Ga naar Bindex Bankiers en politici, het schuim der aarde
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
Het gaat schijnbaar nog niet slecht genoeg in Europa, want de burgers komen nog steeds niet in opstand.

Jeugdwerkeloosheid in Spanje, Portugal en Italië die rond de 50 procent schommelen en totaal geen rellen daar.

Door deze crisis komt duidelijk aan het licht wat een vuil spel bankiers en politici spelen.

0 0
the master [Offline]
22:12 23/1/12
Tot nu toe is er nog geen één bankier in de gevangenis gestopt vanwege oplichting.

Dit omdat de kontjongens, de politic, hun de handen boven het hoofd houden, ze beschermen!

0 0
the master [Offline]
21:53 30/1/12

Ja ja, mijn naam is haas, ik weet van niks
Is hier wat gebeurt dan
Daar weet ik niks van
Van mij niets te vrezen
Ik moest hier effe wezen
Mijn naam is haas en ik weet nergens van
0 0
camelot [Offline]
11:01 30/1/12
Ik heb Wouter Bos nog nooit een rode kop zien krijgen maar afgelopen week bij zijn ondervraging knapte hij bijna uit elkaar en wist niet waar hij het zoeken moest .
Beter was geweest er een leugendetector aan te sluiten aan de mannen die zo verhoord worden.

Foute Nout had ook weinig zinnigs te vertellen en normaal antwoordt op vragen geven is schijnbaar heel moeilijk voor dit soort mensen met boter op hun hoofd .
0 0
goofie [Offline]
18:47 29/1/12

Geachte mijnheer Bos en Fout Noutje.
Willen de heren even kijken naar de bijgaande link
en latyen we vasstellen wat er gebeurt is met uw beleid

http://www.destaatsschuldmeter.nl/< /a>

zoals de heren kunnen zien, hebben ze deze week wat te vieren. Ja mede door uw handelen, uw beslissingen en uw beider beleid gaan we deze week een feestje vieren.
Het bereiken van euro 400 miljard staatsschuld.

Er is voorgesteld om dit feestje wat luister bij te zetten.
Als hoogtepunt zult u beiden op het Malieveld ontmant worden, zodat u beiden als voorbeeld voor de volgende generaties bankiers en politici zal gelden.

0 0
wanderer [Offline]
17:44 29/1/12

En daar zaten ze samen in het verhoorbankje de politicus en de bankier

Mijnheer Wellink, waarom is er veel te veel betaald
voor de ABM/Amro?

Ja u moet weten: in de supermarket kost een fles water 1 euro, maar in de woestijn kost ie meer.

er kwam geen antwoord van de ondervrager. Die had kunnen stellen: Zeg foute Nout als ik naar de woestijn ga, dan neem ik een rugzak met flessenwater mee.

Zeg mijnheer Bos, waarom is er achteraf veel te veel betaald voor de ABM/Amro.
Uh....ja, dat is mijn schuld niet. We hebben Lazrd 100 miljoen betaald om het uit te rekenen, en die kwamen op dit bedrag en ik snapte niet wat ze bedoelden met die paar miljard die er nog in moest.

wederom geen antwoord van de ondervrager.

Hij had kunnen zeggen: u bedoelt u had als minister van financieen geen enkel benul waar u mee bezig was en u betaalt een ander een berg munten voor verkeerde info, die u als juist bestempelde?
Mijnheer Bos, u bedoelt te zeggen, dat u volledig incompetent was en zelfs geen backing had van Foute Nout, die laten we het maar zeggen: er ook geen reet van snapte?

0 0
wanderer [Offline]
17:40 29/1/12

Niet te verwarren met "schuimaarde".......

0 0
gameboy [Offline]
16:58 29/1/12
Politici zijn de kontjongens van de banken en de elite.

0 0
the master [Offline]
13:51 29/1/12
Zelfs nu banken in een doodstrijd bezig zijn te overleven durven / willen ze nog niet in eigen vlees te gaan snijden .

