Ga naar Bindex hapklare brokken voor de technoreuzen
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  
Ga naar Pagina: Vorige  1, 2, 3 Volgende 
Berichten Aanbevelingen
http://www.z24.nl/bedrijven/it_tele com/artikel_125575.z24?service=graphic
0 0
taare [Offline]
07:17 10/3/10
LONDEN (AFN) - Het Britse telecomconcern Vodafone stopt met zijn dienstverlening op het gebied van navigatie. Het bedrijf liet vrijdag weten niet te kunnen opboksen tegen gratis diensten die Google en Nokia zijn begonnen.

Vodafone investeerde eind 2008 nog 22 miljoen euro in navigatiedienstverlening met de overname van het Zweedse softwarebedrijf Wayfinder. De markt is echter drastisch veranderd door de gratis alternatieven, aldus het bedrijf. ,,Mensen verwachten er over te kunnen beschikken, maar verwachten nu niet dat zij er voor moeten betalen'', zei een woordvoerster.

Nokia en Google zijn ook bedreigingen geworden voor TomTom. Deze Amsterdamse onderneming is groot geworden met de verkoop van navigatiekastjes. Onder druk van de concurrentie zijn de prijzen van deze draagbare apparaten sterk gedaald.
0 0
taare [Offline]
16:58 12/3/10
wat een anti climax
ik dacht op zijn slofjes naar de 6.6+
maar ja wie weet als de amerikanen nog een opleving krijgen dat we alsnog omhoog stuiteren
0 0
blommetje [Offline]
16:57 12/3/10
ze moeten zich storten op een combinatie e-reader met navigatie mogelijkheid
e reader is groeimarkt en navigatie is voor veel mensen niet een dagelijkse noodzaak maar wel handig om te bezitten
0 0
blommetje [Offline]
14:31 12/3/10

Dat Tom Tom bezuinigd heeft in 2009 staat buiten kijf. Maar bezuinigen op R&D is killing, tenminste als je in het high tech segment opereert zoals TT. Lijkt mij dan ook onwaarschijnlijk dat Tom Tom daarop bezuinigd heeft. Probleem voor Tom Tom lijkt mij het hinken op 2 gedachten: standaard navigatie via de gebruikelijke kastjes al dan niet ingebouwd door de autofrabrikanten en/of mobiele navigatie. Op welk paard moet je dan wedden? Waar moet je je R&D investeringen dan op inzetten? Op beide, dan verwaterd het. Godijn en c.s. zullen toch snel duidelijkheid moeten verschaffen. De markt vraagt gewoon om meer informatie.

0 0
Rebound [Offline]
13:56 12/3/10
@Juun: Dit geldt natuurlijk niet alleen voor TOMTOM. Bijna alle bedrijven(welke sector dan ook) hebben met de bezuinigingsstok moet slaan.
0 0
Dokus [Offline]
12:27 12/3/10
Er zijn wat winstjes gepakt,vanaf nu kunnen we mee met het sentiment.Het zou mooi zijn als we voor wall street opent in de plus komen om wie weet nog een jump als gisteren te maken.
0 0
De kraai [Offline]
12:18 12/3/10
wat mij opviel dat we in het begin richting 6.60gingen, en dat kwam naar mijn gevoel omdat er een bericht was van navigatie in vrachtauto,s en men ging er vanuit dat is TT dus niet en gingen we weer hard naar beneden.
Naar mijn inziens laat TT heel veel liggen in het vrachtvervoer.
waarschijnlijk vind men dat bij TT niet zo interessant.
0 0
domdom [Offline]
11:06 12/3/10
Als TT mee zit te lezen heb ik nog een idee voor ze:

Nodig alle deelnemers op dit forum uit voor een bedrijfsbezoek. We hebben allemaal het beste voor met TT en naar alle waarschijnlijkheid kunnen we wat voor elkaar betekenen of van elkaar wat leren.
0 0
Juun [Offline]
10:48 12/3/10
Wat een drukte vandaag trouwens op dit forum.
0 0
Juun [Offline]
10:46 12/3/10
Wat De Kraai zegt klopt waarschijnlijk ook wel. Er is zoveel bezuinigd in 2009 dat de ontwikkelingsafdeling ook niet op volle toeren heeft kunnen draaien. Daar pluk je later toch de negatieve vruchten van.
0 0
Juun [Offline]
10:46 12/3/10
Het lijkt mij ook niet waarschijnlijk dat google TomTom zou kopen. Als er al iemand TomTom koopt, dan is het eerder Apple, al dan niet samen met Microsoft. Beiden hebben afzonderlijk een grotere oorlogskas dan google, beiden hebben nog geen navigatieproducten van betekenis, beiden, en vooral Apple, staan te popelen om "het nieuwe google" te worden.

