|
Auteur
|
Bericht
|
|
Boer
|
Toch nog groen over de plas.
333,33 komt weer inzicht.
En de 444 hebben we ook nog te goed.
De 666 kwam laatst ook nog langs
in letters.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Die GoldRepublic ben ik dat artikel niet tegengekomen.
HBU ook niet.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Gore’s bazuin in sneeuw verstomd
Opgewarmd
Heeft u het ook zo warm? Met de opwarming van de aarde valt het dezer dagen fors tegen. Of ziet u dit weer als voorbode van een tropisch klimaat? Mail mij!
De waterleiding naar mijn tuinhuisje is bevroren, het aantal vriesdoden in Europa loopt in de honderden en Poetin kan de gasvraag niet aan. Naar buiten kijkend blijkt van de beloofde ’global warming’ bitter weinig en de onheilsbazuin van Al Gore is verstomd in sneeuwjachten. De laatste jaren zit het de gelovige verwarmingsbeweging elke winter opnieuw tegen. Mijn voeten worden steeds kouder.
Snoeihard
Onze winters beginnen het laatste decennium doorgaans zacht, maar dan opeens – meestal al ruim in het nieuwe jaar – slaat de ouderwetse kou alsnog snoeihard toe. De rayonhoofden in Friesland waren al bijeen, ik bedoel maar: die lui vergaderen toch niet over de sinaasappeloogst.
Zijn we nu op weg naar een onomkeerbare opwarming van de aarde of dient zich intussen nog even een verkoelende mini-ijstijd aan?
Van de progressieve opwarmingspolitici hoor ik deze dagen maar weinig: deze groene evangelisten hebben zich wijselijk even teruggetrokken in hun weerhuisje.
Afgelopen weekeinde was ik voor vriendenbezoek even aan de Cote d’Azur. Op de boulevard van Nice vroren mijn oren er bijkans vanaf, bij minus 4 °C. ’Vorige winter was ’t nóg kouder’, zeiden mijn vernikkelde vrienden, terwijl zij nog wat blokken hout in de open haard wierpen en hun olijfbomen klinisch dood leken. ’Op 14 maart viel hier vorig jaar opeens een dik pak sneeuw, waar we nog een week plezier van hebben gehad.’
Heb ik mijn hele huis nu voor niets behangen met dure Chinese spaarlampen, waarvan alleen het recyclen al méér energie vergt dan het verbruik van mijn eerlijke peertjes? Mijn halfelektrische autootje, waarvoor kernenergie helemaal uit het Rhône-dal moet komen? Dan had ik voordeliger met mijn rokende eend kunnen blijven rijden!
Hebben we te maken met een opwarmend klimaat en een groene beweging die ons voor een aardramp wil behoeden? Of hebben wij te doen met oververhitte werkgelegenheidsduivels, die ons aflaten verkopen voor milieuzonden die uit de gebakken vrieslucht zijn gegrepen?
Ons worden verdachte producten voorgeschreven en uiteraard torenhoge milieubelastingen. Terwijl burgers doodvriezen, zitten onze politici er dankzij hun zelfbedachte klimaatsprookje warmpjes bij.
Gelooft u nog in de opwarming? Of vermoedt u gore leugens?
Mail uw mening
\
|
Beleggingsclubs
PASO DE LOS LIBRES
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Homs ook een mooie stad
maar net iets te ver weg
Trojka hier, trojka daar
Lijkt er wel een abattoir
Trojka hier, trojka daar
Iedereen in gevaar
Trojka hier, trojka daar
Is er nog kaviaar
Trojka hier, trojka daar
Doe maar een goeie sigaar
Trojka hier, trojka daar
We zitten hier en kijken er naar.
|
Beleggingsclubs
PASO DE LOS LIBRES
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Bonkevaart een mooie plek maar net iets te ver.
Trojka hier, trojka daar
och waren we maar vast daar daar.
|
Beleggingsclubs
PASO DE LOS LIBRES
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Goud niet aan te slepen
...
Waar bij veel beleggingen beleggers indirect op de stijgende goudprijs meeliften, bijvoorbeeld via turbo’s, futures of synthetische trackers, biedt GoldRepublic echt goud aan, opgeslagen in een kluis. Beleggers krijgen daadwerkelijk fysiek goud in eigendom, kunnen het zelfs uit de kluis laten halen en thuis bewaren,
...
//Was HBU niet de enige aanbieder van fysiek goud?
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Trouwens wat betreft die volle maan.
