|
Aanbevelingen
|
Bij de komende overnamegolf zit ook onze TT, let maar op.
|
taare
[Offline]
08:02 24/8/10
|
Ach ik heb me ook wel eens aangemeld bij een dergelijke site zo heb je gauw 22.000 mailadressen.
Maar welk bedrijf hij nu heeft van 1-1-1981 verneem ik niet van hem.
Internet was er toen nog niet.
Nu is de vraag hoeveel mensen betaalde diensten vanaf 2011 afnemen van Beursscanner.
Het gaat net als met de zgn gratis navigatie via de mobiele, als de mensen zien wat de werkelijke kosten zijn dan stap je snel over naar TomTom.
Even de adviezen van de analisten.
UBS Adam B Frisch Neutral 5,50 23-07-2010
Deutsche Bank Jonathan Goldberg Hold 6,00 22-07-2010
Cheuvreux Hans Pluijgers Outperform 9,00 22-07-2010
Jefferies & Company Lee Simpson Underperform 4,10 22-07-2010
Nomura Stuart Jeffrey Neutral 6,00 22-07-2010
JP Morgan Rod Hall Neutral 4,80 22-07-2010
Goldman Sachs Simon F. Schafer Neutral 6,20 22-07-2010
ING Marc Zwartsenburg Buy 7,50 22-07-2010
ABN Amro Buy↑ 10,00 21-07-2010
Bank of America-Merrill Lynch Jonathan Tseng Neutral↑ 6,50 07-07-2010
Theodoor Gilissen Jos Versteeg Buy 7,50 12-05-2010
SNS Martijn den Drijver Buy 8,00 27-04-2010
Morgan Stanley Ashish Sinha Overweight 8,50 27-04-2010
Kepler Capital Peter Olofsen Reduce↓ 5,50 22-04-2010
Royal Bank of Scotland Wim Gillie Buy 14,00 22-03-2010
Gemiddelde koersdoel €7,27.
|
Narbonne
[Offline]
16:54 28/8/10
|
Narbonne, je moet beursscannerNL niet serieus nemen. Die probeert gewoon zijn eigen site-je te promoten en vertelt aantoonbaar leugens inzake zijn *kuch* tips.
Hij zit alleen maar op deze draad omdat het dan net lijkt alsof hij vooraf aangegeven heeft dat TomTom zou gaan dalen.
Maar beursscannerNL geeft zelden vooraf adviezen. Achteraf gezien heeft hij natuurlijk wel altijd op precies het laagste punt gekocht en het hoogste punt verkocht. Misschien zijn de 22K mensen die zijn emails ontvangen daar wel van op de hoogte. Willen de emailontvangers van beursscannerBE zich even melden? Dank u!
De enige 2 van hem adviezen die ik daadwerkelijk vooraf gezien heb waren logica kopen op 1,40 en Binck kopen op 11,10. Dat had je gigantische verliezen opgeleverd. Maar dat vertelt Beursscanner er helaas niet bij.
|
loonslaaf2
[Offline]
16:12 28/8/10
|
De koers is lager van TomTom omdat er geen dividend wordt uitgekeerd.
|
Narbonne
[Offline]
15:24 28/8/10
|
Een winstverwachting van €0,70 p/a op een koers van €4,25
De toekomst is gericht op inbouwnavigatie en kaarten.
Inbouwnavigatie zie je steeds meer in nieuwe auto's.
TeleAtlas heeft een grote waarde in het geheel en maakt daarmee TomTom aantrekkelijker.
|
Narbonne
[Offline]
15:20 28/8/10
|
Even een kort antwoord kom uitgebreider terug mogelijk kan je eerst iemand zijn uitleg om off te gaan goed vertalen.
Mijn gemiddelde aankoop staat nu €4,05 door aan- en verkopen.
Je hebt het over kijk naar de koersdoelen analisten wel zie advies RBS de huisbankier €14 en ABN €10 o ja en adviezen van €4,10 en hoger.
De analisten geven wel adviezen met grote verschillen.
Daarnaast heb 22.060 dagmails met beursadvies verstuurd terwijl je ook niet in de toekomst kan kijken.
Toevallig een helpende hand deze morgen op een ander draadje met dank aan Smarty.
Cursus analist "zo kan je alles verklaren":
Na goede bedrijfscijfers zakt het aandeel: "Ja maar de koers had hier al een voorsprong op genomen"
Na slechte bedrijfscijfer stijgt het aandeel: "Ja maar er was op nog slechter gerekend"
Waarom steeg de AEX vorig jaar zo, en dit jaar niet terwijl de bedrijfsresultaten van dit jaar beter zijn? "De beurs loopt altijd een halfjaar vooruit"
Maar als de beurs een halfjaar vooruit loopt, waarom reageerd het dan zo fel op de macro-cijfers van vandaag de dag, dit wisten ze dan toch al een half jaar geleden? "Ja maar deze cijfers had niemand kunnen voorzien"
De koersen sprongen omhoog gister toen er van uit werd gegaan dat de FED vandaag zal gaan bijspringen, echter vandaag sprong de FED daadwerkelijk bij en toen zakte alles diep in het rood? "Ja in eerste instantie euforie, maar dan wordt men realistisch en denkt men, ja ho eens even, als de FED nu bij moet springen dan gaat het wel heel slecht"
Of te wel: Trek je eigen plan, en luister niet naar al die "beurskenners" en "analisten" want die kunnen alles ACHTERAF heel goed verklaren.
