Ga naar Bindex Krijgt men in de gaten dat aegon sterk terug komt?
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Ga naar Pagina: 1, 2, 3 Volgende 
Berichten Aanbevelingen
Aegon lijkt de opmars begonnen. Met een EV van 12,00 tot 13,00 euro is aandeel historisch gezien goedkoop.
0 0
adriaantje [Offline]
12:53 19/1/12

FYI, NYSE AEGON + SHELL minst ROOD (scrale troost)

Aegon 3,72 (-0,27%) Arcelor Mittal 16,60 (-0,72%) ASML Holding 32,66 (-1,69%) ING Groep 7,01 (-1,13%) Shell 27,27 (-0,15%) Philips 15,50 (-0,58%) Unilever 25,42 (-0,55%)

0 0
aakok [Offline]
22:54 26/1/12
bunky ga er vanuit dat ze de boel niet voor zitten te liegen. Wie kan je nog geloven dan niemand alleen hoef je niet te geloven dat het vlees beter is dan het been dat is zeker
0 0
siha [Offline]
18:56 26/1/12
@siha :u plaats t een artikel van M van Tartwijk hier op het forum;Bent u het daar nu mee eens of niet?
mvg
0 0
Bunky2 [Offline]
18:49 26/1/12
oeps was voor ageas
0 0
siha [Offline]
17:43 26/1/12
mooi gegaan vandaag we hebben per slot lang genoeg tegen de €1,30-€1,20 aangekeken. Morgen nog mar een zo'n traject afleggen en de week uit op €1,80 dat zou nou weer eens mooi zijn
0 0
siha [Offline]
17:42 26/1/12
Leuk altijd hoe het koersverloop in 1,5 uur tijd wordt beinvloed (lees meestal verpest) door de Janken waar wij als brave honden achteraan lopen. Net toen AEGON in het groen wilde, kwamen de Janken zich er weer mee bemoeien.
0 0
Ikbengoed [Offline]
17:13 26/1/12

Was ff weg, de koers valt vandaag tegen, maar voor mijn put opties prima natuurlijk, als de koers doorzakt ben ik er zo weer uit met mijn opties, blijf geloven in Aegon, natuurlijk is het voorzicht voor meer winst iets afgenomen, maar denk dat dit zo weer wegebt, dus nadat ik heb gecollecteerd, mag de koers weer flink boven de 4€ groeien.
0 0
helmus [Offline]
16:44 26/1/12
Helmus wat ben je stil vandaag
0 0
siha [Offline]
16:30 26/1/12
Er is in princiepe toch nix veranderd met de rente, dus Aegon kom up

Door Maarten van Tartwijk
Van DOW JONES NIEUWSDIENST
AMSTERDAM (Dow Jones)--Aegon nv (AGN.AE) noteert donderdag lager, nadat de Federal Reserve aankondigde de rente langer op een zeer laag niveau te houden, wat de winstgevendheid van de Nederlandse levensverzekeraar onder druk zal zetten.
De Fed zei woensdag te verwachten dat het leidende rentetarief in de VS naar verwachting tot het einde van 2014 dichtbij nul zal blijven, wat veel langer is dan eerder werd verwacht. Dit zou de haperende Amerikaanse economie moeten stimuleren, maar kan ook probemen opleveren voor de levensverzekeraars in het land, zeggen analisten.
Levensverzekeraars zijn gevoelig voor de rente, omdat premies van polishouders voor een groot deel worden belegd in obligaties. Het rendement heeft de verzekeraar nodig om zijn toekomstige verplichtingen na te komen. Een lager renteklimaat leidt tot lagere obligatierendementen en daarmee tot lagere winsten voor verzekeraars.
Aegon wordt sterker geraakt door het Fed-nieuws dan veel andere Europese verzekeraars, omdat het in Den Haag gevestigde concern het leeuwendeel van zijn winst haalt uit de Verenigde Staten, middels het dochterbedrijf Transamerica.
Aegon nam in november al een last van EUR168 miljoen, in verband met het lastige renteklimaat, en verlaagde zijn aannames voor de rente in 2012 en 2013. De Fed heeft nu echter duidelijk gemaakt dat de rente ook daarna nog geruime tijd extreem laag blijft, terwijl Aegon op een beperkte verbetering rekende na 2013.
De verwachte onderliggende winst in 2015 zal daardoor zo'n 2% tot 4% lager uitvallen, denkt analist Jan Willem Weidema van ABN Amro. Hij baseert zich daarbij op de rentegevoeligheid die Aegon zelf heeft aangegeven.
Het aandeel noteert donderdag rond 14.15 uur 1,6% lager op EUR3,75, en blijft daarmee achter bij andere Europese financials, die gemiddeld op circa 1% winst staan.
In een reactie stelt Aegon dat de aankondiging van de Fed de juistheid bevestigt van het besluit om de aannames voor de rente neerwaarts bij te stellen, wat het bedrijf in het vierde kwartaal van vorig jaar deed.
De verzekeraar herhaalt zijn aanname, dat de rente waartegen de binnenkomende premies kunnen worden belegd, nog twee jaar op het huidige lage niveau blijft en geeft aan dat die rente bepalend is voor de winstgevendheid.
Aegon heeft aangegeven dat het de negatieve impact van de lage rente wil compenseren door prijzen te verhogen en kosten te verlagen. Ook wil de verzekeraar een groter deel van zijn winst halen uit producten die vaste commissie-inkomsten genereren, in plaats van de meer volatiele winstbijdrage van producten die inkomsten genereren uit een rente-opslag.
0 0
siha [Offline]
16:19 26/1/12
een 4 op het bord Albert
0 0
kate [Offline]
15:27 26/1/12

