Ga naar Bindex GOUD XIX
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
INDEXEN: Als ik de onderkant van mijn maandgrafiekscherm afplak dan krijg je een idee van hoe de ondergang van de wereld er uit ziet. Met de onderkant erbij is het een gevalletje afwachten en bidden. Toch geestig hoe mooi de werkelijkheid wordt weergegeven. De grote signalen in de maandgrafiek zijn dus tegenstrijdig, de weekgrafiek is neutraal, daggrafiek een trend omhoog, uurgrafiek ook, kwartiergrafiek nogsteeds ook. Tja.
GOUD: Er is een trendje in de daggrafiek gestart, beetje vroeg nog om daarover te gaan schrijven.
D'r is al sinds 3 jan een uurgrafiektrend omhoog, ik ben daar de vorige keer onzorgvuldig over geweest, maar zo zit dat. De weekgrafiek geeft alsvanouds een verschrikkelijke toekomstige crash aan van goud in dollars, alle bullshit van kingworldnews ten spijt. Alleen de maandgrafiek van goud is wel okay, en dat kan je van de indexen niet per se zeggen.
De junior gold miners staan op het punt van starten, dat dan weer wel.
ZILVER: Net als goud sinds 3 jan een uurgrafiektrend. De stijging van vrijdag zat er al acht dagen aan te komen in een duidelijk waarneembare opstuwing van krachten en
heeft de daggrafiektrend nu gestart, overtuigender dan bij goud. Mooi paaltje. De weekgrafiek van zilver is niet zo mooi, maar de narigheid die je in de goudweekgrafiek kan zien zit daar niet tussen.
Dat maakt wel duidelijk waar je wezen moet. Bij zilver en de indexen. Zilver dus. vooral omdat de maandgrafiek mooi is, in tegenstelling tot die van de indexen.
Dat geeft een goed gevoel voor de toekomst. En we gaan voor de toekomst of niet of wat.
0 0
lefteris [Offline]
17:18 21/1/12
For .
je hebt geen dollars en geen euro en geen goud .
Wat heb je wel dan want je hebt ook al geen fabrieken meer begrijp ik uit je postings.
0 0
goofie [Offline]
14:55 28/1/12
Bevolking China 1.339.724.852
Bevolking Wereld 7 biljoen.(plus minus ongeveer)
Bevolking Verschil ziet heel weinig goud want ze zien het niet tussen de bevroren kippenpootjes in de supermarkt vriezer of tussen de bananen bladeren.

Vraag volume goud in de wereld???

................Steeds minder...................

0 0
foreigner [Offline]
14:39 28/1/12

Ik heb geen dollars en ook geen euroos. Dan hoef ik ook geen goud koorts te verwachten.

0 0
foreigner [Offline]
14:29 28/1/12
TA is geen absolute materie, is heel open voor interpretatie, maar er de meeste systemen laten wel op vergelijkbare momenten koop/verkoopsignalen zien. Enige verschil is timing
0 0
JK [Offline]
10:36 28/1/12
janee wan, dat klopt, goud is door dat lijntje gebroken, ik ben niet blind. Maarrrrrrr.
Ik doe niet in rechte lijntjes, ik doe in kromme lijntjes, MA's.
Daar ben ik heel rechtlijnig in
En mijn kromme lijntjes schilderen een mixed picture
0 0
lefteris [Offline]
10:03 28/1/12

ik praat veel liever met aziaten over goud.
Die weten wat er speelt.
Zien goud veel meer als geld.
Ze zien het niet als geld, maar als echt geld.
Ze zijn daar al zo vaak bekloot door de overheid, dus die weten waar ze over praten.

Hier in Nederland bezit 999 van de 1.000 mensen geen voorraadje fysiek goud.

Das onbegrijpelijk.

Als je het over goud en zilvermijnen hebt, dan kijken ze je aan met een blik van: ach die scoort niet joh. die is een partij zielig , die gast.

