Ga naar Bindex Vol verwachting klopt onze knip.
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen

Zou dit weekend het keerpunt worden? Na de klok van vijven sprongen er toch nog gauw een paar kleine kopers in de boot maar tezamen hebben ze na officiële sluitingstijd toch nog enkele tienduizenden stuks gekocht. Dit gebeuren is contrair aan het gebruikelijke patroon. Pas een kwartier na 17:20 hield het op. Spannend!!!

0 0
NeuroBear [Offline]
21:20 20/1/12

Nou, dit draadje heeft zijn 7 dagen shelf life alweer bereikt. Vorig weekend had ik het aangezwengeld omdat ik dacht dat in de afgelopen week zicht zou ontstaan op een oplossing van de Eurocrisis, dit in combinatie met de Amerikaanse en Europese annoncering van goedkoop middellang krediet.

Bij die gelegenheid wou ik mijn berenalias definitief afwerpen en me weer een stierenlook aanmeten. Doch pas wanneer Europa echte en dus harde maatregelen neemt om de crisis te bezweren, verruil ik mijn vacht. Afijn, voor de volgende week ga ik maar weer terug in m’n berenkooi.
Het is nog niet zover gekomen dat de kredietverruiming een vette bullmarkt heeft veroorzaakt. De goedkope credit lines kwamen er wel, maar de Europolitici schuiven elkaar nog een tijdje de zwarte piet door in de hoop geen macht te verliezen . . . terwijl die tante van het IMF nog steeds aan de poort staat te mekkeren dat we maar bij haar een wurgcontract moeten afsluiten.

De doorbraak komt er wel, maar later, denk ik. Mogelijk valt een eindelijk populair erkende verbetering van de economische outlook (de inkopersindex laat ‘m wel zien!) samen met het door Green geannonceerde megadividend 2012 – het jaar van zijn en mijn pensioenering? Dan kan er vuurwerk komen. Daar zitten we op te vlassen. Tot nu toe bestaat de markt uit een clubje bevende ouwe tantes. Wanneer die ophouden met trillen en weer op- en neergaande lijntjes in de lucht gaan tekenen, wordt het pas feest voor de bulls en winterslaap voor de bears.

So long,,, don’t worry be happy. Optimisten hebben doorgaans meer mazzel en hun vrouwen rijden in de beste auto’s - met bepantsering tegenwoordig - naar de markt om straks niet één, maar twee pakjes boter te halen. Zie Foreigner’s observaties omtrent de boterprijs eerder in dit draadje en de Amerikaanse auro-advertentie van afgelopen week hieronder:

SICK & TIRED of having to hitch-hike to the grocery store?
• Think of how happy you could be in your new car with that great new car smell!
• Hunt for an auto loan & you could start enjoying the freedom of the open road!
• Find a smart rate & flexible payment plan that fits you like a glove!
• Less than perfect credit may be OK, so don't worry, be happy now!
• Hurry – while low loan rates last!

PS: Koop vooral geen Facebook equity met je winsten op Logica en voor nop geleende geld. Dat wordt een flop waarop Nina Brink van World Online stinkjaloers zou zijn. Wie betaald er nu voor om zich te laten bespioneren en pijnlijke observaties omtrent je gedrag voor eeuwig, makkelijk vindbaar en onuitwisbaar te laten publiceren?

Laat je niet publiekelijk naaien! >>> http://www.facebook.com/pages/Den-T orenpoeper/151150361638029?sk=info

0 0
NeuroBear [Offline]
01:13 28/1/12

Foreigner, na enige reflectie ben ik het wel met je eens dat het tijd is om Nederland de rug toe te keren.

Net als de bedenker van Olli B. Bommel (Marten Toonder, bedenker van de neologismen bovenbaas, denkraam, grootgrutter, minkukel, onderknuppel, zielknijper...) zat ik aan Ierland te denken - lekker dicht bij de US voor als de pleures uitbreekt in het ondertussen ontwapende Europa. De OG-prijzen zijn daar in Eire nu lekker laag.

Helaas houdt mijn vrouw geen woord om me te volgen. Die moet weer zo nodig bij de kinderen in de buurt blijven al zijn die rond de dertig.

Bij gebrek aan inruilmogelijkheden van mijn echtgenote blijf ik in dit land van ex-kruideniers dus nog effe doorsomberen.

