|
Auteur
|
Bericht
|
|
Iederzijnmening
|
13:37 5/7/10
Die heb ik nog niet gezien.
Ik heb wel vol verbazing gekeken naar ORANJE WC-Papier in een NEDERLANDSE supermarkt.
Ik ga er van uit dat ´t een aanbieding voor buitenlandse klanten was, die graag hun reet met de nederlandse driekleur (of eenkleur in dit geval) afvegen...
|
Dagelijkse discussie
Maandag 5 Juli 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
11:41 5/7/10
Afganistan? Yeah right. Bfa had het over afganistan.
Ik denk dat ik er verder maar niet op inga, Orca.
|
Dagelijkse discussie
Maandag 5 Juli 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
bfa 09:37 5/7/10
Wat zei Lukas Podolski voor de wedstrijd duitsland-engeland, n.a.v. de uitingen in de engelse pers, waarin constant de oorlog wordt aangehaald?
"wenn ich in Geschichte richtig aufgepasst habe, können die Engländer ohne Hilfe der Amerikaner nicht gewinnen"
Moet er wel bij zeggen, het was een persiflage op Poldi, hij heeft het niet echt gezegd.
Wordt saai, altijd maar over de oorlog beginnen. Je wil zeker ook nog steeds je fiets terug.
|
Dagelijkse discussie
Maandag 5 Juli 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Nee, ik kijk geen TV
|
Dagelijkse discussie
Vrijdag 2 Juli 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Hoezo "Ook" Bruno Banani....
Ervan uitgaande dat je in je Euronext-escalatie-dispuut je echte naam gebruikt (maakt mijn IQ er nu van), gebruik je deze alias dus "ook" in andere fora.
eens kijken hoe onvindbaar je bent....
en ga nu niet beweren dat iemand anders zich ook Bruno Banani durft te noemen, op het postzegelverzamelclubje-subforum breipatronen
|
Dagelijkse discussie
Vrijdag 2 Juli 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ah ok,
dus je hebt je eigen naam gebruikt, ook een linkedin profiel met je echte naam aangekaakt, en omdat niemand hier je echte naam mag weten vervang je die hier door "Bruno Banani".
Als ik je uitnodiging naar linkedin wil volgen, zoek ik dus niet naar Bruno Banani?
Ik zal maar niet aan mijn zonverbrandde hoofd krabben ;-)
|
Dagelijkse discussie
Vrijdag 2 Juli 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Vervag stoken door "dwars door protocollen jassen" ;-)
|
Dagelijkse discussie
Vrijdag 2 Juli 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ik vind het knap dat hij iemand met een alias als "Bruno Banani" ipv gewoon zijn eigen naam, überhaupt antwoord geeft.
Komt niet over als een serieuze klant, maar als een puber die een beetje wil stoken, vind je niet?
|
Dagelijkse discussie
Vrijdag 2 Juli 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Waarom zo kritisch over Tostram?
Hij heeft uit louter goedhartigheid het beste met jullie voor. Ook al zijn jullie geen betalende klant van hem, toch wil hij jullie voor verlies behoeden.
Hoe gaan we met aardige mensen om?
(en toch neig ik steeds vaker precies het tegenovergestelde van alle analisten te doen, Goldman Sachs voorop. Lager koersdoel is kopen, hoger koersdoel is maken dat je weg komt)
|
arcelor mittal
ARCELOR ma 28 JUNI t/m vr 2 JULI
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Lacherig over de wan-indicatoren? Wie?
Stom alleen dat zelfs na 3 x vragen geen antwoord komt welk niveau de wan-indicatoren weerspiegelen. Ze geven richting, maar vanaf welk niveau?
Als ze negatief zijn uitgaande van AEX 500, dan zitten we nu toch goed dacht ik zo. Iedereen klagen dat het niet zo goed gaat als 3-4 jaar geleden. De Beurs staat ook duidelijk klager dan 3-4 jaar geleden. Dus prima nu.
Maar blijkbaar niet.