Er zijn volksstammen die een oude volkswijsheid hebben dat als je aan de maan je schaatsen kunt hangen je de schaatsen uit het vet moet halen. En het staat me bij dat ik dit ook een ca. 10 dagen terug heb opgemerkt in mijn omgeving, en inderdaad men kan de opmerking bij de waarneming nog bevestigen ook.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Ach, aan de maan zal het niet gelegen hebben dat de 15 onhaalbaar was.
De 16e nu onhaalbaar.
Zal dan wel door die stomme luie Grieken komen dat ons feestje verstiert is, die lopen maar te staken op onze kosten in plaats van de handen uit de mouwen en door pakken.
Zijn we mooi klaar mee.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Is en blijft maar 1 NBK, dus Barrel tap eens een paar barrelbakken,
als je klaar bent bij de vrouwtjes.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
De 11 stedenkoorts gaf zoveel opwarming dat er onvoldoende ijsgroei mogelijk was.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Bij Balk is het balkenbrij.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
It giet oan, zullen we niet horen.
-------------------------------------
„Laten we helder zijn: we willen dat die tocht doorgaat. Daarom zoeken we naar alternatieve routes”, aldus de voorzitter, die al drie jaar een openingszin in zijn vestzak heeft om het doorgaan van de Tocht der Tochten aan te kondigen. Het zal in elk geval een andere zin worden dan de historische kreten ’It giet oan!’ van de toenmalige voorzitter Henk Kroes en ’It sil heve!’ van ing. Jan Sipkema.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Moeten ze wel eerst bij die sik kunnen komen.
Misschien zouden ze er goed aan doen de monteurs bij verwacht slecht weer als brandweerlui in kazernes te laten bivakkeren om tijdig te kunnen uitrukken.
(Vooruit met de sik)
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
’Prorail zette veel te weinig monteurs in’
door Harry van Gelder
AMSTERDAM, maandag
Spoorbeheerder Prorail was ondanks beloftes slecht voorbereid op de winter. De chaos vrijdag werd veroorzaakt door een gebrek aan storingsmonteurs, om de vastgevroren wissels te repareren, zeggen technici tegen De Telegraaf.
Afgelopen december zei topvrouw Marion Gout van Prorail dat het bedrijf was voorbereid op winterweer. Maar dat bleek niet het geval.
„Er was een volstrekte onderbezetting in de ploegen”, zegt een monteur. De weinige storingsmonteurs die er waren, maakten talloze overuren. „Toen wij er na veertien uur werken in de kou de brui aan gaven, was er geen aflossing”, zegt een ander.
--------------------
//Anmehoela. Waarom kan het stemmingmakende stuk op de voorpagina ter volledigheid niet er bij vermelden dat die storingsmonteurs zoals iedereen vaststond met auto of op een verkeerd perron omdat er geen trein naar plaats van bestemming was.
En 14 uur werken is wel erg maar in nood situaties.... uurtje rust met goede maaltijd en hop, je laat toch geen honderdduizenden verloren in de barre kou staan.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
--ze schaatsen toch buiten ?
//Denk dat de schaatsers niet zo zeer het probleem is.
Meer de 2 miljoen carnavalisten.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Zondag zou de tocht der tochten mogelijk zijn indien alles goed gaat.
Hoewel in het weekend de economie het minst ontwricht, hebben ze het liever niet op zondag en dat is ook wel weer begrijpelijk daar er dan in de 11 steden geen normale kerkgang/dienst mogelijk is.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
--Zit vaak even wat bij te lezen op het forum .
Maar zie dat de NBK le laatste tijd langzaam leegloopt .
//Valt wel mee hoor, kabbelt momenteel wat voort, maar als je vergelijkt met andere draadjes bijelkaar dan is het nog altijd bruisend te noemen.
Het enige wat er momenteel afwezig is dat is een hoop gehakketak, gescheld en gezuig.
Maar waarschijnlijk is dat ook de reden van leegloop en ontbreken van nieuwe geinspireerde animerende inloop.
Proost lui.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Mis ook het knetterende NBK openhaardvuur dat regelmatig virtueel warmte gaf bij het virtueel geknetter van de ouwe raasdonders.
Zoals de meeste gebouwen en woningen tegenwoordig een een warmte bron missen waar je als je verkleumd binnen komt even snel kan ontdooien.
Op oude plaatjes zie je s'winters in steden vuurpotten staan voor passanten. Nu zie je overal ook vuurpotten staan in afgesloten tuinen en ze branden ook niet.
Die gedachten kwamen in mij op toen ik vernam van de verkiezing van het mooiste natuurgeluid.
