|
Aanbevelingen
|
Wat kunnen wij van Pharming verwachten bij de presentatie van het derde kwartaal op 17 november?
|
affie
[Offline]
11:21 31/10/11
|
@gameboy:" niets is wat het lijkt"
mvg
|
Bunky2
[Offline]
17:33 6/11/11
|
Prachtig, dat zoeken naar parallellen:
"Een Indonesische fabrikant van spijkerbroeken ...... etc".
Dat Indonesische naaiatelier (staat dus voor Pharming) gaat op zoek naar een verkooporganisatie en komt bij Levi (staat voor SOBI) terecht als distributeur.
En jij hebt dan geen aandelen in Levi, maar in het naaiatelier.
Hij is fraai.
|
gameboy
[Offline]
17:21 6/11/11
|
oeps pareltje
|
Fruitdruif
[Offline]
22:08 4/11/11
|
Laten we eerlijk wezen, Pharming is de laatste drie maanden een beurs-pereltje geweest.
NIKS gezakt (toch?)
|
Fruitdruif
[Offline]
22:08 4/11/11
|
Dat klinkt goed, cheers
|
bracar
[Offline]
22:07 4/11/11
|
Mijn Duveltjes zijn op
maar heb nog een Camus Cognacje staan
Cheers dan maar
|
Fruitdruif
[Offline]
22:05 4/11/11
|
Ja toch, niet dan?
//'t is weekend mannen, maandag verder
|
bracar
[Offline]
22:01 4/11/11
|
Hee Bracar!
Interessant verhaal!
|
Fruitdruif
[Offline]
21:59 4/11/11
|
Adriaan, ik heb niks in het tegendeel gezegd, ik vind alleen dat als je reageert op anderen, wat meer 'modesty' soms kan tonen en een wat andere toon kan aanslaan.
Je ziet het overal het gezeik over spellingsfouten en de persoon die ze maakt, doet precies hetzelfde.
Dat is nou het gevoel dat ik bij GB heb.
|
Fruitdruif
[Offline]
21:59 4/11/11
|
Alhoewel, misschien toveren ze nog een keertje reversesplit 1 op 50 aan ofzo om wat te lozen
|
bracar
[Offline]
21:56 4/11/11
|
|
Zeer interessant allemaal, maar koers staat niet voor niet rond de 9 centjes en zal onvermijdelijk naar de 0 gaan, kansloze missie.
|
bracar
[Offline]
21:55 4/11/11
|
|
Die GB is heus niet van gisteren en heeft meer inzicht in Pharming dan jullie denken, dus GB voor een soort minkukel uitmaken is niet de juiste toon. Zoals jullie zelf zeggen,. men mag en kan verschillende meningen hebben over Pharming en de toekomst zal duidelijk maken of de huidige aandeelhouders er veel beter van zijn geworden, Voorlopig kost het al jaren geld en is aandeel duizenden procenten gedaald.
|
adriaantje
[Offline]
21:52 4/11/11
|
Timeline,
We hoeven het niet eens te worden, Gameboy moet eens beseffen dat hij een amateur is, net als ik en zich wat minder alwetend opstellen.
Ik heb de wijsheid niet en hij ook niet en als je met gegevens komt, mag een ander daar best kritiek op geven, maar wel onderbouwd en bewijsbaar.
Gameboy is goed in kritiek geven maar onderbouwd het niet, daar heb ik iets tegen.
Hij klinkt als iemand die in het verleden veel verloren heeft in dit fonds en nu alleen maar negatief is zonder zelf een positie te hebben. Ook nog prima maar geef dan onderbouwde kritiek en niet zoals hij doet.
|
Fruitdruif
[Offline]
21:39 4/11/11
|
Wat je nu post betekent gewoon dat Pharming in schalen een vergoeding krijgt
Schalen van omzet dus;
Voorbeeld:
0 - 100.000 300 euro (per eenheid)
100.000 - 500.000 280 euro (per eenheid)
500.000 - 1000.000 250 euro (per eenheid)
Wederom heeft dit niks te maken met consumentenprijzen in de verschillende landen.