Dus nogmaals de vraag. Als de AEX nu 200 staat, verandert er iets aan de indicatoren? Of moeten we gewoon asymptotisch naar de nul?
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 30 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Braun ook niet
Brose ook niet
Bosch anyone?
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 30 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Nee, de andere 5-letterige B.
Niet Bayer.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 30 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
JK,
daardoor moet je je niet "uit het veld laten slaan".
Toen ik Praktikant (niet Praktiker) in Barcelona was, werd ik ook na een week door de bovenburen (zigeuners) in het gezicht gemept. Gehorige toko,, niet normaal. Blijkbaar werden ze wakker van mijn wekker, en dat vonden ze niet fijn.
Dat ik ook gek werd van hun geschreeuw ´s nachts...ach ja.
Daarna verhuisd en verder genoten.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 30 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Magnum, waar haal je dat vandaan? Je vergeet dat met de jaren weliswaar mensen met pensioen gaan, maar er komen ook nieuwe mensen de arbeidsmarkt op.
En uit mijn direkte omgeving merk ik; als die ook maar enigszins fatosenlijke opleidingen gevolgd hebben worden ze momenteel meteen in dienst genomen.
Maar je hebt waarschijnlijk ook je bronnen.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 30 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Als je Siemens met 5 letters, beginnend met een B schrijft, dan Siemens ;-)
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 30 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Aangezien berichten over stakingen in Spanje leuk zijn, hier even een anekdote:
Tijdens mijn studie ging ik vrijwillig nog een half jaartje "Praktikum" (zo noemen ze dat in Duitsland) doen bij een duitse multinational (5 letters, begint met een B) in Spanje, nabij Barcelona om precies te zijn.
Daar werd toen gestaakt voor meer vakantiedagen en een gratis tampon-automaat op de Dames-WC (ja, echt!).
De eerste week werd elke dag 1 uur gestaakt, de tweede week elke dag 2 uur, de derde week 3 uur per dag enz. Echter, de derde week hebben ze niet gered.
Salaris werd bij staking niet door een vakbond gecompenseerd, dus de helft van het personeel wilde eigenlijk al niet staken. Echter, het salaris was gedeeltelijk afhankelijk van productieaantallen. Meer productie, meer salaris. Na twee weken bleek, dat de productie op peil bleef, ondanks minder gewerkte uren...oftewel, het management kreeg op een presenteerblaadje dat men echt wel harder kon werken. Dat was meteen einde staking, want het personeel begon het benauwd te krijgen...
Owja, de tampon-automaat hebben ze niet gekregen, WEL een extra vakantiedag per jaar. Die werd echter uitgesmeerd over het hele jaar, wat feitelijk inhield dat ze elke dag 3 minuten vroeger naar huis mochten.
Zo doe je dat ;-)
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 30 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Naar mijn mening is de beurs helemaal knetter geworden nu.
Ik zelf, als ook collegas en studeneten die ik ken, worden suf gebeld door bedrijven in de stalverwerkende Industrie (Vallourec, Salzgitter Mannesmann, Thyssen) om toch vooral voor ze te werken.
Heb zelf 3 contracten op tafel, Rolls Royce (Turbines), Liebherr (grondverzetmachines) en een lokale automatiseerder.
De duitse Industrie kan de opdrachten momenteel nauwelijks aan, maar de beurs doet alsof we aan de afgrond staan.
Strange
|
arcelor mittal
ARCELOR ma 28 JUNI t/m vr 2 JULI
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
rob34,
mocht je mijn mail als gezeur hebben opgevat, dan is dat jammer. Ik constateer alleen.
Overigens, naar mijn mening zou men een soort "kiezersexamen" moeten invoeren. Een bewijs leveren dat je partijprogrammas hebt gekezen en begrepen, of zoiets in die trant. Minimale moeite gedaan hebt.
