|
Auteur
|
Bericht
|
|
corstaal
|
De markt voor navigatiesystemen is erg interessant geworden voor aanbieders van internetdiensten, zoals de genoemde 3.Vooral omdat steeds meer mobiele telefoons zijn uitgerust met het satellietsysteem GPS.TOMTOM heeft dat alles kant en klaar in huis.Bekend is ook dat Microsoft in de navigatiesystemen wil,omdat het een enorme groeimarkt is.Het grootste deel van de wereld heeft het nog niet.Dan kunnen ze het zelf gaan ontwikkelen, maar dat kost veel tijd en geld, en dan moeten ze ook nog marktaandeel proberen te winnen.TOMTOM heeft al 50% van de markt in Europa in handen en 25 % in Amerika.Voeg daaraan toe dat dit voor Microsoft geen gigantisch bedrag zal zijn, gezien de miezerig lage koers van TOMTOM,dus daar liggen kansen.
Google b.v. maakt gebruik van de kaarten van Teleatlas voor Google-Earth en Google -Maps.En Teleatlas is eigendom van..TOMTOM. Omdat er maar 2 serieuze kaartenmakers zijn op de wereld, is de koop van Teleatlas door TOMTOM een enorme goede zet geweest.Ze hebben daardoor een enorme troef in handen.
|
tomtom
kans op overname van TOMTOM toegenomen
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Met de huidige koers is de kans levensgroot aanwezig dat 1 van de 3 gegadigden(Microsft,Google,Yahoo) op korte termijn een bod op TOMTOM zal gaan uitbrengen.Vooral Microsoft heeft natuurlijk miljarden op de plank liggen. TOMTOM is voor Microsoft zeer interessant,en daarbij ook nog zeer betaalbaar.Met een bod van 30 euro kunnen ze de knuppel in het hoenderhok gooien.Die prijs is nog minder dan de helft van de hoogste koers van vorig jaar oktober, toen deze € 68,10 was.Of het bod hoog genoeg is is de vraag, want in de tussentijd is Teleatlas ook nog eigendom van TOMTOM geworden.Er kunnen nog hele interessante ontwikkelingen gaan komen......
|
tomtom
kans op overname van TOMTOM toegenomen
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
De koers van TOMTOM kan de komende tijd alleen maar omhoog.Dit is, met een koers van goed € 14,00, het meest ondergewaardeerde aandeel op de beurs.De K/W-verhouding is nog geen 6.Het aandeel stond minder dan een jaar geleden nog op meer dan € 68,00! Bijna 80 procent is daar dus vanafgegaan, terwijl het bedrijf een geweldige ontwikkeling doormaakt.Teleatlas is overgenomen,wat enorme voordelen biedt;de verkoop in andere landen als Turkije en India wordt gestart; het bedrijf verkoopt steeds meer produkten met abonnementen,waardoor een vaste stroom van inkomsten gegarandeerd is,etc,etc.Het zou mij verbazen als de koers eind dit jaar niet minimaal op de 28 euro staat.......
|
tomtom
Prachtige vooruitzichten voor TOMTOM
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
brunel is peanuts,lunatic, niet te vergelijken met usg.Vergeet niet dat usg ook nog een paar euroton aan cash heeft, dat direkt aan de overnemende partij toekomt en dat je dus zo van de overnamesom kunt aftrekken.
|
usg people
usg overnameprooi van kelly services?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Iedereen houdt er rekening mee dat Adecco, bij het mislukken van het bod op Michael Page, een bod op USG People zal doen.Dat is ook erg waarschijnlijk, omdat ze dan voor hetzelfde bedrag een veel groter marktaandeel veroveren.Echter,over Kelly Services wordt nooit gesproken, terwijl dit de 5e uitzender in de wereld is met een flink kapitaal.Bij overname van USG kan Kelly zijn activiteiten in Europa enorm vergroten, hetgeen Adecco, Manpower en Randstad met lede ogen aan zouden zien.......
|
usg people
usg overnameprooi van kelly services?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Ach Bakker, als ik zo jouw stukjes lees krijg ik de indruk dat je wel meer niet begrijpt.Maar dat is niet erg,je vindt het leuk om te schrijven en wie schrijft die blijft....toch?
|
usg people
overname heel dichtbij.
