|
Auteur
|
Bericht
|
|
droadneggel
|
Het is het treintje van de achtbaan: ik word een beetje duizelig. De mogelijkheid om op een andere manier te waarderen op de balans is de oorzaak van de sterke stijging van de banken waaronder ing plus de aankomende renteverlaging.
De rest van het nieuws slecht bijv. krimp minder groot dan verwacht blijft krimp.
Uitstappen morgen op 4,50 ?
|
ing groep
ing 30 maart t/m 3 april up-down-up ?
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Naar beneden want een renteverlaging is snel vergeten en met de G20 is het net als wanneer een bedrijf cijfers gaat publiceren, in de aanloop naar de cijfers gaat de koers omhoog terwijl de koers weer daalt na bekendmaking van de cijfers. Boven staan verder alle indicatoren op rood. Dacht ik zo, maar ja ik heb het vaker mis.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Goed gezien kwik, in de aanloop naar de G20 omhoog en daarna weer omlaag ?
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Waarom zou de G20 alle seinen op groen zetten voor de banken ?
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Hij zakt minder hard dan de AEX, en vindt weer steun rond de 4,10. Dat gaat goed. Ik had ze even weggedaan op 4,11 maar gauw weer opgepikt op 4,06. Ik kan er maar geen afscheid van nemen. Dat heet daghandel. Maar voorlopig is ING meer dag handel.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Zeer goed mogelijk dat we flink lager sluiten na de up van de DJ, er waren al zeer veel winstnemingen in het laatste uur in NY. En de macro-cijfers zijn slecht. Ing heeft in NY gestaan op 4,27 om later weer lager te sluiten dan het slot in ADAM. Ik vertrouw het voor geen meter. Straks sluiten we nog onder de 4. We hebben tenslotte de 3,96 al op het bord gezien vanmorgen.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Ing in NY op 4,25 euro. We klimmen weer
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Er zit weinig muziek in en het is mij nu onduidelijk welke kant het de eerste weken opgaat. Ik had beter op vakantie kunnen gaan zonder verder wat te doen toen ik ze op 5,73 verzilverd had. Narbonne had gelijk toen ie op 5 euros uitstapte.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Gaan we donderdag weer omhoog:
AMSTERDAM - Carsten Brzeski, econoom van ING Wholesale Banking, verwacht dat de Europese Centrale Bank (ECB) donderdag de rente verder zal verlagen van 1,5% naar 1%.
Nadat we eerst de 3,50 aantikken want het is weer uitverkoop.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Wat een dag, zelfs het saaie Ahold is gezakt.
Over een paar jaar gaan we ons vervelen op de beurs als alles tergend langzaam omhoog klautert. Deze spectaculaire achtbaanritten zien we dan niet meer.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Futures DJ alweer wat minder rood.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
De Amerikaanse bank Merrill Lynch heeft maandag het beleggingsadvies voor Ahold verlaagd. De bank geeft het aandeel een neutraal-advies, waar het beleggers eerder adviseerde het aandeel te kopen.
|
ahold
AHOLD -Buy
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Holy shit, inkopen op 4,20 !
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Een link naar de uitgelekte G-20 verklaring in het engels:
http://www.ft.com/cms/s/0/f6f30eaa- 1c88-11de-977c-00144feabdc0.html?nclick_check=1
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Volgen we het grafiekje nog iets verder omlaag of hebben we de bodem gezet op 4,50 en kachelen we wat tussen 4,50 en 4,75 / 4,90 ?
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Koersdoelen van 12 euro door diverse instellingen en
buy en acumulate adviezen. Zit muziek in denk ik.
Straks neemt ie een vlucht als TT een paar jaar geleden !
|
galapagos
Galapagos geeft R&D update op 27 maart 2009
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
En om 36% te halen met Ahold moet ie stijgen naar 11,15 !
|
ahold
AHOLD -Buy
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Bedankt voor je reactie veen1966. Ik ga city erbij volgen en kijken of ik ermee wat kan. Vandaag was het een goede indicator geweest.
|
ing groep
Stilte voor de storm
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
De AEX van 220 naar 300 als het meezit eind van het jaar en Ahold van 8,20 naar 9,20. Tel uit je winst:
36% tegenover 12%.
|
ahold
AHOLD -Buy
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Een vraagje voor veen1966: Is city een goede indicator voor wat er de dag erop met ing kan gebeuren ? Zijn de banken vergelijkbaar ? Ik zat er in elk geval vandaag flink naast, optimist. Heb er nog wat bijgekocht op 4,65 !
|
ing groep
Stilte voor de storm
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Ben benieuwd wat er gebeurd als de Yankees aantreden om 14.30 uur. We hebben de bodem voorlopig gezien op 4,50 denk ik.
|
ing groep
Stilte voor de storm
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Het stormt, de "weersverwachting" komt uit !
Slecht nieuws op vrijdag en wegwezen !
|
ing groep
Stilte voor de storm
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Bedankt voor de leestip SofaSogo, dat verklaard het een en ander.
|
ing groep
Stilte voor de storm
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Hannibal krijgt gelijk: zwabberen tussen 4,75 en 5 !
|
ing groep
Stilte voor de storm
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Mee eens, ik heb de verkooporder op 4,95 net geannuleerd. De dow is 2,25% gestegen en het damrak gaat morgen een beetje rechttrekken wat het vandaag teveel naar beneden ging. De koers ing stond in NY op 4,89 euro een 15 minuten voor sluiting. Vandaag eens een keer hoger dan het slot van ADAM waar die heel lang rond de 4,89 (slot gisteren) slingerde. Wat er morgen na de middag gebeurd zien we wel, de dow zou wel weer eens 1% kunnen zakken.
|
ing groep
Stilte voor de storm
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
De plannen om meer reserves te eisen van de banken (Willink) en meer controle in de VS mogelijk via de Fed geven me zorgen over de winstgevendheid en hoogte van eventuele dividenden in de toekomst. SNS en Cheuvreux zitten met hun recente koersdoelen van 25 maart en 23 maart eveneens laag. 5,50 en 6,20 respectievelijk als ik me niet vergis. Ik zit me af te vragen of andere aandelen niet meer perspectief bieden.