0 0
NeuroBear [Offline]
00:50 28/1/12

Helemaal eens, moet kunnen! Maar er moeten voor de lange termijn wel twee problemen worden opgelost: (1.) het reële percentage werkenden moet zodanig groeien dat genoeg belasting wordt binnengeharkt om de uitvreters te betalen - want wegsturen lukt niet) - en (2.) de fiducie in de munt moet worden hersteld.
Dat tweede punt zie ik wel gerealiseerd worden, maar de vraag blijft of het een tijdelijk noodverbandje wordt of een chirurgische ingreep die echte groei mogelijk maakt. Het eerste punt wordt op de middellange termijn niet gerealiseerd want de no-nonsense mentaliteit die daarvoor nodig is, komt er maar niet door de sociaal-democratische lulkoek die nog steeds met graagte wordt geconsumeerd.

Deze overwegingen zijn echter voor de beurs van nu niet van belang. Die heeft m.i. tegelijkertijd een selectief geheugen en een vooruitziende blik, beide met zo’n zes maanden diepte at the most. Voor mij is de vraag op dit moment of die 95 cent de tijdelijke opleving al in zich heeft of dat de dividendbonus en algemene economische opleving al in deze LOG-koers gebakken zitten... en of er nog tegenslag in de corporate berichtgeving te verwachten is.

De algemende statistiek ziet er hoopvol uit.

http://www.abnamro.nl/nl/beleggen/n ieuwsbrieven/stockwatch/week04/technische_analyse. html?ext=stwatch27jan_technische_analyse

Lang leve de missie! --- deze keer niet bedoeld voor (bij)gelovige ZA’tjes, Foreigner.

0 0
NeuroBear [Offline]
21:28 27/1/12
Helemaal naar de knoppen gebouwd langs zee in Spanje.
Nu hebben ze de kustwet, zodat ze er huizen van buitenlanders tegen de vlakte kunnen slaan.
Deze week heb ik mijn belang in grondstofaandelen verkocht met een rendement van 10% gemiddeld per jaar en dat met al dat crisis gedoe de laatste 10 jaar.
Ik vraag me af of Logica niet lang op zo rond de 95 cent blijft zitten.
De cijfers van bedrijven over het vierde kwartaal zullen niet zonnig zijn, ook die van Logica niet.
Als die politici nu eens de lef kregen en riepen dat Europa binnen 20 jaar in de wereld economisch toonaangeven wordt, dan heb je een missie.
Is dat nou zo gek? Geografische ligging is prima, van klimaatveranderingen hebben we bijna geen last.
Duitsland als aanjager van Europa met zijn schitterende industrie enz. Moet kunnen.
0 0
willem47 [Offline]
19:56 27/1/12
Spanje is een vervelende situatie. Slechte winter of economie in het noorden en hun huizen gedoe ontploft, maar altijd slechter wanneer zomers of economie ergers anders verbeterd. En dat zins de laatste 50 jaar. Dus geen verstandelijke creativiteit.

Zie je Nederlandse schuld aan buitenlanders dus niet Europees, dus niks te doen met het veilige Brussel centraal of 1 god is uber alles denken van 3,733 triljoen, dan de zonnesteek is, en ik hoop met dank aan Sinter Klaas, in jullie koppen geslagen.

Jullie keurders zoals op een zong festival maar dan van S&P, Fitch en Moody's staat op negatief. Dat betekent, VERLAAT NEDERLAND, als je in het geld zit!
0 0
foreigner [Offline]
17:33 27/1/12
Ooit was de Spaanse kust bezaaid met fraaie calas maar als je de Google luchtfoto’s bekijkt, zie je dat het nu helemaal is volgebouwd. Bij Allicante-San Juan zijn ze zo ver gegaan dat tussen de zee en de eerste rij flats slechts een enkelbaans straat en vijf meter strand over is. De mooie Spaanse costas zijn tempo doeloe, zeker als je er ook nog beroofd wordt. Cool, dat jullie je reis gewoon hebben voortgezet!

Tot de jaarresultaten op 22 februari blijf ik nog even hangen. We hebben gezien dat LOG snel omlaag en omhoog kan gaan en ik ben banger de boot te missen aan de upside dan voor opnieuw in een grote inzakking. Vlerk zit blijkbaarde hele dag met zijn vinger aan de koop- en verkooptrekkers, maar mij lukt dat niet. Ik ben een noodgedwongen long eigenlijk. Maar als ik ga rekenen wat ik had kunnen verdienen als ik Vlerk was gevolgd, kan ik mezelf wel voor de kop slaan. Maar het jaar is nog niet om!

