Ga naar Bindex Messages posted by Iederzijnmening
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  

Profiel voor Iederzijnmening Profiel voor Iederzijnmening Messages posted by Iederzijnmening Messages posted by Iederzijnmening Ga naar Pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende 

Categorie:

Auteur   Bericht 
Iederzijnmening Zal ik me als dagelijkse meelezer dan ook maar weer eens even melden?

Ik heb ze al een tijdje in de porto, die china security. Het gerucht gaat dat de regering enkele miljarden (of zoiets, al lijkt me dat erg veel) aan subsidie voor beveiliging klaar heeft staan.

Iets voor de LT
Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Dinsdag 13 April 2010 Dinsdag 13 April 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Wat zou de deal van Renault met Nissan en Mercedes opleveren?

Ik "verwacht" eigenlijk min of meer dat TomToms binnenkort ook in alle Dacias komen te zitten (=Renault). Vooral ook omdat Dacias in oost-europa en Afrika (denk aan marokko) enorm goed verkopen, en Teleatlas de laatste tijd toch wel vaak duidelijk maakt dat ze daar marktaandeel willen halen.

Nu Mercedes aankondigd dat hun verkopen flink stijgen, en ook dat ze met Renault en Nissan (Nissan is overigens al langer een onderdeel van renault) een kleine auto willen ontwikkelen, plus het feit dat Mercedes al klant van teleatlas is, doet mij hopen dat we ook hiervan gaan profiteren. Niet qua koersstijging nu, maar qua verkopen van TomTom en dus koersstijging later.

Maar goed, dit is natuurlijk een beetje afwachten. Je kunt er wel een bepaalde waarschijnlijkheid aan koppelen, maar verder leevrt het nu even niets op.
tomtom tomtom Komt er nieuws van TomTom Komt er nieuws van TomTom Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening En, heeft TomTom software voor de Ipad?
tomtom tomtom Komt er nieuws van TomTom Komt er nieuws van TomTom Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening ja, en?

Dan kopen de mensen even geen nieuwe auto, maar rijden ze in hun oude auto verder. Wat heeft dat met TomTom te maken?

Je bedoelt vanwege Fiat en Renault? Zijn beide merken die ook in crisistijden nog wel verkocht worden.

Je bedoelt vanwege de inbouwsystemen in duurdere modellen? Dan kopen ze wel een kaartupdate voor hun Mercedes die ze nu 2 jaar langer houden...

Ik geef je gelijk dat er nog Problemen in de autosector komen, maar TomTom is niet in eerste lijn slachtoffer.
tomtom tomtom TOMTOM : Crash dreigt voor Europese autosector TOMTOM : Crash dreigt voor Europese autosector Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Waarom zou de markt voor inbouwnavigatie niet groeien? Ik denk dat het straks heel gewoon is navi in je auto te hebben, zeker in de wat luxere autos.

Net zoals de airco nu.

tomtom tomtom allianties allianties Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Goh, die man van RBS kan mijn gedachten lezen....

Iederzijnmening http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_ dft/6348245/__Finland_exporteert_veel_minder_mobie ltjes__.html

Jammer voor Nokia....

Misschien moeten ze maar eens gratis Navigatie aanbieden om de verkoop aan te zengelen. Dan hebben ze ook nog wat aan het duur gekochte Navteq.

Ow wacht, op dat idee zijn ze ook al gekomen.
Hoe zat het ook alweer met de verkopen van TomTom? 5,2 miljoen stuks, ca. 1 miljoen meer dan door analisten verwacht?

Wie van jullie is afgelopen zomer niet door de raketstijging van TomTom verrast, en heeft zich voorgenomen nooit meer te traden?

Afgelopen zomer was TomTom ook al ten dode opgeschreven.

Ik kijk niet raar op als we dat binnen nu en 5 maanden weer gaan zien, Koersexplosies. Tot die tijd..afwachten. Veel lager zal TomTom niet gaan.

Iederzijnmening Of zou het zo zijn, dat diegenen die bepalen welke artikeltjes in de pers komen, er belang bij hebben dat de koers nog even laag blijft?
Iederzijnmening Als teleatlas bospaden in hun database gaat opnemen, dat zou nog eens wat zijn.

