Ga naar Bindex Messages posted by Iederzijnmening
  [Recent Topics] Recente berichten   [Login] Inloggen  [Policy] Forumbeleid  

Profiel voor Iederzijnmening Profiel voor Iederzijnmening Messages posted by Iederzijnmening Messages posted by Iederzijnmening Ga naar Pagina: Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Volgende 

Categorie:

Auteur   Bericht 
Iederzijnmening @claudje [Offline]
15:22 25/6/11

79 cent winst per aandeel. Dat snap jij toch ook wel?
tomtom tomtom Waarom gaat het zo slecht met Tom Tom zijn koers Waarom gaat het zo slecht met Tom Tom zijn koers Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Jaja, en de twee enige goede analisten van de hele bankensector werken bij Keijser en Gaude, zij die de laagste koersdoelen hebben. Right. Toeval?

Hoezo zijn die geloofwaardiger?

Apple is een softwarebedrijf, TomTom een hardwarebedrijf? Dus Apple maakt geen hardware en TomTom geen software? Ik geloof dat Apple meer winst met hardare maakt dan met software, maar goed, ik ben dan ook geen slimme analist....

Yahoo gratis navigatie volgens het onafhankleijk scandinavische rapport? Wanneer gaan ze daar dan nog mee komen?

Navteq voor 7 miljard was niet te duur?

Google heeft nog steeds geen werkende offline-navigatie. En door het besluit dat providers geen onderscheid tussen diensten mogen maken, is voor mij een teken aan de wand dat mobiele Internet-Abbos eerder duurder dan goedkoper gaan worden, aangezien de klant geen keuze mag hebben (hoezo klantvriendelijk besluit door onze regering?)

Maar inderdaad, dat met die emissie is slim gedaan. Keyser laat echter doorschemeren dat ze het spelletje gewoon niet zo goed kunnen spelen als Goldman Sachs. Wat dit expliciet met TomTom te maken heeft weet ik niet. Het is immers bij elke emissie hetzelfde liedje.
Verdacht is echter wel dat juist Keyser belang bij een lage koers schint te hebben, en dan is het logisch dat ze juist TomTom eruit pikken.

Maar ik zie het vast door de bril van de hoopvolle aandeelhouder...

tomtom tomtom Waarom gaat het zo slecht met Tom Tom zijn koers Waarom gaat het zo slecht met Tom Tom zijn koers Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening En na hetzelfde bezoek moet ik ook zeggen, Garmin innoveert toch wel, al zie ik niks dat TomTom niet ook heeft, waarbij sommige oplossingen van TomTom toch beter lijken (Navteq traffic bv, is niks anders dan TMCPro, en is ook niet gratis, alleen op de duurste apparaten)

Waarbij Navteq traffic waarschijnlijk eerder door Nokia is ontwikkeld, maar goed. Het was maar een voorbeeld.

Iederzijnmening Ik zal het nog sterker vertellen, na een bezoek op de garmin site. Garmin onderscheid zelf nog in automotive, trucking en motorcycle.

Oftwele, ze halen de groei niet uit motor of truck, maar daadwerkelijk bij de auto-navigatie, daar waar tomToms uiteindelijke oogmerk ook ligt.

Iederzijnmening Rebound, je vraag was wat bedoeld werd als Germin in de automotive sector de grotste groei laat zien.

Volgens mijvallen alle door jouw genoemde navigatieoploosingen uit de markt van TomTom binnen de automotive (waarbij Garmin helemaal geen apps voor Android of IPhone heeft, moet je nagaan...)

Ik snap niet waarom je daar dan nog een onderscheid wil maken.

Iederzijnmening ExRebound [Online]
13:45 25/6/11

Ok, je verhaal is duidelijk, ikb alleen moeite een vooruitblik aan de hand van koersverloop te doen. Koersverloop is m.i. alleen verwachting. En de verwchting is slecht, maar eigelijk gaan alle koersen omlaag momenteel.