Ik erger mij al jaren dat mijn moeder op degene stemt die sympathiek overkomt (in dit geval was het Cohen, vroeger altijd CDA omdat de buurvrouw in het dorp in de gemeenteraad enz, je kent dat wel)
Democratie is op deze manier niets anders dan XFactor, of Idols.
Doe dan liever zoals in Singapore, een verstandige dictatuur (ja, ik weet, officieel het is ook een democratie daar, maar goed). Werkt toch beter.
|
Dagelijkse discussie
Donderdag 10 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Toch vreemd, in Limburg stemmen 2,5 maal zoveel kiezers de PVV, als in Noord-Holland.
Ik zie alleen nooit gesluierde mensen in Limburg, weet niet waar hier een moskee of minaret zou staan.
Maar goed, ik heb toch al geen hoge pet op van mijn mede-provinciegenoten.
Ik wacht af hoe Henk en Ingrid een huis kunnen kopen met instandhouding van de hypo-aftrek, maar zonder starterssubsidie en andere nonsens-regelingen en het bijbehorende ambtenarenapparaat dat immers ook afgeschaft gaat worden...
|
Dagelijkse discussie
Donderdag 10 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ow ja, om TomTom en AMG massaal te kopen stapte ik uit aandelen, die WEL doorgestegen zijn (Imtech enzo).
Ik bedoel maar.
|
arcelor mittal
ARCELOR ma 7 t/m vr 11 JUNI
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ja, tis ook maar een advies hoor.
Ik dacht precies hetzelfde als jullie bij TomTom. Kwam van 60, leek aantrekkelijk bij 5. Tijdens de stijging bijgekocht op 7, 9 en 12. Toen kwam google en Nokia nieuws, of we de 10 nog eens zien..
AMG, zelfde verhaal, kwam van 60, leek goedkoop op 6, kocht bij op 9 en 12. Toen bleek dat Timminco de beol bedonderd heeft en nu helemaal geen silicium voor zonnecellen meer produceert...
Ik hoop voor je Atser, dat MT niet ook lijken in de kast heeft. Het kan namelijk gebeuren dat de AEX stijgt, maar dat ene aandeel zakt, zie bovenstaand verhaal.
Maar als je absoluut overtuigd bent van MT, dan zal dat wel niet gebeuren.
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Zijn ouwe rotten met een ingelsten taalgebruik. Echter wel met meer gefundeerde opmerkingen dan menig ander draadje.
Hoe dan ook, Alles in een fonds stoppen lijkt me suicidaal
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Dagelijke Discussie, D.D.
Als ze het daar over de "roesthut" hebben, wordt MT bedoeld.
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Wow, Atser, gag ik je een welgemeend advies geven?
NIET DOEN!
Ik heb de fout gemaakt over 3 fondesen te spreiden, pakweg een jaar geleden. Ondanks de forse koerstijgingen op de beurs, ben ik 25 k Euro kwijt inmiddels, omdat 2 van de 3 fors onderuit gingen (TomTom en AMG).
Nu spreid ik iover minimaal 15, in 3 continenten.
Als je de DD volgt, is MT over 3 jaar failliet zou je bijna denken. Ik zou in jouw plaats niet meer lekker slapen...
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
"hogerder", moet het orca-virus zijn....
|
Dagelijkse discussie
Dinsdag 8 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
wan, 16:02 8/6/10
Ik vind je methode niet gek. Ik snap alleen niet welke AEX je daaraan koppelt. Bijvoorbeeld (!): economie draait niet lekker, dus geen AEX van 450, maar eerder 360. Daar zitten we echter onder. Zo zou je het ook kunnen interpreteren. Waarom is 315 te hoog? Kan net zo goed te laag zijn, ondanks negativisme.
Of nogmaals (misschien heb je het niet gelezen), als we nu op 200 stonden, zeg je dan ook "het moet omlaag", omdat de Wan-indicatoren negatief zijn? Of heb je een ijkpunt dat je zegt, ondanks negatieve Wan-indicatoren staat de AEX nu te laag en kan eigenlijk nog wat hogerder.
|
Dagelijkse discussie
Dinsdag 8 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Mooi verhaal Wan, maar...