0 0
NeuroBear [Offline]
19:52 26/1/12
Bij Alicante werden we drie jaar geleden beroofd van een deel van ons geld. Stonden op een parkeerplaats en kwamen er nog goed mee weg.
We zijn gewoon verder gegaan met onze trektocht door het zuiden van Spanje.
Met de kust hebben we niet zo heel veel. Het binnenland vinden we schitterend. Onder Cordoba kan je prachtig in de vele nationale parken wandelen.
De fut is een beetje uit de stijging van de aandelen.
Volgens mij is dit een moment om te verkopen en later weer in te stappen, vermoedelijk ergens in het late voorjaar.
0 0
willem47 [Offline]
09:26 26/1/12

Sorry voor de uitval, Willem. Dat was een gevolg van mijn gebakneurose. Toevallig kwam die dag mijn vrouw thuis met het verhaal dat ze bij bezoek aan één onzer zonen net de mooiste patisserie had gezien die ze ooit was tegengekomen, in Harlingen... en niks had gekocht! Zij is ook voor eeuwig aan de lijn.

Het hoogtepunt van de Europese cultuur gaat wel aan ons voorbij zo, behalve als we door België of Duitsland rijden; dan lukt het niet om de gebakvitrines alleen visueel te inspecteren. Inderdaad, zoals je al zei, staan daar meestal vriendelijke jonge vrouwen achter en die kan ik ook niet laten staan zonder even te smoezen, tot ergernis van mijn vrouw die daarom dan nog een tweede gebakje neemt.

Nee ik woon nu niet in Spanje. Het is daar niet helemaal pluis meer wegens de armoede en de vele berovingen door Oost-Europeanen. De urbanizacions staan leeg want keer op keer wordt je huis leeggehaald als je weg bent. Men durft er niet meer te komen. In de buitengebieden rondom Alicante is het net de Wild West. Als je ‘s-avonds een wandelingetje maakt, kom je groepjes gemaskerde politie-commando’s tegen met machinepistolen in de aanslag. Je schrikt je rot als ze ineens voor je staan want ze zijn gecamoufleerd en verstoppen zich achter bomen en struien. In de tijd van Franco was het altijd rustig en netjes, nu is het niet pluis meer. Leve de democratie zullen we maar zeggen.

0 0
NeuroBear [Offline]
01:09 25/1/12
Sorry NeuroBear van dat gebakje!!
Die knip van ons is vandaag wel wat leger geworden.
Zit je misschien nu in Allicante i.v.m de reklame voor McD?
0 0
willem47 [Offline]
19:28 24/1/12
Kan het me niet voorstellen, Henk. Volgens onze forecast gaat Green met pensioen deze maand, dan zal hij toch niet zo gek zijn om effe snel zijn pensioenpotje te verwateren? Maar deze klap is wel hard. Had ‘m niet zien komen. Gewoon angsthazerij denk ik. Dat neurotische gedoe rond Griekenland hangt me ellenlang de keel uit. Hoeveel keer hetzelfde al niet mentaal is afgeschreven is niet meer op twee handen te tellen. Hysterisch gedoe, bah! Ik doe er niet aan mee maar heb er wel de pest in. ***beurs ^<@&~*#(*!; ***grieken, ***KPN, ***wijven!

0 0
NeuroBear [Offline]
13:18 24/1/12
Wat een ***aandeel is dit toch! Vandaag weer helemaal de mist in, ondanks alle positieve signalen eerder op dit forum, of zijn beleggers soms bang dat ze Ordina en/of Getronics over gaan nemen? Zou me niks verbazen, want in de loop der jaren hebben alle overnames die Logica gedaan heeft de beleggers veel geld gekost, en dit zijn beiden toch geen succesvolle bedrijven. Dus angst, of is er iets anders gaande.
0 0
Henk Bakker [Offline]
11:44 24/1/12

Voor de liefhebber van topkwaliteit burgers en Zulagen voor peanuts, tijdens of na een filmpje pikken of de servicebeurt van je auto:

McDonalds San Juan Cines. Sant Joan d'Alacant.
Ctra. Nacional 332, Km.114,75. 03550.
San Juan De Alicante. Sant Joan d'Alacant. Alicante-Alacant. (Comunidad Valenciana)

(In de enorme shopping mall)
0 0
neurobull [Offline]
00:55 24/1/12

Shit, Willem, wat ben je een sadist met je gebakjes. Ik heb suiker.