Maar dat is een onmogelijke opgave!

Verdiep jullie eens een beetje, bv op gpstracks.nl, als jullie denken: "waar heeft hij het in godsnaam over".
Iederzijnmening Ik ben het met jullie eens dat Garmin in een erg lastige situatie terecht is gekomen (heb ik ook al vaker gemeld hier), maar gezien hun absolute dominantie op de markt voor "vrijetijdsnavigatie" (of kennen jullie op dat vlak een concurrent voor Garmin?), denk ik dat ze het ook wel zonder Teleatlas gaan redden.

Waar Garmin bang voor moet zijn, is als iemand een "outdoor"-Smartphone op de markt gaat gooien, met gratis navigatie. Maar zelfs dan, Garmin is ook hoofdrolspeler wat betreft software op dat vlak.

Garmin is wat dat betreft gewoon de standaard, kan niemand aan tippen. Alleen schijnt geen TomTom aandfeelhouder te beseffen dat Garmin een andere markt bediend.

Maar goed, van mij mogen ze natuurlijk een bod doen. Denk alleen niet dat TomTom erop in gaat.

Zo, wel nog eevn wat betreft partnerships. Wie weet, wil TomTom ook de vrijetijdsnavigatie bedienen. Voor wnadelaars, mountainbikers, zweefvliegers, zeilers etc. Zou kunnen dat ze het op een agreement gooien, TomTom krijgt hulp wat betreft de hardware, en Garmin krijgt korting op de kaarten.

Besef wel dat die doelgroep routes uit het internet haalt, die ze op een overlay met een gescande map (of tegenwoordig, een google satellietfoto) gooien. Dat kan met een TomTom helemaal niet, en er komt ook maar weinig tele-atlas aan te pas. Nogmaals, Garmin domineert deze markt. Autonavigatie is niet persé hun core-business

Iederzijnmening Voordat slimmerik Taare verder gaat met Gioboy afvallen, misschien wil hij me even duidelijk maken wat er aan de hand is.

En ik heb 20.20 gelezen, en ik bent het ook met Narbonne eens.

Maar Taare, jij werpt me toch een nevel op. Wat jij denkt te zien is me niet duidelijk, je doet also Garmin nu zeker een bod op TomTom gaat doen, en dat maak je op uit de persberichten. Knap hoor.

Ik lees dat RBS in de gaten heeft dat het goed gaat met TomTom (maar dat wisten we al), en hopelijk dringt het nu langzaam door tot de markt.

Verder lees ik dat het volgens mij onzin is dat Garmin een bod op TomTom gaat doen. Waar ik het wel mee eens ben eigenlijk.

Dus ik kan me voorstellen dat je blij bent te lezen dat het met TomTom, ook volgens RBS, goed gaat. En dat Apple belangstelling zou kunnen hebben. Maar zeg dat dan gewoon, ipv steeds te verwijzen en misterieus te doen.

Of is het voor jou nu helemaal duidelijk dat Garmin een bod op TomTom gaat doen? Vind ik knap, ik denk dat Gioboy niet de enige is die dat er nu juist NIET uit leest. Wat zou het belang van RBS zijn om dat stellig te ontkrachten? Ze kunnen er ook gewoon niet op reageren.

Mocht er echter binnenkort een bod van Garmin komen, dan chapeau voor je inzicht!
Iederzijnmening Rebound, het is verbazingwekkend dat je geen onderscheid tussen een aandeel en een Apaaraat kunt maken.

Ik heb het over TomTom PNDs, niet over TomTom aandelen.
Iederzijnmening Ik kan lezen, net zoals ik ook kon lezen dat jij het over de koers had en niet over de resultaten.

Aangezien jij vast ook kunt interpreteren, mag je me vertellen wanneer TomTom die superieure positie dan gehad zou hebben.

2 Jaar geleden had hier echt niemand een TomTom (of er überhaupt van gehoord), het is eerder bekender geworden.
Iederzijnmening Rebound, "superieure positie" van TomTom? In Nederland misschien.

Ik "woon" in duitsland, geen hond heeft hier een TomTom. Nouja, sommigen, maar het is eerder een uitzondering.

