Ga naar Bindex We weten wat de Grieken ons gaat kosten maar Portugal dan ?
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Berichten Aanbevelingen
Dat we de vele miljarden aan Griekenland kwijt zijn dat hebben we nu wel geaccepteerd.
Ik geloof tesamen 230 miljard als de Grieken failliet gaan zijn we dan kwijt .
Maar het blijkt dat de Portugezen ook niet meer te redden zijn op korte termijn met een rente van 14 -15 % en een economische krimp van 4 %
Wie weet hoeveel we daar totaal al in hebben zitten en hoeveel de banken daar hebben uitstaan wat binnen een jaar ook door het putje gaat.

En dan maar hopen dat de Spanjaarden de zaak nog even aan het rollen houden laat staan als Italie zijn zaakjes niet op orde krijgt waar ik totaal geen vertrouwen in heb .

Hoe lang kunnen we dit volhouden zonder dat Noord Europa zelf ten onder gaat aan al dat sponseren van toch al technisch failliete Zuid Europese landen.
0 0
goofie [Offline]
19:35 25/1/12
Job .
Ik weet niet wat we verdienen aan Europa maar wel wat het ons gaat kosten en dat zullen we nooit aan ze kunnen terug verdienen incl rente de komende 500 jaar
0 0
goofie [Offline]
19:33 30/1/12
ik weet niet welke kant t opgaat maar vrees dat t geld met de dag minder waard gaat worden, niet mijn ding, laten we hopen dat alles met een sisser afloopt, we staan aan de vooravond van een grote hyp infla mi
0 0
gerbri [Online]
19:28 30/1/12
Zet je er ook even bij wat we verdienen aan Europa?
0 0
Job C. [Offline]
19:28 30/1/12
Vandaag is de lange termijn rente gesloten op 17,1 %
Je zou dus kunnen stellen dat het voor Portugal ook over en sluiten is en de Grieken achterna gaan .
De staatsschuld in Portugal is slechts 210 miljard dus dat is een meevaller.
100 of 200 miljard meer of minder schuld maakt nu toch al niets meer uit.
Na Portugal komt vanzelf Spanje en dat is vrees ik iets meer aan schulden .

We schijnen met z'n allen te denken dat we toch niet meer als een keer failliet kunnen en als je toch al failliet gaat moet je het ook goed doen .
0 0
goofie [Offline]
19:16 30/1/12
Mooie uitspraak van Ron Boer beurs goeroe die ook niet bij een bank werkt ..

"Je hoeft echt geen raketgeleerde te zijn om te weten welke sector de grootste klappen gaat krijgen bij een failliet van de Grieken ".
Ook een mooi stuk bij onze huis goeroe en hierboven te vinden

Ofwel de financiele sector staat op ontploffen als de Grieken zullen gaan zeggen dat ze uit de euro stappen en hun eigen munt invoeren .

En als ik de Grieken was zou ik mijn eigen faillissiment aanvragen en gewoon met een schone lei beginnen want linksom of rechtsom moeilijke jaren worden het zowieso.
Met de Argentinie en IJsland als voorbeeld zou ik daar dan niet zo bang voor zijn en zal het eerder beter worden bij een failliet verklaring .
0 0
goofie [Offline]
19:45 27/1/12
lieve mensen .
Lees eens een heel mooi stuk van onze huisgoeroe Alex van Sassen over de gevolgen van een Grieks failliet.
Deze man maakt meer goede collums en geen dagdromer.
Werkt niet meer voor een bank denk ik anders zou hij niet zo frank en vrij mogen praten.

Vandaag kwam supoer Mario Draghi ook met een verklaring dat we afgelopen december door het oog ven de naald zijn gekropen toen hij de banken 500 miljard uitleende.
Wanneer dit punt weer bereikt wordt kunnen we nu wel raden dus , als de banken weer een lening krijgen van ons allen.
En steeds raken we dieper en dieper in de shit en stapelen we schuld op schuld .

Ik haast zeggen , laat lekker uit elkaar ploffen allemaal dan kunnen we opnieuw beginnen nu het nog net kan .
0 0
goofie [Offline]
19:14 27/1/12
De Grieken waren toch niet helemaal eerlijk over de schuld die ze nu eigenlijk hadden want er komen nog meer lijken uit de kast rollen.

Ook zoiets , hoelang pikken we dit nog .
0 0
goofie [Offline]
12:50 27/1/12
Ja het maakt allemaal niet lijkt het wel. Ook de euro viert hoogtij. Hoe slechter het nieuws over Europa hoe sterker de euro lijkt het wel. Griekenland en Portugal default, dure export, hoge werkloosheid en schuldenposities die moeten worden afgestempeld het deert de belegger niet. Vertrouwen in de euro blijft goed liggen blijkbaar. Wie de economische theorieen nog snapt mag het zeggen, maar ik denk persoonlijk dat we voor de gek worden gehouden, door in mijn ogen politici, de zachte heelmeesters.

0 0
gbv [Offline]
18:54 26/1/12
Gelukkig vandaag de Italiaanse en de Spaanse rente flink gedaald zijn want dat kunnen we er even niet bij hebben om die AEX door de 330 te krijgen.

Het lijkt wel of we er voor het gemak ook maar van uitgaan dat het met portugal ook einde verhaal is want daar hoor ik niemand over terwijl vandaag de rente daar over de 20 % noteerde.
0 0
goofie [Offline]
17:32 26/1/12
Vandaag Portugal rente naar 20 % geschoten.
De financiele markten hebben een nieuwe prooi.
Gaat goed zo Jan Kees ,hoeveel hebben we daar eigenlijk totaal aan leningen uitstaan .
0 0
goofie [Offline]
14:38 26/1/12
Sorry maar ik gisteren schreef dat de Grieken ons 230 miljard gaan kosten .
Ik las vanmorgen in de Telegraaf dat dat 350 Miljard is en de Telegraaf overdrijft nooit

Ik zou ook weleens willen weten wat de Portugezen aan schuld hebben want die moetsen gisteren geld lenen tegen 14 % rente want dat die de volgende zijn is niet meer aan te ontkomen .
0 0
goofie [Offline]
08:06 26/1/12