0 0
NeuroBear [Offline]
22:18 23/1/12

Vlerk, van Willem47 hieronder en hierboven kun je horen waarvoor we ingekocht hebben. We maken nu al 10 keer zoveel netto rendement in twee maanden dan op gilt edged in 10 jaar.

Ik blijf mooi zitten, uhh liggen, tot ik binnen het jaar een doubleburger op mijn bord heb zoals verwacht door de HH analisten (1,50). Volgens mij is het nu afgelopen met die idiote inzakkingen van de LOG-koers; zeker als Green naar huis mag om zijn tuintje te gaan uitwieden i.p.v. het personeelsbestand.

Ook is het wellicht bijna afgelopen met dat gesodemieter met de Grieken. Laat de swap-schrijvers maar bloeden. Hun schimmige spelletjes waren door de Euro-autoriteit toch al verboden. De Grieken kunnen van mij al sinds de 70’er jaren van de vorige eeuw barsten, toen ze me in een Atheense nachtclub een oor aan wilden naaien door na mijn vertrek met het Diners Club doorschrijfvelletje te knoeien. In het totaalbedrag hadden ze er een cijfer tussen geprutst. Ook toen zaten ze uiteindelijk met lege handen want het was een te duidelijk zichtbare poging tot oplichting, net als nu... voor het triljoenvoudige.

PS Heren en Dame:
De komende twee dagen is er een meeting van de Federal Open Market Committee over hoe verder met QE3 in de USA. Wedden dat ze de termijn voor goedkoop bancair krediet weer oprekken; van 2 naar 3 of meer jaar en alvast een pre-emptive strike plannen om met Europa en China te concurreren. Oeijoeijoei wat wordt er hoop goedkoop geld in de markt gedouwd! Ben benieuwd naar de nieuwe regels.

0 0
NeuroBear [Offline]
22:14 23/1/12
Bij McD kom ik zelden. In Spanje zie je ook heel weinig.
Je kunt in Spanje voor 10 euro prima eten, dat lukt je niet in Amsterdam. Daar vroeg de ober laatst voor een gebakje 5 euro, niet dus. In Spanje betaal je daar hooguit 2 euro voor een gebakje en de ober is nog vriendelijk ook.
In Beieren kost een gebakje misschien 3 euro, maar daar krijg een portie waar de hele familie op een verjaardag van kan eten. De ober is er ook nog heel hartelijk.
Met inflatie heeft dit niets te maken.
Dat McD goedkoop kan lenen heeft met risico te maken.
De kleine zelfstandige is een groter risico en moet dus meer betalen, dat lijkt me wel logisch.
0 0
willem47 [Offline]
19:23 23/1/12
@ foreigner 13:48 23/1/12
Als bull probeer ik inderdaad de positieve kant van de zaak te blijven zien.

In Amsterdam waar personeel redelijk schaars is, smaken McDonald burgers naar eergisteren gebakken koeienplaggen.

In Alicante, waar een vier keer zo hoge werkeloosheid is (onder de Spanjaarden dan), krijg je bij McDonald malse burgers, precies goed medium-rare gebakken van echte biefstuk, waarbij je je vingers aflikt. Samen met een perfecte verse salad en goeie patatas heb je dan een maaltje dat bij dezelfde kwaliteir in een Nederlandse restaurant het viervoudige zou kosten.

M.a.w. als de bedrijven en hun personeel weer op hun teenen gaan lopen ,verbeterd er ook wat. Zelfs als de Euroinflatie de waarde ervan in goederen uitgedrukt halveert, eet je dus alsnog een vier keer zo goede maaltijd., hopen we maar.

Ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat de afvloeing van oud-CMG personeel* bij Logica ook iets met het bovenstaande van doen heeft. [* met veel Logica shares in handen en buitengewone emolumenten vanwege CMG’s gulheid in vroegere tijden van schaars personeel]

Zowel de winstgevendheid als de produktiviteit bij Logica zouden dus positiever kunnen uitvallen dan voor de shahe-out/shake-up.