Wat verder niet duidelijk is, waarom hoeft Garmin niet alle zeilen bij te zetten en vertonen ze toch groei?
Iederzijnmening @ExRebound [Online]
13:37 25/6/11

Ik zie het anders:
- Automotive
- Aviation
- Marine
- Outdoor

En binnen die sectoren kan het bestaan uit kastjes, inbouw, kaarten, apps, diensten
Iederzijnmening En ja, het wordt tijd voor een nieuw toetsenbord. Tjeezus wat een typefouten fabriceer ik hier.

Fijn weekend allemaal

Iederzijnmening
De essetienle vraag blijft dus: hoe weten jullie zo zeker dat de cijfers van TomTom zwaar tegen gaan vallen?

Ik zeg niet dat het niet zo is, maar ik zie geen reden om het aan te nemen.

Jullie wel? Dan gewoon de objectieve vraag; waarom dan?

Iederzijnmening @orca [Online]
13:26 25/6/11

Juist ja, Garmin innoveert ook nauwelijks nog, dus dat kost ze ook niks.

Voor de Amartphonemarkt kopen ze Navigon (niet dom). De outdoorkastjes krjgen om de paar jaar wat meer geheugen en een ander schermpje. Kaarten (behalve outdoot, maar die kopen ze van Falk) en diensten doen ze niet aan.

Kijken hoe lang dat nog goed gaat.

Aviation en marine is een ander verhaal, maar daar zit TomTom niet.
Iederzijnmening @ExRebound [Online]
13:23 25/6/11

Vraag: "Garmin groeit in de automotive en verliest marktaandeel aan TomTom. Dat lijkt een tegenstelling."

Antwoord: Dat lijkt alleen een tegenstelling als je heel zeker weet dat de kwartaalcijfers van TomTom erg slecht gaan zijn. Dat is geen tegenstelling als TomTom het zo slecht helemaal niet doet, en de winst (!) door allerlei uitgaven aan schuld en R&D lager is.

Vraag: "Verliest Garmin marktaandeel in de automotive aan TomTom of hebben we het over de totale markt?"

Antwoord: Welke sector behalve Automotive bedient TomTom dan nog? Kaarten misschien, maar die markt bedient Garmin niet (behalve in de outdoor sector, waar TomTom niet zit)

Iederzijnmening adriaantje [Online]
13:12 25/6/11

Sterker nog. Tosti twittert dat e olieprijs omlaag gaat en dat nu het meest duidelijke bewijs is voor een vertragende econmie.

En dat twittert ie na het besluit om de oliereserves vrij te geven... (vast niet omdat niemand olie nodig heeft in deze "vertragende" economie).

Nog zo´n grap. Vorige week zouden de duitse ondernemers zo pessimistisch gestemd zijn, en gisteren zijn ze ineens weer enorm positief. Ik werk in de duitse werktuigbouwbranche en geloof me, het is gekkenhuis, niks vertraging.

En nog een leuke. China importeert meer dan ze exporteren...een drama. Wat is daaraan drama? Blijkbaar groeien ze harder dan ze zelf kunnen produceren, kopen onze spullen (ipv andersom) enz.
Maar blijkbaar is het weer de tijd van het jaar dat alles zo negatief mogelijk belicht moet worden om de beurs omlaag te krijgen.

Iederzijnmening Ehm, misschien had ik de vraag nog eens volledig moeten schrijven:

Hoe kan het dat Garmin de grootste groei in de automotive sector vertoont, terwijl ze marktaandeel aan TomTom verliezen?

Concurrentiepositie kan het dus niet zijn.

15:14 24/6/11

Blijkbaar was mijn vraag niet duidelijk...ik heb wel van alles gelezen, maar geen antwoord op de vraag:

Hoe kan het dat Garmin de sterkste groei juist in de automotive-sector laat zien?

Ben benieuwd naar het antwoord.

13:05 24/6/11

Hoe weet je dat de cijfers slecht zullen zijn?
Blijkbaar weet je meer dan anderen.

Hoe kan het dat Garmin juist in de automotive sector de sterkste groei laat zien, terwijl ze tegelijk marktaandeel aan TomTom verliezen?