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Er staat iets te gebeuren.Adecco komt nu heel snel in aktie.Voor een prijs van 21 euro kan USG nu worden overgenomen.Vasthouden dus!!!
|
usg people
overname heel dichtbij.
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Mensen die afgaan op de flauwekul van idioten als Ad Nooten gaan gauw naar de kloten.
|
usg people
Waar blijft het overnamebod?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Er zijn vandaag een paar vreemde transakties geweest.Op 12,02 gingen er bv in 1 keer 50.000 aandelen over in andere handen.De kans is groot dat er een fonds bezig is om alvast een flink aantal aandelen in te slaan in opdracht van een overnamepartij, bv. Adecco.Bij Corporate Expess gebeurde hetzelfde.De koers ging ook vreselijk naar beneden, naar 3 euro zelfs, maar een paar weken later was het raak.Eerst geruchten, en vlak daarna een overnamebod.Voor Adecco is de huidige koers een uitgelezen kans om USG People over te nemen voor een niet te hoge prijs...........Let op mijn woorden.
|
usg people
Waar blijft het overnamebod?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Ook deze Frank van Wijk zet zichzelf en SNS Securities volledig voor schut! Eerst een koersdoel van 30 geven, en dan ineens, na prachtige cijfers en de melding dat het ook in april voorspoedig is gegaan,uit angst ivm de kredietcrisis het koersdoel op 16 zetten.Bedankt van Wijk, namens al je klanten!Gouden tip van je, koersdoel van 30. En nu gaan al die SNS klanten het aandeel verkopen,en op het moment dat er een bod van Adecco komt, hebben ze geen aandelen USG meer.Weten ze tenminste wat een geweldige adviseur hebben in deze van Wijk.Is van het kaliber Zwartsenburg van ING.Deze mensen deugen niet voor hun werk en zouden dit vak niet mogen uitoefenen.Misschien dat ze bij deze banken ooit nog eens wakker gaan worden.Helaas is er dan voor veel mensen schade aangericht door deze stuntelaars!
|
usg people
Gaan de USG cijfers meevallen?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Ene Zwartsenburg van ING heeft het koersdoel van USG naar beneden bijgesteld omdat hij verwacht dat USG mindere resultaten zal behalen in het eerste kwartaal, gezien de martkten waarop het bedrijf werkzaam is.Randstad heeft hij echter op koop staan en het koersdoel onlangs opgewaardeerd naar €35.Laat nou Randstad op praktisch dezelfde markten aktief zijn als USG, mat dit verschil dat USG niet in Amerika zit en Randstad wel.En GOED dat het gaat in Amerika, dat weet toch iedereen? BELANGEN, BELANGEN EN NOG EENS BELANGEN! Wie ontslaat zo'n waardeloze figuur eens een keer?Hij zet ING gewoon voor aap, want een half jaar geleden was het koersdoel nog dik boven de 30.Fijn voor de klanten van ING en de beleggers dat we mogen profiteren van dit enorme "vakmanschap".
|
usg people
"USG People niet benaderd voor fusiegesprekken"
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Op de Alex-site herhaalt Sem van Berkel nogmaals zijn visie op de uitzendfondsen.Randstad en Vedior moeten in elkaar worden geschoven en dat kost tijd en dus geld. UGGees krijgen de voorkeur vanwege potentiele koerswinst, en terecht.Het herstel is nog maar net begonnen.Overigens loopt de koers van Adecco ook goed op, dus een overnamebod gedeeltelijk in aandelen op USG komt ook steeds dichterbij....
|
usg people
USG op weg naar een reële koers?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Sem van Berkel, de enige echte kenner met een schat aan ervaring en een nuchtere kijk op de gang van zaken op de beurs,geeft de voorkeur aan USG boven Randstad.Een beter dividendrendement en een gunstiger koers.Tenminste iemand die er echt verstand van heeft.Die eikel van Citicorp, NB de bank die de grootste ellende heeft veroorzaakt,kletst maar wat uit zijn nek.Weet vermoedelijk niet eens wat K/W verhouding betekent.Het is een schande dat zulke ventjes überhaupt over bedrijven mogen schrijven.Gezien de koers is wel duidelijk dat er niet veel waarde aan zijn bullshit wordt gehecht!
|
usg people
USG People heeft de bodem gehad.