Okay, de politiek verondersteld inderdaad om gelijk spel te creëren, maar hoeveel ex-politici zitten er nu in de boards van de grote NL-banken en industriële multinationals?

Zouden die ex-excellenties en hoogedelgestrenge dames en heren voor hun vertrek uit de politiek nou niet eens een keertje zijn wezen “praten” bij de bedrijven waar ze bijvoorbeeld als Minister van Economisch Zaken de wettelijke kaders voor aan moesten geven?

0 0
neurobull [Offline]
16:41 23/1/12
Eens gelijk, maar jij gaat 'lang' slapen. De huidige politiek of te wel bankiers doen zins 2003 nog erger. Namelijk met niks enige concurrentie uitduwen.

Dus MCdonald krijgt triple AAA keuring en leent tegen nul procent en jouw visboer moet 7 % betalen op een ondernemers lening plus 8% aan verzekeringen.
Dat wordt: lokale economie over walsen.
Verhouding werkers in winkel die een triple aaa lening heeft zoals Mc Donald en een jouw visboer is 4 tot 7.

Nou MC Koffie en nu MC Haring!!!!

Politiek verondersteld om gelijk spel te creëren.

0 0
foreigner [Offline]
13:48 23/1/12
Ben er uitgestapt, Logica zit momenteel rond de 95 cent aan haar top. Stap pas weer in rond de 85 cent. De lage volumes geven mij een goede indicatie, plus Amerika zal negatief reageren omdat de financiele deal met Griekenland afgeketst is.
0 0
vlerk [Offline]
13:01 23/1/12

Op de popie jopie forums worden politiek en geldzaken steeds door elkaar gehaald en dat is ook wel begrijpelijk want Banking & Currency zijn geen onderwerpen die in het vak Maatschappijleer aan de orde komen . Dit vak wordt doorgaans door wereldvreemde geitenwollen sokken figuren gegeven die ook van Recht, Economie en Bankwezen hooguit een flauwe notie hebben.

Van ethiek heeft de doorsnee schoolganger ook slechts een flauwe en doorgaans geïdealiseerde notie. Men bevroedt niet dat speculanten nooit een moraal zullen hebben die voorbij hun horizon reikt; en dat de grootste speculanten bij de grootste banken zitten. Het is nu eenmaal zo.

De man in de straat is echter wel zelf verantwoordelijk voor deze situatie want we leven in een democratie waar de keuze van de politieke leiders - de wetgevers dus - door het volk zelf wordt gemaakt. De situatie is al krom sinds er centrale banken in democratieën bestaan - vraag maar aan die Rothschild die politieke macht in een democratie minder belangrijk vond dan monetaire.

De breed denkende politicus Roosevelt had dat ook goed door en formuleerde in de uitgangspunten van de New Deal dat geldverruiming wel gepaard moest gaan met wetgeving om misbruik ervan te voorkomen.

Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar en de investeerder die dat niet begrijpt, begeeft zich op glad ijs. In de afgelopen jaren heb ik me dikwijls afgevraagd, “wat weten die ongehoord risicovol speculerende bankiers wat wij niet weten?” Het antwoord is ondertussen wel duidelijk: zij wisten dat indien hun speculaties fout zouden uitpakken, zij door de overheden, de belastingbetalers dus, gered zouden worden.

Als de gehele economie zou klappen en het geld nog niet de waarde zou krijgen van het papier waar het op gedrukt is... dan stonden hun villa’s aan de Côte d’Azur en hun jachten ondertussen wel op naam van hun vrouwen en kinderen. . . en wie komen daar trouwens ook zo graag vakantie vieren? Juist, de dames en heren politici van nu en straks, van links, rechts en uit het midden. Oh hallelujah wat zijn wij rijken toch slim! Zelfs het huishoudelijk personeel is alweer betaalbaar en ruim voorhanden nu de fabrieken tijdelijk dicht zijn. Een extra landgoed op een ander halfrond, eventueel met bijbehorende adelijke titel, is nu geen probleem meer!

Ik hoop dat de huidige Europese wetgevers en monetaire autoriteiten de les nu ook hebben geleerd en neem aan dat dit wel het geval moet zijn, na het barsten van deze absolute mega bubble van historische allure waar over 200 jaar nog gepraat zal worden.