0 0
wanderer [Offline]
22:47 27/1/12

Prik

ik denk, dat jij een andere manier van interpreteren hebt van een grafiek dan ik

nu jij ff opletten ja!

als je de daggrafiek neemt en je trekt een lijn over de toppen van 1900, 1800 en 1750 en dan doortrekken die lijn
dan zie je toch dat goud uitbreekt?

of heet dat geen uitbreken?

de uitbraak is al bevestigd want iedereen ziet het
wil jij dat niet zien?

http://finviz.com/futures_charts.as hx?t=GC

we zitten nu al op de 1740
in dit tempo vanaf de 1525 low zitten we
in 1 maand 215 usd hoger.
trek de lijn door en eind feb zitten we met een nieuwe high en breek van de 1925

0 0
wanderer [Offline]
22:44 27/1/12
Alex Jones is alleen wel een persoon die overal een conspiracy in ziet. Bepaalde dingen zijn m.i. wel waar, andere vind ik vergezocht. Duidelijk is wel dat de wereld geregeerd wordt door personen die je niet vaak in de media ziet, een soort shadow government dus. Er worden uiteraard geheime afspraken gemaakt bij bijeenkomsten als Bilderberg en CFR. En ik kan ook heel goed begrijpen dat er afspraken gemaakt worden die je beter niet meteen in de media kunt brengen. Zelfde met de EU - als ze vanaf dag 1 hadden gezegd wat het einddoel was dan had iedereen tegen de EU gestemd.
Interessant om te zien is ook het interview van Benjamin Fulford met David Rockefeller in Japan. Fulford is trouwens een Canadese journalist die in Japan woont en buitengewoon goede banden onderhoudt met Japanse leiders op alle fronten.
0 0
JK [Offline]
20:36 27/1/12

Hee JK, dat zei jij een poos geleden eens, dat de families die vroeger aan de macht waren nog steeds veel macht hebben. Boek over geschreven, bloodlines of the illuminati, nu bij Alex Jones.

www.infowars.com

Leuke show.. als je er eenmaal naar begint te luisteren..

0 0
Dagobert Klondike [Offline]
19:11 27/1/12
Het zijn overdreven toestanden omhoog of omlaag die leidend zijn in wat je te doen staat. Het is een voldoende leidraad, heel simpel. Ik ga via de daggrafiek en uurgrafiek en evt. weekgrafiek achtergrond krachten in dit opzicht bijhouden, voor de gezellie doe ik dat hier. Beetje saai is t wel want zo vaak komen die toestanden niet voor, 80% van de tijd kijk je uit te raam. Duszz, een wezenlijke verandering van stijl op komst in mijn wekelijkse praat, saaier, veeeeel saaier, maar wel professioneler.
0 0
lefteris [Offline]
22:47 26/1/12
ik kan zn logica waarom dat nou aan het einde van de week of maand zou moeten gebeuren niet volgen maar ik ben met m eens dat er geen reden is om overenthousist te zijn, ik zou eerder voorzichtig zijn. Ik word een beetje misselijk van de weekgrafiek.
Daar staat tegenover dat de maandgrafiek wel goed is maar die treedt pas bij 1200 in werking.
Happy landing.
0 0
lefteris [Offline]
22:32 26/1/12
Armstrong is ook nog kritisch, dat houdt ons scherp:

People are all excited and gold has not ever exceeded the previous month’s high intraday. The Uptrend Channel continues to hold demonstrating it is not yet time to fall apart. The year-end number of $1434 held for the close of 2011 further warning that gold would not simply break-down. At the very least, gold now MUST close ABOVE 1637 at the end of January. The December intraday high was 1769, so we have not exceeded even the previous month’s high.

There is nothing remotely bullish just yet long-term. We would have to see a month-end closing ABOVE 1755 just to make things exciting. We need a week-end closing above 1763 to signal a bull run into next week. A weekly closing below 1640 will now warn a reaction high is in place.
So far, there is nothing suggesting a reversal of trend in gold. Failing to exceed the December high of 1769.4 intraday proves nothing. Gold can still move generally sideways into March/April before turning down if not Bearish Weekly or Monthly Reversals are elected.
0 0
JK [Offline]
22:24 26/1/12
okay. WAN! LET OP:
van half november tot 10 december of zo moest goud naar beneden maar deed dat niet, liep over het MA40 draadje te treuzelen tot het eraf flikkerde. Daar kan je op wachten, je kan het ook een uitbraak noemen, maar er speelt geen weerstand in mee tenzij je een MA als weerstand wil zien, waarom ook niet.
Wat jij nu graag zou zien is een dergelijke katapult maar dan omhoog. Dat is helaas niet aan de orde bij goud. Het gaat weliswaar omhoog maar zonder dit genoemde effect.
Kortom, leuk, maar ontzettend, nee, 'tis leuk.
Zilver had wél iets dergelijks in de richting omhoog, dat maakt zilver op zo'n moment veel leuker dan goud.
Bij goud zie ik dus geen uitbraak.
Bij zilver wel.
Maar dan nog, het is een beetje pretentieus om iets een uitbraak te noemen, dat suggereert dat de weg naar boven vanzelfsprekend is en dat gaat mij te ver. Je moet jezelf niet vastprikken op zo'n aanname, als je technisch analist bent is alles erg vloeibaar
0 0
lefteris [Offline]
20:41 26/1/12