Geef nou eens een keer toe dat je ongelijk hebt man. Als ik iets fabriceer en ik heb drie afzetkanalen voor verschillende continenten, wat maakt het mij nou uit voor welk bedrag het uiteindelijk aan de klant verkocht wordt. Als ik maar een redelijke vergoeding krijg per eenheid.
Een Indonesische fabrikant van spijkerbroeken verkoopt 6000 spijkerbroeken aan Levis en krijgt 1 prijs per broek, denk je nou echt dat ze verschillende prijzen per broek krijgen enkel omdat een Levis 2 x zoveel kost in Nederland dan in de USA?
|
Fruitdruif
[Offline]
21:33 4/11/11
|
Het is Pharming niet mogelijk exacte kwartaalcijfers bekend te maken
als jullie het onderling niet eens raken!
|
Timeline
[Offline]
21:23 4/11/11
|
Fabriek A staat dus voor Pharming.
En die zou leveren aan distributeur B (=SOBI) voor een fixed price?
Under the agreement, Swedish Orphan Biovitrum will pay to Pharming an undisclosed upfront payment and a regulatory approval milestone. In addition, Swedish Orphan Biovitrum will pay a supply price that will include tiered performance based royalties to Pharming.
|
gameboy
[Offline]
16:44 4/11/11
|
Fabriek A
Levert 1000 gelijke producten aan distributeur B
Distributeur B levert 500 van deze aan bedrijf X in Nederland en 500 aan bedrijf Y in Duitsland
Bedrijf X verkoopt deze voor €950 per stuk aan de consument
Bedrijf Y verkoopt deze voor €1050 per stuk aan de consument
Conclusie van Gameboy:
Fabriek levert aan distributeur B voor verschillende prijzen per flacon
Bewijs?
Gameboy heeft kennis van de contractvoorwaarden/leveringsvoorwaarden tussen Pharming en SOBI?
Onzin logica
|
Fruitdruif
[Offline]
14:42 4/11/11
|
NL: inkoop + marge = 943,20 (ex 6% BTW)
DL: inkoop + marge = 1075,98 (ex 19% MWS)
Volgens jou pakt de Duitse Apotheker dus € 132,78 meer per flacon dan de Nederlandse apotheker.
Als je dat wil geloven, doen.
|
gameboy
[Offline]
14:05 4/11/11
|
En weer geef je geen antwoord!
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt (maar er bestaat ook iets als een gemiddelde, heel handig in de wiskunde)
Maar zoals altijd scherm je weer met zaken die je NIET weet.
Daar is een woord voor: pretentieus
|
Fruitdruif
[Offline]
13:09 4/11/11
|
Oriënteer je eens op de wereld: over prijzen wordt onderhandeld.
|
gameboy
[Offline]
13:00 4/11/11
|
Nee Gameboy, dat zijn de CONSUMENTEN prijzen (prijzen die bedrijven rekenen die hun Rhuconest van SOBI betrekken)
Hoe weet jij dat Pharming per flacon verschillende prijzen krijgt van SOBI, afhankelijk van 'op welke markt' zij het verkopen.
Dat is de vraag
|
Fruitdruif
[Offline]
12:36 4/11/11
|
Prijzen had ik al gemeld.
Maar vooruit dan maar weer:
Consumentenprijzen:
Duitsland: € 1.280,42
http://tinyurl.com/ruconestprijs-du itsland
Nederland € 999,79
http://www.medicijnkosten.nl/
< br/>
Deze prijzen zijn inclusief MWS/BTW.
En wat de apotheken er op pakken is ook niet bekend.
Ja 't is echt simpel.
|
gameboy
[Offline]
11:58 4/11/11
|
En dat weet je op basis van?
|
Fruitdruif
[Offline]
11:36 4/11/11
|
Nonsens met je simpele formule.
Verschillende landen, verschillende prijzen.
|
gameboy
[Offline]
11:28 4/11/11
|
Aannames zijn 1 van de fundamenten van de wiskunde.
Als jij (die immers alles exact weet) de percentages wel kent, nou de formule is simpel dus vul maar in.