Mijn uitgangspunt is de werkelijk waarde van het bedrijf zonder goodwill en de winst per aandeel en ook wat zijn de toekomstige winstverwachting.
Later meer uitleg moet weer verder.
|
Narbonne
[Offline]
13:31 28/8/10
|
Bent U eigenaar en leidinggevende van een bedrijf in de orde van grote als TomTom.
Ik ben begonnen eind 1978 maar heb veel respect voor mensen zoals van TomTom in een dergelijke korte tijd zo groot te maken.
|
Narbonne
[Offline]
10:56 28/8/10
|
Voorbeeld Getronics wordt nu vervangen door Logica.
Kom eens met de grafiek aandeelkoers en de winst per aandeel.
Zet de cijfers van TomTom en Logica naast elkander.
|
Narbonne
[Offline]
10:47 28/8/10
|
TomTom Go Live 1005: Premium-Navi mit Fünf-Zoll-Display
Offiziell hält sich TomTom noch mit Aussagen zurück, doch im Internet kursieren Infos zu einem neuen Top-Navi mit extra großem Display. Wahrscheinlich stellen die Niederländer auf der IFA (3.-8. September 2010 in Berlin) das „TomTom Go Live 1005“ vor.
www.computerbild....
|
taare
[Offline]
10:42 28/8/10
|
TomTom aandelen waren te ver doorgeschoten.
Toen met de aankoop van TeleAtlas kregen we een verwatering en tevens afboeking boekwaarde.
Nu staan de aandelen laag en hebben mogelijkheden om te stijgen al wil ik wel bevestigen dat de structuur binnen het bedrijf niet helemaal gezond is.
Mijn visie is dat de leiding vers bloed nodig heeft met nieuwe inzichten.
Het is langs de kant ook makkelijk een ander te bekritiseren, maar heb zelf ervaring genoeg met het opzetten en leiden van een eigen bedrijf en dat is wat anders dan handelen in aandelen.
En achteraf de koe in de kont kijken kan iedereen, maar Goddijn had allang in de gaten dat alleen de kastjes geen toekomst was heeft bewust TeleAtlas gekocht.
Welke waarde mogen wij dan wel volgens onze "deskundige" aan het aandeel hangen en gaarne met onderbouwing.
|
Narbonne
[Offline]
10:26 28/8/10
|
Bij diverse mensen staat de tijd stil en denken nog steeds dat TomTom alleen bestaat uit het maken van losse navigatiekastjes.
De afgelopen tijd zijn er steeds meer inbouwnavigatie geleverd door TomTom.
Alle grote merken krijgen altijd met concurrentie te maken en veranderingen.
Maar als de concurrentie bij je aan de deur komt om bepaalde technieken mogen gebruiken dan ben je niet zomaar een lullig bedrijfje.
Mensen die commentaar leveren op dergelijke wijze zijn zelf niet in staat iets te bedenken of sterker een bedrijf te runnen denk aan het spreekwoord de beste stuurlui.
En mevr Rietes menig "bejaarde" heeft mogelijk meer waarde gehad tot de samenleving dan "u".
Het is duidelijk dat mevr. Rietes niet in staat is om een jaarrekening analyseren om te stellen dat de navigatiekastjes niet meer waard zijn dan €12.
Als alles geleverd wordt aan TomTom tegen kostprijs dan kan de kostprijs wel €12 zijn maar dan maken die bedrijven geen winst.
Gelukkig hoeft mevr. Rietes geen bedrijf te leiden want dan was deze snel kapot i.v.m. de kostprijs berekening.
Mevr. Rietes sterkte met uw dromen.
|
Narbonne
[Offline]
08:44 28/8/10
|
|
Goede reis gehad?
|
taare
[Offline]
19:04 26/8/10
|
Juist omdat de navigatiekastjes van Tom Tom niet meer dan € 12,00 waard zijn zit er geen toekomst in het bedrijf. Het aandeel zal binnenkort een pennystock worden, en niemand kan dan meer zeggen dat ik daar niet voor heb gewaarschuwd.
|
mevr. Riet van Milt
[Offline]
18:30 26/8/10
|
Ik ben ook diep bedroeft om de koers van TT, maar ik zie wel toekomst.