...wat ik aan jouw methode niet snap, hoe bepaal je daarmee of zelfs 270 niet al te hoog is, of 380 nog steeds te laag?
Dus eigenlijk kan ik er niets mee. Ik weet niet eens of je kennissen op de beurs zitten (welke toch al niet veel verband lijkt te hebben met de reale economie), dus of die kennissen geneigd zijn te kopen of verkopen. Daarmee zou je misschien nog een richting kunnen bepalen.
Stel we zaten nu op 200. Zeg je dan ook het moet omlaag (op grond van je gesprekken)? Of is 200 een niveau dat overtrokken negatief is, ondanks alle negativisme. En wat is in dat kader de actuele 315?
Snap je wat ik bedoel?
|
Dagelijkse discussie
Dinsdag 8 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Nou, ik vind de argumenten anders erg zwak.
De geluidskwamliteit wordt aangehaald, de kleine schermen, de houders en de software.
Geluid kun je via radio laten lopen,
scherm van de I-phone 4 is groter dan TomnTom EN heeft hogere resolutie, houdertjes kun je in china voor 5 cent laten produceren en de software, ja die moet je dan inderdaad van TomTom kopen (of, gekraakt downloaden, wat de meerderheid zal doen).
De argumenten zijn wel steekhoudend, als je niet verder dan 3 maanden vooruit kijkt, ja.
Ik vind het vreemd dat de link naar Teleatlas nbiet wordt gemaakt in het artikel.
TomTom zal zeker niet ondergaan, maar dit interview geeft eigenlijk niet veel vertrouwen, also ze zelf niet weten waar hun sterke punten liggen (die ze wel hebben)
|
tomtom
TT gaat zijn eigen weg en kopers liggen op de loer.
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Aan Goldman Sachs kun je maar beter contrair gaan.
Koersdoel voor TomTom was 17 Euro. net voor hij van 13 richting 5 Euro zakte (heeft me behoorlijk geld gekost, omdat ik vanwege Goldman Sachs op het hoogste punt bijkocht)
Vorige week, toen de cijfers over aantal banen naar buiten kwamen...Goldman Sachs VERHOOGDE de verwachting naar 600.000 !!! Ik heb toen ik dat las alles verkocht, want het gaat er altijd om of aan de verwachtingen voldaan wordt, niet of er groei is. Nou, de verwachting werd ruimschoots NIET gehaald, het resultaat is bekend, vrijdagavond cq gistermorgen kon je alles goedkoper inslaan.
Zover Goldman Sachs...
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
"De orderontvangst in de Duitse industrie is in april onverwacht sterk toegenomen. De orders stegen met 2,8 procent vergeleken met een maand eerder"
Hoezo onverwacht?
Ik, Ingenieur werktuigbouwkunde, werkzaam in Duitsland, ben de afgelopen weken spontaan (niet zelf gesoliciteerd) door drie bedrijven uitgenodigd, en kan nu kiezen uit drie contracten (ben gewoon aan het werk, niet zoekende). Ik heb lang gestudeerd, een matig diploma, maar de bedrijven kampen allemaal met een orderstroom die ze niet kunnen bijbenen, en gebrek aan academici. Varierend van 100 man bedrijf tot 30000 man multinational.
Mijn bedoeling is niet om "op te scheppen". Ik vraag me gewoon af of de analisten wel eens een luisterend oor in het bedrijfsleven hebben. Ik heb namelijk begrepen dat zich dit al enkele maanden aan het ontwikkelen is.
|
Dagelijkse discussie
Maandag 7 Juni 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Dat is het hem nou juist. Timminco maakt alvast geen UMG-Si meer voor zonnepanelen. Productie is per 18 maart gestopt, afnemers hebben wegens slechte kwaliteit van het spul hun geld terug gekregen.
Misschien dat hun lithium productie in Brazilie wat gaat opleveren, maar het zou me niet verbazen als dit net zo´n wassen neus is als het bericht dat ze spotgoedkoop silicium voor zonnepanelen konden maken (wat ze dus blijkbaar niet konden).