Adriaan, dat na het indienen het nog een jaar gaat duren voor het op de markt in de USA is, ook dat is bekend sinds de afwijzing, ook daar dus niks nieuws.
Het afwijzen van de aanvraag was een stupiditeit van Pharming en heeft niks te maken met een lobby van lokale Pharma bederijven.
|
Fruitdruif
[Offline]
11:21 4/11/11
|
Adriaantje,
Lancering?
Er staat: "The study is expected to be completed by the third quarter of 2012".
Dat schreven ze ook al eerder.
Dus na de "completion date" kan de aanvraag de deur uit en dan maar de beslissing afwachten.
|
gameboy
[Offline]
11:18 4/11/11
|
|
Ik zie wel wat nieuws Fruitdruif, namelijk dat men nu al spreekt over 3e kwartaal 2012 voor de lancering, dus gezien de geschiedenis moet je daar toch wel weer minstens 1 jaar bij tellen voor mogelijk het medicijn in de States gebruikt mag worden. Die Amerikanen zitten helemaal niet te wachten op een concurrend product, dus de lobby van de Pharmaceutische industrie in de USA zal er alles aan doen het tegen te houden. Het gevecht van het grote geld tegen de man van het dubbeltje.
|
adriaantje
[Offline]
11:09 4/11/11
|
Fruitdruif:
Met "als", "enigzins", "aannemen" spreek je vloeiend "Pharmings".
|
gameboy
[Offline]
11:09 4/11/11
|
En daar is Pharming weer met het opblazen van een non-event(Net zo als met het optreden BIJ het Hongaarse Congres.)
De ACAAI is een echt grote organisatie.
Met een grote "annual meeting".
Ook daar heb je de mogelijkheid om in de "coulissen" je nummertje te vertonen.
http://www.acaai.org/about/Document s/ProgramGuide2011-Final-Web.pdf
Een 149 pagina's tellend programma.
Rhucin/Ruconest: wordt helemaal niet genoemd.
Op pagina 50: Sunday Concurrent Sessions: nummertje 29: is een kwartiertje vrij voor de Pharming inbreng
2:00 pm – Clinical Efficacy of Recombinant Human C1
Inhibitor (Rhc1inh) in North-American Patients with Acute Hereditary Angioedema Attacks
R. Levy, Atlanta, GA; M. Riedl, Los Angeles, CA; R. Lockey, Tampa, FL; D. Suez, Irving, TX; A. Relan, Leiden, Netherlands; B. Zuraw, La Jolla, CA
Als je dan verder even let op de inbreng van de concurrentie ........
|
gameboy
[Offline]
11:04 4/11/11
|
"Wat kunnen wij van Pharming verwachten"
De vraag is blijkbaar gericht aan Pharming en dat die niet gaan reageren op ieder amateurforum, kan ik ze niet kwalijk nemen.
Interresant is 5% omhoog op geen nieuws aangezien het persbericht absoluut niks nieuws verteld, laat nog maar eens zien hoe de kleine belegger werkt.
Ben het trouwens (zoals gewoonlijk) niet met je eens GB, als Pharming 1 miljoen aan omzet boekt inhet 3de KW, kunnen we toch enigzins extrapoleren hoeveel flacons er verkocht zijn.
De bulk van dat bedrag is geld voor flacons en wat is de fee die Pharming krijgt tov de verkoopprijs? 20% (ik weet het niet,laten we dit even aannemen)
Betekent verkoopwaarde op de markt 5 miljoen / flaconprijs (€1000, voor het gemak) = aantal flacons
In dit voorbeeld dus 5000 stuks
Mocht het percentage anders zijn, vul je wat anders in, maar je krijgt altijd aantal flacons.
Daar, simpel he!
|
Fruitdruif
[Offline]
10:36 4/11/11
|
Wat een stilte na zo'n interessante, indringende vraag.
Niemand lijkt iets te verwachten.
Ik verwacht wat wollige woorden over "mogelijkheden", waar ook ter wereld.
Ik verwacht geen concrete melding van het aantal flacons Ruconest, dat er verkocht is.
|
gameboy
[Offline]
17:18 3/11/11
|