Maar waarschijnlijker dan een overname is dat Samsung, HTC, LG, Apple, enz kaartafnemers van TomTom gaan worden, om dezelfde producten te kunnen aanbieden als Nokia.

Dus, geen overname, maar langdurige contracten (zoals google vroeger met TomTom had). Al zou ik over een bod van Apple natuurlijk verheugd zijn.

0 0
Iederzijnmening [Offline]
10:40 12/3/10
Mijn advies is op dit moment ook wat op short te zetten.
0 0
Narbonne [Offline]
10:33 12/3/10
En Juun ik denk dat TT inderdaad op de rem heeft moeten staan,om de kosten hard omlaag te brengen i.v.m de afwaardering van 1 miljard,de banken,het voortbestaan op korte termijn.Echter dit ligt weer achter ons en TT kan weer vooruit en met nieuwe produkten gaan komen.
0 0
De kraai [Offline]
10:27 12/3/10
Wat is een bijprodukt als iedereen wel verwacht(eist) dat je het erbij levert.
0 0
De kraai [Offline]
10:22 12/3/10
Narbonne,
Helemaal mee eens. Het is not-done als CEO van een bedrijf dat marktleider is om niet te kunnen zeggen wanneer een toepassing waaraan behoefte is beschikbaar komt. Dan geef je m.i. aan dat je het tempo van de sector niet meer bij kunt houden en kun je wat mij betreft beter opstappen.
0 0
Juun [Offline]
10:20 12/3/10
Het is een slechte zaak dat ze niet konden zeggen welke termijn dat ik het mag verwachten.
0 0
Narbonne [Offline]
10:16 12/3/10

Is er al veel gezegd rondom TomTom. Helaas staan ze op dit moment toch een beetje langs de zijlijn te kijken hoe het product navigatie links en recht gratis geleverd gaat worden. Leuk al die kastje maar daar zit de toekomst niet meer in. Als TomTom niet met duidelijke plannen gaat komen zal de koers weer terugvallen tot €3 -€3,50. Er is op dit momement absoluut geen reden om TT een hogere koers te geven. Wees dus opgepast!

0 0
4finance [Offline]
10:14 12/3/10
Ik heb op dit moment 4 vrachtauto's op de weg zitten die te hoog beladen zijn: 4,15 4,20 4,26 en 4,28.

De chauffeurs weten exact waar ze wel en niet onderdoor kunnen. Een ontheffing bij de RDW kost per rit tussen 200 en 300 euro, dus er wordt gereden zonder ontheffing. (pakkans is kleiner dan de kosten)

Een landelijk/europees systeem waarbij je automatisch ontheffing hebt als je rijdt met een navigatie die is ingesteld op de hoogte van je transport, zou een uitkomst zijn.

Als TT of een ander hiermee komt ben je meteen marktleider in het segment, met een aanzienlijke financiele marge. Maar let op: er is alleen plek voor de 1e en de beste, want de markt is niet heel groot.
0 0
Juun [Offline]
10:14 12/3/10
Lang ben ik er van overtuigd geweest dat Google Tom Tom zou overnemen, maar steeds meer krijg ik mijn bedenkingen.
Voor Google is Tom Tom een kleine speler. Met de oorlogskas van Google kunnen 32 TomTommmen gekocht worden. Navigatie is voor Google slechts een niche markt. Leuk als ze Tom Tom t.z.t. eens kopen. Maar als ze het echt zouden willen en het voor Google van wezenlijk strategisch belang zou zijn dan hadden ze Tom Tom al lang gekocht. Voor de prijs en het aanwezige geld in de oorlogskas hoeven ze het echt niet te laten. En wat als Nokia Navteq weer gaat verkopen? Misschien wel aan Google. Ook voor Nokia is mobiele navigatie niet meer dan een marketing tool om mobieltjes te verkopen met talloze software applicaties. Navigatie is daar maar een van. Voor Tom Tom is navigatie echter core business, daar leven ze van. Voor de mobiele navigatie aanbieders is het een bijproduct. Langzaam maar zeker geloof ik dat de toekomst van Tom Tom toch ligt in de standaard inbouwkastjes. Als die aanname juist is dan kan Tom Tom nog lang zelfstandig door met mooie koersdoelen in het verschiet.