3. Nachtegaal. 2. De branding van de kust en wederom 1e. de Merel.
Toen vroeg ik mij af wanneer die verkiezing geweest was.
Als ie deze dagen was terwijl je een beetje of veel verkleumd was dan is er geen mooier geluid dan het knetteren van een hout vuur.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Ach d'r waren eens trekkers.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Denk dat de 5e een verdekt opgestelde Boy was.
Was destijds een vreselijke intrigant (hoe bestaat het)(weet de naam niet meer en wil het niet meer horen ook) die alle B's op een hoop gooide en het over 5 Bs had.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Ach ja moet natuurlijk een B zijn, DeBeursBees.
Eens waren de 5 Bees die schouder aan schouder optrokken voor een ordentelijke locatie voor een borrel met wat info, gein en hapje.
(Voor een tijdje viel het zelfs samen met de fel omstreden 5 enen van de DJ. en ander gespuis.)
Maar accepteren pertinent geen B status met een B tent.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Naarstig was men opzoek naar de reden van de grote koerssprong van Ordina met hoge omzet. Navraag overal gaf geen verklaring, maar onbevestigde bronnen fluisterden in de wandelgangen dat het kwam door een tip in de DNB.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Het kan vriezen of het kan dooien gaat even niet op.
Het kan hard of het kan zacht vriezen.
Kan ook nog te kort vriezen.
Zoals het dit weekend aanvoelde mag het nog wel een maand blijven.
Maarja, zo lekker vriezend is het zelden.
Dus.....
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
We zien uit naar de door Barrel aangegeven 10 sept.
Ben erg benieuwd wat voor iets speciaals bedacht gaat worden.
Uit welk vat in de roemruchte kelder getapt gaat worden.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
De steden geevacueerd.
... inwoners hebben zware kritiek op burgemeester. Zij verwijten hem dat hij geen noodplan heeft om de gevolgen van de zwaarste sneeuwval in tientallen jaren in de stad te bestrijden.
Veel straten zijn spiegelglad en de inwoners zijn gewaarschuwd voor voedseltekorten, doordat de winkels door hun voorraden heen raken. Het winterweer heeft tien posters het leven gekost.
|
Beleggingsclubs
NEUQUéN
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Rayonhoofden willen nog niets zeggen
Pas maandagochtend wordt meer duidelijk over het beraad van de Vereniging Friesche Elfsteden. De 22 rayonhoofden hebben in Sint Nicolaasga over de toestand van het Friese ijs gesproken.
Wat het beraad heeft opgeleverd, wordt maandagochtend om 9:30 uur bekendgemaakt tijdens een persconferentie in Leeuwarden.
Om de Elfstedenkoorts nog even extra aan te wakkeren, heeft omroep Friesland een webcam op het ijs gericht. Het ijs op dit deel van de route zou al 8 tot 10 centimeter dik zijn.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Was de kroeg niet een pleisterplaats voor stoere Bincken?
=
Binckbeleggers handelen fors minder in vierde kwartaal
Het vierde kwartaal was voor internetbroker Binck geen succes. Binckklanten bleven met hun vingers van de knoppen, waardoor de inkomsten uit beurshandel met zes procent terugliepen ten opzichte van het derde kwartaal. Lees meer ›››
//Geen drinkgeld meer ook.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Doet me denken aan een paar weken geleden toen ik een dorpsgenoot in de ijzige herfstregen tegen kwam toen deze verkleumd de hond uitliet in een boerkaanse dracht.
Wetende dat hij een paar jaar weer gesetteld was in dit kikkerland na een 20 jaar in Spanje gewoond te hebben.
Och, hij vond het wel lekker in Nederland, die seizoenen, de regen en de kou, in Spanje het hele jaar door 25 graden was zo stom vervelend.
Ik zei hem dat ie niet goed bij zijn hoofd was, die seizoenen horen nu eenmaal bij Holland, tis niet anders, maar om er nou naar te verlangen.......
Bovendien makkelijk praten als je de hele dag in goed verwarmde ruimten mag verkeren, maar als je je bezigheden buiten hebt piep je wel anders.
Als het altijd mooi weer is en je bent het zat dan kun je toch ook even een trip maken naar wintersport of Nederlandse herfst en weer snel terug, net zoals die Hollanders doen naar de zon maar dan andersom.
En waarom kijkt iedereen reikhalzend uit naar de eerste lentedag als die winter en herfst echt zo lekker is.