En ik denk dat de grote AMG-hype vooral op Timminco leunde. Niet dat AMG verder niet kan draaien, maar tegen welke koers? En vooral, het lijkt erop dat AMG is opgericht als melkkoe voor de directerus, die zelfs in slechte tijden enorme bonussen naar elkaar toe schuiven (bekijk maar eens wie baas van wleke dochteronderneming is...)
Ik help jullie hopen, al zou ik het naturrlijk zonde vinden dan zelf de boot te missen.
|
amg
AMG 28mei2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Lijkt me sterk. AMG heeft toch aangekondigd dat ze alle aandelen van de derde tranche die Timminco uitgeeft gaat ankopen?
Aankoop is 14 juni afgerond, de tweede tranche was vorige week afgerond.
Oftewel, ik denk dat AMG gewoon de koersstijging bij Timminco heeft veroorzaakt.
Ik heb AMG nu bijna 2 jaar gehad, heb daar de helft van mijn spaargeld ingestopt, ik heb er vet op verloren, wat zeker meespeelt in mijn beslissing nu alles weg te doen. Ik zie er geen heil meer in, en hoe meer ik over de directie en hun track-record lees, en hoe Timminco en dus AMG tot grote hoogtes is geklommen in het verleden, hoe meer ik het gevoel krijg dat je als aandeelhouder genaaid wordt waar je bijstaat. Als je geluk hebt lukt het ze nog een keer om een bubble op te zetten, voor hetzelfde geld sluiten ze de tent morgen.
Ik doe niet meer mee met AMG. Te risky.
|
amg
AMG 28mei2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
En Chuck Norris doet geen Push-ups. Hij drukt gewoon de aarde een stukje omlaag...
|
Dagelijkse discussie
Vrijdag 21 Mei 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Master, als ik jouw stukje lees, dan valt mij op dat de een bedoelt dan de euro niet in gevaar is in de zin van "we geven em niet op, de euro blijft onze munt", en Merkel volgens mij bedoelde "de euro is in gevaar, hij wordt aangevallen. Maar het blijft onze munt".
In principe zeggen ze hetzelfde, maar misschien moet je duitser zijn om een duitser te brgrijpen...
|
Dagelijkse discussie
Vrijdag 21 Mei 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Rebound, nope, niks verkocht. Jammer, maar helaas. Heb vaak genoeg op het dieptepunt verkocht, het is alleen zo lastig inschatten waar dat dieptepunt ligt. Ik hou ze vast, en dat zal vast dom blijken. Als de AEX morgen omhoog gaat blijkt het echter slim ;-)
Overigens, in duitsland, waar men al jaren geleden besloten heeft dat men pas met 67 met pensioen kan, is er geen pensioen om op te vreten. Het geld dat van mijn inkomen wordt ingehouden (ja, ik werk in D), gaat meteen naar de pensionados van NU.
Ergo, Van mijn bruto salaris krijg ik netto de helft uitbetaald, daarna niks hypo-aftrek, en het "pensioengeld" wordt nu al meteen verbrast.
Dus in NL gaat het eigenlijk nog steeds enorm goed. Het is makkelijk de duitsers verwijten dat ze geen zin meer hebben weer andere landen erdoorheen te slepen.
|
arcelor mittal
ARCELOR ma 17 t/m vr 21 MEI 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ienser, dan succes met het oplossen van het raadseltje. Misschien helpt het als je nog eens leest...
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ik ben wel zo dom geweest, dat ik niet verzilverd heb toen ik op winst stond. Maar dan was ik even later toch weer ingestapt, want deze koersval had ik niet verwacht. Dus uiteindelijk had ik toch wel verlies geleden, daarom maak ik me ook niet gek.
Als iedereen nu in paniek verkoopt, dan gebuerd er wat nu gebeurd.