Nu weet ik wel dat omzet niet hetzelfde is als winst, maar TomTom spendeert veel geld aan R&D, terwijl Garmin dus blijkbaar wel tevreden is met de technologie die ze nu hebben (waterdichte motorkastjes en zo)

Voor zover ik weet is TomTom geen overheidsinstantie, dus de uitgaven voor R&D zijn bedoeld om uit nieuwe ontwikkelingen meer winst te gaan genereren.

Maar ik begrijp dat de uitgaven zo hoog zijn, dat de winst in Q2 zwaar tegen gaan vallen?
Iederzijnmening Linkje naar het persbericht:

http://imsresearch.com/press-releas e/The_Future_of_In-Car_Navigation

Voor het rapport zelf moet je aangemeld zijn (en waarschijnlijk betalen)
tomtom tomtom TomTom waar gaat dit naar toe?? TomTom waar gaat dit naar toe?? Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Op zich zou dat wel positief zijn, in die zin dat de weg voor een stijging dan open ligt, ipv dat elke stijging meteen door het afbouwen van endemol teniet wordt gedaan.

Het is momenteel namelijk niet echt attractief om in TomTom te stappen als je dat elke dag ziet gebeuren.

Laat het dan maar gauw gebeurd zijn, en TomTom iets meer voorspelbaar worden.
tomtom tomtom TomTom waar gaat dit naar toe?? TomTom waar gaat dit naar toe?? Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening @Ex-Rebound,

kan het niet zo zijn dat dit allang gaande is, dat EndeMol zijn positie al weken aan het afbouwen is, wat voor koersverval heeft gezord?

Altijd als de AEX opleeft, verkoopt hij een gedeelte van zijn aandelen tegen de "koopdruk" aan, dus voor een nog redelijke prijs zonder TomTom te laten crashen voor zijn volgense verkoopronde.

Verklaart wel waarom Tomtom zo vaak rood eindigt op een groene AEX.

@Bullebijter, die studie, heb je daar een bron voor (dat alle autos met navigateie uitgreust zullen gaan zijn).

@Juun. P/E = Price / Earnings, oftwel koerswinstverhouding.
Iederzijnmening Okke dan, even voortbordurend op mijn vorige bericht.

Als ik lees dat Navigon wereldwijd 400 medewerkers heeft, en Tomtom ongeveer 10 keer zoveel, wat concluderen we dan?

Of ze gaan heel slecht met het geld om, of TomTom is keihard bezig met nieuwe ontwikkelingen.

Hoe dan ook, Garmin zit nu dus ook eindelijk in de Smartphone-markt, als concurrent voor TomTom. Het is nu wachten of Garmin/Navigon ook richting Android gaan ontwikkelen. Met de cash van Garmin is dat wel waarschijnlijk, en eigenlijk ook best een beetje jammer voor TomTom.

Sasmung zat toch aan nokia te knabbelen? Dan zullen ze geen TomTom meer hoeven.

Hoe dan ook, er blijven steeds minder spelers over. Spannend.
tomtom tomtom Alle beleggers van Tom Tom met Tom Tom naar de afgrond Alle beleggers van Tom Tom met Tom Tom naar de afgrond Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Kan iemand uitleggen, hoe het kan dat:

a) TomTom zijn marktaandeel in de automotivesector t.o.v Garmin versterkt heeft

b) Garmin juist de grootste groei in de automotive sector laat zien

en dat toch:

c) TomTom zogenaamd geen winstgroei kan laten zien?

Als je het mij vraagt dan worden de winsten die TomTom maakt, gebruikt voor R&D, en daar moet een goede reden voor zijn.

Of er is iets anders aan de hand. Misschien dat de winst verdampt om de lening af te betalen (wat op een gegeven moment gebeurd zal zijn).

Voor zover ik weet is er geen Garmin-Software te koop voor Apple, en ook niet voor Android. Juist bij deze software is de marge behoorlijk. Vandaar het gerucht dat Garmin een bod op Navigon (Meest verkochte Navi-app voor Apple) gaat doen.

Dat bevestigd des te meer dat TomTom (die al te koop is voor Apple, en binnenkort ook voor Android-toestellen) op de goede weg zit.