0 0
Rebound [Offline]
10:09 12/3/10
Ok, TT heeft goud in handen (of zilver?). Maar het gaat niet om het bezit van fantastische kaarten, maar om de hoeveelheid omzet die je daarmee realiseerd.

TT zie ik nauwelijks nog op de voorgrond met nieuwe producten voor de zakelijk of partikuliere markt. De laatste serieuze introductie van een nieuw product dat in belangrijke mate bij kan dragen aan de omzet en het resultaat is van..........

.......

Veel te lang geleden in ieder geval.
0 0
Juun [Offline]
10:06 12/3/10
Termijn omtrent het nieuwe systeem voor vrachtverkeer was nog niet bekend.
Niet alleen beroepsverkeer maar ook recreatie zoals auto+caravan en campers is het een uitkomst.
Persoonlijk heb meerdere malen meegemaakt dat ik terug moest met de camper omdat een hoogte opstakel was van 2,25 of 2,50.
Wat te denken aan tonnage ik heb in Spanje gehad dat ik haast in de problemen kwam omdat je niet mocht inrijden boven de 2,5 ton en moet je een ander weg pakken maar daar was het te smal om te passeren.
Dus met smart wacht ik op het nieuwe systeem en heb het snel terugverdiend aan diesel en genot.

0 0
Narbonne [Offline]
10:04 12/3/10
Juun,
De autofabrikanten gaan op korte termijn ALLEMAAL navigatie inbouwen daar vraagt de consument gewoon om.Weet je hoeveel autos er zijn,veel.
0 0
De kraai [Offline]
10:04 12/3/10
Oke,google wil dus voor een dubbeltje op de 1e rang zitten,ik snap wel dat het bijzaak is voor google.
Maar toch navigatie is een serieuze zaak,voor veel bedrijven en mensen hangen hun verdiensten ermee samen.We kunnen toch optimistisch zijn over TT,ze hebben goud in handen(ik ben geen cda'er).
0 0
De kraai [Offline]
10:00 12/3/10
En laten we eerlijk zijn, alleen de zakelijke markt zal straks nog grote bedragen neer willen tellen als goede kaarten een bijdrage leveren aan een goede ritplanning.

Een vrachtwagen met chauffeur kost 50 euro per uur. Als je 1000 euro per jaar per auto betaald moet je per jaar 20 uur sneller kunnen werken om het terug te verdienen. Lijkt mij mogelijk, maar wanneer komt TT hiermee op de markt?

En een volgende stap is dat TT ritplanningsystemen gaat introduceren, met automatische terugkoppeling, zo gedetailleerd dat er direct gefactureerd kan worden.

Dat bestaat allemaal al, maar het zijn allemaal verschillende aanbieders en die systemen zijn niet te koppelen (het lijkt de Nederlandse politie wel).
TT kan het verschil maken door die bedrijven op te kopen en met 1 systeem te komen (kan ilocal weer verkocht worden, maar dat is een ander verhaal).
0 0
Juun [Offline]
09:50 12/3/10
Navteq ligt iets voor op Tele Atlas de rest ligt ver achter.
Navteq heeft extra informatie in zijn kaarten voor vrachtverkeer zoals hoogte en gewicht waar momenteel Tele Atlas mee bezig is.
0 0
Narbonne [Offline]
09:39 12/3/10
Narbonne,bedankt voor je antwoord.
Even voor mijn beeld,TerreMetrics, AND en 2 partners.
Die partijen hebben toch nooit de dekking en kwaliteit,maar vooral de dekking niet die tele atlas wel heeft.En die halen ze toch ook niet meer in.
Ik heb altijd begrepen dat tele atlas mijlen en mijlen voorop ligt zowel in werelddekking als kwaliteit.Weet jij wat de voorsprong van tele atlas ongeveer is op de rest?
0 0
De kraai [Offline]
09:30 12/3/10
Google heeft maar 1 kerntaak, en die beheersen ze zeer goed: "geld verdienen, heel veel geld".

En daarvoor geldt het volgende: "kosten die je niet maakt hoef je ook niet terug te verdienen".