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
De weg omhoog gaat morgen worden ingezet.Als hardste is USG gezakt, als hardste zal USG ook weer gaan stijgen.De beleggers zullen inzien dat de koers een belachelijke waarde heeft bereikt, terwijl de resultaten gewoon goed zijn en de uitzendmarkt toch gewoon sterk blijft.Adecco zal moeten opschieten, willen ze straks niet meer moeten betalen bij een overname.Op dit moment geef ik ze een redelijke kans op 25 euro......
|
usg people
USG People heeft de bodem gehad.
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
da koersreaktie van vrijdag is belachelijk.3 miljoen minder winst dan analisten hadden verwacht, op een jaarwinst van 140 miljoen!!!Wordt daardoor de waarde van een bedrijf 9% minder???? Toen het bedrijf de helft verdiende van nu stond de koers 2 x zo hoog.
Wel heb ik mijn twijfels over het zakelijk talent van de 2 topmannen. Waarom moeten ze zeggen op eigen kracht verder te willen?Dat deed die Belg van Hagemeyer trouwens ook en we weten wat er gebeurde.Als Adecco wil, doen ze toch een bod en zal iedereen inzien dat het veel beter is de krachten te bundelen.Een beetje meer oog voor de aandeelhouders zou de 2 accountants Icke en Zandbergen niet misstaan.Het kopen van deze aandelen heeft iedereen al verschrikkelijk veel geld gekost, dus moeten ze niet gaan proberen ook nog een alle fantasie uit het aandeel te halen."op eigen kracht" hebben ze de koers al naar 13,30 gekregen.Ik denk namens verreweg de meeste aandeelhouders te spreken als ik zeg dat een overnamebod met open armen door ons zal worden ontvangen!
|
usg people
USG verdubbelt winst!
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
De cijfers zijn super, geloof me maar.2007 is een topjaar voor de uitzendbranche geweest,zeker in Nederland waar USG sterk is. Vanmorgen las ik nog een artikel in de krant daarover.
|
usg people
usg!!
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Een k/w van 7 is helemaal niet meer van deze tijd.Bovendien is de k/w van USG ongeveer 6.Maar daarom is het ook een overnamekandidaat.Vrijdag zal blijken dat 2007 een absoluut recordjaar is geworden voor deze groeier.Net als bij Randstad en Brunel zal ook naar voren komen dat er ook momenteel nauwelijks sprake is van enige stagnatie.Natuurlijk kun je niet elk jaar record na record brengen,maar een gezonde groei rechtvaardigt niet een koers van 15.Toen het aandeel 37 euro stond,in juni/juli 2007, waren winst en omzet minder dan momenteel.Bovendien was Vedior toen nog niet overgenomen door Randstad.Daarom zal Adecco echt binnenkort wel komen.
|
usg people
usg!!
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Het wordt druk op het forum,ik reageerde op Henk, maar er zitten alweer een paar berichten tussen.kvh, je hebt absoluut gelijk, maar als een koers als die van USG zo laag staat als nu, 14,53, zal een bieder echt niet met 30 euro op de proppen komen.mogelijk kom je er wel op uit als ze het bedrijf echt willen hebben, maar een eerste bod zal het zeker niet zijn.Een bedrijf als Adecco zal een deel in contanten en een deel in aandelen bieden.USG draagt ook gelijk bij aan de winst, dus van verwatering is eigenlijk geen sprake voor Adeccco.Wel zal in eerste instantie de koers omlaag gaan,en dus ook het bod.Maar wij zijn dan in elk geval verlost van de recessiekoers die het aandeel momenteel doet.Op eigen kracht gebeurt er niets, en de raad van bestuur laat ook niets van zich horen.
|
usg people
USG PEOPLE gaat omhoog!