Tot nu toe allemaal feiten. Laat ik nog even een balletje opgooien. Als (en dus echt "als") Samsung echt Nokia gaat kopen, wat gaat Micrsoft dan doen, die nu al dik zitten te blaten dat Windows-Phones allemaal met Nokias´s OVI-Navigatie worden uitgerust? Ben ik wel benieuwd naar.

En ja, ik weet het, Goddijn gaat nooit verkopen.
tomtom tomtom Alle beleggers van Tom Tom met Tom Tom naar de afgrond Alle beleggers van Tom Tom met Tom Tom naar de afgrond Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Nou en?

Wij leggen zo vaak de productie "stil", omdat je momenteel tekort hebt aan van alles en nog wat, vooral als het met staal te maken heeft.

Een toelevernacier van ons wordt door Volkswagen momenteel 7 dagen per week, 24 uur per dag van werk voorzien. Mag je van de ene op de andere dag een andere toeleverancier zoeken.

Ik moet lachen om het algehele pessimisme, de werktuigbouw in duitsland gaat momenteel harder dan voor de crisis, levertijden voor van alles en nog wat rijzen de pan uit, of het nou externe bewerking, metalen of gereedschap betreft.
swedish automobile nv swedish automobile nv Alle juni-feiten van Spyker verzameld Alle juni-feiten van Spyker verzameld Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Juun, ik lees overal dat Google zowel historische als ook actuele data gebruikt. Actuele informatie door de beweging van android-toestellen. Net als Vodafone dus.

Is dit in strijd met het TomTom-patenten, is dan de vraag.
tomtom tomtom Komt er nog nieuws van TomTom Komt er nog nieuws van TomTom Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Zijn we hier nu echt in een kleuterschool beland?

Kunnen we een thread gebruiken voor vervuiling, en een voor normale discussies?
tomtom tomtom Komt er nog nieuws van TomTom Komt er nog nieuws van TomTom Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Of anders gezegd: Ik had gehoopt dat autofabrikanten voor de inbouw van TomTom kiezen vanwege de superieure file-informatie.

Als nu blijkt dat Navteq dt ook heeft (of HarmanKardon, of Garmin), dan bestaat deze exclusiviteit dus niet, en kan elke andere net zo goed inbouwsystemen gaan aanbieden met dezelfde kans op een contract.
tomtom tomtom We volgen TomTom We volgen TomTom Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Huh?

Ik heb het niet over een overname. Niet over omzetten.

Ik vraag gewoon, is HD traffic wel zo´n bijzonderheid, of heeft Navteq gewoon een zelfde soort systeem?
Heeft TomTom hier patent op, of niet.

Daar is toch geen contact met TomTom voor nodig. Ook hoef ik me niet in kerncijfers van bedrijven te verdiepen hiervoor. Claudje, jouw smilie snap ik ook niet.

Is mijn vraag zo moeilijk?
tomtom tomtom We volgen TomTom We volgen TomTom Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Dus als ik het goed begrijp is HD Traffic eigenlijk een uitvinding van Navteq?

Het werkt toch volgens hetzelfde principe. Dat wat TomTom kan met hun services, kan Navteq (en dus Garmin etc) dus ook?

Ben ik nu de enige die een beetje bang is dat TomTom toch niet zo´n heet ijzer in het vuur heeft als gedacht?

Geluk, je verdiept je er meer in dan ik, ben benieuwd naar je oordeel. Maar in ieder geval bedankt voor je info.
Iederzijnmening @Geluk [Offline]
19:33 1/3/11

"http://www.lauterbacher-anzeiger.de /ratgeber/computer_multimedia/meldungen/10278799.h tm

Allen voor BMW later volgen meer merken.

(BMW heeft Harmannavigatie)

Harman is een belangrijke speler bij de inbouwnavigatie."

Ik snap dat bericht niet. Dit is toch erg vervelend voor TomTom. Hebben zij geen patent op deze manier van File-voorspelling? Kan nu elke Telefoonprovieder met een navigatieproducent hetzelfde gaan doen als Vodafone en TomTom?

