit jao, nieuwe kopen kan ook, lijkt mij; spending up en income up dus gaan de futs wat down, logisch toch; en wat betreft cetero of ceterum, beide mogen, cato heeft het toch niet gezegd vertelt de overlevering..
|
dikker
[Offline]
15:09 30/8/10
|
ach JAO je moet maar denken ze hebben 1 pc gekaapt
als je ff naar beneden scrollt en die posting van JK leest... waar hij zit hebben ze n hele stad gekaapt...
|
PietKeizer
[Offline]
14:23 30/8/10
|
Pfffff... kreeg vanmorgen een telefoontje van Binck dat ze informatie hadden dat mijn computer door een botnet gekaapt was.
Had al een paar daagjes problemen met firefox en met het automatisch ophalen van Gmail.
Foutmelding "Too many simultaneous connections".
Of ik maar even de hele harddisk wil formatteren, het complete besturingssysteem opnieuw wil installeren en al mijn wachtwoorden wil wijzigen... Op een andere, niet gekaapte machine natuurlijk.
Geen drama, maar je voelt je toch even in je taas getast.
AVG geeft geen waarschuwing, maar virusscanners schijnen sowieso maar 15 tot 20 procent van de trojans te detecteren. Het paard achter de wagen sleept het kalf uit de gedempte put zeg maar.
|
JAO
[Offline]
13:50 30/8/10
|
baie goedemiddag vanuit kaapstad
Sjook - heb je ff gesmst maar ik krijg vanmiddag even mn schema te horen hier dus dan weet ik meer...
|
JK
[Offline]
13:12 30/8/10
|
|
lijkt erop dat men nog steeds verliezen verplaatst en zijn de assets- schulden na bijna een halve generatie nog uit balans. nou ja als aandelen waarde en de kermis eronder 4 x over de kop gaan ben je wel ff bezig. we zijn ook al 10 kabinetten verder met even zovele geniale ideeen. de tijdsfactor weetjewel.
|
psar
[Offline]
12:54 30/8/10
|
|
de +71 moef correspondeert nu met niks, behalve met de ultralangste 42 die op de laat +68 impliceert. man man man d'r wordt pein geleden op de curve. ffoff
|
orca
[Offline]
12:52 30/8/10
|
|
en nog steeds veel pein op fgbl. nog 1 weekkie en dan is sep history, persen ze gauw nog wat sjorterts naar hun mallemoer.
|
orca
[Offline]
12:50 30/8/10
|
|
haha, die japjes toch. ze hebben het niet echt in de vingers.
|
psar
[Offline]
12:49 30/8/10
|
|
nou hebben de japjes vannacht voor de 55000ste keer 'n monetair verruiminkje afgekondigd, moest van ome koo, en nog komt de eur/jpy niet weg vd 108.
|
orca
[Offline]
12:44 30/8/10
|
jij hebt teveel in 't glaasje gekeken of je hebt jampotglazen in je bril.
macht allemahl nichts, wordt vanzelf 2025.
iets anders, zoemt 'n gebbig gerucht rond dat diverse toko's, waaronder de us postal office, usd/sdr tooltje hebben opengezet bij hun currency conversion pagina. nou is dat gerucht dus geengerucht want dat tooltje staat d'r, maar wáárom 't d'r opeens staat is de grote vraag.
|
orca
[Offline]
12:34 30/8/10
|
|
jij bent pessimist dus is je glas half vol. ik ben econoom en stel objectief vast dat je teveel glas gebruikt.
|
psar
[Offline]
12:12 30/8/10
|
|
hoop werk. opties en futs makkelijker. heb ik ook geen div ergernissen zoals sommigen.
|
psar
[Offline]
11:58 30/8/10
|
|
en n.i.e.t. gdf en edf, dat zijn communistische toko's. telco's oppassen, weliswaar hoog div maar waanzinnig veel sguld, daarnaast zijn voice over ip en de eur cie vrij angstaanjagende mlt killers. telco's dus ja, mits ingedekt. iberdrola loopt trouwens als 'n tierelier, gouwe tip van dikkermans. heb besloten dat jaarverslag van 281 pagina's niet te gaan lezen, worrik alleen maar kniftig van.
|
orca
[Offline]
11:47 30/8/10
|
|
en nog ff mbt de dj utilities index van afgelopen vrijdag. sec klopt 't als 'n bus, alleen denk ik dat na de yield dreun op 't seefste spul de need for yield zich nu gaat vertalen naar de utilities. is geen o/n verhaal, op die oblies heb ik ook tijden gezeten voor 't uitkwam. kwestie van staffeloni, ogen dicht en gaan voordat de abpeetje erachter komt. wel spul nemen met zonder offbal, dat ze 't div niet inlenen want dat wordt tranen/tuiten. dus niet sjel, wel e.on/rwe/suez/veolia etc. en ja dat spul is ook te duur, de ultralange was op pari al te duur bij wijze van spreken.
|
orca
[Offline]
11:43 30/8/10
|
|
elk signaal is vals, zelfs een vals signaal.
|
orca
[Offline]
11:40 30/8/10
|
Morgen. twijfel overal. mijn goud fut analyse okke paar dagen terug dagchart :
omgekeerd sks met 1330 als doel. neklijn 1244
hij moet er wel overtuigend doorheen en hij blijft hangen. eronder maakt het patroon ongeldig. de rsi heeft snode plannen. zelfde beeld oblie 17.
Aex niet zo betrouwbaar op kooptoer, maar de rsi volgt niet echt. alles scylla en charibdis. laat er eerst maar eens een vogel doorvliegen.
|
psar
[Offline]
11:38 30/8/10
|
|
ja dikker, ceterum censeo om 11:15 dat het niet cetero censeo maar ceterum censeo is....
|
PietKeizer
[Offline]
11:17 30/8/10
|