Dus...als in het verlden behaalde resultaten op het nederlandse martaandeel baseren, dan zit er nog genoeg in het vat.

Maar dank voor je reactie. Je pakte hem daar op waar ik hem neerlegde, alleen de koers heeft negatief gereageerd, niet de resultaten. En ja, de meeste particuliere belggers zijn zombies die adviezen opvolgen. Dus dat komt binnekort wel weer goed, zodra de analisten een nieuw speeltje hebben.
Iederzijnmening Dat de koers halveerde baseert op geruchten, niet op resultaten. Dat de resultaten goed waren, heb je jongstleden gezien. Maar de beurs kijkt "vooruit" zeggen ze dan.

Nou, prima, 26 april krijgen we de volgende data, we zullen zien. Als die weer goed zijn, dan heeft de beurs in oktober een half jaar vooruit gekeken, maar de verkeerde bril opgehad.

Overigens koopt het geweldige Falk de kaarten van Teleatlas, ik bedoel maar.

TomTom sinds eergisteren ook in de Oekraine, gaat goed zo.

De "waarde" van 12 euro die hier wel eens geroepen wordt, op welke K/W verhouding baseert die eigenlijk? Op 15? Dat lijkt me een gezonde K/W verhouding, dus zou TomTom op eigen kracht naar die 12 moeten kunnen.

Iederzijnmening Ik geef je gelijk dat Garmin in een narige positie zit, en ik hoop op een bod.

Ik denk alleen niet dat TomTom er op ingaat.

Hoe dan ook, mocht Garmin Navteq om de een of andere reden overnemen, dan is ook dat positief voor TomTom. Immers, de gratis navigatie is dan de wereld uit, tenzij Nokia ermee doorgaat en dan de kaarten van Garmin koopt. Maar dat zie ik Nokia niet doen.

Het stupide aan het hele verhaal is, zolang de grote massa dit niet geloofd, en er geen nieuws is, doet de koers ook niets. En dat terwijl bij andere aandelen geld te verdienen is. Ik heb behoorlijk wat "dood" kapitaal in TomTom zitten.

Maar goed, geduld is een schone zaak.
Iederzijnmening Wat Google-navigatie betreft, ik vraag me af of dit in Europa ooit echt gaat werken. In ieder geval niet via streetview. Steeds meer gemeenten verbieden google opnames te maken waarop openbare gebouwen te zien zijn, de gemeente Ratingen berekend nu 20Euro per opgenomen km aan Google.

Kijk maar eens op googlemaps, duitsland is (en blijft) een blinde vlek.

Wie wil nou navigatie, waarmee hij om duitsland heen moet rijden ?

Iederzijnmening 8,5% in 5 dagen is toch niet slecht, gioboy?

Als ie nu 20 % op een dag stijt, zakt ie de dag erna toch weer met 15%, levert per sdsaldo ook niets op.

Er gaat vreemd genoeg weinig aandacht uit naar TomTom, in de analistencolumpjes. Dus wordt er ook weinig gehandeld. Even wachten, komt wel weer. Misschien komt er na vrijdag (expiratie) weer schot in de zaak.
tomtom tomtom hapklare brokken voor de technoreuzen hapklare brokken voor de technoreuzen Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Als de beurs "een half jaar vooruitloopt", dan mag dit aandeel nu toch echt uit de startblokken komen.

Als je kijkt naar hoe het er NU uitziet en wat de verwachtingen zijn, dan wordt het tijd voor een stijging.

amg amg D-day is coming... D-day is coming... Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Microsoft, omdat Apple toenadering zoekt tot Microsoft.

Microsoft heeft de zoekmachine BING, en naar het schijnt wil Apple het nieuwe Google worden.

Dat is wat ik zo lees/hoor.
tomtom tomtom hapklare brokken voor de technoreuzen hapklare brokken voor de technoreuzen Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Ik wil de pret niet bederven, ik heb gisteren serieus zitten vloeken dat ik TomTom niet verkocht heb.

Volgens mij heeft Wayfinder alleen de Navigatie-software voor Vodafone gemaakt, en kocht Vodafone de daarin verwerkte kaarten van TomTom.

Niet zo positief nieuws dus.