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Is absoluut waar, ik erger me er al maanden aan.De midkap vandaag 1,38 procent hoger, maar USG doet niet mee. Uiteindelijk zal het net zo als bij Corporate Express gaan en komt er een dag dat er 50 of 60 % bijkomt.Om te beleggen heb je de 3 G's nodig.Geld, Geluk en Geduld.Vooral de laatste stelt ons op de proef, maar we zullen echt worden beloond, geloof me.De Champagnekurken zullen voor ons ook gaan knallen....
|
usg people
USG PEOPLE gaat omhoog!
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
24 euro minimaal had ik ook in mijn hoofd, Henk, maar ik betwijfel of USG daarmee accoord gaat.De cijfers zullen eind maart klinken als een klok,dat is zeker.Een half jaar geleden zou een bod van 35 euro reeel geweest zijn,maar gezien de koersdaling zal een bod van minimaal 24 euro als redelijk of zelfs hoog overkomen.Op dit moment doe ik mijn aandelen er voor weg.
|
usg people
USG PEOPLE gaat omhoog!
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Ik deponeer geen stelling, maar een verwachting.En de cijfers van Randstad zijn nog maar net uit,waren nog niet bekend en sindsdien is er ook nog geen bericht verschenen hier op het forum.Maar in elk geval prettig dat je tenminste IETS schrijft, mogelijk dat er dan wat andere mensen volgen, want dit forum is niet erg aktief de laatste weken.
|
usg people
USG PEOPLE gaat omhoog!
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Na de voortreffelijke cijfers van Randstad,waarbij gemeld werd dat de huidige koersen van de uitzenders absoluut niet stroken met de goede marktsituatie, zal de koers van USG People de komende weken flink gaan stijgen. Van enig Amerikaans belang is ook totaal geen sprake,en Europa gaat gewoon booming.In maart komen de cijfers, ik kan nu al verklappen dat 2007 een recordjaar geworden is,en eind april zal er een dividend van minstens 80 eurocent per aandeel betaald worden.Overigens verwacht ik dat er dan al wel een overnamebod op tafel ligt.Adecco zal binnenkort zijn laatste kans op een serieuze uitbreiding van zijn marktaandeel gaan grijpen....
|
usg people
USG PEOPLE gaat omhoog!
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Het is echt niet te geloven.USG krijgt kennelijk overal de schuld van.Sem van Berkel schrijft vanavond in zijn Alex-column ook dat hij zijn ogen niet gelooft met deze koers! Het wordt tijd dat de heren Icke en/of Zandbergen eens een geluid laten horen.Zij leiden toch dit bedrijf en mogen toch wel laten blijken dat ze de koers niet bij de gang van zaken vinden passen? Zo langzamerhand lijkt dit prachtbedrijf een junkkoers te gaan krijgen.Laat USG People zich in godsnaam aansluiten bij Adecco,dan zijn we van deze ellende af.....
|
usg people
huh?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Manpower heeft vrijdagmiddag veel betere cijfers dan verwacht laten zien.In Nederland is een kwart meer winst behaald.Over Europa is het bedrijf niet pessimistisch."Amerika heeft griep, Europa's uitzendmarkt krijgt mogelijk hooguit een verkoudheid". Reken maar dat de cijfers van USG People zullen klinken als een klok.Geen dubbeltje belang in Amerika,en bovendien een hapklare brok voor Adecco......
|
usg people
Cijfers Manpower gaan koers USG pushen
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Dat is precies wat ik bedoel, Henk. Binnenkort loopt weer iedereen achter elkaar aan om de aandelen te kopen.Voor velen zal het echter te laat zijn als op een ochtend het overnamebod bekend wordt...
|
usg people
USG PEOPLE klaar voor stijging
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Het ziet er goed uit, de bodem hebben we duidelijk gehad. Langzamerhand zijn we in rustiger vaarwater beland en men begint in te zien dat een prachtig bedrijf als USG niet voor een fooi verhandeld moet worden.De kans op een overname door Adecco wordt door de meeste analisten op 80% geschat.De Zwitsers zullen zich niet de kaas van het brood laten eten door Randstad.De overname van Vedior schreeuwt natuurlijk om een tegenzet.Zonder de inlijving van USG People stelt Adecco in Nederland niet veel voor.En in de andere Europese landen zouden ze ook een leuk stuk extra marktaandeel verwerven.Lang duurt het niet meer......