Niet dat ik me als redder van de AEX zie, maar ik zelf en enekel en alleen ik ben in de slangenkuil aandelenhandel gestapt. Dat er achter de schermen bezeken wordt wat er bezeken kan worden, dat risiko heb ik voor lief genomen, en nu krijg ik daarvoor de rekening.
Dus dat was wel dom ja, die 15 duizend euro die ik verloren heb tot nu toe had ik beter aan een mooie vakantie oid kunnen besteden. dat is wel dom. Maar goed, we zullen zien.
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ik vind mij niet dom, ik vind het jammer. Ik kan de toekomst niet voorspellen, dus ben ik niet dom geweest. Jij echter; Laat ik het zo zeggen: "Trut Merkel" is schuld, maar Trut Merkel heeft die uitspraak al een paar dagen geleden gedaan. Als jij de koersval zo duidelijk aan Merkel koppelt, had je de aandelen een aantal dagen gelden kunnen verkopen. Waarom heb je dat dan niet gedaan?
Nu zoek je gewoon achteraf een schuldige. En dat doen er momenteel zovelen op de fora, en daar wordt ik een beetje moe van.
Kan iemand even citeren wat Merkel gezegd heeft trouwens. Volgens mij heeft ze gezegd dat Europa gevaar loopt als de Euro gevaar loopt. Alleen wordt dat nu opgeblazen en opgeblazen en opgeblazen, want de duitsers snappen het zogemnaamd niet. Ik heb de indruk dat ze misschien meer snappen dan andere landen, als ik eerlijk ben. Zie het verbod met handel in CDS etc.
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Atser, ik heb zelf nog op 29 euro gekocht, en niet verkocht. Alleen vind ik het raar om de schuld op Merkel te schuiven daarvoor. Sorry. Ik vind dat dom. Alsof zij persoonlijk de koers zit te drukken.
En het is jouw goed recht om dat dan weer te bekritiseren.
Als straks blijkt dat door de lage euro duitsland enorm exporteert, de Eu mee omhoog trekt, er winst wordt gemaakt en MT stijgt, gaan we haar dan danken?
Ik zeg niet dat dit zo gaat gebeuren. Maar het zou zomaar kunnen.
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Waarom krijgt Duitsland dan nu het verwijt dat ze veel te lang gewacht hebben met het instemmen? Ze hadden tegen moeten blijven stemmen? Nou, hoe dan ook zijn ze de gebeten hond blijkbaar.
Wat heeft Merkel eigenlijk letterlijk gezegd? "Het gaat niet werken" zal ze niet gezegd hebben. Je gaat me niet vertellen dat je gelooft dat niemand twijfels heeft binnen de EU.
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Duitsland stond nooit achter het reddingsplan. Daar zijn ze net zo goed toe gedwongen, door bv Frankrijk die dreigde uit de Euro te stappen. Dus, beetje krom om ze te verwijten dat ze tegen zijn, en vervolgens te verwijten dat ze wel mee gaan terwijl ze tegen zijn....
Nu, Duitsland mag blijkbaar ook iets afdwingen, toch?
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Over het naked short selling was al weken discussie, en vooral de UK lag dwars. In europees verband was dit nooit er doorheen gekomen. Never ever. Dus velen worden de dupe van een enkeling.
Ik verlies ook geld op de beurs, en dat is zeker niet leuk, maar Merkel nu een trut te noemen. Terwijl het allemaal kloothommels zijn die hun eigen interesses voorop zetten, cq, geen ballen hebben.
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
"Achter gesloten deuren". Ja, dat geeft vertrouwen. Zodat we allemaal denken adt de politici weer op hun lauweren gaan rusten. Zodat achter gesloten deuren de lobbies hun werk kunnen doen. Nee, Duitsland heeft m.i. een goede beslissing genomen, en het wordt tijd dat andere landen nu gaan volgen.
Zo zie ik het. Niks geen gesloten deuren meer, OPENHEID. Dat geeft vertrouwen.