Ik weet het ook niet maar als je speculeert, beleggen bestaat niet op de beurs, moet je ideeën hebben over de toekomst. Er zit zoveel fout, onvoorstelbaar, natuurlijk is goud super, als je rijk bent koop je gewoon altijd bij op elke prijs.

0 0
20:40 26/1/12
een uitbraak kon je bij zilver zien
maar het begrip uitbraak hoort bij weerstadn en ik doe niet aan weerstand
maar ik ga kijken wat je bedoelt
0 0
lefteris [Offline]
20:33 26/1/12
Spreuk van de dag lees ik
Uiteindelijk zal al het papiergeld terugkeren naar haar intrinsieke waarde namelijk 0
Daarom moet je in goud en zilver.
0 0
goofie [Offline]
19:49 26/1/12
Zou die tijd nog ver weg zijn dan
0 0
goofie [Offline]
19:44 26/1/12

Wan, ik zit al vanaf 2005 in goudaandelen. Denk gewoon dat dit nog niet de wonderbull is. Als de beurzen wereldwijd crashen en iedereen op de grond ligt te huilen van 'dit kan toch niet' en 'het kan toch niet zo laag' en 'waarom laten ze de beurs zo ver dalen', praten we verder.

0 0
19:40 26/1/12

Prik
pak die goudgrafiek er nu eens bij man,
wat zie je op de dagggrafiek?

ik zie een uitbraak, maar misschien zie jij wat anders.

0 0
wanderer [Offline]
19:39 26/1/12

ik posstte het tegelijkertijd op de DD
golden hope mines in een uurtje met 48% stijging

maar ik lul geen porto hoor.

mensen, die meelezen: ga niet in goud en zilver en vooral niet in de mijnen. Dat doen wij wel voor jullie
met stijgingen van 50% krijg je het alleen maar aan je rikketik.
Das niet goed.
Laat ons de stressaandelen maar doen.

0 0
wanderer [Offline]
17:01 26/1/12
Een gouddraadje en niemand die het over GNH heeft...
0 0
JK [Offline]
16:45 26/1/12

Op BBC, kleinere zelfstandigen brengen steeds meer antiek naar de pawn shop. Geld is een probleem, deflatie dus. Of die stap is al overgeslagen en het wordt meteen de burn up, dan zit ik gedeeltelijk fout nu.

0 0
15:49 26/1/12

Ik ga toch nog voor het 'crash everything' scenario eerst. Die imbecielen die deflatie verwachten moeten eerst nog even denken dat ze gelijk krijgen, dat iedereen zo typisch Nederlands zelfingenomen tegen je zegt 'goud daalt gewoon mee, daar heb je ook niks aan' en dan is pas voor de inflatisten die het niet meer zien zitten en de deflatisten de val gezet. Dat verhaal van Burn up Bernanke is oud nieuws.

Kan het weer helemaal fout zien, weten we over een half jaartje.

0 0
09:41 26/1/12
haha, we gaan dr voor wan
0 0
lefteris [Offline]
08:14 26/1/12

de leipo der leipo's heeft gesproke
nog 3 jaar krijg je geen rente op de USD
dit is de totale doodklap voor de usd
we krijgen de serie QE3, 4, 5, 6 enz.
En dan denkt Henkie dat er nog beleggers zijn die die schuld gaan financieren.

Met een instortende dollart.

