AMSTERDAM (Dow Jones)--UBS verhoogt het koersdoel voor Logica naar 140 pence van 133 pence en handhaaft het advies op buy. Investeerders zullen naar verwachting van de analist zenuwachtig blijven over de risico's in de publieke sector. Aangezien Logica 55 klanten in de publieke sector van het Verenigd Koninkrijk heeft zou het wel erg ongelukkig zijn als de activiteit in die sector sterk zou dalen. UBS stelt zijn verwachting voor de winst per aandeel 6% naar boven bij. Omstreeks 9.20 uur noteert het aandeel 0,6% hoger op EUR1,40, terwijl de Midkap met 0,8% stijgt. (MKO)
barrelhouse[Online]
09:34 9/8/10
@willem47
winst per aandeel 5,7 pence heel jaar 11,4 p 12-13 eurocent afhankelijk van koers Pond/euro.
dus 15-20 keer de winst per aandeel komt neer op 2,00 - 2,40 euro.
amsterdammertje[Offline]
01:35 9/8/10
@amsterdammertje, ik kan het niet helemaal volgen.
Logica heeft in het eerste halfjaar een winst gemaakt van 125 miljoen d.i. per aandeel nu al bijna 8 cent. Tien keer de winst is een koers van 1,60.
15/20 keer de winst is misschien wat veel
willem47[Offline]
22:37 8/8/10
.
Over het algemeen stijgen koersen naar de cijfers toe. Die algemene beursregel is weer eens uitgekomen.
De volgens mijn grote algemene beurregelboek zakken koersen na de cijfers. Ben benieuwd.
Ik heb geen logicas op dit moment, maar als ik er gehad zou hebben, zou ik ze vrijdag al weg gedaan hebben. Winst pakken is hebben. Ik zou niet wachten op een downtrendtrigger. Cijfers zijn speciale toestanden, en die datums kunnen we momenteel nog niet verwerken in onze verkoopadviezen.
Vrijdag was in elk geval een zeer vreemde dag met 300% meer omzet dan het gemiddelde van de 4 laatste weken (20 beursdagen). Zelf zou ik me daar toch niet laten door leiden.
Ik denk dat we het weer even gehad hebben. Het was weer 2-3 weken up, nu weer even uitblazen.
BeursscannerNL[Offline]
21:55 8/8/10
.
@ Henk,
Bedankt voor de toelichting. ik heb ook wat zwaar gereageerd. Mijn excuses daarvoor .
BeursscannerNL[Offline]
21:35 8/8/10
Numico werd overgenomen door een partij met hele diepe zakken. Het enige wat Bennink heeft gedaan, is de miskopen in Amerika met veel verlies gekocht en daarna het restant duur verkopen aan Danone. Dat is niet een bedrijf als Logica een cultuurverandering te laten ondergaan en een samenraapsel van 4 bij elkaar gekochte bedrijven, als een bedrijf te laten werken. Dat vraagt veel meer tijd. Dat hij er ondanks de crisis er zo goed in slaagt om het bedrijf winstgevend te maken (houden)en de vermogenspositie van het bedrijf sterk te verbeteren, vind ik zeer goed. Ik kijk vooral naar de onderliggende ontwikkelingen in het bedrijf, de book to bill ratio, de cashflow van het bedrijf etc. Dan zie ik dat Logica langzamerhand er beter voor komt te staan. Dit jaar zal er 12-13 cent winst p.a. gemaakt worden. Met een koerswinst van 16-20 is een koers van 2 euro nu al gerechtvaardigd.
amsterdammertje[Offline]
12:49 8/8/10
Volgens sommigen gaat Logica terug naar de euro. (stalen) Goldman Sachs gaf onlangs een advieskoers van 110 pence, terwijl de koers nu boven de 115 pence zit. Het laatste advies van Deutsche Bank was 170 pence. Kortom, er is geen touw meer aan vast te knopen. Zelf denk ik ook dat het omhoog kan, maar het aandeel is al jaren onnavolgbaar. Er wordt veel beloofd, maar nog weinig waargemaakt.