(Zo'n unieke winterdag als vandaag laten we even buiten beschouwing, is niet maatgevend.)
Die halve Spanjool keek me wat raar aan om snel door te lopen.
Kan slechts naar de echte reden van terugkomst raden.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Brrr, is nog lang geen lente.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Krak krak, het kraakt dat het vriest.
12.862,23 1,23%
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Ook een manier om onder de belastingdruk uit te komen.
-------------------
Belastingkantoor Caïro in vlammen
Bij een actie van betogers is vrijdag een grote brand uitgebroken in het kantoor van de Egyptische belastingdienst in Caïro.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Rusland draait gaskraan dicht
Rusland heeft de leverantie van gas naar een aantal landen van de Europese Unie met 30 procent verminderd.
Volgens de EU heeft Rusland in de contracten de bepaling opgenomen dat in noodgevallen Rusland een deel van het gas voor zichzelf mag houden. In het land is momenteel bijzonder koud. In Rusland daalt de temperatuur op dit moment naar -30 graden.
De Russen zelf ontkennen overigens minder te leveren dan normaal.
//Das lekker.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Doe maar een goeie Barrelbak extra sterk.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
--kan niet worden gezegd van de krakers in de Shelltoren, die er vrijdag zijn uitgezet. „Sinds die dag zijn wij daar met 25 mensen aan het schoonmaken”, zegt De Vilder. „We hebben heel wat bergen troep naar buiten gereden.”
//Dat zijn de plekken waar schaamluis tiert.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Kreeg al de neiging een nieuwe kroeg aan te maken maar het koptekst gedoe is mij te complex om het goed te doen en origineel te houden om niet voor illegaal versleten te worden.
Zelfs namaak is nauwelijks van echt te onderscheiden.En voor antikraak moet je wel in een officieel pand zijn.
-- A'dam, -„In de jaren 80 waren er 50.000 krakers, maar nu zijn er juist 50.000 antikrakers die in dit soort gebouwen gaan zitten en het netjes en veilig houden.”
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Iedereen nog op ijs of op sterkwater?
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 963
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Cens, moet je opnieuw mee dingen naar je baan of mag je het maar een beperkt aantal jaren deze functie uitoefenen?
==============================
Bordeelinspecteur blijkt gewilde baan
SYDNEY, donderdag
Tientallen mannen hebben gereageerd op een Australische vacature voor bordeelinspecteur bij een detectivebureau.
Onderdeel van het werk is het hebben van seks met prostituees die werken in illegale peeskamertjes. De verzamelde informatie kan dan door gemeenten worden gebruikt om het bordeel te sluiten.
Sollicitanten moeten niet getrouwd zijn en liefst geen relatie hebben. Mannen die solliciteren naar de baan, die jaarlijks zestigduizend euro oplevert, moeten bereid zijn in de rechtszaal te getuigen tegen de vrouwen met wie ze seks hebben gehad.
|
Beleggingsclubs
NEUQUéN
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
--Boer ik weet het weer weer:
//Kreeg al een beeld voor me van een schaatsboy die de beijzelde weg uit reed achter de strooiwagen.
Het pak sneeuw dat voor het weekend gedacht was schijnt niet te komen.
Dus de sneeuwstormen van 63 zullen zich nog niet herhalen.
Zie de stuifsneeuw duinen nog voor me, soms wel huizenhoog en zo weer ergens anders.
Groot en zwaar materieel was niet zo rijkelijk voorhanden als deze dagen en het strooizout door 2 mannetjes in de strooier geschept.
En zelfs toen waren er van die ouwe knurften die zeiden dat het pas echt koud was als de vorst minstens 1 meter in de grond zat.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Brrrr.
Gelukkig is de kroeg hartverwarmend.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
--Reed op 4 maart 1963
Ja dat waren nog eens tijden.
maar je had het die dag wel getroffen dan.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
33 is een mooie temperatuur om te schaatsen met de verkoeling van het ijs onder je.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Iedereen met bevroren vingers achter het toetsenbord en alleen Barrel weet hoe de boel warm te houden.
Rond kerst was het extreem laag water.
Goed 2 weken later extreem hoog water.
Extreem warme periode tot,
Goed 2 weken later extreem koud.
Gemalen uit.
Beter dat het nu 10/20 graden kouder is dan gemiddeld deze dagen dan dat de lente en of de zomer 10 graden kouder zijn dan het gemiddelde.
Bovendien hadden we toch niet moeten denken dat met die hele hoge waterstand en na de extreme sneeuwval in de alpen, in plaats van een koude inval, het in het stroomgebied van de Rijn nog een aantal dagen warm water zou hebben geregend.
