Ga naar Bindex Spyker technisch failliet!
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
'Zweedse beursnotering Spyker twijfelachtig'

AMSTERDAM (AFN) - Het negatieve eigen vermogen van autofabrikant Spyker Cars kan een belemmering zijn voor het bedrijf om een een notering te krijgen aan de Zweedse beurs. Dat schrijft het Financieele Dagblad maandag.

Vorige week werd bekend dat Spyker, dat vorig jaar het zieltogende Zweedse automerk Saab overnam, kampt met een negatief eigen vermogen vermogen van 126 miljoen euro. Dat is volgens Spyker-topman Victor Muller ontstaan door de verschillende boekhoudmethodes van Spyker en Saab.

Spyker onderzoekt momenteel de mogelijkheden van een duale beursnotering in Stockholm, naast de bestaande notering in Amsterdam. Volgens het FD kan het negatief eigen vermogen van het bedrijf echter roet in het eten gooien. ,,Ik kan mij niet herinneren dat we ooit een technisch failliet bedrijf een notering hebben gegeven'', verklaarde het hoofd toezicht van de Zweedse beurs in het FD, zonder op het specifieke geval van Spyker in te willen gaan.
0 0
the master [Offline]
08:11 30/8/10
http://www.telegraaf.nl/autovisie/a utovisie_nieuws/7569853/__Geschil_tussen_Saab_en_Z weedse_overheid__.html?p=19,2
0 0
siha [Offline]
20:12 6/9/10
hahaha daar hebben we Crisis weer....doe niet zo kinderachtig man.!..ben je al bij de Bart Smid geweest ??

Snap het wel waarom je weer op het forum bent...koers Spyker weer een paar % erbij bij zo,n 4 x de gemiddelde omzet
0 0
secret [Offline]
18:11 6/9/10
Ik heb een secret voor je, secre(e)t... Aandelen als Spyker heb ik NOOIT voor de lange termijn! Zou je eens moeten overwegen, dan hoef je niet zo angstig dit forum te overladen met de ene onzinnige positieve post na de andere... (straks ga je nog in jezelf geloven en koop je nog meer verlies bij!)

Ik zou zeggen, doe als ik en focus je eens wat meer op de uitzend- en bankensector... ach, tis maar een tip.

(Daar moet je natuurlijk wel geld voor vrij hebben... of snij ik nu een pijnlijk punt aan? :mrgreen
0 0
chrisis [Offline]
17:09 6/9/10
Der worden altijd niet alleen auto's verkocht maar ook aandelen.
Spyker + 3,05%
0 0
siha [Offline]
16:26 6/9/10
Muller schijnt dus een vogelaar te zijn. Hij was in de uitzending om over vogels te praten. Heb liever dat hij iets leuks zegt, waar de aandeelhouder wat aan heeft. Zoals die snelle vogels die in de fabriek in Zeewolde gemaakt worden. Dat die snelle vogel spyker de koers maar eens mogen stuwen. Desalniettemin is de koers aardig bij getrokken. En oh secret, als er een gefrustreerde jouw advies heeft gevolgd, van kopen en hij heeft nu verlies, tja je bent toch echt verantwoordelijk voor je eigen daden.
0 0
siha [Offline]
17:04 4/9/10
Tjonge...Chrisis wat laat jij je eigen kennen zeg...heb in al die jaren nog niet zo,n gefrustreerde forum lid meegemaakt.

Maar als jij het zo goed weet allemaal, waarom staat die koers dan op 2.32 euro ??? hahaha
Denk dat jij met je belegingen al erg veel geld verloren heb.

VERKOOP JE AANDELEN EN GA BIJ BART SMID KOPEN WAAR JIJ WEL MEE OM KAN GAAN !!! HAHAHA
0 0
secret [Offline]
16:49 4/9/10
Misschien wel interesant inderdaad.

Voorlopig dunne handel maar toch +4,09%

Bij lbi international loopt het ook lekker vandaag + %,47%
0 0
siha [Offline]
11:53 3/9/10

Vanavond van 0.00 en 01.30 uur Radio 1.Victor Muller over Bambi, Italie, Oma, Vogels, Spyker en Saab.

Misschien interessant om eens naar te luisteren.
0 0
Snowfever [Offline]
11:36 3/9/10
Spykers op laag water zoeken
Vaml
0 0
krakra [Offline]
23:19 2/9/10

AMSTERDAM (Dow Jones)--Herziening van de beursindices leidt ertoe dat Brunel en Unit4 worden toegevoegd aan de Midkap en Dockwise en Spyker in de Smallcap terechtkomen, maakt NYSE Euronext donderdag bekend.
De samenstelling van de AEX blijft ongewijzigd.
De veranderingen gaan in na het slot van de handel op vrijdag 17 september.
Door Levien de Feijter; Dow Jones Nieuwsdienst +31 20 57 15 201; levien.defeijter@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires
September 02, 2010 12:21 ET (16:21 GMT)
© 2010 Dow Jones & Company, Inc.