|
usg people
USG PEOPLE klaar voor stijging
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Citygroup heeft vanmorgen een aantal koersdoelen verlaagd;USG,Randstad,Vedior,Corp.Express etc.Het lijkt me verstandiger als deze shitbank zijn eigen zaakjes eerst eens op orde zou brengen.Het is zelf een van de veroorzakers van de ellende.Op een moment dat Corporate op 3,60 staat, geven ze een verkoopadvies met een koersdoel van 5 euro.Ben ik nou zo dom??? Aan het feit dat USG-People op het punt staat te worden overgenomen gaan ze maar gewoon voorbij.Het zou leuk zijn als zo'n bedrijf zich eens zou verdiepen in de materie alvorens met allerlei domme adviezen te komen.
|
usg people
Koers USG te belachelijk voor woorden.
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
De slotkoers van 13,64 kan gerust belachelijk genoemd worden.De prestaties van dit bedrijf zijn uitstekend te noemen, de K/W verhouding ligt op zo'n 5,5 bij deze koers.Als Adecco nu niet heel snel komt, dan weet ik het niet meer.Het is duidelijk dat er enorm gehedged wordt bij USG.Iedere dag opnieuw is dit fonds het haasje.Toch zal de koers komende week flink aantrekken,de bodem is bereikt.Zo'n koopje is op de hele beurs niet te vinden.En dat voor een bedrijf zonder ook maar enig belang in Amerika!
|
usg people
Koers USG te belachelijk voor woorden.
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Morgen zal de koers zeker omhoog gaan.Het is duidelijk dat dit fonds momenteel belachelijk laag staat.Binnen zeer korte tijd zal Staples en/of Office Depot op de stoep staan.Mocht dat te lang duren, dan komen er op binnenkort een paar grootaandeelhouders in opstand.....
|
corporate exp
bodemkoers, overname zeer dichtbij.
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Ik ben het helemaal met je eens, Medusa.Geen enkel probleem als er in januari een bod komt, hoewel het natuurlijk ook best a.s. week mag gebeuren.Dan maar een beetje belasting meer betalen.Lang zal het in elk geval niet meer duren.USG is de laatste serieuze prooi voor Adecco, Manpower of Kelly.Bedrijfjes als Brunel en DPA overnemen betekent kralen rijgen,waar je geen marktaandeel mee pakt.De koers zal maandag sowieso stijgen, met de fikse winsten in de VS vrijdag,en ik vermoed dat we morgenochtend Geert Schaaij ook nog een duit in het zakje horen doen.Eerst zal even zijn Vedior-tip van vorige maand worden opgehemeld;op een overname had hij echter ook niet gerekend,maar goed, en dan zal USG ook nog wel ter sprake komen als overnamekandidaat.Heeft Han Vermeulen vorige week ook al gezegd, maar dat heeft wat minder impact.Bovendien was maandag de hele beurs shit.We wachten af......
|
usg people
Stilte voor de storm
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Het is begrijpelijk dat de forumleden negatief worden en de koers maar verder zien dalen.Echter, bij Hagemeyer gebeurde hetzelfde.Maar ineens ging de koers heel hard omhoog.Bij C.E. is de koers al veel lager dan de werkelijke waarde van het bedrijf.De kans op een overname is momenteel erg groot.C.E. is wel een wereldspeler en een aantrekkelijke prooi voor een concurrent.Bekijk het eens van die kant.Vervelend is die koersdaling zeker, maar mogelijk kan het ook de aanleiding zijn voor een overname.
|
corporate exp
C. Express
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Bokito, je praat over een marktaandeel van USG van 20%,dit is inmiddels bijna 25%. Een zeer aantrekkelijke prooi voor Adecco dus.
|
usg people
USG de volgende overnamekandidaat?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Het is duidelijk dat het niet meer lang zal duren alvorens er een bod op USG ligt.Het is de enige uitzender van enige betekenis die nog over te nemen is.Met een marktaandeel in Nederland van zo'n 25 procent is het een prachtige prooi. Het is voor Adecco de laatste kans om marktaandeel te vergroten.Als ze nog even wachten komt Manpower of Kelly om de hoek kijken en pissen ze naast de pot.Voor zo'n 27 a 28 euro,waarvan mogelijk een deeltje in aandelen,kunnen ze een mooi bedrijf overnemen.....De vraag is niet meer of USG wordt overgenomen, maar binnen hoeveel dagen!
