|
Auteur
|
Bericht
|
|
Iederzijnmening
|
bfa en psar, waar is jullie duidelijke mening?
Ik geef een mening, die volgens mij vrij duidelijk is.
Jullie komen niet verder dan mensen beldeigen, en vorr mij ook nog een passende rol en equivalent te bedenken.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Het probleem de passende oplossing te vinden ligt bij ons, dat is wat je zegt. En dat is wat ik zeg
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
En weer parallelpostig.
Orca, ben het niet met je eens, maar dat is ieders recht.
Ik vind het aannemelijk dat iets soortgelijks ook zonder gastarbeiders hier was gebeurd, bv aangewakkert door het palestinaconflict. De gastarbeiders hier geven een bepaalde draai aan de zaak, maar zijn naar mijn bescheiden mening niet de uiteindelijke oorzaak.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ik heb hem gelezen, en breng er niets tegen in.
Maar zoals je al aangeeft, ligt het probleem bij ons, of onze grote partijen. Niet bij de molsims in Burka.
Ja, je zou kunnen zeggen, het ligt uiteindelijk aan de k*tmarrokanen. Uiteindelijk wel, maar rotte appels heb je altijd, en het is de vraag hoe je daarmee omgaat.
En ik zal de laatste zijn die zegt dat men daartegen niet moet optreden.
Waar ik me wel van afkeer is de trend om ze dan maar allemaal te beledigen, zodat uiteindleijk de moslims met goede bedoelingen ook nog "om" gaan. Daar ben ik bang voor.
Ik kan niet tellen hoe vaak in in NL voor nazi werd uitgemaakt, door min duitse afkomst. Ik kom ook als Nai over, toch?
Mijn vader is overigens terug naar duitsland gegaan, hij vond het niet om uit te houden met de "Übermenschen" in Nederland. Maar ook dat is natuurlijk subjectief. (Hoewel.....) ik zie hem nog wel naar Singapore emigreren, mijn zus achterna.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ah ok, je uitleg kwam terwijl ik schreef
Dankje, zal m rustig lezen.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Sorry Orca, maar ik zie nog steeds niet war er aan mijn verhaal niet klopt, en ik vind je uitleg ook nergens. Ik zie jouw visie, maar ik zie nergens dat ik het tegendeel beweer.
Hebben de m-o experts dan een uitleg, waar het tonen van lelijke oude vrouwen (die we hier ook hebben), het benoemen van "snorren" (waar wij ook equivalenten voor hebben), het verlagemenen dan wel goed voor is?
Ik neem aan dat de ex-expats ook met vooroordelen te maken hebben gehad. Zijn ze dan daadwerkelijk de ongelovige varkens of whatever ze al dan niet naar hun hoofd gesmeten zouden hebben gekregen?
Zijn wij dan beter als we ons net zo gedragebn? Of mogen wij dat?
Hoe dan ook, Orca, om je tevreden te stellen: Ook ik ben tegen het overbrengen van "de achterlijke uitleg van de islam" in de moskeen, met alle nare gevolegn van dien. Net zoals het overbrengen van Nazi-gedachtengoed in oost-duitsland, en er zullen vast nog meer analogien te vinden zijn.
Verder gun ik ieder zijn mening, maar bedenk wel, wie zaait zal oogsten (ja, dat geldt voor iedereen). En als iedereen tegen dezelfde bal blijft schoppen, dan blijft ie ook rollen, ongeacht wie de aftrap heeft gedaan. Of is dat ook weer PVDA/D66/SP gedachtengoed? In hokjes stoppen, ook weer typisch nederlands.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Wat precies klopt er niet aan mijn verhaal?
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ja, Orca, dat zal zo zijn.
Dus?