AAND BRUNEL INTERNATIONAL @ EUR 0.05
NL0000343432
AAND DOCKWISE NO NOT
BMG2786A1062
AAND DOCKWISE @ USD 5
BMG2786A2052
AAND NYSE EURONEXT
US6294911010
AAND SPYKER CARS @ EUR 0.04
NL0000380830
AAND UNIT4 @ EUR 0.05
NL0000389096
0 0
siha [Offline]
20:43 2/9/10
Ai, ai... Secre(e)t zal zich toch niet verhangen hebben!?

Normaal zie je hem elke scheet over Spyker opsnuiven als ware het de heerlijkste parfum, maar nu zie je hem/haar nergens.... of zou de boodschap hem misschien niet bevallen!?

Kop op Secre(e)t, je kon toch werkelijk geen verlies meer lijden, zelfs niet als ze naar 0 zouden gaan!? ... nou gelukkig maar, want de gang lijkt nu toch echt te zijn ingezet!
1 0
chrisis [Offline]
17:56 30/8/10
Ik denk dat de VEB net als iedereen toch een beetje onder de indruk is van de overweldigende positiviteit die Victor uitstraalt.Het is natuurlijk heel gemakkellijk om negatief te doen,en wie wil nu het predikaat "azijnpisser" opgeprikt krijgen ?
In mijn bescheiden opinie heeft Victor alles in zich van een Charlatan.En die zijn moeilijk te onderscheiden,zij weten steeds de juiste woorden te zeggen ,waarop de meute door de knien gaat.Een voorbeeld ,hij praat over premium brand en iedereen gelooft dat Saab dat imago zomaar krijgt.Hij praat over aantallen verkochte SAABS,die in geen jaren zijn bereikt.Voor de crisis verkocht Saab in Nederland krap 4000 stuks.Voor mij is Saab nog altijd de auto voor excentriekelingen,dwz een markt van enthousiastelingen,maar beperkt van omvang;Zodra dat aantal is bereikt stort je in een dal waar je niet uit komt.ZAken doen kent een grote wetmatigheid en dat is de keuze.Kies je voor een berijf als Spijker dan zijn wellicht 100 auto's per jaar prima.Kies je ervoor om mee te doen met de grote jongens dan moet je aantallen maken ( en de rest niet te vergeten, ontwikkeling etc).Haal je die niet dan ben je vertrokken;
mvg

0 0
Bunky2 [Offline]
12:16 30/8/10
Je hebt gelijk Bunky, zo simpel is het natuurlijk niet. Maar toen ze nog een positief vermogen hadden konden ze nog notering aanvragen en hadden ze die mogelijk gekregen. En nu is de kans eigenlijk verkeken.

Mij verbaast het daarbij dat de VEB niet wat vaker zich met Spyker bezig houd. Ik vind het toch een organisatie die als beschermer van de aandeelhouders op moet treden op het moment dat de CEO te gladde praatjes heeft waar de aandeelhouder maar met moeite zelf doorheen kan prikken.
0 0
Juun [Offline]
11:45 30/8/10
Juun u heeft in veel dingen gelijk ,maar uw argument dat ze voor de melding van het negatieve vermogen al een notering op de zweedse beurs hadden moeten aanvragen is niet goed.Alsof de zweden geen balans kunnen lezen en dan zou de prospectus dat toch niet kunnen verzwijgen;
mvg
0 0
Bunky2 [Offline]
11:38 30/8/10
zo is dat, juun

wie voor zekerheid kies speel zn parti-aandeeltjes nu weg, vóórdat definitief bekend wordt dat die zweden spyker niet op de beurs willen.
want dan zal t grote dumpen weer voortgaan...
0 0
PietKeizer [Offline]
11:27 30/8/10
Overigens is het niet zo dat de boekhoudkundige verschillen maken dat er een negatief kapitaal is. Als je de salarissen al moet betalen uit geld dat met een emissie is opgehaald en met Spyker 10 jaar lang, gemiddeld voor nog geen 10 miljoen per jaar aan auto's verkoopt en voor 20 miljoen per jaar kosten maakt, dan ben je na 2 jaar wat mij betreft al technisch failliet.

Technisch failliet ben je feitelijk als je van de bank niet meer kunt lenen dan de huidige positie en voor de dagelijkse liquiditeit op andere verstrekkers moet leunen.
0 0
Juun [Offline]
11:18 30/8/10
Cruciale fout van Spyker is hier dat ze niet eerder een notering hebben aangevraagd in Zweden.

Spyker is doorlopend op zoek naar geld, want ze geven traditiegetrouw meer uit dan er binnen komt. En een logische stap is dan dat je op zoek gaat naar nieuwe aandeelhouders, nadat je de oude hebt uitgemolken. Die stap naar Zweden hadden ze echter moeten zetten voordat het kapitaal negatief was geworden en niet nadat bevestigd is geworden dat ze technisch failliet zijn. Nu zijn ze gedoemd om in Nederland op de beurs te blijven en bestaande aandeelhouders zijn inmiddels wel zo wijs dat ze niet weer geld in die bodemloze put gaan storten.
0 0
Juun [Offline]
11:15 30/8/10
Geen spykers op laag water zoeken Piet
0 0
adriaantje [Offline]
11:09 30/8/10
de spyker op zn kop

& door die zweden kunt u, de aandeelhouder, nu lekker zitten zweten
0 0
PietKeizer [Offline]
09:04 30/8/10