Hoelang moet het duren voordat banken eens de hand in eigen boezem steken en gaan erkennen dat het zo niet meer werkt en in dit bedrijfsconcept en huidig verdienmodel er geen toekomst is voor de bankensector.
Gaan ze eerst nog even de hele wereld naar de kloten helpen of gaan ze eerst zelf eens reorganiseren.
En met reorganiseren bedoel ik niet 20-25 % van hun personeel eruit maar 80-90 % van hun medewerkers eruit en weg met die kastelen van ze .
Gewoon terug in een eenvoudig klein kantoortje en met een bescheiden loontje zonder allerlei voordeeltjes en weer met de beide beentjes op de vloer en loon naar werken .
Gewoon net als iedereen in deze maatschappij.
Ik vrees alleen dat de bedrijfscultuur in deze sector zo verrot is dat ze ook nog echt denken dat ze goed bezig zijn en onmisbaar.

Ik vergeljk cultuur met DNA , kun je niet of moeilijk veranderen en alleen met vers bloed en andere inzichten zal hier verandering in komen.
Daarom zullen ze zolang als mogelijk doorgaan met ons te bestelen om hun belachelijke hoge overhead gefinancierd te krijgen .

Het is niet zo wat nog veel mensen denken dat ze ons geen leningen of hypotheken willen verstrekken.
Nee de werkelijkheid is 10 x erger, ze kunnen ons geen kredieten meer verstrekken omdat ze zelf op zwart zaad zitten en alleen met belasting geld van ons ,via de ECB toegeschoven hun toko nog een beetje draaiende kunnen houden.

0 0
goofie [Offline]
10:13 29/1/12
Master .
Je titel is toch niet helemaal goed gekozen .

Bankiers schuin der aarde Ok daar kan ik wel mee leven maar politici hebben we zelf gekozen en zijn idealisten.

Jammer dat ze die bankiers de baas laten spelen en ze laten chanteren door die bank parasieten van de maatschappij .

Als de nieuwe Basel regels ingaan binnenkort zijn we daar gelukkig van af want dan worden alle banken een staatsbanken en wat ook zou moeten net als scholen ziekenhuizen ,openbaar vervoer enz .
Een bank moet volledig dienstbaar worden aan de samenleving zonder winstbejag .
We hebben gezien wat er gebeurt met banken als we ze de vrijheid geven en daar gaan we met z'n allen aan ten onder.
0 0
goofie [Offline]
17:34 28/1/12
http://www.welingelichtekringen.nl/ 17714-oud-wethouder-den-haag-vvd-ontving-half-milj oen-aan-wachtgeld.html
0 0
the master [Offline]
16:58 27/1/12
Master .ik ben het eens met Adriaan .
Je mag eigenlijk dit soort taal hier op dit forum niet gebruiken maar ik ben het wel helemaal met je eens.
We moeten gaan leren om dit beter en netter onder woorden te brengen hoe we deze parasieten van de maatschappij in het vervolg gaan noemen.

Ja Adriaan ,dat mag wel het woord parasieten want dat gebruikte Herman Wijffels ook toen hij sprak over zijn ex collega's
0 0
goofie [Offline]
13:57 26/1/12
Slaap lekker verder adriaan, die hebben ze het liefst!

0 0
the master [Offline]
13:25 26/1/12
Fraaie koptekst weer hier. Wie zou nou echt bij die doelgroep thuis horen als je zoiets plaatst
4 0
adriaantje [Offline]
13:13 26/1/12
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/26 /video-australische-premier-moet-uit-restaurant-wo rden-gered/?utm_campaign=rss&utm_source=syndicatio n

0 0
the master [Offline]
12:37 26/1/12
Met dank aan minkukels Rufte en Jan Kezert:

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_ dft/11378474/__Griekse_miljardenstrop_dreigt_voor_ Nederland__.html
0 0
the master [Offline]
09:14 26/1/12
the superrich:http://www.bbc.co.uk/news/business- 16690607
0 0
blackgold [Offline]
14:14 24/1/12
http://www.nuzakelijk.nl/economie/2 722492/wereldwijd-600-miljoen-banen-nodig.html
0 0
blackgold [Offline]
12:02 24/1/12
music:http://www.youtube.com/watch?v=rFsM LTwZMMM
0 0
blackgold [Offline]
12:02 24/1/12
als je alle wantoestanden wilt aanpakken moet je meer ambtenaren hebben voor de checks & balances.

die doen het niet pro deo.

wil je het aanpakken of niet.
0 0
blackgold [Offline]
08:46 24/1/12
belastingen minus subsidies is de echte belastingdruk.

dat is een wet.

rot aanpakken en niet gelijk het hele huis afbranden.
0 0
blackgold [Offline]
08:45 24/1/12
ja idd laten we de boeren om zeep helpen-strak plan.

0 0
blackgold [Offline]
08:44 24/1/12
zelfs geen lease card brandstof geen business card (ben ook geen top).
0 0
blackgold [Offline]
08:43 24/1/12
Deze uitwassen bevestigen alleen mar dat we alle subsidie gewoon moeten gaan afschaffen ,.
Als dat zou gebeuren dat er een streep ging door de meer als 1000 soorten van susidieregelingen en belastingvoordelen is al uitgerekend dat alle belastingen met 50 % kunnen dalen .
Dat zijn hervormingen die hout snijden en dan kunnen we weer concureren.
0 0
goofie [Offline]
08:43 24/1/12
zelf geen pl geen cl geen creditcards wel een hypotheek.de 2 auto's zijn 100% betaald (& oud) en goed onderhouden.
0 0
blackgold [Offline]
08:42 24/1/12
overige schulden bufferen minder inkomsten en een zelfde levensstijl.
0 0
blackgold [Offline]
08:41 24/1/12
Webmagazine, maandag 23 januari 2012 9:30
Vermogens huishoudens opnieuw lager

Het vermogen van Nederlandse huishoudens is opnieuw geslonken. Op 1 januari 2011 bedroeg het doorsnee-vermogen van een huishouden 29 duizend euro, begin 2010 was dat nog 33 duizend euro. Dat komt neer op een daling van 12 procent.
Minder vermogen door daling waarde eigen woning

Ook begin 2010 kwam het vermogen van huishoudens lager uit dan een jaar eerder. Het vermogensverlies is voor een belangrijk deel toe te schrijven aan de waardevermindering van de eigen woning. Bijna zes op de tien huishoudens bezitten een eigen woning.

Begin 2011 was de doorsnee-waarde van de eigen woning 233 duizend euro, tegen 237 duizend euro begin 2010. De hypotheekschuld groeide van 156 duizend euro in 2010 tot 160 duizend euro in 2011. Ook de overige schulden stegen, van 37 tot 42 duizend euro
0 0
blackgold [Offline]
08:40 24/1/12
dutch avg wealth:http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas /inkomen-bestedingen/publicaties/artikelen/archief /2012/2012-3558-wm.htm
0 0
blackgold [Offline]
08:36 24/1/12
waar zit geen rot.
0 0
blackgold [Offline]
08:19 24/1/12
Ontwikkelingsgeld naar megastallen

` De Nederlandse overheid subsidieert al jaren de bouw van megastallen in het buitenland, meldt de Stichting Wakker Dier. De subsidie komt deels uit potjes voor ontwikkelingssamenwerking.

Een bedrijf in Rusland kreeg 750.000 euro, waarmee het kon uitbreiden naar

500.000 varkens. De eigenaar van het

bedrijf is de Russische zakenman en miljardair Abramovich.