|
usg people
USG de volgende overnamekandidaat?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Een paar maanden geleden stond de koers nog op 37 euro, nu op 18.Tjonge, wat een ongunstig moment om zo'n bedrijf over te nemen. Cash hebben ze wel, en bovendien zou er een deel in aandelen kunnen worden betaald. Maar ja, als je een koers van 10 euro gunstiger vindt,prima.Blijf jij daar toch lekker op wachten.
|
usg people
USG zal herstellen.Nog even geduld
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
het is duidelijk dat er 2 serieuze gegadigden zijn voor een overname van USG, en dat zijn Adecco en Manpower.Daarvan is Adecco de meest waarschijnlijke partij.In Nederland willen ze een groter marktaandeel,en Vedior en Randstad zijn te duur, en zitten bovendien in landen waar adecco al sterk is vertegenwoordigd.Daarentegen heeft USG ca 24% marktaandeel in Nederland en door een overname zou Adecco meteen marktleider worden. Brunel is een veel te kleine partij, daar winnen ze nauwelijks marktaandeel mee. Daarbij komt dat USG op dit moment spotgoedkoop is, voor 26 a 27 euro kunnen ze het bedrijf van de beurs halen.
Ik denk dat het niet lang meer zal gaan duren......
|
usg people
USG zal herstellen.Nog even geduld
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Als de overname door Tata niet doorgaat, en dat zou zo maar kunnen i.v.m. de slechtdraaiende Engelse tak, ziet het er niet geweldig uit en kan de koers zo weer terug naar 5,35. En toen de koers daarop stond, hadden Evraz en Severstaal gemakkelijk een bod kunnen uitbrengen van 7,00 per aandeel. Maar zelfs toen deden ze het niet. Dan zullen ze het helemaal niet doen als de koers rond 7,00 staat.
|
corus
Corus interessant voor serieuse beleggers ?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Tja Stalen, ik vrees dat de bron waarover je gisteren schreef toch niet zo heel erg betrouwbaar was.Ik wil mezelf niet op de borst kloppen, maar mijn posting zat wel in de juiste richting.
|
corus
wordt October top of Flop ?
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
We zullen het merken, Stalen. Het eerste bericht was er na 5 minuten nog niet door, vandaar de 2 berichten.
|
corus
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
er wordt dan wel gesproken over geruchten, maar reeds in juli meldde JP Morgan al dat Corus en TATA Steel uitstekend bij elkaar zouden passen. In september kwam BNP Paribas met eenzelfde bericht. Een overname zou nu wel eens heel snel kunnen komen, vermoedelijk zullen ze deze week nog met een bericht naar buiten komen, ivm ongewenste beinvloeding van de koers.
|
corus
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Er mag dan over een gerucht worden gesproken, maar in juli meldde JP Morgan reeds dat TATA Steel en Corus heel goed bij elkaar zouden passen.In September kwam BNP Paribas met dezelfde mening, dus ik denk dat we heel dicht bij een overname zitten, vermoedelijk zullen ze het niet veel langer laten duren, ivm de beinvloeding van de koers.
|
corus
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Tostams heeft het over een koers van 4,90 en 6,95.Maar hij weet totaal niet te vertellen waar de koers nou naartoe gaat.ALS de koers naar 4,90 gaat, DAN moet je er rekening mee houden dat ......En ALS de koers naar 6,95 gaat, DAN moet je.... Wat kunnen we daar nou mee? De man is veel te bang om met z'n billen bloot te gaan als hij een rechtstreeks advies geeft!
|
corus
Achtergebleven in het beurs geweld.
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Kaak,nog even over die Engelse vakbonden, die hebben daar nog niet de helft in de melk te brokkelen dan de vakbonden hier hebben. Ze hebben er met gemak tienduizenden mensen kunnen ontslaan.Het was gewoon slikken of stikken.Of die mensen eruit, of de tent ging dicht en dan kon iedereen naar huis.Akelig natuurlijk, maar het was zo en ging zonder horten of stoten.De vakbonden in Engeland hebben al te vaak hun neus gestoten in het verleden en kunnen geen echt stempel meer drukken op de economie.
|
corus
Minder energiekosten door lagere ruwe olieprijs!