Verder staat de Dow zo vandaag op +2% en ING verroert
zich niet in NY. Voorlopig zwabberen maar wat tussen 4,75 en de 5 schat ik zo in.
|
ing groep
Stilte voor de storm
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Die aap bedoelde schijnbaar dat we UP even moeten vergeten.
|
ing groep
ING 25 maart
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Fortis gooit roet in het eten. Is overigens een gigantisch verlies. Maar eigenlijk wisten we al dat ie slecht gedraaid had. Wel operationeel winst !
|
ing groep
ING 25 maart
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Het plan van Smith was goed maar ik heb het helaas niet uitgevoerd. Uitstappen op slotkoers +10 ct (inleggen voor opening) en weer instappen op slotkoers binnen 20 minuten.
|
ing groep
ING 25 maart
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Ik blijf rustig zitten, niks uitstappen gezien het volgende bericht:
In het laatste handelsuur wist Wall Street de weg omhoog weer te vinden. Vooral financiele waarden trokken de kar. JP Morgan Chase won 8,2% en Bank of America steeg 6,6%.
|
ing groep
ING 25 maart
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
We gaan weer up !
|
ing groep
ING 25 maart
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Nou weet je hoe ik eruit zie
|
ing groep
ING 25 maart
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Richting vijf gaan we de eerste 20 minuten maar daarna.
De Dow Jones gaat weer wat minder hoog en de ING zakt er alhoewel daar vanmorgen bij de opening op het Damrak weinig van te zien was.
Uitstappen, instappen ?
"I love it when a plan comes together".
|
ing groep
ING 25 maart
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Het laatste advies van 23 maart van CHEUVREUX is 6,20 met advies houden. Argumenten ken ik niet maar SNS is niet de enige de laag zit met koersdoel. Ik denk dat ze beiden geen gelijk hebben. Maar als de massa zich laat sturen door koersdoelen dien je er rekening mee te houden.
|
ing groep
ING 25 maart
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Ik weet het niet, spectaculair was het wel gisteren en vandaag, alleen de vuurpijl vloog met een boog terug.
Ik heb liever een gillende keukenmeid
Ik doe niks meer totdat ie boven de 5 komt.
|
ing groep
ING 25 maart
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
But I will be back
|
ing groep
ING 23 tot en met 27 maart UP-UP-UP
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Het up-up-up heeft niet lang geduurd
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
De rabo draait weer bijna gewoon het inloggen kost meer tijd dan anders. Ik heb er nog eens 200 bijgekocht op 4,75. Een euro minder dan de verkoop vanmorgen. Deze daling na 13.00 uur (etenstijd) is typisch voor vele dagen. De futures op
wall street staan slechts 1,3% lager. Geen 7%.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Is weer bar in de roller coaster !
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Onder de 4 ken je wel schudden, onder de 5 kunnen alhoewel ik daar niet vanuit ga. Daarvoor was er teveel omzet bij de stijgingen.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Wel ik kan de rabo bedanken voor de trage orderverwerking, inlegd op 5,58 en gekregen op 5,27.
De winst voor vandaag is binnen. Ik ga winkelen.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Ik probeer iets lager weer in te stappen
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Ik ben bij de Rabo, regelmatig ligt de dienst plat of funcioneert slecht (vandaag). En dat al meer dan een jaar. Zijn er meer betrouwbare diensten en goedkoper en met een orderboek met grotere diepte ?
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Heb ze verkocht op 5,73: de futures NY staan licht negatief en het gaat wel erg hard. Weer de zoveelste fout ?
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Foutje ik bedoelde juni 2008: jeetje wat zijn we hard gekelderd in iets meer dan een half jaar niet !
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Een deel van dat geld hebben ze vast en zeker weer belegd in aandelen. In juni 2007 hadden ze veel verkocht met een AEX op 475 nu zullen ze wel weer instappen met op termijn een goed rendement. Onlangs is gemeld dat ze meer dan 5% hebben in supermarkt de boer. Ze zitten niet stil. Laat ze maar schuiven.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Ik blijf voorlopig zitten, vraag me alleen af hoelang de vaart er omhoog in blijft en wanneer en waarvoor ik ze dan inwissel. Arcelor ? De koersdoelen van meerdere adviesbedrijven voor ING komen zo snel in zicht. Zorgen om Oost Europa kunnen straks het plafond worden. De koersen stijgen weliswaar maar al het andere economische nieuws is voorlopig althans niet bepaald rooskleurig.
Maar ja men zegt dat de beurs altijd een
half jaar vooruitloopt en over Oost Europa zijn ook positieve berichten bijv. dat de banken er niet alleen grote leningen hebben uitstaan die niet allemaal keurig afgelost zullen worden maar dat men er ook grote hoeveelheden spaargeld in die landen tegenover heeft staan.
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|
|
droadneggel
|
Slot NY: ING Groep 5,24 (3,15%)
Morgen gaan we de 5,50 raken !!!!
Wanneer stap ik nu uit ? Als ie maar 5% per dag stijgt?
|
ing groep
Ga naar dit bericht
|