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Sorry, bedoelde psar, niet padje
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ik zie hier genoeg 30 jarige libelle mutsen die 50 lijken, misschien heeft padje een beetje een selectief gezichtsorgaan, maar goed. Ik zie al dat men liever met begrippen als "snorren" e.d. gooit. Deze kroeg is ook niet de plek voor een redelijke discussie.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Waarom zijn die maatregelen op het vliegveld ingevoerd?
Nou, ik denk niet omdat we gastarbeiders met een ander geloof hebben toegelaten. Dat zou te gemakkelijk zijn.
Orca, ik ben zowel in Turkije als ook in Marokko met een huurauto ver van de toeristische plaatsen geweest. Ja, op het platteland zijn ze anders dan in de stad (net als hier in het westen overigens. In Simpelveld denkt men ook anders dan in Utrecht.) Toch waren ze vriendelijk en hartelijk en heb ik me nooit "in gevaar" gevoeld. Ook heeft niemand mij belemmerd of mij hun gedragingen geprobeerd op te leggen. Goed, ik was toerist, ik ben dan ook niet zo´n stoorfaktor. Ben ik me terdege bewust, daarom het volgende:
Ik ben zelf een duitser die al tientallen jaren in NL woont, en ook ik heb steeds minder zin in nederlanders. Dat gejen van buitenlanders heb ik ook aan den lijve ondervonden, en waarschijnlijk in veel mindere mate dan menige moslim.
Zelfs in Belgie zul je als NLer nooit assimileren.
Ik zal niet ontkennen dat er problemen zijn met 2de, od 3de generatie kansloze buitenlanders in NL. Maar dat generaliserende wijsvingertje van de "geciviliseerde" Nederlander...ik weet het niet hoor. Analoog met duistland vergelijk ik de "marokkaantjes" liever met de Ossis. Daar is het ook niet pluis, kansloze ongeschoolde jonge duitsers die herrie schoppen. Wat doe je daartegen? Zeggen dat het door de DDR komt, dus kategorisch niets aan te doen behalve buitensluiten?
Straffen wie straf verdient zonder onderscheid van afkomst, ja, dat wel !
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
bfa, ik sanp je analogie niet. Kun je me die even uitleggen?
En die getooide vrouwen hier zijn toch zeker mooier dan de hollandse "libelle" muts met haar hoogwaterbroek.
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
En waarom men nu over Stegeman gaat heentrekken, die er enkel op wijst dat de volgorde op schiphol niet klopt (itt tot maastricht, groningen etc, waar dit truukje niet werkt), gaat mijn verstand te boven.
Is het nu zo moeilijk VOOR de taxfree shop de vloeistoffen af te pakken ipv erachter?
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ok, niet verheven maar anders.
Toch pleiten we ervoor ons hetzelfde te gaan gedragen, in die zin het "anderszijn" niet te tolereren.
Beetje paradox
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ik heb in Marokko eigenlijk nauwelijks vrouwen in zwarte Burkas gezien, maar dat terzijde. Vooroordelen overnemen is gewoon lekker scoren.
Ik vind het apart dat zoveel medelanders zich verheven voelen boven de moslims, maar dan aan de andere kant niet willen dat we ons ook verheven gedragen.
Nee, "wij mogen dat daar niet, dus zij mogen hier ook niet". Wat maakt ons dan nog "beter", als we zo gaan denken?
|
Dagelijkse discussie
Woensdag 10 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Daarvoor hebben we de hypotheekrenteaftrek en nog redelijke tarieven voor ziektekosten. Vergelijk maar eens met duitsland.
|
Dagelijkse discussie
Maandag 8 Maart 2010
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
De Eclipse van 2007 is natuurlijk wel een beetje "oud". Er is al een veel modernere versie, de AVN4430.
Deze kan eigenlijk alles wat het Nokia Systeem ook kan (bv ook handsfree bellen via bluetooth), EN is al een tijde op de markt.
Verder spreken Nokia en Alpine veel van "zou kunnen, is mogelijk enz". Dan heb ik het over het aflezen van boordcomputerfuncties.