Google heeft niet de intentie om de beste navigatie aan te bieden, want dan zouden ze TT of Navigon moeten kopen. Google heeft voor 5 miljoen een deal met AND en dat is heel anders dan bijvoobeeld 5 miljard voor TT.

Voor de consument die in z'n vrije tijd wat rondnavigeert en een beetje reclameboodschap tussen de navigatie door niet al te bezwaarlijk vindt, zijn de kaarten van AND bijna net zo toereikend als die van TA.

Grote verschil is dat de marge die overblijft voor Google vele malen hoger is.
0 0
Juun [Offline]
09:28 12/3/10
Google heeft de 3d kaarten etc van TerraMetrics en was met AND bezig.
In de prakrtijk werkte AND niet naar behoren en de dekking was niet voldoende.
Vervolgens gaat AND samenwerking aan met twee andere bedrijven i.v.m. een hogere dekking.
De deal tussen Google en AND zou om ongeveer 5 miljoen euro gaan.
Google is wel bezig om met behulp van 3d kaarten navigatie te doen maar de vraag blijft of dat haalbaar is.
Daarnaast zou Google het hele navigatie hoofdstuk ook kunnen laten vallen en richten op hun kerntaken.
Alle mogelijkheden staan nog open.

Succes vandaag
0 0
Narbonne [Offline]
08:33 12/3/10
Waar haalt google zijn US maps vandaan?
En als google in europa serieus navigatie aan wil bieden kan dat niet met AND,dan lopen ze toch echt achter de feiten aan.
0 0
De kraai [Offline]
08:06 12/3/10
Google or Nokia: Which Company Will Win the LBS War?
March 10, 2010

By: Kevin Dennehy

-------------------------------------------------- ------------------------------

LBS Insider Newsletter, March 2010

While not a lot of huge location-based services news surrounds this month’s CTIA Wireless conference, one of the big topics of discussion zeroes in on who will have the edge in the mobile LBS space between Google or Nokia — both companies recently announced free navigation applications. Will it be Google, with a huge advertising and LBS focus? Or will it be Nokia, the top handset manufacturer with a giant digital map company in Navteq?

One thing Nokia has over Google is the company’s ability to provide quality maps, Dobson said. “I suspect that Nokia’s ownership of Navteq will help keep them ahead of Google, in terms of maps and navigation, over the next few years. The important question is whether Google can enhance the quality of its map database to provide routing that rivals the accuracy and reliability of that provided by systems using Navteq data,” he said. “It is my opinion that the Google map base is less accurate than that possessed by Navteq, although Google is certainly making progress in improving the quality of their database. In turn, Google, so the backwoods chatter holds, apparently concluded a one-time deal with AND in the first quarter of 2009, to use AND’s maps of Western Europe.”

In addition, Dobson said that news from AND indicates that the revenue from the deal with the “major U.S. company” might be delayed until 2010, indicating that Google may not be able to move as fast as it had hoped to create a Euro-Google-Base. “It is my opinion that Google will find creating a navigable map base of Western Europe comparable in quality to Navteq or Tele Atlas much more difficult than doing the same in the United States--as noted before, a goal that they have not yet reached here,” he said. “Nokia’s acquisition of Navteq has provided it a cushion and a lead over Google, but only in mapping and I am not sure how long that lead will last.

www.gpsworld.com/...

AND kaarten zijn niet compleet en niet goed genoeg.
Google moet binnenkort TomTom/TeleAtlas overnemen, anders verliezen ze van Nokia.

Ballmer said the thing he's most excited about is Bing Maps
Bing Maps is ook qualitatief minder dan Navteq en TeleAtlas.

Gelezen op een ander forum, zit wat in.

Goede morgen allemaal, dat hij maar lekker zijn weg vervolgt

0 0
taare [Offline]
06:18 12/3/10
Helaas geen voorkennis dan zou ik hem met iedereen delen.
Wat betreft aantallen boven de 25k niet gezien dus heb wel anders gezien bij ophanden zinde overnames.
Garmin, Google en Microsoft resp. stijging 0,59 0,81 0,72%
Momenteel nog geen duidelijke aanwijzingen voor een overname.
0 0
Narbonne [Offline]
22:26 11/3/10
Tis al een oudje maar toch....

july 2006

Rumors are wild today in the GPS world. According to many sources Microsoft is currently interested in purchasing TomTom and shares of TomTom stock rose as much as 7% yesterday after the rumors started flying. TomTom of course is denying the rumors.