Of heb ik het verkeerd?
Iederzijnmening Het lijkt mij ook niet waarschijnlijk dat google TomTom zou kopen. Als er al iemand TomTom koopt, dan is het eerder Apple, al dan niet samen met Microsoft. Beiden hebben afzonderlijk een grotere oorlogskas dan google, beiden hebben nog geen navigatieproducten van betekenis, beiden, en vooral Apple, staan te popelen om "het nieuwe google" te worden.

Maar waarschijnlijker dan een overname is dat Samsung, HTC, LG, Apple, enz kaartafnemers van TomTom gaan worden, om dezelfde producten te kunnen aanbieden als Nokia.

Dus, geen overname, maar langdurige contracten (zoals google vroeger met TomTom had). Al zou ik over een bod van Apple natuurlijk verheugd zijn.

Iederzijnmening padje:

"is die NL-ketsende aftrekkende ziekenfonds duitser alweer gesingnaleerd? "

Hoezo, heb je me gemist?
Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Donderdag 11 Maart 2010 Donderdag 11 Maart 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Misschien ben ik dom, maar dit:

"klopt gameboy, maar hij had 't erover dat omgekeerd d'r geen voordelen zijn, dus nl-er in duitsland, en dat klopt niet, mn wat hypo-aftrek betreft "

vat ik niet.

Ik zou gezegd hebben dat een nederlander (werkend in NL) die in duitsland woont geen hypo-aftrek heeft? Ik heb gezegd dat hij dat voordeel juist wel heeft.

En het staat hier ook als volgt "De meeste Nederlanders die naar Duitsland verhuizen zullen geneigd zijn om voor “het Nederlandse regime” kiezen omdat dit de mogelijkheid biedt de hypotheekrente af te trekken en buitengewone lasten in aftrek te nemen"

Nu zeg ik dat her andersom niet geldt. Ik kan als in duitsland werkende duitser die in nederland woont weliswaar kiezen "beschränkt of unbeschränkt steuerpflichtig" te zijn, dus ik kan kiezen of ik behandeld wordt als iemand die die duitsland zou wonen. Bedoel je dat soms?

Maar ik kan geen nederlands fiscaal voordeel gebruiken, integendeel, ik mag in NL nog vermogensbelasting betalen, die in duitsland in die vorm niet bestaat

Misschien moet je het deze domme nieuweling even precies uitleggen, Orca.
Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Woensdag 10 Maart 2010 Woensdag 10 Maart 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Ok, Orca, wat klopt er dan niet aan mijn verhaal?

Dat een nederlandse werknemer (niet in de zin van nationaliteit, maar van lokaliteit wekgever) in de grensregio mag kiezen waar hij belasting betaald, een duitse werknemer niet. Klopt dat niet?

Of dat ik hypotheekrente niet van mijn duiste inkomstenbelasting kan aftrekken, klopt dat niet?

Dat "Riesterrente" voorbehouden is aan werknemers die ook in duitsland wonen, klopt dat niet?

Dat ik per maand 600 Euro aan ziektekostenverzekering (NIET prive verzekerd, gewoon ziekenfonds) betaal, waarvan de helft mijn werkgever draagt, klopt dat niet?

Dat van mijn loonstrookje behalve IB nog Solizuschlag, Pflegeversicherung, Rentenversicherung (haha), Arbeislosenversicherung wordt afgetrokken, en er netto nog maar de helft overblijft, klopt dat niet?

Dat ik gelukkig dan wel geen "kerkbelasting" hoef te betalen omdat ik in NL woon, klopt dat niet?

Ben serieus benieuwd hoe je mijn fiscale situatie kunt opkrikken, cq wat jij wel weet en mijn belastingadviseur niet.

Ben ik je dan serieus dankbaar voor.

(en kom niet met dat de hypotheekrenteaftrek van mijn vermogensbelasting afgetrokken kan worden, dan moet ik hier nog veel tips van jullie volgen tot mijn vermogen zo groot is dat dat zoden aan de dijk zet...)

Of klopt het niet dat ik een nederlandse vriendin heb
Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Woensdag 10 Maart 2010 Woensdag 10 Maart 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Ik woon in NL, ik werk in D

Duizend maal dommer dan de constructie; werken in NL, wonen in D.