De TomToms die in Fiats zitten, kunnen dit allemaal al.
Ik denk dat de prijs uiteindelijk een grote rol gaat spelen. Ik moet wel zeggen, een smartphone heeft natuurlijk wel veel meer vrijheid voor het afspelen van muziek en films e.d. Dus misschien moet TomTom ook maar gewoon een gebruikelijk OS in hun apparaten implementeren (Windows mobile ofzo), en dan widgets ter beschikking stellen. De blue&me technologie in de Fiats baseert op windows, dus de link zal er wel zijn.
De Eclipse is trouwens het apparaat dat Toyota in Australie al een tijdje in de optie-lijst heeft. Wel vreemd dat ik hier nog nooit zon´n apparaat heb gezien.
|
tomtom
Tom Tom versus gratis navigatie.
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Zeker een veelbelovend idee, en best wel bedreigend. ALS dit alleen met Symbian S60 wekrt, dan wordt het niks, naar mijn mening is dit OS stervende. Echter schat ik ze bij Nokia wel zo slim in, dat ze dit op meerdere OSsen gaan baseren. Dus, inderdaad best wel bedreigend.
Sanyo/TomTom is hopelijk wel stukken goedkoper dan Alpine/Nokia. En gelukkig heeft TomTom Teleatlas nog.
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
@Narbonne,
ik moet er wel bij zeggen dat ik niet weet of Nokia de "kale" prijzen van hun toestellen verhoogt heeft. In dat geval zal de provider inderdaad het geld voor hun inkoop bij de klant terughalen. Alleen merk je het niet. Ze verlagen gewoon de prijs voor belminuten een jaartje niet, prijs abo blijft, klant tevreden, provider tevreden.
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
@Kaak
De Garmin PNDs werken prima hoor. Maar als je Garmin Mobile XT op je telefoon zet, dan moet je toch toegeven dat dit absoluut niet te vergelijken is met een PND (om het even welk merk). Traag, speelgoedkleurtjes, weinig informatie, gewoon niet fijn)
@Narbonne,
Nokia is GEEN PROVIDER. Als jij je toestel los koopt heb je verder geen kosten, en toch alle extras. Het nederlandse kostenmodel (pakket belminuten kopen) is geen wereldwijde standaard hoor. Er is ook nog zoiets als prepaid, "gratis" contracten die alleen de minuten afrekenen etc etc etc.
Als je het over T-Mobile habe, dan geef ik je gelijk. Maar T-Mobile is een provider, Nokia niet. Je krijgt je Renault ook niet goedkoper omdat Shell de benzine duurder maakt, zeg maar.
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
En de garmin-Software voor Smartphones is echt prut. Heb het gisteren nog getest, van München naar huis. Echt slecht, tenminste Garmin Mobile XT
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Sorry, kon net niet inloggen, hele reactie gewist. Vandaar de test.
Nog een korte samenvatting.
T-Mobile geeft gratis Navigon weg. Natuurlijk betalen ze wel aan Navigon hiervoor. Navigon geeft niks weg, T-Mobile geeft iets weg, wat ze zelf kopen. (Waar zij dat geld dan weer terughalen staat even niet ter discussie)
Als Orange, KPN, Vodafone of wie dan ook, nu ook gratis navi willen weggeven, kiezen ze eventueel voor TomTom. Echter, die licenties KOPEN ze zelf natuurlijk wel in (zoals Vodafone al 2 jaar doet voor hun "Vodafone navigator").
Naast de strijd der fabrikanten, begonnen door Nokia, komt er dus ook strijd tussen de providers.
TomTom krijgt er dus vast wel een grote klant bij, die nu niet alleen maar uit de kringen van de fabrikanten (Samsung, LG, HTC) hoeft te komen, maar nu ook al uit de kringen van de providers. Ze zullen vast niet allemaal Navigon gaan weggeven, normaal gesproken wil je je van de concurrent onderscheiden...