Het spel is begonnen
\als reactie spoten de mijnen uit de startblokken
goud met 50 usd omhoog.

ik had het al voorspeld
dr komen dagen dat er 100 bij kan.

in dit umfeld is 2000 voor goud een lachertje.

we gaan straks stoer doen als we door de 2500 zijn en op de 3000 afstuiven.

0 0
wanderer [Offline]
23:21 25/1/12

toch eerst deflatoire crash, daar ben ik nu wel 99% zeker van..

0 0
13:32 25/1/12
Maar het is waar dat de koersbewegingen veroorzaakt worden door een enkele verdwaalde koper.

Zodra 1 iemand long gaat op een aandeel zie je dat aandeel meteen instorten.

Lullig
0 0
lefteris [Offline]
16:51 24/1/12
zo zie je maar wat je misloopt als je niet van je stokpaardje af wil

idem zerohedge
idem kingworldnews
0 0
lefteris [Offline]
16:49 24/1/12

Zoveel indicatoren die op een totale ineenstorting wijzen.. maar komt ie nu of over 2 maanden.. wat lastig..

0 0
14:52 24/1/12

Verschrikkelijk die nederlandse mentaliteit.. je ziet Hitler's ideeen weer terugkomen, links rukt weer op als het slechter gaat en het gaat nog niet eens slecht. Dat wordt straks een enorme meerderheid van links.

Het kan elk moment instorten, zeer veel signalen voor instorting maar zo moeilijk exact te bepalen.

Als je alles goed kan voorzien, wat bijna niemand kan en je ook nog goed voorbereid, mag je ook wel 3 vrouwen meenemen.

0 0
19:27 22/1/12
You can probably imagine the kinds of nightmares a teenager on a solo voyage round the world might suffer from: pirate kidnappings, treacherous coral reefs or perhaps scary encounters with mysterious sea creatures.
But not Laura Dekker.
The 16-year-old schoolgirl's sleep is haunted by memories of the traumatic experiences she suffered at the hands of the Dutch authorities.

0 0
lefteris [Offline]
17:27 22/1/12
Een goeie vrouw heeft de deugden van 4
0 0
lefteris [Offline]
17:17 22/1/12

1 vrouw?

0 0
14:50 22/1/12
In Amerika gaan ze gedeelte van hypotheek kwijtschelden. Komt tot ongeveer 20.000 dollar per hypotheek alleen voor een miljoen hypotheken. Daar zijn ongeveer 75 miljoen huishoudens daar.

Om voor 1 miljoen voorgerechten te kiezen lijkt meer op een zongfestival of in mijn termen apartheid.

Dat wordt golf 1 met een ketting reactie dat, dat hele zootje schulden een goede devaluatie nodig hebt. Dan hoef je ook niet de euro of de dollar te devalueren dus ook niet goud opwaarderen.

Een zeer verstandige mode.

0 0
foreigner [Offline]
10:55 22/1/12
Ik zeg maar zo: Een vrouw, een geit, een olijfboom en uitzicht op de middellandse zee en mij hoor je niet meer.
0 0
lefteris [Offline]
10:46 22/1/12
Vroluwen hebben er vrij korte benen met erg stevige enkels, ook als ze mooi zijn
0 0
lefteris [Offline]
10:42 22/1/12
Huhuh, nee. Het is een rots met een geit en dat dan een paar honderd kilometer.
0 0
lefteris [Offline]
10:41 22/1/12

Probleem is dat je je er niet thuis voelt, sowieso al bijna onmogelijk met emigreren. Ik zoek het toch wat dichter bij huis maar het is een interessant idee.

0 0
10:37 22/1/12

Rechtsom gaan ze niet doen, pensioenfondsen zitten in staatsobligaties, kunnen pensioenen meteen gehalveerd worden, willen ze niet want dat zijn kiezers. Het wordt inflatie, kan niet anders, maar eerst nog een deflationairy scare, hoop ik.

0 0
10:36 22/1/12
Albanie heeft een prettig klimaat, ook fiscaal, laten we zeggen grieken maar zonder het geouwehoer. Je wordt gewoon bestolen waar je bij staat maar verder zijn het aardige mensen.
0 0
lefteris [Offline]
10:35 22/1/12

Precies, afgelegen huisje, water, gedroogd voedsel. Zo gaat het he, ene week denk je 'het komt misschien toch goed', andere week 'dit komt niet meer goed'. Het komt ook niet meer goed, je kan niet 40 jaar op de pof leven, alle westerse overheden, zonder dat er een keer keihard afgerekend wordt.