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Dus omdat jij te dom bent om op tijd te verkopen, noem je "die duitse" een "trut", terwijl zij de enige is die eens duidelijk zegt dat er iets GEDAAN moet worden nu, en het steunpakket enkel wat ijd daarvoor heeft gekocht?
Je komt nogal frustie over
|
arcelor mittal
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
En inderdaad een duim voor de Donald-Duck stropdas. Lang niet meer gezin zon´n ding, maar voor mij typisch nederlands
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 19 Mei 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Nou weet ik nog steeds niet wat "investeren in een relatie" inhoudt. Alleen dat je gaat scheiden als je het niet doet. Welke onaangename bezigheid wordt ermee bedoelt?
Ik ga wel even naar het Libelle-Forum voor de echt belangrijke vragen in het leven.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 19 Mei 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Wacht, is men hier tegen het verbod op naked short selling in het algemeen, of alleen dat DE het overhaast en alleen doet ipv in EU-verband.
Dat laatste zou ik namelijk wel snappen.
Misshieen heb ik de consensus verkeerd begrepen?
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 19 Mei 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ivesteren in een relatie vind ik eigenlijk net zo´n onzin.
Ik doe niet iets leuks met mijn geld, maar stop het in een bedrijf, in de hoop later meer geld te hebben waar ik iets leuks mee kan doen.
Wat investeer je dan in een relatie? Als het leuk is samen, dan haal je er toch juist iets uit.
Investeren klinkt eerder als: "ik geef het op leuke dingen te doen, omwille van mijn partner, en omdat ik bereid ben zoveel op te geven, verwacht ik ook dat je bij mij blijft, of je wilt of niet. Je doet moeite er iets van te maken. Wat het blijkbaar niet gewoon vanzelf kan zijn.
Of bedoel ja dat ook ermee? Word ik niet vrolijk van. Anyway, is een andere discussie.
Dus, Pad, de banken enz willen de EU duidelijk maken dat er iets niet klopt in de EU, en bij hun edelmoedige poging daartoe, krijgen ze als stank voor dank de arm afgehakt? Waarom dragen de banken niet liever bij dat het wat wordt? Door mensen echt rijker te maken ipv geld aftroggelen? Doen ze niet, want ze zijn geen sociale instelling, snap ik ook wel. Maar jouw uitleg vind ik net zo krom, sorry dat ik het zeg.
Doet mij denken aan hackers enz. Die willen ook alleen maar de systeemadmin er op wijzen dat zijn computer niet veilig is. Die mag je dus ook niet straffen.
Zie ik het te simpel, of ben ik nog niet genoeg verziekt
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 19 Mei 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Waarom is er kritiek op Merkel als ze zegt dat er hooguit tijd werd gewonnen met het steunpakket, men nu echter niet kon gaan rusten en niets doen?
Er was toch consensus dat er nu enkel en alleen tijd is gewonnen. Maar dat mocht niet gezegd worden blijkbaar (Zei de Belg). Lijkt erop alsof er dus ook maar niets meer ondernomen wordt.
Nu neemt Duitsland het voortouw om ook maar eens echt iets te ondernemen ipv eeuwig kletsen, is het weer niet goed.
Waarom is hier bijna iedereen voor naked short selling? Leuk ook dat amerikaanse stukje "investors that are negative, will short the Euro." Is dat geen contradictio in terminis? "Investeren" is toch iets anders naar mij mening. Waarin investeer je als je naakt short gaat? Investeren heeft bij mij nog altijd met vooruitgang en opbouw te maken. Blijkbaar zien dze dat in DE net zo.
Kan ouderwets zijn, maar we zien waar het nieuwerwetse toe leidt....
Kom me maar stenigen zou ik zeggen.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 19 Mei 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Tsja, maar wanneer is uitbreiding dan wel slim? Als men nu zegt, helemaal niet meer, dan kun je de Euro net zo goed nu afschaffen, toch?
Effe heel objectief, zonder eigen mening of het nu wel of niet goed is.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 12 Mei 2010
Ga naar dit bericht
|