Dit kan toch ook alleen maar in het voordeel van TomTom werken? Het was een ander verhaal als TomTom alleen maar kastjes bouwde met kaartmateriaal van iemand anders, maar dat is dus gelukkig niet zo.
Wie zich zorgen zou moetn maken, is de aandeelhouder van garmin. Zodra er een "waterbestendige, stootvaste" outdoor-smartphone, bv voor architecten, op de markt komt, heeft Garmin nauwelijks nog bestaansrecht. Toch blijft de koers daar redelijk stabiel.
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
test
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Zo, en het laatste hoofdstuk van mijn monoloog:
Zou iemand die 2 jaar geleden een TomTom heeft gekocht, er nu weer een kopen? Bestaat er zoiets als een vervangingsmarkt voor PNDs? Ik denk dat men hooguit een kaart-update koopt, en alleen dan als het echt nodig is.
Bij GSMs is er wel een vervangingsmarkt. Nu koopt menige TomTom-eigenaar een Smartphone (al dan niet van Nokia of T-Mobile). Dat ding kan ook navigeren. Handig. Velen zullen van die optie gebruik maken en ermee willen navigeren (al dan niet als "reserve-apparaat"). Net als bij de PNDs heeft men keuze uit diverse aanbieders (Navigon, Garmin, Route66, TomTom, Nokia), en sommigen of velen zullen voor TomTom gaan. Kopen dus software en kaarten, die ze anders niet gekocht hadden.
Daarbij moet opgemerkt worden, dat er misschien 5 of 6 aanbieders van software voor de smartphone zijn ( net genoemd), echter minstens 15 aanbieders van goedkope PND kastjes (Medion, Mustek, Halfords etc etc).
Het theoretische marktaandeel zal dus automatisch groter zijn.
In principe creeert de opkomst van de smartphone dus een "vervangingsmarkt" met minder concurrenten, die er anders niet of nauwelijks was. Is de bedreiging van de Smartphone echt zo groot? Of is het zelfs van voordeel voor TomTom?
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Ik ben trouwens benieuwd, of Dacia (van Renault) binnenkort ook TomTom-"inbouwnavigatie" gaan aanbieden. Is toch een veel verkocht merk in oost-europa en afrika (over marokko hebben we twee weken geleden al nieuws gehoord. Ben daar 2 jaar geleden zelf met de auto geweest, me sugf gewzocht naar passende navigatie, niets gevonden. In Casablanca moeten zelfs de taxi-chauffeurs zelf 3 keer de weg vragen om bepaalde adressen te vinden. Vond dit echt goed nieuws van TomTom)
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Het is vreemd dat mensen alles negatief willen begrijpen wat er ook maar over navigatie gezegd wordt. Nu staat in de headline, dat T-mobile de concurrentie met TomTom aan wil gaan. Ik denk niet dat T-Mobile überhaupt aan TomTom denkt bij het hele verhaal. T-Mobile wil alleen abonementen afsluiten, en bekijkt hoe ze mensen kunnen lokken. TomTom heeft min of meer hetzelfde al jaren met Vodafone.
TomTom levert ook al jaren software voor smartphones.
Ja, uiteindelijk zullen de kastjes goedkoper worden. Maar dat hebben ze bij TomTom ook al jaren door (anders hadden ze Teleatlas niet eens overgenomen).
Bij Garmin heeft dit allemaal minder tot geen invloed (en dat ondanks dat de Garmin software voor smartphones echt bar slecht is...). Hoe komt dit? Alleen omdat Garmin zich ook op vrijetijds-navigatie richt? Hun strategische positie kan alleen op navigatie voor sporters, vliegers en zeelui leunen. Ik heb er geen andere verklaring voor, dan dat mensen zich graag bang laten maken in Nederland (al geef ik toe dat ik ook altijd eerste even moet slikken voordat het verstand begint te werken)
Het interview met Godijn heeft mij vertouwen gegeven, dat ze bij TomTom niet dom en niet blind zijn, en heel goed snappen dat er dingen aan het veranderen zijn. En naar mijn mening spelen ze daar al jaren op in, komt het niet opeens rauw op hun dak vallen.