0 0
10:35 22/1/12

Sommige idioten.. aandelen stijgen omdat ze een veilige vluchthaven zijn voor geld dat op de bank staat.. tuut tuut..

We zitten dichtbij een sterke daling tot misschien wel een 'crash everything', heel dicht. Het vervelende is dat je er net een maand naast kan zitten, weg geld.

Rente Italie bijvoorbeeld, ziet er uit als een zeer betrouwbare stijgingsgrafiek.

0 0
10:32 22/1/12
het beste is om de overtocht naar Albanie te wagen en met euroos(snel wezen) een afgelegen huisje te kopen
0 0
lefteris [Offline]
10:31 22/1/12
Mee eens, maar we zijn er nog niet. Via kronkelwegen worden schulden nietig verklaard en de creditors in de zak gescheten.
Dat betekent dat de ECB straks in zn eigen zak moet gaan schijten en wij met de gebakken peren zitten, een giga inflatie of ze pakken gewoon alles wat je hebt van je af, het is linksom of rechtsom.
0 0
lefteris [Offline]
10:26 22/1/12
GFMS zegt dat de goud stier is oud en versleten, en niet gebaseerd op vraag en aanbod.

Dan heb je de dreigement van als Griekenland of enige ander land met schuld hun 10% van buitenlandse valuta in goud gaat verkopen.

Laten we modern blijven denken: goud kan je niet in een computer stoppen dus als geld is het lomp vergeleken met digitale geld wat versnelling en spoed kan hebben. Dus dumpen die gele rotzooi. Het nadeel van jullie gevaarlijk centrale denken is dat je centrale bank het recht ontnomen wordt om papier geld te mogen drukken. Dan weer papier geld wilt men niet drukken want dat gaat in de zwarte economie wat enige centrale denker / 1 god denker / Brussel europeaan niet wilt hebben.

Hoe dan ook ik geef meer gewicht dat men snel geld nodig hebt, dus goud dumpen, dan Jan met het Pet goud op kan waarderen met QE-3

0 0
foreigner [Offline]
07:48 22/1/12
Ben Davies - Funds Will Pile into Gold after Missing the Rally

het verneukeratieve van kingworldnews blijkt wanneer je leest wat die man echt bedoelt te zeggen:

The danger here is that people (who especially run funds) feel they are missing this rally and they start to pile in. I would say I’m looking for the $1,700 - $1,720 level before I’d even think about reducing.”

Ik denk zelf ook dat ongeveer rond die koers de dreun volgt die ik nu al meen te zien. Of eerder.
0 0
lefteris [Offline]
21:55 21/1/12
Nou,... de oplossing, not really, het duurt even maar dan komt er een hele zware goederentrein die je niet kan stoppen.
Ook dat zie je aan de goudgrafiek.
0 0
lefteris [Offline]
20:26 21/1/12
.
Nu zijn het de private creditors die schulden van griekenland kwijtschelden, straks is het jouw geld dat gewoon wordt weggegeven en reken maar dat dat een hoop sneller geregeld is dan dat getouwtrek van nu.
De oplossing van de crisis is dat ze jouw geld uitlenen en kwijtschelden. Je ziet het nu al aan de goudgrafiek
.
0 0
lefteris [Offline]
20:22 21/1/12
Dat goud er in de weekgrafiek zo link uitziet is een vertaling van waar het met bijvoorbeeld de griekenland crisis naar toe gaat: De schuldeisers schelden alles kwijt en daarmee is e.e.a. voorlopig opgelost. Goud gaat daaronder lijden, dat zie je aan de weekgrafiek. De maandgrafiek is mooi en na een hele sterke correctie gaat goud herstellen. De indexen zullen na een periode van stijging een dodelijke daling inzetten, dat is eigenlijk de boodschap van de maandgrafiek voor zover het de indexen betreft. Dat zal wel samenvallen met die opleving van goud. Hoe lang die periodes gaan duren kan je niet zeggen. Maanden. Maanden lang het geouwehoer aanhoren dat alles weer pais en vree is op de markten, ik zie er echt tegenop.
0 0
lefteris [Offline]
20:05 21/1/12