Kate alles wijst op donkergroen de Futs aan de Dow staan goed, way wil je nog meer. En aan AEX +3 stuivers tussen hoog en laag

0 0
aakok [Offline]
15:22 26/1/12
Kom op AEGON GO GREEN
0 0
kate [Offline]
14:38 26/1/12
na de winstnemingen komen de kopers opdagen ..en ik kan ze geen ongelijk geven
0 0
kate [Offline]
14:29 26/1/12
Aan de AEX, heeft Aegon het hoogste Volume, dat zegt voor de komende tijd voldoende!
0 0
aakok [Offline]
13:54 26/1/12
Het extra portie is weer verkocht met stuiver winst.
0 0
adriaantje [Offline]
13:51 26/1/12
Goedemiddag @adriaantje:
Goed idee, heb ook wat opgeruimd, ipv Aegon want dat zal ons geen windeieren leggen
0 0
aakok [Offline]
13:40 26/1/12
Ik heb de gok genomen. KPN en PostNL eruit en opbrengst gebruikt voor extra inkoop Aegon. Lagere koers lijkt mij wat overdreven. Renteniveau is gewoon niet veranderd en waarom zou het nu ineens negatief zijn en gisteren nog niet. Hogere dollarkoers zal bovendien dat zogenaamde nadeel goed maken. Morgen gewoon weer naar 3,80?????
0 0
adriaantje [Offline]
13:06 26/1/12

AMSTERDAM (Dow Jones)--Het aandeel Aegon (AGN.AE) blijft donderdag zo'n 3-4% achter bij Europese sectorgenoten, wat volgens analist Jan Willem Weidema van ABN Amro verband houdt met de lagere verwachtingen voor de rente in de VS, na uitspraken daarover van de Federal Reserve woensdag. Amerikaanse verzekeraars verloren daarop gemiddeld zo'n 2%, stelt Weidema. Voor Aegon, dat veel activiteiten in de VS heeft, zou de onderliggende winst in 2015 door de lagere rente zo'n 2 tot 4% lager kunnen uitvallen, verwacht Weidema, op basis van de rentegevoeligheid die Aegon zelf heeft aangegeven. Hij noemt de koersreactie wel groter dan verwacht. Daarbij tekent hij aan dat de lagere rente-outlook ook de kans op een economisch rampscenario over de komende jaren vermindert. ABN Amro heeft een buy-advies en koersdoel van EUR4,50 voor het aandeel Aegon, dat donderdag rond 11.40 uur 1,8% lager noteert op EUR3,74, in een licht hogere AEX.
0 0
siha [Offline]
12:16 26/1/12
ok. komt wel goed , eindigen vast groen
0 0
kate [Offline]
11:30 26/1/12
Nu is dit ook duidelijk, om de USA activiteiten te fiancieren

Aegon (AGN.AE) wil $500 miljoen ophalen in de Verenigde Staten met de uitgifte van een dertigjarige lening, maakt de verzekeraar woensdag bekend.
0 0
aakok [Offline]
11:29 26/1/12
Oorzaak van winstnemingen:

"Aegon gleed weg naar een min van 2%. Handelaar Frank Bonsee van RBS wijst erop dat de voor langere tijd extreem lage rente in de VS negatief uitpakt voor de verzekeraar"
0 0
aakok [Offline]
11:18 26/1/12
Dag is nog maar begonnen Siha.