Als je zo'n balans hebt, winst maakt, binnen een paar jaar je schulden af kunt lossen. En de markt groeit en kan mondiaal nog wel 5 keer zo groot worden op termijn van zeg eens 10 jaar. En het marktaandeel van TT groeit ieder kwartaal, ten koste van kleinere spelers. En de inbouwmarkt groeit nog veel harder. En Teleatlas maakt de beste kaarten ter wereld.
Dan neem ik TT volgend jaar weer op in de DFT top 5, al was 2010 dan wellicht een verloren jaar.
|
Juun
[Offline]
21:59 25/8/10
|
|
He wat leuk, Riet van Milt op het TT forum. Wat een eer, dat brengt extra sfeer.
|
Juun
[Offline]
21:55 25/8/10
|
Dat klopt mevr. Riet van Milt, de TomTom wordt nu al gebruikt in bejaardenhuizen, om de kamer terug te vinden, misschien gaat er een wereld open voor u!!!
Claudje heeft er ook een aangeschaft, zij had elke keer de plee-deur te pakken.
|
beneteau
[Offline]
01:22 25/8/10
|
Wat leuk zo'n forum met bejaarden die denken dat TomTom iets waard is. Proost!!!!!!!
|
mevr. Riet van Milt
[Offline]
00:57 25/8/10
|
BeursscannerNL
Kun je voor alle zekerheid even bevestigen dat jij negatief bent over het aandeel TomTom.
In dat geval weet ik namelijk zeker dat ik morgen ga kopen.
Alvast bedankt voor je antwoord.
|
loonslaaf2
[Offline]
23:29 24/8/10
|
Beursscanner bestaat de maker van autoradio niet meer.
Geen losse autoradio meer kopen maar standaard in auto, dus straks ook met navigatie en daar is TomTom al druk mee.
Standaard navigatie iedere beurt software update en dat is TA kassa.
|
Narbonne
[Offline]
22:17 24/8/10
|
Garmin hoogste notering afgelopen jaar $40,47 nu de laagste notering 26,51.
TomTom hoogste notering afgelopen jaar €13,33 nu de laagste notering €4,32.
TomTom beter cijfers dan verwacht terwijl Garmin andersom.
Mio gebruikt IQRoutes techniek van TomTom.
Daarnaast wat Taare vermelde TA etc.
Marktwaarde volgens huidige koers €960 miljoen
|
Narbonne
[Offline]
21:53 24/8/10
|
Maar wel TA en de omzet en kennis van TT en dat is volgens de deskundigen zo'n €12,00 waard,
We zullen het zien.
|
taare
[Offline]
20:09 24/8/10
|
Als je het maar laat, dat wegblijven
|
taare
[Offline]
17:35 24/8/10
|
Als het zo doorgaat met shorten vertrek ik 15 september en kom ik dit jaar niet mee terug
|
Narbonne
[Offline]
17:11 24/8/10
|
BEDANKT
|
Narbonne
[Offline]
17:10 24/8/10
|
-1
|
Narbonne
[Offline]
17:07 24/8/10
|
gefeliciteerd Narbonne, 60jaar geworden?
|
taare
[Offline]
16:25 24/8/10
|
Kom maar op dan met dat bod van 8-12 euro
|
claudje
[Offline]
15:52 24/8/10
|
TomTom gaat ook wéér fantastisch vandaag.
Overname?Dan zou dat nu toch moeten gaan gebeuren lijkt mij.
Maar dát gebeurt echt never nooit hoor!!!!
|
claudje
[Offline]
13:58 24/8/10
|
Dat zou een mooi verjaardagskado zijn
TomTom doet het echt nog niet zo slecht en gaat steeds meer vaste navigatiesystemen leveren.
We zitten nu op niveau waar Flevo deelneming (Pon/Mol) hebben gekocht dus kan ontevreden aandeelhouder opleveren.
Op 1 juli 2010 maakte TomTom bekend dat Tjaden per direct terugtrad als commissaris, vanwege persoonlijke omstandigheden.
Om persoonlijke omstandigheden
Andere nevenfuncties
• lid Management Team Mirus Restaurant Solutions
• lid raad van commissarissen Atex Media Solutions
• lid raad van commissarissen Quote Media Holding
• lid raad van commissarissen Rhein Biotech
• lid raad van commissarissen Desch Holding
• lid raad van commissarissen Fidelio Properties
• lid raad van commissarissen Sparkling Spring Water Holdings
Is de heerschappij te groot van Goddijn.
|
Narbonne
[Offline]
09:31 24/8/10
|
Goedemorgen,
Waar moet ik me aanmelden Taare, verkocht voor 12 euro per aandeel!
|
the master
[Offline]
09:28 24/8/10
|
Dat zou ik niet durven aan te zien haha. Maar ik weet niet of degene die het koopt €12 voor wilt geven. Eerst zien, dan geloven
|
gioboy
[Offline]
08:25 24/8/10
|
Alleen weten wij nog niet wanneer
|
taare
[Offline]
08:05 24/8/10
|
http://www.beleggersbelangen.nl/red actieblog/2010/2/overnames-in-2010-31374