De wetgeving loopt altijd achter de feiten aan. Er zijn bijvoorbeeld wel wetten tegen het met voorkennis speculeren à la hausse, maar geen wetten om het met voorkennis speculeren à la baisse tegen te gaan. Zo kan ongestraft voorkennis worden gebruikt om kapitalen binnen te harken als naked leveraged shorts in aandelen van het eigen bedrijf met zeer goedkoop geleend geld; konden riskante hypothecaire leningen in ondoorzichtige pakketjes op beurzen worden verpatst aan pensioenfondsen die daardoor op de uitbetalingen moeten korten; kon overheidsbeleid door bankiers gedicteerd worden...

Zowel de kapitaalvergaring als de failissementsverzekering werden dus door de minder kapitaalkrachtige kleine spaarders mogelijk gemaakt en betaald. De politici zijn bankiers geworden en andersom. Alle antwoorden op vele prangende vragen zijn er nog niet. Wat wil je als mannekes als Balkenende die nog nat zijn achter hun oren de normen bepaalden en de verzameling huidige TK-leden op een tweede jaars dispuut lijkt.

Mijn hoop op een New Deal voor Nederland is dat de monetaire leiding van Europa nu eindelijk wordt geformeerd uit de grote Europese geesten en niet meer uit klungelende hobbyisten die opklommen uit de stadsdeelraden.

0 0
NeuroBear [Offline]
07:40 23/1/12
Ik heb alleen een contract voor een potentieel waardeloze hypotheek. . . het saldo is nul. Indien de boom inderdaad optreedt, ga ik eens buurten bij mijn (staats)bank of ik persoonlijk ook een paar ton kan lenen met een flexibel contract op 70% van de onderpandwaarde - lekker ouderwets á la hausse gokken.

0 0
neurobull [Offline]
01:47 23/1/12

QE-3 is al gestart maar de meesten hebben het niet door. Ook is de Europese versie van quantitatieve verruiming al gestart, door het sumpelweg verbangen van de kort geld uitleengewoonte van de ECB en voortaan alleen lang geld (3jaar) uit te lenen. Er is dus in principe ruim en goedkoop kapitaal bechikbaar voor investeringen. Let wel, voor investeringen, hopelijk niet voor uitkeringen aan werklozen hetgeen wel inflatoir uitwerkt.

Er is dus wel wat substantieels gebeurd op macro-economisch gebied gebeurd wat z’n uitwerking zal hebben. Door het bedrijfsleven zal gemakkelijker en meer geïnvesteerd kunnen worden in kapitaalgoederen, ook in software dus. De fool-proof aanjager voor de economie sinds de New Deal is weer uit de kast gehaald. De Europese en Amerikaanse lonen zijn inmiddels ook weer een beetje afgeknepen terwijl de Chinese lonen snel stijgen, dus die groei komt er wel. Eerst was ik bang voor wereldwijd ondernemerspessimisme, maar nu niet meer.

In de technische analyse van de Dow Jones is al een uitbraak naar boven te zien. M.i. kunnen we flinke synergie verwachten op het Noordelijk halfrond nu zowel de Amerikaanse als de Europese centrale banken hun schouders eronder zetten. Dat belooft wat. Ik haal mijn vinger van de trekker en ga nu gerust slapen als een “long”.

Echter, om je vraag te beantwoorden, indien het bankwezen het nieuwe kort/lange geld opnieuw gaat gebruiken voor ongehoord schoftige speculaties in ondoorzichtelijke derivaten, dan zijn we allemaal de sigaar.

0 0
neurobull [Offline]
01:37 23/1/12

Dus een hoop (triljoenen) komen vrij want de centrale banken bedenken digitale geld en kopen daarmee jouw waardeloze hypotheek. Jouw bank bent dan van jouw af. Dus jij bent afgewaardeerd. (Mensen in hun waarde laten bestaan bestaat niet met centraal banken denken)

Wat gaat jouw ex bank met dat geld doen???????????

-terug bij de reservebank zetten en rente vragen =was 75% van de hoeveelheid.
Veilig en zonder moeite behalve dan s'ochtens wakker te worden, bek scheren en dan knopjes drukken.

-25% kopen schulden van hopeloze regeringen zoals Zuid Afrika, zetten dat om in lokale geld, kopen aandelen om de aandelen beurs van dat desbetreffende land zelfde te houden en dan verkopen om die originele nul waarde euro of dollars echt te maken. Ik heb respect voor die gabbers die het kunnen doen.
Maar het valt op met QE-3 want de vorige bubbel zijn nu belletjes.