De 4 euro komt nog wel
0 0
kate [Offline]
10:11 26/1/12
Waar slaat dit op we hadden voor vandaag toch wel een ander verwachtingspatroon van Aegon toch?
0 0
siha [Offline]
10:09 26/1/12
Goedemorgen @Kate, Inderdaad Ageas moet vandaag de kost verdienen! Hoewel AEGON zal ook wel weer de rijen sluiten
0 0
aakok [Offline]
10:05 26/1/12
Dan weeer dit dan weer dat dan weer zus dan weer zo oh oh Aegon

http://youtu.be/DFIbyYtahKg
0 0
siha [Offline]
09:51 26/1/12
Ageas vandaag de betere keus ?
0 0
kate [Offline]
09:14 26/1/12

Goedemorgen,

wat wordt het vandaag Albert ?
0 0
kate [Offline]
09:11 26/1/12
mooi dat wordt morgen weer een treinreis
0 0
adriaantje [Offline]
00:02 26/1/12

AMSTERDAM (Dow Jones)--Van de AEX-fondsen met een notering in de VS, staan er na het slot van Wall Street 7 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX, 0 onveranderd en 0 op verlies. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 0,88 punten (0,28%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage)
Aegon 3,84 (0,79%) Arcelor Mittal 16,28 (1,06%) ASML Holding 32,99 (0,12%) ING Groep 6,97 (1,01%) Shell 27,43 (0,33%) Philips 15,41 (0,20%) Unilever 25,44 (0,12%)
0 0
siha [Offline]
22:21 25/1/12
tuurlijk is 8% rente op een lening een bak geld maar je moet e.e.a. wel afzetten tegen b.v. een 30 jarige obligatie van b.v. in dit geval de usa. ik weet niet wat die doet maar stel 5% dan is de opslag die partijen vragen om het dan maar aan aegon te lenen3% komt nog het achtergestelde karakter van de lening bij waarvoor je ook een paar centen extra moet betalen. Al met al ga ik dus niet gelijk mee met de opmerking dat het een slechte deal is.

ben ik niet de allerslimste dus als iemand dit onderbouwd afkraak dan zal ik dat morgen met plezier lezen.
0 0
optie17 [Offline]
17:17 25/1/12
siha ; 'Aegon zo gezond als een vis'.Een beetje kritischer mag ook wel.Persoonlijk heb ik nog twijfels bij overigens meerdere verzekeringsmijen over de verplichtingen, zoals bv de gegarandeerde polissen.Met deze lage rente en de constant zwakke verhalen over de ratings van landen kan dat een zware wissel gaan trekken op het verdienmodel ook van Aegon.Weet iemand overigens hoe groot die verplichtignen zijn bij Aegon?
mvg
0 0
Bunky2 [Offline]
15:59 25/1/12
http://www.youtube.com/watch?featur e=player_embedded&v=uub0z8wJfhU

1 0
kate [Offline]
15:47 25/1/12

Goedemiddag allen, welke draad heeft de voorkeur om op te berichten

Deze of de prive draad van heer/mevrouw Helmus
0 0
aakok [Offline]
14:55 25/1/12
Inbetween sorry als ik mij een cru verwoorde maar telkens als er een dip komt zie je op het draadje opmerkinghen van hij gaat weer naar de drie of lager ze staan er slecht voor.

Nou dat schoot bij mij even verkeert en ik ben nogal positief gestemd over Ageon,maar dat zal je wel begrepen hebben. Her was niet de bedoeling om je te scrhofferen. Maar Aegon is volgens mij zo gezond als een visj en kunnen we ook nog is een keer dividend tegemoet zien is bij ing nog lag niet aan de orde.
1 0
siha [Offline]
14:24 25/1/12
Siha
Ben al jaren actief in Aegon en ING alleen ik reageer zelden op het forum. Ik geef alleen weer wat ik de afgelopen dagen lees in oa het FD. Economen zijn niet positief en de realiteit is nu eenmaal niet anders in Europa. Misschien dat je voortaan je taalgebruik wat kunt aanpassen, zegt meestal genoeg over iemand.
0 0
inbetween [Offline]
13:53 25/1/12
Siha
Dat is ook mijn gedachte maar hoelang blijft de AEX boven de 318 want dan moeten er nog maar weinig slechte berichten komen.
En zolang Aegon niet genoeg cash flow genereerd en ze moeten lenen tegen 8 % rente zie ik het somber in voor Aegon .
0 0
goofie [Offline]
12:57 25/1/12
zo heb inbetween nog niet gehoord op het aegon draadje, nu hij/zij ze verkocht heeft proberen naar beneden te lullen. Nou zo lang de aex318 in tact blijft zitten we nog wel in een up trend.
0 0
siha [Offline]
12:26 25/1/12
De correctie is denk ik nu begonnen.Er mogen nog mooie cijfers komen hier en daar maar dat is verleden tijd. De vooruitzichten zijn ronduit problematisch en slecht. Begrotingsdiscipline voor een land dat failliet is heeft geen zin en Portugal verslechtert rap en staat op het punt van aankloppen. Dan de plannen en druk van Lagarde richting IMF. Heb de laatste dagen dagwinstjes gemaakt maar ben er uit, 3.30 - 3.40 gaat het wel worden vermoed ik.
0 0
inbetween [Offline]
12:15 25/1/12