De gemiddelde van temperatuur, neerslag en zonneschijn, daar zou je ook een liniaaltje langs kunnen leggen.
Hoewel ik zelf niet zo'n al te beste ervaring heb aan linialen gezien het aantal tikken dat er mee werd uitgedeeld op de lagere school.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
--en gisteren de schitterende wedstrijd op tv gevolgd.
//Hele zit bijna 6 uur tennis.
Geintje.
Laat de club een voorbeeld zijn, vorig jaar gaf niemand er nog een dubbeltje voor en zie hoe ze zijn teruggekomen.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
De 3 vergieten.
De kroeg waar (bijna?) alles gezegd kan worden maar als dat wat je me wilt schrijven niet waar is, niet goed is en niet noodzakelijk is, vergeet het dan en belast ons er niet mee. En niet te worden zoals je vijand.
De 3 Zevers.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Ach ja, maken we een samensmelting.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
“Wel”, sprak Socrates, “als dat wat je me wilt vertellen niet waar is, niet goed is en niet noodzakelijk is, vergeet het dan en belast me er niet mee.”
/Heeft wat meer diepgang dan een Bob die niet wil rijden omdat je niet naar de kroeg mocht enz.
(Bedankt Boy, ook voor eerdere links, evenzo Camelot.
Weer helaas veel tijd en energie zonder resultaat, waarom kunnen de dingen niet simpel)
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Was denk ik ook niet Oosters maar een Griek.
En denk er maar rustig een nachtje over,
je plaatste hem misschien maar 10 keer.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Blackie, je had eens een alleraardigst verhaaltje over een of ander wijsgeer wiens leerling iet wilde zeggen en de wijsgeer vroeg of het voldeed aan de 3 criteria's.
1. is het waar. 2. heb ik er belang bij het te weten of zoiets.
Jij kan hem vast nog wel produceren, en ik wilde het voorstel opperen of het geen goede koptekst voor de kroeg zou kunnen zijn aangezien de huidige te veel als loze woorden overkomen gezien het ingetreden voortgeschreden inzicht.
Gooide maar een balletje op hoor.
(Want voor je t weet gooit Black er een nieuwe kroeg met de gevraagde tekst neer)
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Als eenvoudige boer zeg ik, bewegen, in beweging blijven en bezig blijven, zowel lichamelijk als ook geestelijk.
Leg de lat niet hoger dan nodig is om een goed gevoel te krijgen.
Een goed gevoel geeft weer een goed gevoel.
De winter, de barre kou gaat eens voorbij en voor je t weet is het weer voorjaar.
Dan moet een nieuw teeltplan klaar zijn om te kunnen ploegen en zaaien.
Piekeren niet waarom of voor wie, en wie zal kunnen of moeten oogsten, dat is onbelangrijk. We moeten doorgaan, bezig blijven, doen wat we moeten doen, doen wat we kunnen doen, gewoon omdat het de aard van het beestje is.
Nooit bij de pakken neer zitten, bezig blijven omdat rust roest.
Vertrouwen, vermogen en, bovenal, gezondheid gaan ter paard maar komen tergend langzaam en soms niet eens te voet en soms zie je niet eens vooruitgang en soms moet je je getroosten dat er geen of slechts overkomelijke tijdelijke achteruitgang was.
Hou je taai Telg en vergeet niet dat de geest, de wilskracht tot wonderen in staat is.
Stel ons niet teleur.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|
|
Boer
|
Jammer dat Kaak zijn neus nooit meer laat zien, toch niet ziek?
Had hem graag gehoord over zijn ervaring met het overzetten van de oude cassette tapes naar cd.
Krijg slechts de meest afgrijselijke herrie, terwijl de bandjes nog best aanvaardbaar geluid geeft, zeker bij het gepruttel van de trekker.
Het omzetten kan alleen via itunes maar omdat ik niet overal mp3 kan afspelen wil ik een normaal bestand die dat wel kan waarna het niet meer is aan te horen.
Vroeg iemand voor raad en die zei dat ik dingen wilde die echt niet meer van deze tijd waren en dat ik met mijn tijd mee moest gaan. Heb lak aan deze tijd, trek mijn eigen spoor, maar ergens doe ik iets niet goed en ik doch, misschien dat een andere ouwe knar het wiel al wel heeft uitgevonden en die wil delen.
|
Beleggingsclubs
De NaBeursKroeg 962
Ga naar dit bericht
|