Of hebben zij grof betaald voor het recht deze techniek toe te passen?

Zo niet, dan gaat een van TomTom´s paradepaardjes de greppel in....
Iederzijnmening @vopper 23:19 11/1/2011

Want?

http://www.chinamining.org/News/200 9-03-18/1237345000d22627.html

of

http://www.wellingtonfund.com/blog/ 2010/03/18/timminco-v-sood-part-3/

of

http://www.reuters.com/article/idUS TRE62G4IZ20100317

Timminco maakt geen silicium voor zonnepanelen, alleen voor metaallegeringen.

"suspended" tot iemand de troep van Timminco weer koopt. Maar waarom zou men?

Ongelofelijk hoe goedgelovig men hier blijft.
amg amg Silicium Silicium Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening tjee, wat een typfouten in mijn reactie..
tomtom tomtom TomTom-Apple TomTom-Apple Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening en amg moet een slechte grap zijn.

Met een k/w van 15 had die nooit boven 7 euro hebben moegn staan,ook voor de crisis niet. Bij 60 euro hadden wen een kw van 179, baserend op de leugen van timmincoover solargrade silicium.
Dat Timminco solargrade sinds 18 maart 2010 heeft stopgezet schijnt tosti niet te weten.

Baserend op de gewone silicium is AMG nu al veel te duur. VEEL te duur.
tomtom tomtom TomTom-Apple TomTom-Apple Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening wanderer [Online]
18:34 27/10/10

Ben het in grote lijnen met je eens, maar ergens toch ook met Orca.

Hoe vaak hoor ik niet verhalen van collegs´s, dat ze in China met hopen geld machines kopen waarvan de researchers hier (in europa) het kwijl uit de mond loopt. En niet een enkele, maar meteen een hele hal vol.

Vervolgens worden 1-2 jaar later mijn collegas naar China gestuurd, om de dikke laag stof van de machines te halen, want ze weten niet wat ze ermee moeten.

Vervolgens vertel je ze wat ze moeten doen. Echter, als je niet navraagd of ze het ook gedaan hebben, dan doen ze het niet...met zo een mentaliteit komen ze er ook in China niet. Ze zullen toch echt eens wat meer initiatief moeten ontwikkelen.

Echter....het zou me verbazen als ze dat niet op een gegeven moment gaan beseffen. En daar benm ik best een beetje bang voor. Vooral als ik zie hoe lastig het is in Europa geld voor research los te krijgen, en hoe weinig efficient er dan vaak ook nog mee wordt omgegaan (zo zit ik bijvoorbeeld op het dft-forum, in plaats van een baanbrekende uitvinding te doen...)

Nu kan ik nog een anecdote vertellen hoe ze liever een opdracht laten ploffen omdat een resreveonderdeel van 20 euro door de bureaucratische mallemolen niet op tijd aangeschaft kon worden, maar liever wil ik even vragen of je echt mij bedoeld met:

"1 keer per week de DD komen afzeiken".
Doe ik dat?
Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Woensdag 27 Oktober 2010 Woensdag 27 Oktober 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening wanderer [Online]
17:23 27/10/10

Wie bedoel je toch met "ze"?

Bestaat "ze" nu wel, of toch niet? Bij alle reacties hier over Rokkie en zijn aangehaalde invloed van "het grote geld" wordt het bestaan van "ze" (en in feite dus Dhr Boenders) afgezeken. Maar als het zo uitkomt, moeten "ze" het wel laten gaan, cq houden "ze" de AEX veel te hoog...

Dan nog een sausje van afzeikerij over duitsland eroverheen, over "Überheblichkeit" en hun grote mond, en het plaatje over dit subforum is rond.

Dat particulieren in duitsland nauwelijks traden, maar aandelen om belastingtechnische reden minimaal een jaar aanhouden heeft vast geen invloed. En mijn aankondiging (uit eigen ervaring) dat men in Duitsland alles uit de kast haalt om mensen (en ik had het toen over ingenieurs) aan te nemen, blijkt nu, enkele maanden later, toch nog steeds behoorlijk intact. In Duitsland wordt nu eenmaal niet zoveel in bloembollen en bakstenen gehandeld.