De nederlandse fiscus is namelijk heel lief voor nederlandse werknemers die in duitsland gaan wonen, is fiscaal gunstig (zoals iedereen weet).

Andersom is het een ander verhaal. Ik MOET in D belasting betalen, en ziektekosten e.d, heb dus geen hypo-aftrek enz. En als klap op de vuurpijl kan ik ook niet fiscaal aftrekbaar pensioen obbouwen. Dat mag dan alleen als ik in duitsland woon.

Ik kan het geklaag van nederlanders over belastingen en ziekekostenverzekering dus ook maar zelden begrijpen. Netto = helft van bruto, in NL houd men m.i. toch netto meer over, en als men dan nog hypotheekrenteaftrek geniet...

Dus blijf ik met mijn nederlandse vriendin voorlopig maar in een huurappartemen (zonder huursubsidie overigens...ik zeg het er maar even bij, want niet alle huurders krigen huursubsidie.)
Iederzijnmening Ik moet wel zeggen, chninezen passen zich goed aan hier.

Een collega is binnen no-time van een keurige, aardige chinees in een glimlachend de meest grove duitse scheldwoorden schreeuwende kutchinees veranderd.

Assimilatie...

Iederzijnmening Vind wel apart hoe de ervaringen van menige hier verschillen.

Wanderer, mijn voorbeeld was puur hypothetisch. Ik zeg niet dat je geweigerd wordt en hoe dat gebeurd, ik zeg alleen dat ALS het gebeurd, dan hou je je als gast in het land "mischhien" nog koest, maar als jij aan alle plichten voldoet als iedereen else, dan zul je zo iemand toch verrot (willen) schelden, of niet soms?

Overigens is dit geen vrijbrief voor kutmarrokanen omdat ze de disco niet inkomen ofzo, voordat iemand mij daarvan wil betichten.
Iederzijnmening Wanderer, "zo hoort het ook". Dus ben jij geen "k*tnederlander", maar een "normale" nederlander. (zo zal een k*tmarrokaan ook van een "normale" marrokaan te onderscheiden zijn).

Echte bewondering krijg je van mij, als je zelfs niet "klootzak" tegen een chinees zegt, als jij met je vrouw en chinese vrienden een avondje uit bent, en alleen JIJ het restaurant niet inkomt, omdat alle westerlingen aids hebben, tibet steunen of whatvere.

Als je dan nog glimlacht en vol begrip wacht tot de rest klaar is en met je naar huis gaat...respekt
Iederzijnmening Ik had al zoiets gehoopt, in ieder huishouden een tv.

Iets soortgelijks heb ik in India ook gezien, had me verbaast als het in China anders was.

Dank voor je info, wanderer
Iederzijnmening Dikker, thanks. Ik geloof ik pak een plukje voor LT
Iederzijnmening Ik bedoelde het eigenlijk zo, dat google maar een geddelte van hun "grootssheid" in digitale kaarten stopr, terwijl het voor maporama "alles" is.

Dus het bedrag kan wel ongeveer gelijk zijn ondanks de verschillend grote bedrijven.
Iederzijnmening Maar ik ber er inmiddels ook wel achter, dat het beter is om niet naar ze te luisteren, dat klopt dan ook wel weer.

Aangezien geen analist iets over china digital TV heeft gezegd, en het mij attractief lijkt, wil iemand er miscchien nog zijn licht over laten schijnen.

Of is het hier alleen maar goud en opties wat de klok slaat?
Iederzijnmening Ik gellof dat Artikel 1 niet door iedereen hier gerespecteerd wordt
Iederzijnmening dikker, sinds oktober 2008, leek me een goed moment om ermee te beginnen
Iederzijnmening Wat mij opvalt is de altijd zeer negatieve mening van Guy Boscart.

Ik kan hem niet plaatsen, maar het lijkt wel of hij gewoon hoopt dat hij ooit kan zeggen "zie je wel" als de volgende knal omlaag op de beurs komt.

Iemand die zijn visie deelt (wat een vraag eigenlijk. Kan er zo drie noemen die de beurs nog zien ploffen, toch?)
Iederzijnmening Ik heb even geen tijd (en weinig zin) om op zoek te gaan naar cijfers.