Such an acquisition would certainly shake up the GPS market. One thing I find interesting about this is that TomTom actually uses a version of the Linux operating system on their devices.

Microsoft already has some GPS products in the market including Streets and Trips. However there might be more than just PND (personal navigation devices) which would cause Microsoft to eye TomTom.

Perhaps Microsoft is more interested in a fleet management and fleet tracking solution to offer their current enterprise clients or to integrated into their existing enterprise products. TomTom offers such a product in TomTom Work and the TomTom WEBFLEET software.

Only time will tell on this one…

En nu nog TA erbij
0 0
taare [Offline]
21:34 11/3/10
Kan niet een keertje weg zijn of.......

Denk dat er nabeurs US bericht komt want dat het van de overkant komt is wel duidelijk maar wie en wat

In ieder geval, leuk thuiskomen vandaag

Weet jij nog niets Narbonne
0 0
taare [Offline]
21:24 11/3/10
interessant koersverloop vandaag
0 0
Nielsy91 [Offline]
21:15 11/3/10
Kan iemand zien of het grote plukken tegelijk waren.
0 0
De kraai [Offline]
21:05 11/3/10
Tjonge,
Gaat wel hard zo,waar gaan we naar toe.
Dit heeft een aanzuigend effect,denk ik.
Een klein beetje fantasie erbij en, we fly.
Er staat iets te gebeuren jaja.
0 0
De kraai [Offline]
20:53 11/3/10
maar wel iemand die meer weet in America.......
0 0
zohar [Offline]
20:33 11/3/10
Belangstelling = aandelen aankoop vanuit USA. simpel denken!
0 0
zohar [Offline]
20:30 11/3/10
Een wel hele vage berichtgeving in de Telegraaf.

Een opvallende stijger was echter TomTom. Het aandeel trok in de laatste uren van de handel 6,5% aan tot €6,42, naar het scheen door belangstelling vanuit Amerika.

0 0
Narbonne [Offline]
19:09 11/3/10
Ik kan al zeggen dat ik bijna in de plus sta. Ben benieuwd hoe we de week gaan eindigen.
0 0
gioboy [Offline]
17:31 11/3/10

ik snap hem, als je er lang geleden ingestapt bent is het een zwaar gevecht.. hopelijk komt het allemaal goed voor iedereen....!!!
0 0
the fortis king [Online]
17:28 11/3/10
Fortis King, bedankt maar eerst de 13 halen waar we eerst stonden.
0 0
zohar [Offline]
17:22 11/3/10

Gaat lekker voor degene die ze hebben... alvast proficiat allemaal....

en succes voor morgen...

0 0
the fortis king [Online]
17:15 11/3/10
.......... ...........Hans Kazan is er niets bij......op naar de 7,20......
0 0
toffee [Offline]
17:13 11/3/10
boven de 6.15 gaat TT nu toch wel snel
misschien volgende weeek door de 7 heen
0 0
blommetje [Offline]
17:05 11/3/10
zomaar 6% id plus, miss een bod ??
0 0
zohar [Offline]
17:04 11/3/10
Bloemmetje, Sorry maar ik geloof absoluut niet in technische analyses het is puur fantasie. Het aandeel wordt OA beïnvloed door nieuws, sentiment, bedrijf prestatie etc….
0 0
zohar [Offline]
16:27 11/3/10
11 mrt 2010

Gisteren een procentueel forse winst voor Tomtom. Technisch ziet het er op zich niet zo onaardig uit. De MA20 stijgt en de koers is boven deze lijn te vinden. Toch wat bedenkingen. Er zijn nu twee topjes gezet, net boven de 6 euro per aandeel. Als de koers boven de 6,15 weet te blijven, dan is er enige ruimte naar boven.

bron beursbox
0 0
blommetje [Offline]
15:45 11/3/10
............ .....na het doorbreken van de weerstand op 6,24......wordt 7,20 het volgende opwaartse koersdoel................nieuwe ronde, nieuwe kansen.....
0 0
toffee [Offline]
14:36 11/3/10
Dit wordt het jaar van deals sluiten,dat heeft Goddijn gezegd.En dat klopt dus,dit was de 1e en er zullen er meer volgen.Hij heeft dat in de outlook 2010 gezegd(Tomtom durfde wel een outlook te geven!)
0 0
De kraai [Offline]
08:56 11/3/10
Ga naar Pagina: Vorige  1, 2, 3 Volgende