Het is hier een soort van "Groundhog Day", de muppets die elke dag hetzelfde zeggen, maar met andere woorden, op enkele grappige anekdotes na.

Zo saai dat ik van enkele keren per dag inmiddels naar een frequentie van een keer per week ben gegaan, en nog steeds hetzelfde lees, wederom op enkele grappige anekdotes na.

Bij de volgende crash kom ik echter graag langs om ruiterlijk toe te geven dat jullie al die maanden / jaren gelijk hadden...

Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Woensdag 27 Oktober 2010 Woensdag 27 Oktober 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Uitleg in een notendop, voor jou (geen zin om te lezen zeker?)

18:07 zegt: Garmin en Asus gaan geen gezamenlijke Smartphone (Garminphone) meer op de markt brengen.

Mijn link vandaag om 18:24 zegt: Garmin en Asus hebben gisteren het volgende aangekondigt "Garmin en Asus gaan geen gezamenlijke Smartphone (Garminphone) meer op de markt brengen". Vandaag kondigen ze aan dat Asus Smartphones op de markt gaat brengen (alleen, zonder garmin), en de komende jaren exclusief met Garmin gaat samenwerken qua navigatie op deze ASUS-Smartphones.

Dus, inderdaad, toch beter opletten, Siha
tomtom tomtom TomTom Hot Dit Weekend!!!! TomTom Hot Dit Weekend!!!! Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Ok, dat zou dan ook de stijing van TomTom kunnen verklaren.

tomtom tomtom TomTom Hot Dit Weekend!!!! TomTom Hot Dit Weekend!!!! Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening @taare:

heeft misschien hiermee te maken:

http://www.finanznachrichten.de/nac hrichten-2010-10/18345149-update-1-garmin-asustek- in-new-phone-cooperation-020.htm

Garmin dus toch met Asus de Smartphone-markt op, maar dan anders dan eerst.

Iederzijnmening Gaat het nou over dat 50 Euro apparaatje, dat voor BS afgelopen week nog aanleiding was om een zwarte toekomst voor TomTom te voorspellen?

Iederzijnmening Al eens naar de partners van Autonavi gekeken?

http://www.autonavi.com/en/listimag e.aspx?m=20100517152546890179

Vooral BYD vind ik een leuke, het bedrijf dat over 10 jaar meer autos wil produceren dan General Motors (ok, dan kijken we wel heel erg ver vooruit)

Het bedrijf waar Warren Buffett dik in zit (en ondanks zijn 600% winst blijkbaar in blijft zitten). Het bedrijf bovenal, dat maximaal profiteert van het chniese regeringsbeleid, wereldleider voor mieleiuvriendelijker vervoer te worden.
tomtom tomtom Kom Op Bieders Overal Ter Wereld Kom Op Bieders Overal Ter Wereld Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Ik wil graag positief zijn over dat bericht, maar dat was ik vorig jaar ook na het koersdoel van 18 euro, afgegeven door goldman sachs.

Misschien wil men de koers weer even pushen voor een aankomende emissie?

Acht ik op zich niet waarschijnlijk, maar de koers van TomTom ontrekt zich aan alle logica, dus sluit ik ook zoiets niet uit...
tomtom tomtom TomTom slaat aantal overname pogingen af ! TomTom slaat aantal overname pogingen af ! Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Dit is toch oud nieuws?

En wil je een volwaardig navigatiesysteem, ben je meer dan 100 euro kwijt, omdat ze het programma enorm uitgekleed hebben (je betaald per module, spraakbseturing, kaarten, 3D, TMC enz enz)

Maar ook dat is oud nieuws.
tomtom tomtom  "Gratis" Iphonenavigatie Navigon pijnlijk voor TomTom "Gratis" Iphonenavigatie Navigon pijnlijk voor TomTom Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Als in Nederland het mobieltje uitmoet in de auto, zal dat weinig invloed hebben op de verkopen in China, Zuid-Amerika, en alle andere groeimarkten voor TomTom....