Waarom zou TomTom met nonsens-verhalen over (nog niet bestaande contracten) moeten reageren op oude berichten die opeens weer verspreidt worden? Als er iets te melden valt, dan horen we het wel, en dan duikelen mensen weer over elkaar heen om toch maar aandelen te hebben, zie zomer 2009.
Ik verwacht geen wonderen, ik denk echter dat TomTom niet zomaar zal verdwijnen (zeker niet met Teleatlas. Zonder Teleatlas was ik al lang uitgestapt). Ik hoop ook geld te "verdienen", heb helaas de wijsheid niet in pacht.
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Navigon staat (vanochtend gecheckt) wel nog op de klantenlijst op de site van teleatlas.
Maar ze staan ook op de klantenlijst van Navteq, meen ik (al heb ik die al een tijdje niet meer bekeken).
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Sommigen hebben deze bijdrage van mij vermoedelijk al elders gelezen, maar aangezien "elders" zelden op inhoud gereageerd wordt, copy ik het even naar hier:
Ik weet dat aandelenkoersen tegen elke logica ingaan, dus op korte termijn zullen ze inderrdaad wel weer wat kunnen vallen, maar op lange termijn is dit van T-Mobile toch een positief bericht!?
1) Het brengt de noodzaak om te reageren voor anderen in gang. Die zullen dus versneld met TomTom moeten gaan onderhandelen.
2) We zijn het er toch over eens, dat Teleatlas de parel is voor TomTom. Andere concurrenten (lowcost) zullen met betere kaarten moeten gaan komen, aangezien mensen steeds goedkoper aan kwaliteit kunnen komen en niet meer met 3 jaar oude kaarten tevreden zijn. Van wie kopen ze die?
3) Navigon is partner van Teleatlas. Navgion betaald per "verkochte" kaart. Dus waar komt het geld uiteindelijk terecht? (Klant betaald abo bij T-Mobile, T-Mobile koopt de paketten van Navigon, Navigon koopt daarvoor de kaarten van Teleatlas (en overigens ook Navteq))
4) Dit is sowieso een heel ander verhaal dan Nokia. Nokia is niet contractueel aan zijn kopers gebonden. T-Mobile wel. Dus, mensen moeten een abonnement afsluiten, en dat doen mensen niet zo snel, het is dus, itt tot Nokia, niet gratis in die zin dat er geen lopende kosten aan verbonden zijn. Dat schrikt af. Plus dat het "gratis" is bij duurdere contracten, en nog niet zoveel functionaliteit heeft, men een paar kaarten gratis krijgt en de rest moet bijkopen (Wat dus in het voordeel is van Teleatlas). Aan de software zelf verdient sowieso niemand meer, dus dat ze die gratis weggeven is niet spannend. (Ter herinnering, bij Nokia hoef je alleen het apparaat te hebben (2de hands van ebay, met prepaid kaartje erin bijvoorbeeld), en je hebt alle kaarten gratis zonder ook maar een cent lopende kosten. Is dus wel even van heel andere orde.
Dat men aan software niet meer veel verdiend, en dat mensen nauwelijks bereid zijn een abonement af te sluiten om te kunnen navigeren, zie je toch aan Nokia. Dit is de reden waarom Nokia hun koers heeft gewijzigd. Nu gaat T-Mobile dat doen, wat voorheen bij Nokia al geen succes was... Waarbij je een producent en een dienstverlener bij voorbaat al niet met elkaar kunt vergelijken.
Ben benieuwd naar de reacties.
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
Iederzijnmening
|
Heeft TomTom niet al lang een soortgelijk contrract met Vodafone lopen?
|
tomtom
Ga naar dit bericht
|
|
|