Echter, google is dan wel veel groter, maar heeft natuurlijk ook een veel groter portfolio dan maporama.

Iederzijnmening Maar een k*tmarrokaan kun je wel gewwon een k*tmarrokaan noemen, als hij marrokaan is en zich k*t gedraagt, net zoals hij zegt.

Vrouwen met dikke tieten...geen idee of die zo fijngevoelig zijn.
Iederzijnmening zohar, heb jij info betreffende de omvang?
Iederzijnmening Wat vindenjullie van China digital TV? gigantische koersval gemaakt, al voor de crisis. Heeft iemand daar een reden voor ? Lijkt me een aantrekkelijk aandeel voor de actuele koers.
Iederzijnmening En wanderer, als je in China wel je belasting moest betalen, zou je dan wel vinden dat je het recht hebt om te zeggen dat ze klootzakken zijn?

Je schikt je in je rol van koesthouden, omdat het een comfortabele positie voor je is.

(wel even los van het feit wat chinezen zouden kunnen doen met mensen die teveel kritiek leveren, is dus een slecht voorbeeld eigenlijk)
Iederzijnmening Wanderer, ik heb je duimpje gegeven. Religie mag afgeschaft en opvoeding is cruciaal (en helaas moeten sommige opvoeders zelf opgevoed worden)

Ik wil echter wel kwijt dat de chniezen die hier bij ons rondlopen de meest luie klaplopers zijn. Ze stelen niet je appels, maar wel je kennis. Lopen de kantjes ervan af, mailen gigantische hoeveelheden data naar china (tot we erachter kwamen), bellen tijdens werktijd vanuit telefooncellen op straat naar China, je ziet ze niet werken, maar ze komen wel ineens met een dissertatie aanzetten en willen graag een duitse Dr.-Titel.

Dan klopt er toch ook iets niet in je opvoeding...
Iederzijnmening En met "wel doet" bedoel ik, zich wel gedraagt, wel een bijdrage levert.
Iederzijnmening Interessante gedachte (heb je kinderen?), maar je draait de zaak wel om.

Is het fair om iemand die dat wel doet, altijd voor de voeten te werpen dat ie toch wel moet beseffen een gast te zijn.
Iederzijnmening juist
Iederzijnmening Alleen op stalen reageer ik nog even.

Is het fair om mensen , die hier geboren en opgegroeid zijn, en hun bijdrage aan onze maatschappij leveren, op grond van de afkomst van hun voorouders levenslang als "gast", dus als tweederangsburger, te zien? (dubbel paspoort of niet. Ik wil mijn duitse pas ook absoluut niet kwijt)

Maar iemand, die hier geboren en getogen is, maar nederlandse ouders heeft, echter geen bijdrage levert behalve dan steun te trekken, is altijd iemand van "ons"?

Ik als gast zou knettergek worden en zeggen dat mijn gastheer mij de pot op kan.

Iederzijnmening Ik spreek je niet tegen, bfa, en ook Orca niet. Voor zover aanpassen betekent dat je je aan de regels houdt.

Maar net zoals jij je niet "scheiß Kääskopp, Pfefferfresser" wil laten noemen, en ik niet "Nazi", kan ik me voorstellen dat mensen ook lekker in hun kledij willen kunnen lopen zonder voor terrorist uitgemaakt te worden. Of hun snor te laten staan.

Sorry dat ik voor dezen dan even in de bres spring.

Maar gezien homos, gescheiden echtparen etc ook getolereerd worden, ondanks dat ze zich niet aan door sommogen als "standaard" gedefinieerde regels, maar wel aan wettelijke regels houden, zullen jullie vast begrijpen wat ik bedoel

Zal jullie niet verder vervelen en jullie verder dag in dag uit dezelfde onderwerpen laten doorkauwen.

Iederzijnmening bfa, even denken:

"wir dürfen das in Holland nicht, also darfst du es hier auch nicht?"

Owh nee, wacht, je mag in NL wel een joint opsteken....

Ben je nu niet blij dat in Nederland meer mag dan ergens anders?
Iederzijnmening Orca, als je vraag aan mij gesteld is, ik heb posities. Wil je weten welke?
Iederzijnmening Vervang "mening" door "standpunt", als dat duidelijker is.