Ik snap niet waarom TomTom niet voor elke smartphione een software op de markt gooit. De marge is waarschijnlijk hoger dan voor een kastje....in een wereld waar niet 60% van de gebruikers een gekraakte software "regelt".

Gezien een mobiel om de 2-3 jaar vervangen wordt, kan er elke keer verdiend worden zodra de gebruiker van platform verandert. Tenminste, als de licenties persoonsgebonden en niet overdraagbaar zijn. Dat zal met software niet lukken, maar misschien wel met kaartupdates...
tomtom tomtom Geen telefoonnavigatie meer Geen telefoonnavigatie meer Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Koopadvies JP Morgan?

Nu nog een koopadvies van Goldman Sachs erover en dan geef ik een VERKOOP-advies. Dan kun je er namelijk 100% zeker van zijn dat een emissie aanstaande is.

Zo werkt dat namelijk met de koopadviezen...
aegon aegon AEGON ma 16 t/m vr 20 aug AEGON ma 16 t/m vr 20 aug Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Wat ik me dan afvraag...

waarom vertalen ze de TomToms naar het chinees, en waarom maakt Teleatlas kaarten van China, als ze dan toch maar kleinschalig, mondjesmaat en vooral jaren later de markt betreden.
tomtom tomtom Herrijzing van TomTom Herrijzing van TomTom Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Is Rob Koenders op vakantie?

Begin zijn columns te missen.
Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Dinsdag 20 Juli 2010 Dinsdag 20 Juli 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Moin moin

gewoon, om ook eens de eerste te zijn
Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Maandag 19 Juli 2010 Maandag 19 Juli 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening 16:29

maak dat dan even bekend VOORDAT het gebeurd. Kunnen wij nitwit-meelezers ook nog een beetje profiteren.

Juist wat TA betreft wordt ook hier heel vaak achteraf gezegd dat iedereen dat had kunnen zien aankomen.

;-)

Op Wanderer na, maar hij dan weer niet zo zeer op grond van TA in de zin van lijntjestrekken.

Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Vrijdag 16 Juli 2010 Vrijdag 16 Juli 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening Bleeaaagh,

hier is ook de crisis uitgebroken. Na de goedkoopste koffie hebben we nu ook de goedkooopste filterzakjes geintroduceerd. Niet te zuipen die koffie.

Wil even waarschuwen voor een voortzetting van excessief geestelijk ejaculaat....tis niet mijn schuld dus ;-)

Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Vrijdag 16 Juli 2010 Vrijdag 16 Juli 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht
Iederzijnmening 09:17

Nou, prima dat de FED heeft aangekondigd te blijven ondersteunen indien noodzakelijk...

Gisteren nog met slaperige ogen die wikipedia-link over technische analyse bekeken, maar kan me nu niet herinneren dat die kop-schouder iets fataals was.

Nog maar eens even overdoen zodadelijk.
Iederzijnmening De Amerikaanse zakenbank Goldman Sachs betaalt 550 miljoen dollar aan de Amerikaanse beurstoezichthouder SEC om een aanklacht over fraude te schikken.
De SEC beschuldigde de bank van frauduleuze praktijken bij de verkoop van schuldpapieren die gelieerd zijn aan de Amerikaanse huizenmarkt.

Lig even met mijzelf in de clinch. Vind ik 550 miljoen nu veel geld, of eigenlijk nog veel te weinig?
Iederzijnmening Kraakt de huizenmarkt eigenlijk nog ergens in de Eurozone, behalve in NL (en Spanje bij de vakantiehuisjes)

Uit andere landen hoor je niets over huizenmarkt (althans, ik niet).

Maar goed, die kennen de woorden "starters, doorstromers", etc niet eens.
Iederzijnmening Mijn nick is trouwens:

Iederzijnmeningiseenachterhaaldconcept

Helaas heeft DFT de naam ingekort, was te lang
Dagelijkse discussie Dagelijkse discussie Donderdag 15 Juli 2010 Donderdag 15 Juli 2010 Ga naar dit bericht Ga naar dit bericht