Goofie@ Geloof niet dat de koers van Aegon naar de drie eurotjes terug zal gaan, weerstand is 3,40 en zelfs deze koers zal heel moelilijk worden.

0 0
helmus [Offline]
11:13 25/1/12
Ik heb zo'n idee dat Aegon zijn opmars wel ten einde is .
Als een bedrijf een lening uitschrijft en wil daar zelfs 8 % rente voor betalen moet men zich dan nog afvragen hoe het gaat daar .
De beleggers zijn er in ieder geval niet kapot van en s&p heeft het advies verlaagd van sterk aanbevolen tot afbouwen en dat lijkt mij een goed plan.

Aegon stond 1 januari op 3 euro en zal daar snel weer op staan schat ik in .
En als Aegon dit laat zien beloofd dat voor ING ook niet veel goeds dus moeten die ook maar terug naar 5,50
0 0
goofie [Offline]
10:51 25/1/12
goede morgen
als je geld nodig hebt?dan is er een aankoop voorhanden?,waar je waarschijnlijk meer aan kan verdienden dan die rente die je op je lening krijgt??
gr deegee
0 0
deegee [Offline]
09:37 25/1/12
FYI,

Aegon (AGN.AE) wil $500 miljoen ophalen in de Verenigde Staten met de uitgifte van een dertigjarige lening, maakt de verzekeraar woensdag bekend.

De achtergestelde lening, die een couponrente van 8,00% biedt, wordt uitgegeven tegen de nominale waarde.

Aegon biedt de begeleidende banken een overtoewijzingsoptie voor $75 miljoen, waardoor de totale opbrengst kan oplopen tot $575 miljoen. De verzekeraar wil de opbrengst gebruiken voor algemene bedrijfsdoeleinden.

De uitgifte wordt begeleid door BofA Merill Lynch, Citigroup, Morgan Stanley en Wells Fargo Securities
0 0
aakok [Offline]
09:29 25/1/12
Goedenavond, FYI slot NY Aegon €3.79
0 0
aakok [Offline]
22:19 24/1/12

Een saaie vervelende beursdag vandaag, geen enkele spanning te beleven.

0 0
helmus [Offline]
16:23 24/1/12

Let ff niet op, up, up, up.
0 0
helmus [Offline]
16:16 24/1/12

Kennen de Spanje woonmarkt als geen ander, wij wonen in Spanje aan de Costa del Sol, vragen ons af hoelang het duurd voordat deze totaal ingeklapte woningmarkt echt afgeschreven gaat worden door de Spaanse banken, uiteindelijk moeten de banken voor het einde van dit jaar met de billen bloot, onder druk van de huidige regering, bij grote afschrijvingen voor eind dit jaar, is het niet te vermuiden dat velen Spaanse banken in de problemen komen, veel mensen kunnen heden niet meer aan hun hypotheekverplichtingen voldoen.

0 0
helmus [Offline]
16:15 24/1/12

We hobbellen weer héén en weer met de Dow Futures,
0 0
aakok [Offline]
13:40 24/1/12

Hoe dan ook, het mag van mij best weer verder up gaan, ben het eens dat Aegon te laag genoteerd is op de beurs, waarde aandeel zit echt tussen de 6 en 7€, bij eventuele overname zal zelfs dit te laag zijn, overnamekoers is minimaal 9€.

0 0
helmus [Offline]
13:09 24/1/12
3,40... bij negatief sentiment inderdaad een mogelijkheid, daar lag eerder een weerstand
0 0
kate [Offline]
13:02 24/1/12
Ja helmus je weet sommige putjes kunnen nog aleens bar stinken
0 0
siha [Offline]
13:01 24/1/12
Ga naar Pagina: 1, 2, 3 Volgende