Laten terug vallen op mijn botervloot voorbeeld.

In mijn staal verwerking bedrijf maar ook bij wet van gemiddelde heb je 13 major toeleveranciers.
Veronderstel ik ga mijn volume halveren om prijs te stabiliseren.
Veronderstel ik en mijn toeleveranciers zijn op een beurs geregistreerd.

Dan kan je aannemen dat 14 per 1 bedrijf op de beurs gaan het heel zwaar krijgen. Neem Pareto's regel: dat komt in de buurt van 80% van bedrijven moeten in winst dividenden halveren.

Dus KW zwaar in bubbel fase en jij wilt hebben dat QE-3 daar boven op nog eens gaat bubbelen!

Veel geld kan zaken ook versmoren!

0 0
foreigner [Offline]
08:13 22/1/12

Ook in ZA heeft inflatie z'n keerzijde dus, maar... “ieder voordeel heb se nadeel” zoals de nieuwe vaderlandse hoffilosoof Johan Cruyf zegt.

Als je nu een kilo afvalt, is dat een stapel van vier pakjes hoog – dat oogt veel indrukwekkender dan een stapel van slechts twee pakjes.

OK, op mijn huis kan ik niets meer bijlenen om mee te speculeren, dus heb ik voor het eerst van m’n leven mijn margin aangesproken om Logica te kopen. Niet dat ik dat anderen aanraad, mind you, maar als het goed uitpakt heb ik straks weer boter op mijn hoofd.

0 0
NeuroBear [Offline]
18:20 21/1/12
Voor de kerst: 500 gram boter 25 rand.
Na de kerst: 250 gram boter 25 rand.

Dat is: klant laten wennen aan getallen en dan productie halveren.
Halveren productie is kosten verlagen op de boter fabriek maar halveren van toelevering bedrijven. Kortom ook minder aandeelhouders nodig. Dat zet de KW in bubbel fase.

Goede nieuws van de advertentie industrie: daar gaat hard geadverteerd worden om voor 25 rand 500 of 250 gram het zelfde te laten smaken.

Wilt u nog meer voorbeelden wat er gaat gebeuren in de eet industrie.
U gaat voorzeker harder uw huis op eten. Dat is minder beleggen.

0 0
foreigner [Offline]
17:36 21/1/12

Zowaar, een bankier die bij aantreden meteen begint armageddon te prediken, doet vermoeden dat het zo’n functie is geworden waarop alleen nincompoops nog willen solliciteren. Tezelfdertijd zei een Amerikaanse bankier dat als morgen geen armageddon aanbreekt, de aandelen wel erg goedkoop zijn. Inmiddels begint het besef door te breken dat het bedrijfsleven veel veerkrachtiger en inventiever is dan verwacht. Mondiale operators doen het best goed!

Er is dus weer eens duidelijk geworden dat ondernemers een wijdere horizon hebben dan politici die als gewoonlijk achter de feiten aanhollen. Europa zonder fiscaal/budgettaire sturing was waanzin. De correctie komt wat laat en zal ongetwijfeld inflatoir uitwerken maar dat is goed voor de export en internationaal georiënteerde toko’s als Logica.

Misschien wordt over een paar jaar gezegd dat die Eurobonds een geniale zet waren waardoor eindelijk een echte economische unie tot stand kwam. Tot zover was Europa een club van knotsgekke politici die zich door hun business partners lieten naaien waar ze bij stonden

0 0
NeuroBear [Offline]
16:39 21/1/12
Je hebt dus woord gehouden NeuroBear. Ruim voor de Kerst zeiden we beiden hetzelfde nl het juiste moment om te kopen van aandelen. Niet alleen Logica natuurlijk ook veel andere aandelen waren zeer koopwaardig.
Toen werd al duidelijk, dat de eurocrisis door politici eindelijk aangepakt ging worden.
We zullen in Europa verder moeten integreren, er is geen andere keus, want anders heeft de euro geen goede basis.
Dan kan de ECB zelf obligaties gaan uitgeven en wordt voor mijn part DNB met Klaas Knot ondergeschikt aan de ECB. Klaas Snot kan dan mooi op wachtgeld voor een halfjaar en niet langer.
0 0
willem47 [Offline]
09:40 21/1/12