Verder gaat geld voor ontwikkelingshulp naar Nederlandse veeboeren die hier niet verder mogen uitbreiden en daarom naar het buitenland gaan. De varkensboer Van Genugten kreeg voor zijn megastal in Bosnië 700.000 euro subsidie

Hoe dichter men bij de suikerpot(belastinggeld) zit, hoe meer men misbruik ervan maakt.En dit staat niet op zich: woningbouwcooperaties, scholen, allen smijten met belastinggeld.Te zot voor woorden!
0 0
the master [Offline]
08:18 24/1/12
& een goedemorgen natuurlijk.
0 0
blackgold [Offline]
08:17 24/1/12
ondertussen verwachten we dat overheden het wel even allemaal oplossen.

in elke diepe depressie moeten de overheden zoveel flankeren dat er veel overheid bijkomt (denk aan genationaliseerde banken) en dat moet dan weer los worden gelaten op betere momenten (denk decennia) ergo privatiseren.

nightwakerstate egniet.

dit in een grotere cyclus-we willen alle voordelen nooit de rekening.
0 0
blackgold [Offline]
08:16 24/1/12
obama ruilde een bedrag voor extended extended unemployment benefits uit met een (gecontinueerde) belastingverlaging voor rijken (dec 2011)..inmiddels staat de nationale amerikaanse staatsschuld voor de 2e keer stil.

zo werkt het dus niet-ja eventjes-mitt romney betaalde 13,9% belasting over al zn inkomsten (die riposteert dat het political envy is al dat geraaskaal over zn rijkdom).

zuidkorea is het enige land dat de gini score heeft verbeterd in de laatste 10 jaar (ergens gehoord/gelezen dus geen bron).

mensen (arm & rijk) willen zo laag mogelijk bijdragen aan belastingen en dat is normaal maar niet als (daardoor) het land naar een d afglijdt.

maw een shadow economy kan net zo verwoestend zijn als rijken die giga graaien en de belastingen pareren met fiscale constructies.

dit alles mi.
xcuse voor de hak op de tak
het zit allemaal goed aan elkaar imho

0 0
blackgold [Offline]
08:11 24/1/12
http://www.nrcnext.nl/blog/2012/01/ 23/betaalt-de-rijkste-5-procent-tweederde-van-alle -belasting-tips-welkom-nextcheckt/
0 0
blackgold [Offline]
08:03 24/1/12
maar het is laat en het is mooi voor vandaag.
0 0
blackgold [Offline]
23:42 23/1/12
dat zijn miljoenen die kwijt zijn en orc had op de dd een grafiekje europese schulden die fout kunnen gaan van 2,5-5 tr eur.

de bedragen zijn bijna te groot om te snappen.

overheden redden banken
overheden redden hetzelf niet

ik zou voor nl psies willen weten waar alle deficits psies heen zijn gegaan in de periode 1991-2011.

0 0
blackgold [Offline]
23:42 23/1/12
Former business tycoon Asil Nadir stole nearly £150m from his business empire for himself, his family and friends, the Old Bailey has heard.

The money went through a complex series of transactions, including being transferred to a bank he owned in northern Cyprus, it was alleged.

Mr Nadir was said to have stolen the money from Polly Peck International (PPI) between 1987 and 1990.

Mr Nadir, 70, denies 13 sample counts alleging he stole £33.1m and $2.5m.
0 0
blackgold [Offline]
23:39 23/1/12
music:http://www.youtube.com/watch?gl=NL& feature=related&hl=nl&v=I7CtI6LKgaY
0 0
blackgold [Offline]
23:33 23/1/12
http://www.bbc.co.uk/news/uk-166861 97
0 0
blackgold [Offline]
23:32 23/1/12
De ECB volgestouwd met schulden, het ESM ook een vehicel vol met schulden.
En straks nog een vehicel, het EFSF.
Als straks in juli dit fonds wordt opgezet, dan is de beer helemaal los: er kan ten allen tijden zonder toestemming geld worden gegenereerd en de personen staan boven de wet.

Dit zijn allemaal schulden die door de burger moeten worden opgehoest.

0 0
the master [Offline]
23:28 23/1/12