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Wat die Engelsen betreft heb je wel een punt, Kaak, maar vergeet niet dat daar druk aan wordt gesleuteld. En onderschat de Engelsen niet, want de economie doet het daar veel beter dan hier op het vasteland.Als de staalfabrieken daar echt op toeren komen, dan vliegt de koers misschien wel omhoog. Overigens ken ik een aantal mensen die schatrijk zijn geworden met bloembollen.
|
corus
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Dan praat je over een heel ander soort bedrijf, Kaak, vermoedelijk in de tech-sector, nadat de lucht eruit was. Corus is een bedrijf van de "zg "oude " economie, met een gegarandeerde onderliggende waarde. Maar als jij denkt dat ze niet binnen een redelijk korte termijn zullen worden overgenomen,dan moet je ze zeker niet in portefeuille nemen.Maar als het nieuwsbericht komt en de handel wordt op een dag stilgelegd, net zoals het bij Arcelor ging.........
|
corus
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Phisue, op het moment dat jij 's avonds op het journaal of 's morgens voorbeurs hoort dat er een overnamebod op Corus ligt, kun je dat wel in je TA gaan verwerken, maar dan ben je gewoon te laat.Alleen bezitters van aandelen zijn dan de gelukkigen.Niet degenen die dan nog n.a.v. de snel bijgewerkte TA moeten gaan kopen.
|
corus
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Kaak, als de grondstofprijzen dan zakken, dan zouden de prijsverhogingen er juist wel tegen gaan opwegen.Verder is de K/W-verhouding van Corus laag,en die oven drukt niet noemenswaardig op de winst.Het leuke is echter, dat die overname er echt wel een keer komt.Er zijn nl. veel meer kapers op de kust dan die Russen.Er zijn erg veel staalbedrijven en die zien net als Corus er de noodzaak van in dat er consolidatie moet komen, ook ivm arcelor/mittal.Varin heeft dat zelfs al aangegeven.En er zijn heus al gesprekken gaande, maar daar weten wij helaas niets van.Dus waneer, wie en voor hoeveel is nog onbekend. Het rotte is alleen dat als het moment daar is, je erbij moet zittenanders pis je naast de pot, terwijl je misschien al jaren in Corus zit. En bij de huidige koers is de kans groter, dan dat Corus op 6,50 staat.
|
corus
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Barrelhouse, ik weet niet hoe die duim er komt en wat deze inhoudt. Als ik zo zie staat er overal een duim bij.Ze zijn me nog nooit opgevallen omdat ik alleen de berichten lees.
|
corus
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Canterel, bedankt voor je antwoord,maar dan zou de koers toch ook niet hoeven zakken als de grondstofprijzen zakken? Hoe meer deze prijzen zakken en hoe dichter we bij maart komen, hoe gunstiger het is. Anders zou de koers helemaal niet hoeven stijgen of dalen bij een stijging of daling van deze prijzen. Maar de koers van Corus is deze week ingezakt omdat de grondstoffenprijzen zakten. De staalprijzen waren in elk geval niet gezakt, want er is net een verhoging geweest bij Corus en in Oktober volgt er weer een.
|
corus
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
Als Corus was overgenomen deze week, dan had de koers ook op of boven de 6,95 gestaan, terwijl de TA uitwees dat de koers naar beneden zou gaan.Tel dan maar uit je winst als je ze n.a.v. de TA verkocht had. Maar ik bedoel het goed, ik hoop dat jullie heel veel van phisue leren.
|
corus
Ga naar dit bericht
|
|
corstaal
|
phisue,ik weet nog een forum waar verstandelijk gehandicapten ervaringen over aandelen met elkaar uitwisselen, zou dat niet iets geschikts voor je zijn? Ik heb nl. de indruk dat er een heleboel mensen op dit forum behoorlijk moe van je worden.
|
corus
Ga naar dit bericht
|