Ga naar Bindex Air-France KLM 23.05 - 27.05.2011
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
Olieprijs zakt, emotie over Ijslandse aswolk en dus daling AF. Zie hierna. Bijkopen.....

AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM (AF.FR) noteert maandagmorgen flink lager, evenals andere grote luchtvaartmaatschappijen in Europa. Analist Tom Muller van Theodoor Gilissen Bankiers wijt de koersval aan angst voor de impact van de IJslandse aswolk. "Er is nog geen enkele belemmering voor het vliegverkeer, maar vorig jaar zorgde de aswolk voor een behoorlijke last", zegt Muller. "Ik zie geen enkele andere reden voor de lagere koers", aldus de analist, die een buy-advies hanteert. Omstreeks 09.25 uur noteert het aandeel Air France-KLM 4,5% lager op EUR11,47, terwijl de AEX met 1,2% daalt. (EHI)

0 0
fidelio [Offline]
09:48 23/5/11
Atser welkom!

Weinig beweging op het moment, maar dit komt goed. Sentiment werkt niet echt mee.
0 0
fidelio [Offline]
09:48 25/5/11

doe maar mee hier vanaf 17.25uur
0 0
atser [Offline]
17:50 23/5/11
Toch wat emotionele reactie op de beurs t.a.v. AF? In ieder geval voor deen deel lijkt mij zo op deze "rode dag".

ma 23 mei 2011, 12:04 'Aswolk leidt hoogstens tot omvliegen' SCHIPHOL (AFN) - Het Nederlandse luchtruim blijft maandag verschoond van as uit de IJslandse vulkaan die zaterdag tot uitbarsting kwam. Op korte termijn wordt er ook geen as boven Nederland verwacht. Dat zei een woordvoerster van de luchtverkeersleiding LVNL maandag.

Het vliegverkeer van en naar de VS ondervindt geen hinder van de as. ,,Vliegtuigen moeten hoogstens een stukje omvliegen.''

In tegenstelling tot vorig jaar, toen Europa voor het eerst werd verrast door een aswolk, zou het luchtruim nu nergens meer gesloten hoeven worden. Na het debacle van toen zijn in Europees verband nieuwe afspraken gemaakt. Daardoor kunnen nu no-flyzones worden ingesteld, waar vliegtuigen omheen kunnen vliegen.

0 0
fidelio [Offline]
14:01 23/5/11
fidelio (leuke nick trouwens, heb vroeger op de fideliolaan gewoond in a'veen), geduld is een schone zaak. de balans zegt wel iets over de toko, alhoewel dat ev voor 'n groot deel sunk costs zijn, maar vergeet niet naar de off-balance te kijken. oh, oeps dat kan niet, want die offbal is offlimit.
maar goed, toko is vanuit overnamestandpunt niet duur. probleem is wel dat de fransen 't never nooit niet toelaten dat pak 'm beet emirates of cathay 'n bod uitbrengt en ze overneemt. hou je 't div als pleister op de wonde over, alleen geven ze geen div.
0 0
orca [Offline]
11:05 23/5/11
Tja orca, op zich een punt maar als ik alleen op analisten afga komt het volgens mij nooit goed. Die hebben ok zo hun eigen belang. Ik tracht het zo goed en kwaad als mogelijk op "gezond boerenverstand" te doen. Bijvoorbeeld door te kijken hoe gezond de balans is (igv AF een EV per aandeel ruim boven de huidige beurskoers0 en een portie geduld.
0 0
fidelio [Offline]
10:22 23/5/11
gillisen, sjeezesmina, met een avg rendement op hun adviezen van -13% obv 682 adviezen http://tinyurl.com/3stdkg9
0 0
orca [Offline]
09:52 23/5/11